Brynäs IF

710626 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs -Växjö 2019-12-07

« · 2011887 Till forumet


Brynäs -Växjö 2019-12-07
Jag hoppas att grabbarna har sett sig själva i spegeln efter torsdagens svaga insats.
Att dom vill återupprätta sig och visa att den matchen inte var okej genomförd någonstans.
Nog om det.

Tänker mig att Brynäs kan ta hem detta med 2-1
Viktiga poäng som står på spel, vill verkligen att Brynäs grejar 3-poäng ikväll.

Forza Brynäs, you can do it! 🖤💛❤️
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Kvällens preliminära laguppställning

Målvakter: Joacim Eriksson, Samuel Ersson.

Förstafemman: Jonathan Sigalet, Victor Söderström – Nicklas Danielsson, Greg Scott, Daniel Mannberg.

Andrafemman: Josef Ingman, Marcus Ersson – Emil Molin, Tomi Sallinen, Jaedon Descheneau.

Tredjefemman: Lukas Kilström, Eric Norin – Adam Brodecki, Linus Ölund, Emil Forslund.

Fjärdekedjan: Jocke Rohdin, Jacob Blomqvist, Johan Alcén.

Extra back: Niclas Lundgren.

Tycker att man borde skifta på Mannberg och Brodecki
Om den uppställningen skulle gälla.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Guldet är BIF : Hade hellre sett Ersson i målet. Sedan så verkar Rödin ha en tendens att gå sönder lätt likväl Andersén.
Jag är väldigt besviken på Sundlövs agerande gällande förstärkningar. Vi har en sportchef som får sin lön för att se till att vi har rätt trupp/spelare som ska kunna matchas mot övriga lag men det tycker jag han inte han klarar av att utföra. Dessutom så är jag en av dem som inte var så positiv till att han kommit tillbaks till Brynäs. Man måste även ha i beräkning att spelarna kan skadas...
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
lapad: Jo fast frågan är ju ändå hur pass mycket Sundlöv ligger bakom denna säsongslagbygge?
Han kom ju ändå in hyffsat sent på vårkanten.

Tror inte att det blir helt rättvist att ge honom all kritik.
Dackell och Inge ligger väl bakom ett antal värvningar också.
Jag har ändå hyffsat förtroende kapital för Sundlöv i dagsläget.

Både Zetterberg och Lindelöf(välscoutade)
var ju klara namn för att spela i NHL om ett par år sa Dackell inför denna säsong. (Tror det var i samband med årsmöte eller någon slags pressträff)
Jag är inte lika övertygad om detta tyvärr.

Man har kanske saknat en viss ödmjukhet när det kommer till nyförvärv. Gränsen mellan flip och flop är hårfin.

Med det sagt, tror jag ändå att Brynäs fixar 8-10e plats denna säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Guldet är BIF : Skulle inte Rödin vara tillbaka?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
lapad:
Det var ju tom så att man inför detta lagbygge identifierat att skador kan sänka laget, och något man skulle bli bättre på, likt förb-nat har man inte tagit luft för det. Sedan kan man ju vara kritisk att man inte redan visste det inför förra säsongen - eller spelade att det var en aha-faktor som tillsammans med död marknad ställde till det. Redan förra svängen med scott rödin då rödin skadades förklarades det som ett problem.
Lika så har man inte levt upp till dackes mål om två första linor, vilket blev tydligt sist med rodhin scott mannberg.

Backsidan var också kritiserad innan säsongstart från många håll, tom hårt kritiserad från vissa, men sundlöv sitter lungt i båten ännu.

Osv osv

Så, ja, jag håller verkligen med dig.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Guldet är BIF :
”Jo fast frågan är ju ändå hur pass mycket Sundlöv ligger bakom denna säsongslagbygge?”

Men han blev ansvarig samma stund han klev in i tjänsten.

