1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755168 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

arnio: Vinner vi ikväll är det en bragd utan dess like, främst av två skäl:

1) Skellefteå har farten uppe, vi har vilat och halva laget verkar ha varit ordentligt sjuka vilket inte direkt gett nya krafter
2) Järnkrok saknas, de som varit sjuka kommer nog inte kunna ge 100 än så länge.

Jag hoppas på 7 matcher, för ju fler matcher desto större nytta kommer vi ha av den viloperiod som laget haft hittills.

Huss:Du tackar nej till 4 raka alltså :)

Huss: Viktigt att få ett tidigt mål och få ner Erikssons spirit, få honom i sidled och skjuta mot kryssen, där i ligger hans svaghet. 

Huss: Saknas verkligen Kroken? Är det bekräftat?

Fan vad jag önskar att vi hade en Melkersson typ i laget, någon som kunde plocka bort äckelgrisen Jimmie Ericsson. Synd att en sådan duktig spelare ska spela så jävla fult och sen gråta som en liten skolflicka och gnälla till domarna när någon rör honom.

Bissett_19: Säkert en del rävspel med i bilden. Blir inte förvånad ifall Kroken är med ikväll.

Huge: Du tog orden ur mun på mig.

Skitstöveln: Kan ju vara så att han faktiskt är sjuk .Men jag tror mer på ett rävspel ifrån Tommy.

Nu taggar vi upp:)

Skitstöveln: Ja har Järnkrok inte feber så är det ju bara att köra. Kanske han kommer att matchas sparsamt men visst borde han kunna testa och även köra PP kan man tycka.

70 Rodrigues: Viken målvakt har inte en svaghet i att göra sidledsförflyttning och samtidigt hålla igen krysset?:-P

Brynäs har en jäkla fördel i att man har grymma skyttar i kroken och silver som inte bara skjuter hårt utan är jävligt pricksäkra också. Det kan bli väldigt avgörande då Saik var rätt grymma på att inte ens träffa mål, iaf mot modo.

Tror Brynäs tar det då man vare jämnare i sitt spel, sen om jag unnar er det vette fan;-)

Gissar att Saik spelar ut er första matchen, för att sen tappa nivån och förlora 4a raka.:-)

Huge: Näee, det är ett gäng Brynäsare som legat hemma med feber i flera dagar. Det vore riktigt dumt att spela ikväll då han säkert är rätt kraftlös efter en långvarig sjukdom och dessutom inte ätit och tränat ordentligt.

Monno: Att göra det samtidigt är nog ganska svårt :-) Pratade med och frågade AIK:s målvaktstränare Stefan Persson om vilka svagheter Eriksson har och det var just sidledsförflyttningar och skott mot krysset då han ofta går ner på knä.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Du menade inte samtidigt helt enkelt;-)

Jo dom flesta moderna målvakter släpper ju kryssen. Drf lönar sig välplacerad skott ala' silverkrok väldigt bra.

Vem vet, Mike Morrison kanske gjort det svårt för dom? Lr nä...:-P

Monno: Typ :-)

Monno: Det som är Svedbergs svaghet i just i sidledsförflyttnignar är att han har problem med att hålla upp överkroppen och faller framåt. Samma sak som Honken. Det gör att det blir stora luckor för att sätta pucken högt, inte bara i krysset.

Redigerad kommentar

Zzz: Men det är ju snyggast i krysset så varför inte bara sätta dom där?

Huss:

Håller med ang Järnkrok,det vore riktigt dumt att spela honom ikväll även om han symtomfri.Låt han träna lite lätt idag,sen gå på det lite hårdare imorrn för att vara fit på Torsdag igen.

Ikväll tror jag på förlust,men sen så är jag väldigt hoppfull att vi kan ta dom i fyra raka
Nerverna är iaf på helspänn.

Zzz: Han får träna mer bål helt enkelt:-) (magen m.m. alltså, inte drycken)

70 Rodrigues:

Om ni vill ha ett objektivt tips från en leksing så tror jag på en tuff matchserie som SAIK vinner med 4 - 3 i matcher ;)

Lunkan: Ja det måsta ju vara så Silfverberg resonerar =).

mattias - 74: om vi inte vill ha det då?

