1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745884 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Skitstöveln:
Hoppas verkligen att jag har fel och du rätt i den här frågan...  Hoppas att det var korkat av Forsberg att säga så där, men är rädd för att det är jäkligt smart...

Horace76c: Jag tror inte att en sådan kommentar skulle resultera i att varken Svedberg eller Honken skulle underprestera - snarare tvärtom.

Ikväll ska guldet hem - väl mött i Läkerol Arena mina vänner :]

70 Rodrigues:
Har tänkt på det där och det är faktiskt jäkligt smart av Forsberg.  Förmodligen spelar det ingen roll för dom vilken som står, men att han säger som han gör kan nog påverka målvakten som kommer stå.
Samtidigt hoppas man att Honken/Svedberg är proffessionella och inte sånt här rör dom i ryggen..

70 Rodrigues: Ja Forsberg verkar vara en riktig idiot, han förtjänar inget guld.

foppa78: Verkligen, skulle vara underbart om Widing kunde säga något till Robertsson o Forsberg, något riktigt jävla kyligt :-)

70 Rodrigues: Hahaha vilket jävla skitsnack hoppas vi kan täppa till hans stora och gnälliga käft ikväll!!!

Vilken jävla lallare, han beter sig som en kärring som inte har fått något på länge.

Jag ser att flera av blocketidioterna har satt ut sina mobilnummer i annonsen så jag tror att jag ska roa mig lite och spara dessa nummer och se till att de blir frekvent uppringda framöver

foppa78: jag jobbar till klockan 12 och sen ska jag köra 40 mil till Gävle för att se guldet på plats. På jobbet blir det mest att läsa vad som skrivs om Brynäs på nätet. Guldet ska hem till Gävle igen!

Morn morn grabbar hur fan ska man kunna koncentrera sig på sitt jobb en sådan här dag jaja idag ska vi ha GULDET!!!

Med det här laget tar Brynäs guld imorn:

Niklas Svedberg (Johan Holmqvist)

Simon Bertilsson - Ryan Gunderson

Calle Järnkrok - Johan Larsson - Jakob Silfverberg

Mattias Ekholm - Niclas Andersén

Martin Johansson - Jonathan Granström - Jesper Ollas

Jörgen Sundqvist - Simon Löf

Daniel Widing - Jonas Nordquist - Emil Molin

Joachim Rohdin - Mads Hansen - Mats Lavander

(Jonsson, Wännström)

Svanru: Luleå? Du vet att det är hockey vi följer och inte Allsvenskan. Att vara bäst i en serielunk och sen inte kunna prestera när det väl gäller är knappast något som imponera. Vi får snart veta vilka som är svenska mästare och Sveriges bästa lag.

Gurra88: Jag kommer att gratulera er om ni vinner men årets bästa lag är trots allt Luleå

Vi rår inte för att vi varit nere i skiten.. Inte heller rår vi för att vi nu är Sveriges bästa lag.  :) Handlar inte om ödmjuk inställning. Du vet själv hur kritiska folk är här inne ,men nu när vi äntligen är bäst, ja då ska det fan märkas.

Gurra88: Nja Golfen är trevlig och man kan inte vinna jämt men tack för att ni har tagit över titeln Sveriges mest hatade lag pga eran ödmjuka inställning.

Redigerad kommentar

Svanru: Bitter för att Färjestad var den lättaste nöten för oss att knäcka?

Gurra88: Har du tappat nappen

Svanru: Har inte du en monolog att skriva på?

bisterfinnen: Han nickar in två sedan gråter han ut i pressen

Huss: hur många mål gör Silfverhjelm imorgon?

Jajjen: Wänna är för tunn tyvärr, det är hans första säsong som ordinarie oxå vilket man inte får glömma. Det behövs en tuffare spelare med Silfver och Järnkrok. Rohdin kanske? Någon som skapar utrymme och inte drar ner farten.

Jajjen: Jävlar va el alltså... Grymt! ;)

fuck alltså sjuuuukt va med el ELLER!

