1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745955 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Storhonken: Brynäs har fått FEMTON (15) tvåminutare!!!

sylf: Skellefteå gjorde alla sina mål i PP, det är inte konstigt med tanke på hur många chanser man fick.

Vi får hoppas att domarna kammar till sig till nästa match.

Skellefteå AIK-Brynäs IF 2-6 SLUT i FINAL 1:7 :-) En mycket väl genomförd match av Brynäs, vi fullständigt neutraliserar alla Skellefteås formationer. Svedberg, Rohdin, Silfverberg och Ollas är bästa Brynäsare. Tyvärr så förstör domarna matchen genom att vara helt värdelösa, det är sorgligt att den svenska domarnivån är så förbannat låg. 

ETT STEG NÄRMARE SM-GULDET :-)

Sämst på plan alla kategorier idag utan tvekan domarna har inte sett på maken till större idioter!

Men det skiter jag i nu för mina herrar vi leder med 1-0 i matcher genom 6-3 borta mot saik sug på den :-))

70 Rodrigues: Resultatet blev 3-6, är du full? ;-)

sylf:

Halva matchen i skämsbåset, i en match som var relativt lugn och snäll. Ja jösses!

Storhonken:
Brynäs vinner i vad som jag tycker ser ut som en bandymatch.
Riktigt starkt att vinna trots att Järnkork inte kunde spela och att domarna såg ut att ha satsat hela pensionen på SAIK.
Maken till hemmadomare har i alla fall jag aldrig bevittnat, inte i någon sport över huvud taget.
Underbart Brynäs!!!

Självklart blev det 3-6, jag kopierade det jag skrev på Facebook och jag skickade iväg det 5 sek för tidigt :-)

70 Rodrigues: Jag förlåter dig! :)

sylf:

Man är inte ens glad,så jävla förbannad på Rönnmark/Lärking.
Hur fan lyckas dom hitta 15 tvåor på Brynäs i en sån mjuk match?
Patetiskt.

Ok,skönt med en bra start.

Qvarre: Dags för TJ att för första gången gå ut och kritisera domarna nu, det här är helt sinnessjukt och förstör sporten!

70 Rodrigues: Så starkt! 

Saik/lärking/rönnmark - Brynäs 3-6! Grymt bra!

Bissett_19:Håller med, det tar bort en del av glädjen över vinsten!

Qvarre:

Ärligt talat, jag skiter i domarna. Vi vann , det är det enda viktiga. Gnäll på domare lämnar jag åt andra nu.

MarcusElving: så ja då är det tre vinster kvar.... och även har vi numera hemma fördelen... otroligt starkt att vinna i Skellefteå med så många boxplay....såååå göött

Roger Ramkvist: godnatt Brynäsbröder!

sylf: stolt, lycklig och betydligt mer mållös ån vårt kära Brynäslag. Fy faen vad skönt!!!!!
Måste nypa mig i armen och sen blir det en segerwirre!

arnio:
Vad är det för jvla sändning TV4 kör...? 3 min eftersnack...??? C+ kom tillbaka! Pisskanal!

tjugo8: Jag blir så jävla förbannad på TV4, de får väl för helvete ha programtid till lite eftersnack om de ska sända finalerna.

Skriv ett jävla brev någon!

Skitkanal!

Huss: Skål!

tjugo8:

Bedrövligt, man betalar dyrt för att se hockey i canal + å sedan kör dem final i en sådan jävla skitkanal!

Huss: Själv tar jag ett par segerpilsner då jag hatar wirre tyvärr

foppa78: Men va fan pöjk, dricker du inte Whiskey :-)

Imponerad av hela laget, extra plus för; Molin, Rhodin, Silfverberg, Svedberg, Bertilsson, Sundqvist, Andersén, Granström och Ollas.

