1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736474 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Södertälje 6/10

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Brynäs - SSK 3 - 1 | WAHLBERG !!!!!!!!!

FAAAAAN VA SKÖNT ASSÅ !! :D
Helt oförtjärnt men ack så skönt !! :) PP mål igen såklart ! ;D

Hong Kong: Såja!!!!!!!!!

Boorken´s boys har malt ner kringlorna.

GOTT !!

Det satt skönt ! :)

Skriv livstidskontrakt med honken!!!!

90Steen_: hur i hela friden han du skriva ditt inlägg så snabbt? När det jublades i hallen så tog det 3 hundradelar innan ditt inlägg var publicerat... jippie vi vinner igen hurra !!

sylf: Va du ute med hunden?

leek: Som jag så ät Janne Larsson i Södertälje i tisdags. Livet är rättvist ibland ;-)

Hong Kong: Alltid:-)

Brynäs - SSK 3 - 1 | SLUT ! :)

Vilken skööön seger !! ;D

arnio: hehe jag är snabb ! :D

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fan vad jag älskar Brynäs !!

Härligt med en seger.Så länge vi hänger på övre halvan får vi vara nöjda.

Skönt med en trepoängare nu igen, de behövs

Vilka ska vi slå nästa gång?

sylf: Ja verkligen, "övre halvan" är ju främmande regioner för Brynäs numera. Försvarsspelet är superbt så här långt i serien. Honken helt sanslöst bra. En viss oro mal ändå över att laget har så svårt att föra matcherna. T o m hemma. Men annars - hur intressant som helst den här öppningen. Heja Brynäs!

sylf: De är nu det tuffa börjar. Lule och Frölunda står på tur.

Clarence: 96,6% på Honken i kväll.

Hong Kong: Luleå borta är ingen lek. Och Frölunda vet vi redan vad dom brukar hitta på

Hong Kong: Ikväll kände man igen BIf sedan tidigare säsonger. Krampaktigt,dåligt med skott och virrigt i största allmänhet.Skillnaden är: BIF vinner iallafall!!!!! och det när väl det spelet går ut på?!
Honken ruggig ikväll, resten jämnbra.

aphac: Kan tänka mig att det var som när jag var i Tälje i tisdags fast med mindre chanser. Så länge vi tar poäng så är jag nöjd men frågan är hur länge vi orkar hålla emot

65selander: BIF kommer ju närmare första förlusten, men det är ok då. För man kämpar iår och det intrycket har man knappt fått de senaste åren.

aphac: Stämmer trodde förlusten skulle komma i kväll. När tog vi poäng i fem matcher i rad senast?

Here's Johnny ;-)

1 Linköp  5  5  0  0  0  0  16-  8  15 
2 HV 71   5  4  0  1  0  0  14-  7  12 
3 Brynäs  5  3  2  0  1  0  13-  6  12 
4 Frölun  5  3  1  1  1  0  20-  8  11 
5 Luleå   5  3  0  2  0  0  18- 13   9 
6 Färjes  5  3  0  2  0  0  15- 11   9 
7 Modo    5  2  0  3  0  0   7-  9   6 
8 Djurgå  5  1  1  3  0  1  11- 12   4 
9 Mora    5  1  1  3  0  1   9- 15   4
10 Södert  5  1  1  3  0  0   7- 19   4
11 Timrå   5  1  0  4  0  0   8- 16   3
12 Leksan  5  0  0  5  0  0   8- 22   0

65selander: Jo,men! Ser alldeles utmärkt ut!

72_Winblad: japp, håller med skönt med ännu en ny tre poängare.

Förlusten kommer förmodligen att komma denna säsong och när den kommer så gäller det att inte förlora 2, 3, eller 4 matcher på rad som var fallet i fjol. Vi har redan bevisat att vi kan vinna 2 matcher i rad i år och vara obesegrade i 5, det tyder på en jämnhet som vi saknade sist. Jag tror att osäkerheten finns bland spelarna precis som hos oss supportrar pga. de krassa resultaten under några år. Vi har varit övermodiga 2 säsonger i rad och det har straffat sig när förlusterna kommit och vi ej varit beredda på att ligga i botten. Detta är förmodligen vad Leksand har drabbats av då de trott sig vara mycket bättre än de egentligen är. Tack Boork för att du tagit ned oss på jorden så att vi kan sträva mot toppen igen....Go Tigers Go Go Go....!

arnio: Den trepoängaren satt där den skulle! Underbart! Ser fram emot referat från er som hade nöjet att se matchen. Håller med, arnio; det sätt som den här säsongen har börjat på är i otroligt hög grad Boorks förtjänst, inte bara i termer av spelsystem och coachning utan också spelarvärvningar, mediahantering och allmän moralboost.

