1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747464 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
65selander: Fy fan vad skönt! Hur jävla otroligt är det inte, 100 år och SM-guld!!!!

bifhjärta: Vart i Småland ? Jag är 3 mil utanför Växjö :)

Erat, jag är på ! Jag vill ha en guldfest för oss här på HS, det är vi som lidit ihop genom kvalserier och lågbudgetvärvnigar !

65selander:

Alf Robertsson...!?

Skål på er vänner!

Qvarre: Är helt på en GULDFEST här på hockeysnack  hur jävla sjukt kul hade det inte varit när var hur???

Davey_22: Ljungby!! Stråla samman????

Gurra88: Egentligen var man ju ganska bra också de allra närmaste säsongerna efter gulden -93 (semi -94, final -95)  och -99 (semi 2000).

Men man var trots allt inte så bra att man kunde försvara gulden och det måste ju alltid vara den seriösa målsättningen.

Fast hur det ska vara realistiskt heller nästa år om BIF nu förlorar kanske 7-8 spelare är ju en delikat fråga som tornar upp sig redan en kväll i guldyra som denna.  

GRABBAR!! Tidigare under dagen lovade jag att jag skulle lägga ut ett videoklipp som jag gjort i all hast.. gjorde precis klart det (blev sådär i slutet, lite onykter och lite otålig ;-) ) Klippet ligger ute alldeles strax =)

foppa78: Kul att fler är på,för det vore så jävla kul ! Enklast är nog att lägga festen i Gävle, eller ? :)

Eller vart fan som helst,bara vi blir ett gäng.

SM-GUUUUUUUUUULLLLD !!!!!!!!!!!!

bifhjärta: Klockrent ! Vislanda här haha ! Nu vill jag se din video, och du ska fan festa med mig och min andra Brynäspolare i Växjö !

Davey_22: Ja avståndet ärhar ingen betydelse för mig bara det blir av jag kan vara med att planera om det behövs så slut upp nu för fan gubbar hade ju varit sjukt kul VI HAR VUNNIT SM GULD!!!!!

Stort grattis till guldet, Westerlind! Lägg nu isen från Gavlerinken i Champagnen du inte tordes kyla för alla jinx...

skåla för professor emeritus Tommy Sandlin, och än en gång: Grattis!

Vill passa på att hedra Michael Sundlöv, som jag spottar så mycket på. Ingen är ikväll eller natt gladare än jag att det visat sig vara fel att så djupt tvivla på din förmåga som sportchef. Se nu bara till att vara på tårna för att helt och fullt täcka upp kommande spelarförluster och därmed konsolidera Brynäs som ett topplag i elitserien åren framöver!

Davey_22: Kör lätt till växjö imorgon!!!! Ge mig fem minuter hahah =)

foppa78: Gott ! Det här ska vi ju göra, som du säger, Vi har ett GULD !!!

Vart spelar ingen roll, vi lägger ut en intresselista eller nåt när folk har landat lite.

Skål HS och Brynäsbröder !

bifhjärta: SKYNDA FÖR DET BÖRJAR SUSA I PÄRAT!

En hockeysnacks guldfest skulle vi ju kunna ha i sommar under någon hemmamatch i ET :-)

bifhjärta: Ja va fan, vi ska festa imorn och troligen göra Växjö med Brynäströjor på, är du sugen så ta och dra ett meddelande här så styr vi upp det !

Hur lägger jag upp filen nu??? Hoppas detta funkar.. slutet är sådär, bråttom och onykter =).. TÄNK PÅ ATT JAG BARA LAGT NER MAX 2 TIMMAR PÅ DENNA VIDEON...

Sitter på affärsmöte i Arizona. Svart skjorta dagen till ära... Gratulerades med hi5s av Indier,Tyskar och Amerikaner. Poolparty ikväll...!!

Konverterar om filen, läggs strax upp.. den suger, men lagt ner min brynäs själ på den ;)

70 Rodrigues: Härligt att du är me på tåget Rodgrigues ! Sommaren känns långt bort, men får jag fira med mina dysterkvistar och bruntungor här på HS så spelar fan plats och datum ingen roll alls !

Davey_22: Ja men nu låter vi inte detta rinna ur sanden OKEJ?

Ähh  vad fan , GRATTIS då da .

Synd bara att TV4 som vanligt drog oss tv-tittare vid näsan,
och visade ett megalångt reklamsjok mitt under firandet.
Reklamen är ju tydligen heligare än det heligaste där.

Undrar hur positivit det var egentligen, för de företag
som gjorde reklam mitt under firandet. Säkert många
irriterade tittare där.

Till och med programledarna verkar ju så smått
vara irriterade på de ideliga reklamavbrotten.

Ett under att de lyckades visa prisutdelningen i alla fall.
Men sen blev det den fantastiska kanalen tv4-news
som tog över, en kanal som knappt någon kan se.