18/19 bengtzen kickas och Dacke får hans lag i knät. Stackars dacke som nu inte fått bestämma vad han har att arbeta med.
Dackell värvar inför 19/20 men kan då inte klandras för det då han ärver Bengtzens lagbygge med spelare under kontrakt.
Sen då? 20/21 kan inte sundlöv klandras för han ärver Bengtzens och dackells lagbygge?
Vilket SKITSNACK!
Då har ju ingen ansvaret och kan bära skuld för prestationen på flera år!

Dagen man tar på sig ett ansvar axlar man det fullt ut. Det är det man får betalt för.
Han visste vart Bif stod då han klev på båten, gillade han inte resan skulle han stannat i land.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
xxx BIF xxx: Varför var Brynäs lika usla innan Sundlöv?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Mattson: Det viktigaste är att peka ut syndabockar i detta läge. Allt annat är irrelevant. Det är så man kommer framåt.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Mattson:
I grunden för att de hade ett herrlag som inte var rustad för bättre.. ..men det förstod du väll självt, eller hur?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
xxx BIF xxx: Men är det inte Sundlövs skuld till Brynäs permanenta kräftgång du försöker bevisa med dina långa inlägg? Menar du nu att det kan finnas andra förklaringar?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
dAVydov:
Det är din slutsats. Väldigt okonstruktivt om så vore fallet.

Syndabockar pekar de efterkloka ut då det är försent.

Identifiera svagheter, och vem som bär ansvaret för den ögonblicksbilden, gör dem som vill förhindra att det kan komma att finnas framtida syndabockar.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Mattson:
Nuvarande brister har sundlöv ansvaret för ja.
Det inkluderar att han stadgar upp det som var felbyggt då han tog över.
Inget konstigt.
Här är jag kritisk mot sundlövs agerande så hör långt,
Har inte sagt annat..
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
xxx BIF xxx:
Så när Sundlöv i somras kanske tyckte att truppen såg lite tunn ut så skulle han helt enkelt snabbt o lätt värvat två spetsbackar plus två spetsforwards?

Eller skulle han värvat flera? När han ändå var igång?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Visst slarvas det med att lägga ut laguppställningen inför matcher? Jag kollar ofta på hemsidan innan matcher, men ibland saknas info om hur man ställer upp. Letar jag på fel ställe?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Blå grottan: facebook och instagram
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Det är "inte" enbart en individ som har bidragit till detta älende utan det är många kockar inblandande vilket det tyder på svag kompetens i Brynäs organisationen. Det gäller samma sak under Bengtzéns tid, det var inte bara han som bestämde vilka som ska värvas. Jag vill dock poängtera på att jag försöker lägga fokus på det som sker just nu och tycker att Sundlöv hanterat situationen fel. Visst kan jag köpa resonemanget att han ville vänta på Boqvist men i detta fall så borde han haft en plan B vilket han inte verkar ha. Att uttrycka sig med att typ "Marknaden är död" säger mig att han inte gjort sitt arbete.
Nog om detta.
Nu får vi hoppas på 3 friska poäng i kväll.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
SnowKing:
”Så när Sundlöv i somras kanske tyckte att truppen såg lite tunn ut så skulle han helt enkelt snabbt o lätt värvat två spetsbackar plus två spetsforwards?

Eller skulle han värvat flera? När han ändå var igång?”

Han kunde ju tex istället för ingman gått på ett starkare kort, ja.
Brodecki värvning, Molins värvning dessa kunde ha varit mer spets ja.

Hade kunnat behövt dessa också, men primärt så borde spets ha värvats, ja!

Ffa då man från dackells och Campese håll identifierat att man inte skulle bli lika hämmad av skador som 18/19 och att det ska finnas 2 producerade förstalinor m.m m.m.

Resurser finns ju enligt campese och de ha mål att säkerställa.