Jajjen aka Hugo Stenbeck? Hähä...

Jajjen: äh sjutton vad el, imponerande

foppa78: JAJAMÄN!

Jajjen: ÅFAN!

sylf: Alltså, el funkar på andra typer av platser också, industrifastigheter, affärslokaler osv. Säkert.

arnio: Jag drog iväg ett riktigt elakt mejl till idioten tidigare ikväll!!!

Jajjen: Flyghangar med kök?

sylf: Bor i lägenhet.

Jajjen: Det var en rätt flådig elräkning det ;]

Jajjen: Värmer du din bostad med doppvärmare, alt brödrostar?

Jajjen: 100k per år i elkostnader? Var bor du, Drottningholms slott?

70 Rodrigues: Skönt att dom har bestämt sig =)

Häromdan berättade min förvaltare att Skellefteå Kraft levererar min el och att jag betalar 100 tusen per år till Skellefteå AIK:s huvudsponsor. Det gör jag inte längre. Tips! Se över era elavtal.

- Vi vet att det kommer att krävas ett oerhört jobb av oss men vi har bestämt oss, vi ska vinna imorgon säger TJ :-)

Ska bli spännande att se om Bellmare eller Goren spelar imorgon.

70 Rodrigues: kanske vi ska mailbomba svinet, här finns program som kan skicka tusentals mail till valfri mailadress

70 Rodrigues: Det är precis vad vi planerat. Vi hinner väl ses två min innan pissen och älgandet tillbaka till plats. Tycker för övrigt den där Anton borde nitas rejält. Vilket jävla svin!

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Sicko....Verkligen sjukdom....

Redigerad kommentar

Den här är fin. Vilken jävla idiot!
Uppladdat:

500x0-biljetter.jpg

Huss: Ö.h.t. är det ju Skellefteå som åker mest skridsko. Borde inte dom vara trötta med nästan 3 fler matcher i benen? Det är för många brynäsare som har underpresterat i finalerna. Vart tog Wännström vägen?

arnio: 2a var riktigt bra men vad sjutton gör de i tredje perioden? Varför sluta åka skridskor? Där förlorade vi matchen...

bradberry: Du och din vän kan ju alltid mötas upp i pauserna över en bira eller två :-)

bradberry: Säger som nån skrev i GD; de e lugnt - jag kan gå en måndagsmatch mot Rögle i november istället.

Blev själv uppringd av en trevlig kille från Brynässhopen kl: 18:03 som erbjöd mig de som han uttryckte det "sista två biljetterna i hela arenan".

Blev nästan chockad. Trodde reservlistan var ett sätt att bli av med folk i telefon bara...

Spridda platser men bra. Etage 1, rad 10 samt etage 3, rad 2.

Ibland har man ju uppenbarligen tur ändå...

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Visst det såg ganska bra ut och vi föll på målsnöret. Vi gick ut försiktigt och Skellefteå kommer alltid ut stenhårt på hemmaplan och vi hanterade det bra. Vi växte in i matchen mer och mer och vände den till vår fördel, små marginaler och med domarens hjälp så räckte det inte till men samantaget tycker jag att vi gjorde en bra bortamatch men visst kan vi bättre. I Läkerolen ska vi gå fram hårdare när lägen ges och vi måste få mer puckar på mål och vara effektivare när lägen kommer. Vi ska gå från bra till ännu bättre, upp sig 30% så har vi varat guld.

westerlind: Hahaha, fantastiskt!!

sylf: "westerlind: Brynäs Stockholm?"

Jo, Brynäs Stockholm var såklart de första jag provade - men jag fick inte köpa eftersom jag inte är medlem. "Vad yrar ni om?", tänkte jag. Efter att ha betalat medlemsavgift vartenda år sen du, prosten och jag startade klubben så har jag tydligen inte betalat än i år - så jag står på kö klassad som icke-medlem.

« · 1494822 · »