Nöjd -

* Effektiviteten
Trotts att vi får BP direkt och mycket skott emot oss lyckas vi göra mål i första perioden och få ett mentalt övertag, men Brynäs har haft ett sånt här tryck mot sig förut spec, när FBK fick upp farten som mest så vi är vana till skillnad mot AIK som vek ner sig direkt. 

* BP
Boxplayspelet är riktigt bra, vi släpper väl bara in 2 mål i BP idag? Mot ett lag som haft nästan 40!!!% i PP i slutspelet, riktigt starkt!

* Svedberg!!
Svedberg, att han fick en bra start på denna finalserie var viktig och på vilket sätt han började!! Riktigt bra och avgörande räddningar. Han följer med spelet bra, snabb i sidled och visar upp en fin spelförståelse, tappar inte heller ut returer som det funnits vissa tendenser till i grundserien. Riktigt starkt!!

Missnöjd -

* För mycket utvisningar
Att ha upp emot 30utv minuter är  riktigt dåligt, spec, när vi vet att vi möter ett otroligt spelskickligt lag, SAIK kommer säkerligen träna mycket special teams imorgon inför returen så vi får INTE dra på oss så här mycket utvisningar (många utv är också väldigt slarviga). 

* Spelet vid egen blå (tydligaste ex, Ekholm vid Buds stolpskott).
Spelet vid egen blå är livsviktigt att vi inte slarvara vid, AIKs backar var darriga där och SAIKs forwards är duktig på att checka, Ekholm börjar matchen med en riktig bjudning,  det har funnits fler tveksamheter där man inte varit tillräkligt hård vid blå och SAIK har (ser ut som så iaf?) fått order om att pressa vid just motståndarnas blå. 

* 3 Mål i baken
Vi drar förviso på oss mycket utvisningar och sista målet kommer med 2 sekunder kvar, men Svedberg gör en fantastisk match och ändå släppa in 3 mål är inte OKEJ för laget. Nu vet SAIK om att dom ändå kan göra 3 mål framåt och om det börjar gå grus i maskineriet framåt måste vi vara säkrare bakåt, nej denna match ska vi inte släppa in mer än ett mål tycker jag, så bra var vi!

3 Stjärnor i BIF:

*** Nicklas Svedberg
** Jacob Silfverberg
* Joakim Rodhin

Bubblare, Sundqvist, Ollas, Molin.

Otroligt glad att Brynäs kan gå in och vinna första matchen och framför allt att vi gör så mycket mål!! Svedberg är bra bakåt och vi har ett extra vapen i Calle Järnkrok till nästa match. Det här är Brynäs matchserie det är är vårat GULD! 

tjugo8:
Kör 4:an alla finaler?

Sylf: Undrar om Börje Johansson och Kjelle Lind vill blåsa i resten av finalen, kan ju knappast bli sämre ;-)

Qvarre: Det har dom redan gjort några år. 

HappyX3: Härlig analys!

70 Rodrigues: Nä jag har försökt tro mig men jag spyr rätt ut det är sant jag vill ju också kunna dricka Segerwirre;-)

Wikegård har faktiskt lite gott att säga om Brynäs!

En 12årig Aberlour på det här..! Jisses vilken go seger, aldrig sett på maken på domare förut (speciellt sista utvisningen..) Man kunde tro att dom svartvita hade eksem i armhålorna så mycket som det kliade i armarna på dom! I vilket fall, vilken LAGSEGER och som Svedberg har växt!

65selander:
Å fan, är inte så van att kolla finaler de senaste åren.
Tycker ju att de i alla fall borde kunna bjuda på 10 min eftersnack, minst.
Tråkigt att 4:an ska få förstöra sändningarna och stämningen med sina reklamavbrott och obefintliga eftersnack.

Qvarre: Ja bara dom får sin jävla reklam är dom nöjda patetiska tv 4

tompap71: "De utvisningar vi råkar ut för kan man godta, men grejjen är ju att det inte är en konsekvent nivå, det Brynäsarna åker för släpps ofta på Saik."