Det som måste förbättras är spelet i egen zon. Honken har hållt oss kvar i två matcher nu.

Honken leder både SVS% (97,03) och GAA (0,95), Danne ligger fyra i poängligan för backar.

65selander: 66666666666666 insläppta mål!!!! Boorks betongförsvar! Detta kan bli riktigt bra, men det svänger fort i hockey. Vi får vara glada så länge det varar. Bästa säsongsstarten någonsin?!

Mörkret är kompakt över Siljansbygden.....

JanT:
Ni får vara glada över att Leksand med glädje adopterade ert mästarcupsspöke.

JanT: Förlusterna kommer, skadorna kommer men har vi tur så har vi en buffert nedåt när det väl händer. Bara för att påminna om det som varit så lägger jag upp en bild från förr ;-)

Metal Guru: Jag har ända sedan LIF's seger i Mästarcupen påpekat för Leksingarna att KS-spöket fått upp ögonen för dom. Dom har inte lyssnat, nu ser vi resultatet.

JanT: nja det är ju 45 matcher kvar och det kan hända mycket. Masken lär nog svettas iaf

65selander: Visst kan det göra det. 12 p på 5 matcher är dock sensationellt bra med tanke på att spelet inte varit det bästa på sista tiden. Men kan vi fortsätta att vara täta i defensiven blir det slutspel.

Masken har nog börjat tugga på slipsen vid det här laget.....

Nyss kommit hem från matchen. Måste bara skriva en sak....

UNDERBART!!!!

Falken: Berätta!!!!!

Falken: Var det någon som fick kliva av för skador eller liknande?

65selander: Dragan Umicevic (hur det nu stavas) klev av, såg lite lustigt ut när han tog vägrn genom Brynäsbåset, framför spelarna.

Ove åkte på en smäll i slutet (femminutaren) men jag tror inte det var så farligt.

Tur att "Honken" är så förbannat bra, vi ska vara glada över dom 4 p vi har fått mot SSK, nu vill jag se att laget rycker upp sig o spelar hela matcherna, "Honken kan inte rädda oss varje match :-) Fan vad skönt o vara obesegrade!!

65selander: Nja, inte vad jag såg. Dock som HF sa så fick Ove en "checking to the head" i slutet av matchen. Vet inte hur pass illa det tog på honom.

HF: Får se om han är med på lördag då. Umicevic och Kopitar får gärna börja spela för Brynäs i stället.

70 Rodrigues: I andra var det svårt för oss. Fick ju fan utvisning på utvisning. Vart ju en boxplay period den andra. Men Honken är i ruskigt bra form just nu. Om segern var rättvis eller ej är väl svårt att säga. Men tycker Brynäs spelade bra trots alla boxplay minuter som man fick mot sig. Men vi är riktigt bra i powerplay. Sedan hade ju Almtorp ett friläge som han sköt i stolpen och Öhrstedt hade ett skott i ribban/stolpen.

Kan inte fatta det. Vi är fortfarande obesegrade. Vem hade trott det egentligen... :D

65selander: Tänk vad lite det skrivs o pratas om timrå den här säsongen, undrar varför, kan det bero på att verkligheten har hunnit ifatt dom kanske :-)

70 Rodrigues: Är ganska tyst om många lag. Skall bli intressant vad bloggarna skriver om tabell läget.

70 Rodrigues: Som jag sa innan säsongen. Timrå kommer bli årets flopp :)

Falken: Verkar som om det är stjärnlaget Leksand som blir/är årets flopp :-)

70 Rodrigues: O hur skönt är inte det??

70 Rodrigues: Mjo, också :P

JanT: Jag såg vinsten ikväll.. jag vet inte vad man skall göra, skratta eller gråta. Spelet är till 80% bedrövligt 10% OK och 10% Bra. Det som ger oss vinsten är SSK's oförmåga att göra mål samt deras totalt vansinniga utvinsningar. Boork MÅSTE verkligen jobba med det här för det kan inte fortsätta på det sätt som det gjort nu i tre raka matcher. Vad är poängen med att köra på fyra fulla femmor om man skall dra ner på tempot?

Simon Skoog och Rodrigo Lavins... de är en katastrof i BP

Att ösa superlativ över Brynäs är att göra en höna av en fjäder.. Vi har lååångt kvar till att prestera som ett stabilt slutspelslag skall göra.

Jag måste i alla fall dela ut lite beröm... Honken, what a man, what a man what a maaan Aarnio..kanonbra ikväll, lite synd att ribbuslingen satt ivägen för hans spik i kistan. Månsson.. osynlig långa stunder men ett mål och en tung tackling på Umesevic som fick utgå sådär lagon mörbultad

« · 588900 · »