Snacka om höjden av nervositet det är nu HUUUUUUJEDA MIG!!!
Kom igen nu brynäs!
Brynäs mot resten.
Jag skickar med länken till Soundtrack of our lives låt Instant repeater 99. Ingen närmare förklaring behövs.
ÄLSKA BRYNÄS IF
70 Rodrigues: GRATTIS till Guldet! Finns ju inte på kartan att ni kan missa detta ikväll, hemmaplan o allt! Även om det mest blir sponsorer...
Någon som behöver biljett?
http://www.blocket.se/gavleborg/Biljett_pa_basta_sittplats_BIF__SAIK_ikvall_39924347.htm?ca=4&w=3
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Det känns som att det varit det hela tiden men tillsammans är vi starka grabbar!!!
Påskrivet ingen jävla idiot ska mitt SNUS!!!
70 Rodrigues:
Jag ska ger er ett hemligt tips. Bästa sättet att vinna den här matchen för brynäs är om flera av ni här inne går och sätter en femhundring var på Skellefteå.
Hur ofta vinner man då man spelar på hockeymatcher..........Nä, just det....aldrig.
För att Brynäs skall vinna ikväll så nåste dom vara mycket tuffare i närkamperna, inte vara 3:a på varje puck som det stundtals var i förra matchen.
Backarna får inte drella i egen zon. Full fart in farmför jocke i målet.
Och framför allt .....hålla sig ifrån utvisningsbåset, fan verkar ju som Brynäs har klippkort där.
Jag vet att många kommer att säga att vi har dommarna emot oss, men faktum kvarstår. Man vinner inget SM-Guld i utvisningsbåset.
Nu tag vi dom ikväll. Mitt tips 4-2 till Brynäs, Ollas i tom kasse !!!
Redigerad kommentar
Huge:
Nog är det så - kan ju va lättare att prestera när man inget har att förlora, gasen i botten så länge det går kan ju fungera ett par matcher. Men studsar det bara vår väg något lite grann så tror jag Saik får svårt ikväll - å andra sidan är det ju naturligtvis så att om Brynäs vunnit tre raka så kan ju även Saik lyckas med det.
Men med noggrannhet i defensiven, mycket skridskoåkning så tror jag det går vägen - synd att man inte är på plats....... känslan när Silfver åkte fram för att avgöra var fantastisk - stämningen i hallen förmedlas ju inte via skärmen på samma sätt.
Zzz: "Nu finns det ju inte en sportkeps att Emil skulle få speltid när Skellefteå plockat målvakten =). Men teoretskt möjligt är det."
Haha, jo jag hade faktiskt det förbehållet i åtanke, så det var mer ett önsketänkande i önsketänkandet sas än ett realistiskt scenario.
Men man vet aldrig: ett misstag i bytet mitt under spel där Molin hoppar in och den tilltänkte avbytarem blir kvar i båset är ju isf ett misstag man ser lite då och då... ;-)
Redigerad kommentar
Enaranger:
Nja....... själv satt jag på läktaren med matchtröja på i söndags - se hur det gick ;-)
Men samtidigt så är det ju väldigt vackert att se ett publikhav där många har svarta, vita o röda tröjor med hockeyvärldens snyggaste ok :-)))
Huge:
Vissa ledare, journalister, spelare m.fl. förväntar jag mig inget annat av än struntprat - men Forsberg har jag rankat högt fram tills nyss. Har nån övertygat honom om att det är en bra taktik med meningslöst trashtalk?
Nu kan ju jag ha missat nåt kanske men, våra ledare i båset har väl inte förfallit till dylikt skitsnack? Jag tycker alltid dom har framstått som sakliga även när det går emot - eller är det den partiska enögdheten som spelar mig ett spratt?
Molin avgör i öppen kasse tycker jag låter bra :-))
Enaranger: Fyfan vad nervös man är går ju absolut inte att tänka på något annat än matchen ikväll så nu stämplar jag ut och drar hem och börjar ladda!
Ikväll ska guldet hem där det hör hemma!!!
Horace76c:
Vad är sannolikheten att det skulle bli vinst varje gång du
bär matchtröja och förlust varje gång du inte gör det.
Den sviten lär brytas någon gång.
Därför tar du på dig matchtröjan och hoppas på att sviten bryts i dag.
I och för sig så tror jag att resultatet i matchen inte på något
sätt kommer att påverkas beroende på om du har matchtröja
på eller inte. Möjligen i så fall om du även skulle få på dig ett
par skridskor och beträda isen spelandes i Brynäs.
Horace76c: Nu skiter jag i jobbet och drar till Gävle i stället för att heja fram våra hjältar, 40 mils körning.
Guldet ska hem!!
Det är som det är. Marknadsekonomins baksida är att de som verkligen förtjänar det mest får aldrig plats när det drar ihop sig.
Grattis till alla er som får vara med på festen och beklagar för er som inte lyckats nypa åt er någon biljett.
Man kunde ju hoppas att kommunen hade satt ett öltält och en storbildsskärm på stortorget. Det hade varit coolt! Nån som vill ringa Porran?
Edit: Naturligtvis håller jag på Brynäs ikväll. Vem skulle missa chansen till en brakfest i byn. Håller fingrar och tår!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Får väl testa detta igen. När jag har varit in och önskat er lycka till har ni vunnit två av två. Hoppas på 100% även efter kvällens match. Så, LYCKA TILL!
Horace76c:
Brynäs chans är helt enkelt att du lämnar tröjan hemma. Valet borde vara enkelt och du skulle aldrig förlåta dig själv om du tar med dig tröjan samtidigt som Brynäs förlorar ;-)
70 Rodrigues:
Tar och lugnar alla härinne med lite slutspelsstatistik från/gällande mig.
Kvartsfinal:
Endast matchtröja på i match 5 till ca 8:30 i 3:e då jag tog av mig den. (vårt enda mål vid ca 9:30 i 3:e)
Semifinal
Inte matchtröja nån match.
Final:
Match 1-3... ingen matchtröja
Match 4-5... matchtröja.
Match 6... ÖVERHÄNGANDE RISK att tröjan inte följer med till gavlerinken i kväll..
70 Rodrigues: tror inte de kommer att ske ni får nog vänta ett par år till,jag e ledsen men de e sant!!!!! skellefteå tar nog på sig guldhjälmen i år