1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745898 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
arnio: Men du tyckte ju att det så bra ut igår?

Davey_22: Jag känner också att vi kommer att gå ut otroligt mycket mer  fokuserade och spela tätare i defensiven än vad vi har gjort i ett par matcher nu, känslan är också att vi kommer att prestera bättre i PP nu när Järnkrok verkar ha fått upp farten igen. Otroligt ovisst men jag ser oss som ganska klara favoriter pga. av att vi nu har hemmaplan igen och trycket i Läkerolen kommer att bli enormt.

Det gäller att spela mer ordentligt framför båda kassar och få upp farten i anfallsspelet. Vi måste hitta tillbaka till det spel vi har haft tidigare i slutspelet där vi alltid gått framåt i full fart när vi erövrat pucken i egen zon och inte göra oss av med pucken som vi gjort på slutet. Nyckeln är att hålla till så mycket det går i anfallszonen och spela med fart och finurligt kortpassningsspel för att trötta ut SAIK och på så sätt få utvisningarna med oss och inte emot oss. Har vi pucken högt uppe i banan så kommer chanserna och även PPn att följa. Vi får inte låta Skellefteå ha för mycket puck i anfallszonen för där är de tunga och svåra att stoppa. Skellefteås svaghet liksom vår är spelet i egen zon och när vi spelar anfallsspel så kommer publiken att bära fram Brynäs. Det måste bli ett tryck i Läkerolen som överträffar allt som varit så här långt i slutspelet och vi ska verkligen bli den där extra spelaren som sporrar våra hjältar till stordåd. Det gäller att våga vinna och här har jag känslan att spelarna har lärt sig någonting från förra hemmamatchen där vi i ledning 2-1 började tänka på att säkra spelet och vara försiktiga istället för att skruva upp tempot ännu mer och gå för ett avgörande. Gudet SKA bara hem denna gång, så är det bara !

Varning! Köp ej biljetter till överpris på t. ex. Blocket.se. Brynäs IF kan komma att makulera (ogiltigförklara) biljetter som säljs till ett högre pris än vad som anges på biljetten. De biljetter som du köper dyrt på nätet kan alltså komma att bli ogiltiga. 
Till dig som säljer: Vid makulering av biljetterna återgår ingen ersättning.

westerlind: Brynäs Stockholm?

Nu har jag krigat sen kl igår kväll, men den enda biljett jag fått tag på är på Ybuss.

Återstår alltså bara en liten detalj: Är det någon som har en biljett till salu? Och om jag inte får tag på någon? Det ger jag f-n i - jag åker ner i morgon bitti och är i Gävle kl 13:10 - om jag inte hittar någon biljett så sätter jag mig och ser matchen på någon sportbar i Gävle.

Så enkelt är det.

claesw: Jag tror att om vi inte tar det imorgon så tar vi det inte alls, tyvärr :-(

70 Rodrigues: svårt , 2 chanser kvar. Vi spelar med mer pondus i morgon än i någon tidigare final tror jag.

Davey_22: "Förhoppningsvis kommer vi iaf inte bli helt misshandlade av domaren imorn, "

han sa hjärnan, inte hjärtat.....

Jadu Rodrigues..man mår ju mest illa både psykiskt och fysiskt, men ska jag försöka pressa fram nåt så är det följande.

Min känsla är att killarna kommer känna revanschlusta och gå in med ett perfekt mått av press på sig. Förhoppningsvis kommer vi iaf inte bli helt misshandlade av domaren imorn, och då tror jag på en tät match där vi segrar på full tid.

Imorn kanske jag känner annorlunda.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Det är aldrig kört förräns det är slut..men det är skitsamma, för vi SKA ta guldet imorn !

Hela Sveriges Brynäs-fans törstar efter det och imorn då jävlar !

Fråga: Hur är eran känsla inför matchen imorgon, inte med hjärtat utan med hjärnan?

arnio: Håller med där. Tycker inte den rätta laddningen, ödmjukheten eller inställningen fanns i söndags. Man kom fel in i varje situation, 2-3:a på puckarna och när chanser dök upp så fanns det liksom inget där. Man var heller inte beredda att betala priset för att vinna, det gjorde saik. Trist för publiken var verkligen på tårna!