Håller med, ett par lite väl billiga tvåor vi får men det får vi sätta på hemmadomarkontot, brukar jämna ut sig i längden. Tur att det inte blev avgörande trots allt.
Imponerande lugn och stabil insats där vi aldrig förivrar oss utan hela tiden spelar smart och hugger när vi får chansen.
Inget är vunnet så här långt, blev dock väldigt glad när jag såg hur spelarna reagerade efter slutsignalen: inget tokfirande med massor av höjda armar och glädjevrål över vinsten, mer ett lugnt och sansat beteende som på nåt sätt vittnar om en självsäkerhet och trygghet som säger: det här tar vi och SAIK ska vara jävligt bra för att kunna ändra på det.

Redigerad kommentar

Hmm...Sämsta och mest enögda domarinsatsen i hela slutspelet. Enligt min mening en större snackis och skandal än Morgans misstag i kvarten i Gävle.

Brynäs gör det som tur är riktigt bra och hela laget kliver upp på ett bra sätt.

Härligt !

70 Rodrigues: "Undrar om Börje Johansson och Kjelle Lind vill blåsa i resten av finalen, kan ju knappast bli sämre ;-)"

- Jag röstar på Daggen Olsson och Jörgen Grundström, två världskatastrofer...

Nu vet jag inte om någon redan har skrivit det här för jag har inte varit inne och läst under kvällen men Jocke Rohdin måste väl ha spelat till sig ett nytt kontrakt nu eller?

bradberry: Jörgen Grundström? Han spelade ju i Brynäs på 80 talet!

bradberry:Haha, domarna lär i alla fall ha träningsvärk i högerarmen i morgon.. De tog fan för allt. Ändå släppte de matchens solklarste tripping som Emil Molin gjorde precis innan Brynäs dödade matchen.

Men SAIK fick kompensation för den tabben med råge...

sylf: Där har du fel! Jag minns denne mans ES-debut i mitten av 80-talet. Match mot Modo i Gavlerinken. Den sämsta domarinsatsen jag skådat live i hela mitt liv. Minns i paus hur folk hängde över plexit å skrek på stackarn. En gubbe på +60 trängde sig förbi mig å skrek "Domarfitta" så saliven sprutade ur munnen på han. En klassiker.

Du tänker på Göran Grundström. Back i BIF tidigt 80-tal...

Redigerad kommentar

Slajsarn: Ja, dom blandade och gav rätt så ordentligt emellanåt.
Tuff tvåa på Svedberg när han kastar sig från ena stolpen till den andra och räddar ett givet mål.
Sen hade man lite svårt att förstå hur Goren kan åka in och starta en fight, dra med sig en oskyldig Löf och allt slutar med kvittning på hela skiten.

Skön seger. Nu glömmer vi detta och ser fram emot torsdagsfighten!

bradberry: Ja jävlar, my bad!

Anders Berg:

Självklart,det är bara förlusterna som ska ältas;)

Fortfarande förbannad på Domarna och Tvhora.

Imponerad både över Brynäs seger och den usla dommarinsatsen, det kan ha varit det sämsta jag sätt sen jag började följa Brynäs i slutet av 70 talet!

Huge: Han fick väl med sig Hansen också va? Både Löf och Hansen åkte väl på roughing

atilla:Oavsett så skall Goren ha en extra tvåa för att det var han som sökte bråket.

domarna var generösa ikväll.. Mot SAIK.

Slajsarn: Boork tycker att de var jättebra!

"Domarna Rönnmark och Lärking var mycket bra i final 1. Lugna. Kloka . Och hittade rätt saker. Låt de fortsätta nu!"

Han Twittrade detta nyss.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Men Boork? Hinner han med den fartfyllda hockey som spelas idag?.

Näe, vad mig anbelangar så kan ha dra sina filtar och defensivhockey över huvudet och sticka och brinna.

Har aldrig gillat Boork.

« · 1490683 · »