Bissett_19: Nej enligt aftonbladet såg uppställningen ut så här:
Martin Johansson – Johan Larsson.– Jesper Ollas
Sebastian Wännström – Emil Molin – Jakob Silfverberg
Jonathan Granström – Jonas Nordquist – Daniel Widing
Joachim Rhodin – Alexander Lindgren – Mats Lavander
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Vet ej faktiskt, men Lindgren har varit med och tränat förr med A-laget. Han är dessutom större och en bättre tekare. Bägge gjorde väl dryga 30 assist under J-20 säsongen också.
Men Lindholm är helt klart en större talang, skadad kanske?
Lindholm är uttagen i J18 landslaget som ska spela JVM.
Även Djoos och Dansk är med där.
Ja nu vill det till att spelare som Nordqvist, Widing, Lavander och Granström verkligen tar sitt ansvar och kliver fram som Järnkrok och Silverberg har gjort tidigare.
Jag tror SAIK kommer att köra full rulle från första nedsläpp för att försöka "köra över" Brynäs. Det blir otroligt viktigt att hålla imot de första 7-10 minuterna. Viktigt också att freda vår målvakt och inte låta SAIk spelarna komma in och irritera. Tror att detta blir en väldigt viktig match, lyckas Brynäs vinna denna så tror jag att mycket är vunnit i matchserien. Vi såg ju att SAIK är mänskliga på bortaplan.
Undika onödiga utvisningar blir också otroligt viktigt. Och att få igång vårt eget PP, gäller bara att hitta en bra erättare till Järnkrok.
Forza Brynäs
Tror att Brynäs tar hem den här finalserien relativt enkelt, Skellefteå vinner högst en match inte mer. Tippar 6-2 till Brynäs ikväll.
Bissett_19: Helt rätt att spela Larsson med Silfverberg.
Jag gissar på att man kommer spela så här:
Ollas - Granström - Johansson
Silfverberg - Larsson - Wännström
Widing - Nordqvist - Lavander
Rohdin - Hansen - Molin
Jag skulle dock gärna se Molin med Widing och Nordqvist istället för Lavander.
Redigerad kommentar
Linus Norberg på GD är övertygad om att kedjorna ser ut på detta sätt ikväll:
Ollas, Granström, Johansson
Wännström, Larsson, Silfverberg
Widing, Nordquist, Lavander
Molin, Hansen, Rohdin
John K: Hade inte Brynäs stått som motståndare i finalen hade jag också hoppats på SAIK faktiskt.
Redigerad kommentar
Brynäs har årets bästa back, årets bästa rookie och årets bästa spelare. Nu fattas det bara att laget blir bäst också.
Har all media missat att det är tredje året i rad en brynässpelare får rookiepriset. T.o.m. Brynäs hemsida skriver bara att det är andra året i rad.
Enligt hockeyligan spelar Molin center mellan Silfverberg och Wännström men man har ju maskat laguppställningen förr. Lasse Jonsson är 7:e back, jag hade gärna sett att han startade om han är helt återställd.
Redigerad kommentar
Är det bara jag eller ser/låter inte Jacke jävligt förkyld i inför-matchenintervjun? :/
Paddan: Kan inte reglerna. Vet bara att det är Hockeyligan och Svenska spel som står bakom. Och oavsett regelverk - måttstocken är densamma för alla.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Paddan:
Nepp.