Horace76c: på nåt sjukt rätt så fanns inte den rätta laddningen förra matchen i Läkerolen. visst det var grymt tryck i arenan men jag tror att det hade gått för lätt fram till tre - noll i matcher. Spelarna var inte beredda på att betala priset för guldet, de var inte redo att krama ut allt ur sina kroppar och ta smärtan som krävs för att säkra guldet. Nu efter två käftsmällar så tror jag att vi är redo att ta det sista steget. Det är nog heller ingen nackdel att vi nu verkligen har getts anledningar att hata Skellefteå och allt vad de står för. Nu ger vi järnet i Läkerolen i morgon, vi ska fan göra vårt på läktaren och vi ska bara bära fram våra hjältar till guld i morgon för nu är det dax för guldet att komma hem.

Qvarre: Imorgon ska vi bara ha guldet finns inget annat då jag står UTAN biljett IGEN så har jag tagit ledigt på fredag ifall vi tar guld för då ska jag ta mig ett par stadiga JÄRN!!!

Horace76c: Oroa sig inte, det här tar vi...

Gurra88: Jo, jag kan som sagt hålla med om att kvoteringen är lite snedvriden. Stora sponsorer och de som har säsongsbiljetter bör man dock vara generösa mot. Medlemmar bör också ha förtur men 8 biljetter är för mycket. 2-4 hade varit ok. Är själv ständig medlem givetvis.

MarcusElving:

Jag tror inte att det är kört men bra mycket svårare... SAIK kan ju få hybris om de vinner i morgon och om det nu blir en 7e avgörande så kan allt hända.

Nu hoppas och tror jag att vi stänger serien i morgon och att vi vaknar upp till den skönaste fredagen på 13 år.

MarcusElving:
Första gången den här matchserien jag taggar på, fan va kul det ska bli med nerv igen i morrn, har ju inte varit nå sånt hittills tycker jag. Skulle måstyggt illa om vi loosar guldet nu:@

Huss: att tillåta att köpa 8 biljetter i en sm-final är ju sjukt

sylf: Mår illa bara jag tänker på alla rubriker om "Mirakelvändningen".

Nej, fyfan! Imorgon ror vi hem det där satans guldet!

MarcusElving: Kört är det väl inte men det känns som att SAIK har fördel om vi torskar imorgon.

MarcusElving: Nej!

Är det bara jag som känner att det förmodligen är kört om vi inte tar chansen imorgon?

Gurra88: Brynäs misstag?? Att skapa större efterfrågan efter biljetter än vad det finns tillgång till??? En framgång om något i min bok.

Ticnets regler är en etisk papperstiger...

Lumber Jack: Lite som att köpa andrahandskontrakt för hyresrätter. Det ligger inte i någon av parternas intresse att överenskommelsen kommer i ljuset.
Med risk för att bli tjatig, den enkla lagen kring tillgång och efterfrågan styr.

Lumber Jack:
Ok, man bryter inte lagen i det avseendet att man säljer vidare biljetter, men nu var det inte det jag skrev va? Man begår ett kontraktsbrott, det var det jag skrev

Enaranger: Det är här skon klämmer. Ticnets egna villkor är inte överensstämmande med gällande lagar. Det blir alltid ett jävla liv när stora artister kommer till Sverige och biljetternas säljs ut på nolltid, för att senare dyka upp på andrahandsmarknaden trots Ticnets hittepåregler. Det händer dock ingenting med vidareförsälningen då den är tillåten enligt lag. Här har du en länk till Konsument Europa som tar upp andrahandsförsäljning.

Lumber Jack:

Om du säljer dem vidare till överpris så bryter du mot Ticnets köpvillkor.
Här är Ticnets köpvillkor, kopierat från Brynäs hemsida:

Personligt bruk
Biljetter får endast köpas för personligt bruk och får ej användas i kommersiellt syfte. Det innebär att biljetten inte får säljas vidare eller erbjudas i tävlingar, eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från Ticnet och/eller arrangör/arena.

Återförsäljning (eller misstanke om försök till återförsäljning) till ett högre pris än vad som anges på biljetten medger grund för att beslagta eller makulera biljetter. Vid makulering av sådant skäl återbetalas inte erlagd serviceavgift och inte heller eventuell distributions- eller leveransavgift. Ticnet kan besluta att inte heller för bokningen/biljettköpet erlagt biljettpris skall återbetalas.