Var TV4 Sport upptagen med att visa promillepolisen?
I och för sig kanske passande, med tanke på allt
firande som kommer att ske. Inte bara med saft
och läskeblask kan jag gissa.

foppa78: NO way. Det blir HS-Guldfest. Bubbla mig så snart guldyran lagt sig så styr vi upp.

Davey_22:

Tjeckien 24-25/8 är ju perfekt
European Hockey,god och billig tjeckisk pilsner,samt massa Brynäsbröder,kan inte bli bättre?

Nån som greppat att vi har tagit SM-guld?

Davey_22: Hell yeah!

www.youtube.com/watch?v=0u-2CNb6IVA&feature=youtu.be

TA FÖR ER! Har gjort så gott jag kunnat =)

bifhjärta: Underbart!

Tommy: Brynäs IF, SVENSKA MÄSTARE 1964 1966 1967 1968 1970 1971 1972 1976 1977 1980 1993 1999 2012

Nu hoppas jag verkligen att vi är i toppen för att stanna och att vi inte behöver vänta 13 år på nästa GULD, tycker att 2013 skulle passa perfekt för ett 14:e SM-GULD ;-)

foppa78: Funkar..! Hade blivit bättre om jag haft mer tålamod... MEN VAFAN VI VANN JU GULD!!!!!!!!!!!!

bifhjärta:

En SM-guld tröja, som spelarna har på bilden, ska snarast
inhandlas. De kostar visst bara 200 kr. Så det gäller att
snabba på, för de lär säkert gå åt som smör i solsken.

bifhjärta: kör precis genom fiendeland(Karlstad) och bara njuter passerar FBK:s emblem och hänger på hornet . Festa grundigt Brynädvänner

Enaranger: Ja, där gäller det att stå på tårna..perfekt att ha på sig den när man sänker några birdies på golfbanan i sommar =)

*asg* MoDolallarna håller fortfarande på med sina avundsjuka och bittra inlägg. Nu är det inte filmningar som gäller utan att vi har fått enkla mål under hela grundserien och i finalen, att Skellefteå fick jobba mycket hårdare för sina mål och skulle ha vunnit om Ericsson varit bättre bla bla bla. Så jävla patetiskt, hälften vore nog. 

Enaranger: Japp har precis beställt mig en!!!:-)

70 Rodrigues: Hoppsan då var man LEGEND här inne på HS bara att gå till kylen och hämta en bira och fira!!!:-)))

foppa78: Hehe Grattis ;-)

bifhjärta: Godnatt alla guldsnackare måste försöka sova för ungarna lär ju inte vakna tidigae för att vi vunnit GULD!

...aff

Redigerad kommentar

BÄSTA DAGEN I MITT LIV!

Vem fan är Oscar Möller??:)

Gurra88: svenska mästarna är här Brynäs IF....... Sug på den, Tommy hundskiten i sexan är väl glömd!? Respekt!!

Jaha då var man hemma från läkerolen, så jävla underbar stämning hela matchen och underbart slut!! Vi är bäst i Sverige!!!

Jajjen: "När börjar försäsongen? Å vad fan ska man göra tills dess?"

Hehe, lugn Jajjen.
Om nån vecka sitte vissa här igen och gnäller över Sundlövs fax och att det inte händer nåt på värvningsfronten...   :-)

Linström_92: jaaaaaaaa! Vi vann vi är bäst, så jävla härligt! Nu kan det bara gå utför men det var vi sen. Silverberg, tack för allt! Haha vi är SVENSKA MÄSTARE!

Redigerad kommentar

Jag har aldrig sett så mycket folk på stan som ikväll efter guldet! Helt jävla sinnessjukt! Jag kramade minst 100 pers ikväll, folk jag inte känner men vi har en sak gemensamt - Brynäs IF

Kom nyss hem! Tog första bussen hem nu på morgonen och det var fortfarande folk som firade på stan, det här är så jävla STORT! Klumpen i halsen var stor när Dacke och Silfverberg lyfte bucklan tillsammans. Jag saknar ord! BRYNÄS IF ♥

FULL OCH SÅ FANTASTISKT JÄVLA GLAD!

Clarence: "Vill passa på att hedra Michael Sundlöv, som jag spottar så mycket på. Ingen är ikväll eller natt gladare än jag att det visat sig vara fel att så djupt tvivla på din förmåga som sportchef."

Här har man tjatat länge om att vi har Sveriges bäste Sportchef och du har tydligen inte lyssnat, som vanligt...   ;-)

"Alla jävlar bara gnäller men vi tar guldet"
Var tydligen det rätta citatet från Svedberg...

70 Rodrigues: grattis till oss! Det finns ett par saker jag aldrig glömmer, när min dotter föddes och igår. *och att dif åkte ur såklart

Redigerad kommentar

« · 1495542 · »