Skitstöveln: Kan ju vara så att han faktiskt är sjuk .Men jag tror mer på ett rävspel ifrån Tommy.
Nu taggar vi upp:)
Redigerad kommentar
Monno: Det som är Svedbergs svaghet i just i sidledsförflyttnignar är att han har problem med att hålla upp överkroppen och faller framåt. Samma sak som Honken. Det gör att det blir stora luckor för att sätta pucken högt, inte bara i krysset.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Om ni vill ha ett objektivt tips från en leksing så tror jag på en tuff matchserie som SAIK vinner med 4 - 3 i matcher ;)
Lunkan:
Då har du inget val för nu är det sagt ;)
Om jag skulle glädjas över ett guld för Brynäs? Självklart om inte annat för Ollas skull.
arnio: Jag är också optimist, men det krävs ett mirakel att vinna ikväll.
Gör vi det, så tar vi guldet i en 4-5 lång matchserie, annars krävs det nog 7.
Bissett_19: Nej enligt aftonbladet såg uppställningen ut så här:
Martin Johansson – Johan Larsson.– Jesper Ollas
Sebastian Wännström – Emil Molin – Jakob Silfverberg
Jonathan Granström – Jonas Nordquist – Daniel Widing
Joachim Rhodin – Alexander Lindgren – Mats Lavander
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Vet ej faktiskt, men Lindgren har varit med och tränat förr med A-laget. Han är dessutom större och en bättre tekare. Bägge gjorde väl dryga 30 assist under J-20 säsongen också.
Men Lindholm är helt klart en större talang, skadad kanske?
Lindholm är uttagen i J18 landslaget som ska spela JVM.
Även Djoos och Dansk är med där.
Ja nu vill det till att spelare som Nordqvist, Widing, Lavander och Granström verkligen tar sitt ansvar och kliver fram som Järnkrok och Silverberg har gjort tidigare.
Jag tror SAIK kommer att köra full rulle från första nedsläpp för att försöka "köra över" Brynäs. Det blir otroligt viktigt att hålla imot de första 7-10 minuterna. Viktigt också att freda vår målvakt och inte låta SAIk spelarna komma in och irritera. Tror att detta blir en väldigt viktig match, lyckas Brynäs vinna denna så tror jag att mycket är vunnit i matchserien. Vi såg ju att SAIK är mänskliga på bortaplan.
Undika onödiga utvisningar blir också otroligt viktigt. Och att få igång vårt eget PP, gäller bara att hitta en bra erättare till Järnkrok.
Forza Brynäs
Tror att Brynäs tar hem den här finalserien relativt enkelt, Skellefteå vinner högst en match inte mer. Tippar 6-2 till Brynäs ikväll.
arnio: Vinner vi ikväll är det en bragd utan dess like, främst av två skäl:
1) Skellefteå har farten uppe, vi har vilat och halva laget verkar ha varit ordentligt sjuka vilket inte direkt gett nya krafter
2) Järnkrok saknas, de som varit sjuka kommer nog inte kunna ge 100 än så länge.
Jag hoppas på 7 matcher, för ju fler matcher desto större nytta kommer vi ha av den viloperiod som laget haft hittills.