Men jag förväntar mig inte att du ska tycka lika, eller någon annan.
Men lite konstigt måste väll de flesta tycka att det är att man basunerar ut mål, och pin piontat faktorer som ställt till det tidigare - och det ser ut såhär!
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Jaha ingen Rödin ikväll heller.... nu börjas det med skador på toppspelarna och Brynäs kommunicerar som vanligt ut att dom ska spela sen inte sen ska dom spela sen inte och Dacklöv gör inte ett förbannat skit för att förstärka truppen utan är fortfarande helt paralyserade av Boqvist gate.... AVGÅ och ta in folk som kan branschen för uppenbarligen är det brist på kompetens på allt för många positioner förutom på damsidan och jobbet utanför isen.... Så jävla less på att harva i botten år efter år!!!
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Forsberg 1978: Ikväll ska man upp till rinken och käka julbord och kolla hockey! Det ryktas tyvärr om att Sundlöv har bytt ut lutfisken mot torsk...
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
munkas: kul. 😂
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Forsberg 1978: Du kan ju inte skriva såå negativt om Ledningen i Brynäs . Dom är ju proffs å ingen soffcoatch . Så dom vet ju bäst enligt vissa . 😉
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Tycker Ersson borde fått chansen i målet istället. Eriksson känns fladdrig och inte alls lika stabil som förra säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Forsberg 1978: Tar man bort Rödin och Scott ur truppen har vi ett lag för övre halvan av Allsvenskan. Och nu leder Leksand apropå det.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Mattson: intressant med Leksands tålamod med melin. Det tålamod som ej fanns i brynäs. Lönar det sig?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
varulf: Måste in en mental coach eller nåt i Leksand. Man skall inte falla ihop såhär på 11 sekunder och släppa in 2 mål, det är inte första gången denna säsong. Skellefteå är inte alls så mycket bättre men det räcker såklart mot Leksand
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
varulf: Tror dock inte att folk är nöjda med Melins prestation heller. Att inte agera kan ibland vara väldigt kostsamt men det är deras problem. Vi ska vara glada att det går dåligt för andra lag även om jag ser hellre Leksand i SHL än exempelvis Rögle.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
lapad: lite så att man kollar IOK och lif resultat innan vårt eget. Skönt att ha dem bakom.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
mattias - 74: Kollar Leksandsmatchen och LIF är minst lika bra som Skellefteå. Blir poäng idag.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Mattson:

Snygga mål man fått se idag
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Campese i ringside
På frågan om han ska öppna plånboken
”-den har alltid varit öppen” ”men spelaren ska passa in”

Så ingen tunn plånbok, senast bekräftat publikt max 5min sedan
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Mattson: tar man in ett par nyförvärv med spets så kaaaaaaaanske vi är ett lag för topp 7-10... Men man har liksom gett upp hoppet med nuvarande ledning!
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
xxx BIF xxx: Dock finns det absolut ingen bra spelare ledig alls, inte en enda kompetent spelare. bekräftat av Sundlöv.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
mattias - 74: Wingerli satsar på mål i öppen bur, blir icing. Hoppas Lif gör mål.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
nyb:
Tacka fan att det är svårt att hitta spelare under säsong som skall passa in i ett lag som skall vinna guld vartannat år de närmaste 10 åren.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
xxx BIF xxx: Gillar ditt sätt att bygga argument. Är du religiös?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Ojojoj vad viktigt för oss att Leksand och Oskarshamn kammade noll idag!
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Forsberg 1978: oj oj oj, 6 p match mot Växjö köplag , faan vad gött det skulle vara med vinst
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Jim80: Japp och det brukar sluta med.....
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Forsberg 1978: självmordstankar ..,.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Bra att Ersson står ikväll 👍
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
lapad: skulle gärna byta Växjö rögle Örebro mot Timrå Västerås och modo. Så det blir ordning på torpet.
Kommentera


Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Måste väl bli mål 5-3 i 1:34?
Svar JAAAAAAAAAAAA 😼
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Har Brynäs nånsin vunnit mot Växjö?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Såja!!!!! Fan vad gött Scott och company.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Mattson: Härligt
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Wow, mål i 5 mot 3? Måste varit mer än ett år sedan det hände sist.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA TIGERTOSS
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Forsberg 1978: Den starten gillas!
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Back: För jävla gött men jag har lite svårt för att det ska kastas in massa gosedjur.
Kommentera

« · 2011887