Köp som strider mot uppsatta villkor
Ticnet förbehåller sig rätten att makulera bokningar eller köp som görs av Kunden, och att med omedelbar verkan stänga av Kunden från ticnet.se, om Kunden inte lämnar korrekta uppgifter om sig själv eller i övrigt bryter mot eller försöker kringgå de villkor som gäller för biljettköpet. Detta gäller bland annat om Kunden bokar eller köper fler biljetter än tillåtet eller om Kunden säljer vidare köpta biljetter till ett högre pris än vad som angetts vara biljettens ordinarie pris. Vid makulering av sådant skäl återbetalas inte erlagd serviceavgift och inte heller eventuella leverans- eller distributionsavgifter. Ticnet kan besluta att inte heller för bokningen/ biljettköpet erlagt biljettpris skall återbetalas.

Gurra88:

Det positiva med att Brynäs går ut och varnar för blocketbiljetterna är väl kanske att fler tvekar, vilket gör att priserna sjunker. Så får inte idioterna några större summor iaf.

Sawchuk: Tror jag iofs inte. Alla biljetter kommer att bli sålda. Finns inte på kartan att de kan hitta blocketbiljetterna. Eller kan någon förklara hur det skulle gå till?

Gurra88:

Det tråkigaste är ju om det här skulle rendera i en massa tomma platser imorgon.

A_x_e_l: Totalt ofarligt och ett lamt försök ifrån Brynäs att släta över deras misstag. Finns inte EN chans att de kan bevisa hur eller hur mycket man betalt för en biljett.

Pinsamt..

Horace76c: Jag hänger inte riktigt med i vad du syftar på?

Det är inte olagligt att sälja biljetter vidare (man kan möjligtvis komma runt det genom attgöra dem personliga) men inte hitta på egna regler som strider mot gällande lagar. Det håller inte.

Lumber Jack: Nej, det kommer ju inte gå att få någon ordning på det denna gången.

Måste ju skötas på ett annat sätt från början.

Hur ska de kunna bevisa vad någon har betalat för en biljett o.s.v

Lumber Jack:
Genom att dom bryter mot det avtal dom tecknar med blocket kanske?

Spela i globen!!!:)

Skitstöveln: Hur ska dom motivera det beslutet rent juridiskt? Det är inte olagligt att kränga biljetter i andra hand till överpriser i Sverige tillskillnad från en massa andra länder.

Det är bara att be för att vi kommer ha liknade problem nästa år

Gurra88: Ja för dom tar nog knappast kort hehehe!!!

foppa78:
Haha, även om säljarna på blocket säkert vet av erfarenhet att dom inte kan hamna i klistret så kommer det inte bli några köpare efterssom dom inte vill riskera att bli av med biljetterna:)
Dom kommer bli styggt tvungna att sänka sina ockerpriser:)

Ja blocketnötterna kommer inte få mycket för dom. Kan väl dock tänkas att de kan säljas utanför arenan imorgon. Jävligt svårt att göra nått åt överpriser då.

Jeklund: Många annonser från blocket är borta nu hehe så jävla rätt åt idioterna!!!

Skitstöveln:

Ja mkt bra, märks att vissa blev lite nervösa när man läser annonserna.

"fick biljetterna av någon kan tyvärr ej gå, vill bara bli av med dom, 1000 kr/st" ???!

Många som får göra en pudel nu har jag en känsla av.

sylf: Någon som mailat klagomål och fått svar?

Gurra88: Ja, det är jag helt övertygad om. Människor som ALDRIG annars går på matcher vill dit och sola sig i glansen. Jag var där i söndags och såg vad det var för muppar där!

sylf: Håller helt med, men vet väldigt många som går på 15+ matcher per säsong och va upp till Skellefteå igår som inte har biljett pga att dom satt i en bil på väg hem hela natten

sylf: Det håller jag iofs med om. Tror också att det är en stor mängd av de som fått biljetter till denna match som inte visat sin fot där tidigare under säsongen.

Gurra88: Supportrar som gnyr och dessutom bor i Gävle borde följa Pejas råd, köp säsongsplåtar!!!!
Vad kostar det på ståplats, 1500?

Sen är frågan hur svårt det kan vara att lista ut att om man får köpa hela 8 (!!) biljetter så kommer folk se möjlighet att finansiera sina egna biljetter samt gå lite plus på kalaset.

Då kommer följdfrågan, vem har kommit på denna briljanta idé? Saknar man total verklighetsuppfatting.

Följdfråga nummer 2. Vilka vill man ha på festen? Massa slipsnissar, eller de fans som stöttat laget hela året. Tydligen det första alternativet. Mailbomba brynäs om detta feltramp.

« · 1494685 · »