Lunkan:

Då har du inget val för nu är det sagt ;)

Om jag skulle glädjas över ett guld för Brynäs? Självklart om inte annat för Ollas skull.

mattias - 74:
Tror också att vi kommer komma till korta i finalserien (men så är ju jag genetiskt negativ efterssom jag är Brynäsare)

70 Rodrigues: Du har dina kontakter ;)

70 Rodrigues: Väldigt kul att Johan Larsson blev årets rookie.

Bissett_19: tack

TJ intervjuades på Radio Gävleborg för en stund sedan,han bekräftade att Calle inte spelar ikväll.
Däremot skulle han träna lite lätt nu under dagen.

Nu får vi se vad TJ gör med laget,Emil hade tydligen gått med Silfverberg och Wännström på gårdagens träning,men han lär ju inte gå som center ikväll.Elias eller Hansen?

Bissett_19: Det roligaste vore ju Elias, han har även farten som Hansen saknar. Hansen har varit grym inget snack om saken, men jag tror att han gör sig fortsatt bäst med Rohdin-Lavander/Molin.

70 Rodrigues: ingen Järnkrok alltså vilket är riktigt synd. Men å andra sidan så här vi alltså trumf att spela ut på torsdag. Förlust idag och Järnkrok blir en injektion i laget på torsdag (jag förutsätter att han finns med då), vinst idag och vi kommer att bli oerhört svårslagna med en spelsugen Järnkrok tillbaks i laget. Vi står inte och faller med en spelare och nu blir det lite huvudbry för Saik att hålla koll på våra nya formationer. Jag är optimistisk.

70 Rodrigues: Ser att team 19 landslaget spelar mathcer nu i dagarna, är inte Elias med där?

arnio: Jag är också optimist, men det krävs ett mirakel att vinna ikväll.
Gör vi det, så tar vi guldet i en 4-5 lång matchserie, annars krävs det nog 7.

Bissett_19: OK, märkligt att han inte är med och tränar med a-laget eftersom J20 har spelat klart. Antingen är han sjuk eller så har han tagit sommarlov.

Zzz:

Är han inte med och tränar?

Zzz: Ja, det har varit Alexander Lindgren som kört på Hansens/Järnkroks plats under träningarna, inte Lindholm.

Huss: Ok, det var ju konstigt, han kanske är sjuk han med?

Bissett_19: Nej enligt aftonbladet såg uppställningen ut så här:

Martin Johansson – Johan Larsson.– Jesper Ollas

Sebastian Wännström – Emil Molin – Jakob Silfverberg

Jonathan Granström  – Jonas Nordquist – Daniel Widing

Joachim Rhodin –  Alexander Lindgren – Mats Lavander

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Vet ej faktiskt, men Lindgren har varit med och tränat förr med A-laget. Han är dessutom större och en bättre tekare. Bägge gjorde väl dryga 30 assist under J-20 säsongen också.
Men Lindholm är helt klart en större talang, skadad kanske?

Lindholm är uttagen i J18 landslaget som ska spela JVM.
Även Djoos och Dansk är med där.

Zzz:

Ja nu vill det till att spelare som Nordqvist, Widing, Lavander och Granström verkligen tar sitt ansvar och kliver fram som Järnkrok och Silverberg har gjort tidigare.

Jag tror SAIK kommer att köra full rulle från första nedsläpp för att försöka "köra över" Brynäs. Det blir otroligt viktigt att hålla imot de första 7-10 minuterna. Viktigt också att freda vår målvakt och inte låta SAIk spelarna komma in och irritera. Tror att detta blir en väldigt viktig match, lyckas Brynäs vinna denna så tror jag att mycket är vunnit i matchserien. Vi såg ju att SAIK är mänskliga på bortaplan.

Undika onödiga utvisningar blir också otroligt viktigt. Och att få igång vårt eget PP, gäller bara att hitta en bra erättare till Järnkrok.

Forza Brynäs

Zzz: Är Hansen också sjuk?

Lunkan: Enligt GD var Hansen med igår, men han saknas i aftonbladets uppställning..

Tror att Brynäs tar hem den här finalserien relativt enkelt, Skellefteå vinner högst en match inte mer. Tippar 6-2 till Brynäs ikväll.

micke63: Ja mina herrar nu börjar det vi väntat på kom igen nu brynäs vi vill ha GUUUUUUUULD!!!

Zzz:

Enligt GD så kommer Johan Larsson spela mellan Silfverberg och Wännström.

« · 1490155 · »