yngwie: Ja men tydligen uppfattade du ju inte vad många av oss menade, därav mitt försök till en saklig och opartisk förklaring :-)
Sen har jag inga problem attleva med att folk tycker annorlunda.
Förövrigt vet du väl själv hur domsluten kan falla uppe i Skellefteås arena...
Jag tycker för övrigt inte vi brynäsare behöver måla fan på väggen. Vi har tagit två matcher upp i Skellefteå, och dom slog oss senast hemma. Det vore grymt naivt att tro att inte SAIK har de kvalitéer som behövs för att ta matcher mot oss i en finalserie. Det står fortfarande 3-2, vi har guldläge och matchboll återigen. Många tycker det är fördel SAIK och att allt har svängt över till dem, men hur kan man tycka det? Vi leder matchserien och har en utmärkt chans i morgon att spela hem guldet. Det är också påfrestande, att som SAIK, spela med kniven mot strupen varje match...det tar på krafterna
Jag tror att det smyger sig in en liten liten falsk säkerhet när man leder med 3-0 i matcher. Laget kanske går ner sig någon procent i noggrannhet, man känner att man har fyra matcher att avgöra detta på. Det räcker för att SAIK ska två matcher av oss. Nu är läget ett annat, tror vi kommer se ett desperat kämpande Brynäs, heltaggat och med en grym skridskoåkning. Det känns så.
Tom-2: Nu har jag pratat med dom på Brynässhopen och ALLA biljetter är slutsålda.
Enda sättet att lyckas få är att sätta upp sig på en kölista för ej uthämtade biljetter.
Zappaholic:
Här är antalet numerära överlägen som lagen haft i respektive match.
När Skellefteå spelat hemma har fördelningen varit följande (SAIK - BIF):
9 - 6
5 - 3
5 - 2
Totalt: 19 - 11
När Brynäs spelat hemma har fördelningen varit följande (BIF - SAIK):
3 - 2
5 - 4
Totalt: 8 - 6
Sammanlagt för de fem matcherna har Skellefteå 25 - 19.
Källa: www.hockeyligan.se
Medlemmarna fick köpa 8 biljetter var, aningen galet, men Ticnet brukar göra precis samma sak. Å ändå står de och ojar sig när svartabörshajarna säljer dyra Springsteenbiljetter osv. Samma sak nu, biljetter ute för 2 500 kronor styck.
Grattis... Sverige.
arnio: Varför det? Är det attraktiva platser tycker du och hur ofta skulle dom fyllas förutom i en semi, final eller derby mot Leksand?
arnio: Haha lägg ner innan jag blir mörkrädd!!
Hur många gånger sedan Läkerolen invigdes har den varit full? Ta reda på det innan du skriver en så korkad kommentar :P
TJ gjorde smarta saker igår. Bytet av målvakt var genialt, likaså att släppa in Löf och Molin.
Brynäs pp, vad har hänt? Från Elitseriens bästa till slutspelets sämsta. Med SAIKs stressande så får vi ingen bredd i spelet. Enda lösningen som jag ser det är att ha två spelare på blå igen. Då är det lättare att styra från resp sida samt sätta myror i huvudet på Forsberg et al.
Sunkens tackling, världsklass sa Forsberg. + till bägge två.
: -(( Missar period 1 o 2 på torsdag pga affärsresa, kollegorna vill dricka bubbel på flyget för att fira en affär. Själv är jag tveksam, jinxvarning…
Nån som hört något om de släppte några biljetter 09.00? Eller vad är senaste budet?
Honken: Har inte hört nånting men enligt Guldjakten på twitter ska det finnas biljetter kvar.
jävligt konstigt då damerna i brynässhopen sa till mig för 2 timmar sedan att det var heeelt slutsålt!!
Honken: Dessutom verkar hemsidan ha volymproblem.
Vadå hockeyfeber?
Honken: Står i telefonkö till Shopen nu - har stått i 30 min.
Ska verkligen ställa dom mot väggen och fråga vad faan dom sysslar med!