Brynäs IF

711075 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs -Växjö 2019-12-07

2012497 · » Till forumet


Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Guldet är BIF : Ikonen. Personligen hoppas jag på något bättre även om marknaden är tunn.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Peja: Bra resonerat. Monten och alla tränare för den delen, tar ju ut det LAG dom anser vara starkast och det laget måste inte alltid ha dom bästa individuella spelarna ingå.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Varför värvar inte Sundlöv han , han verkar vara intressant

www.eliteprospects.com/player/32724/shane-prince
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Johannes Hedberg: Kan mycket väl vara så att Ginning har spelat bra i landslagssammanhang, precis som typ Jonte Carlsson gjorde en gång i tiden, och att han därför betraktas som en säker defensiv pjäs av Montén oavsett hur han presterar i klubblaget mot seniorer.

Broberg är från Örebro men spelade 1,5 säsong i AIK. Det många glömmer är åter igen att Montén säkert lägger stor vikt vid hur spelarna presterat i landslaget. Till skillnad från oss har han sett de här spelarna på nära håll i många landskamper, och i en del av dem har även Söderström varit med. Dessvärre har Söderström missat många landskamper de senaste åren och det är nog en stor nackdel för honom.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Peja: han borde ändå se att Söderström är en bättre offensiv back än Norlinder och Broberg.

Problemet är att Broberg har fått hypen eftersom han är Stockholmare. Han har ju inte presterat ens i närheten av vad Söderström gjort i SHL.

Och även om man nu tar ut Ginning för hans defensiva kvalitéer så måste man ju fråga sig villa dessa kvalitéer egentligen är?

Han platsar ju inte i LHC och gör inte heller någon glad i allsvenskan.

Det hela är helt enkelt inte rimligt. Men jag är mest glad att vi får behålla vår överlägset bästa offensiva back.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Rödin1912: Rent individuellt platsar Söderström i truppen. Tycker han är den skickligaste juniorbacken på svensk is just nu.

Tror att Montén har petat Söderström av tre orsaker.
1) Han vill ha en ganska jämn fördelning mellan offensiva och defensiva backar i truppen. Typ Ginning är en spelare som säkerligen finns där för att hitta den balansen, FK vill ha några stora defensiva pjäser i laget.
2) Hur spelarna har presterat i landslagssammanhang de senaste åren. Söderström har missat många landskamper, matcher där andra spelare förmodligen har visat framfötterna. Att de spelarna har visat att de kan spela bra mot samma motståndare som Sverige ställs mot i JVM väger förmodligen tungt i Monténs bok, kanske till och med tyngre än bra prestationer i SHL.
3) Personliga skäl som vi bara kan spekulera om, men som Abrahamsson var inne på finns nog inte kemin där mellan Montén och Söderström.

... Med allt det sagt kommer det ändå bli roligt att se Sverige i JVM, inte minst eftersom vi vet att Micke Sundlöv gillar att värva talangfulla juniorer. Finns ett antal spelare som bör vara intressanta för Brynäs inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Johannes Hedberg:
Håller med dig nästintill 100% -igt om resp. spelares omdöme.

Mannberg har också lyft sig över all förväntan redan från start. Jag har dock aldrig under hans tid i Bif förstått hur han kan ha landslagsmeriter. Det gör jag ff inte.

Danielsson är där också även om han inte bär sina linor.

Sigalet. Absolut en nyckelpjäs för Bif.

Blomman och rodhin får större plats i ett slutspel.

Alcen dock. Tycker inte han är där riktigt ens med alcenmått. Beror det på lite istid under säsongen? Kan han bli retstickan vi behöver i slutspelet om han fortfarande funkar bäst i defensiven?

Men
”Får vi tillbaka Rödin som vilat upp sig och blir bra i foten samt en ersättare till Boqvist... Ja, då kan det här bli riktigt jävla bra. Riktigt riktigt jävla bra.
Det kan till och med bli ett långt slutspel.”

Jag är inte så säkert att vi går långt även om trenden fortsätter.

-Vi har fått igång pp.
Mål i andra former är fortfarande en allt för stor bristvara anser jag. Räcker bättre självförtroende på pp-killarna för att få annan utdelning i 5mot5? Som du beskrev Emil Molin ser jag ungefär Bif förövrigt just nu. Mer puckinnehav framåt ger förhoppningsvis minde mål bakåt och pp:n.

-Vi dräller allt för mycket allt för ofta. Det blir knappast bättre i slutspel.

-Även med en ny spetsforward - hoppas men tror ej på att någon i scottdin nivå finns att tillgå - så är spetsen för begränsad. Jag tror helt enkelt inte vi har tyngden för det fysiska ”griniga” spelet eller farten/klapp-klapp-spelet för att kompensera för den bristen. Sen är vi iom det också sårbara på nyckelpositioner.

-Viktor har trampat upp på backen, helt klart, men klarar han att hålla sikten för erson/Eriksson i ett slutspel?
Sigalet är stommen på backsidan. Utan honom och skada på ytterligare en av kilas och Andersen så håller backsidan inte för slutspel. Andersen är inne i skadevolten, kilas har fjolårets efterdyningar i ryggsäcken. Utan viktor förlorar vi vår nödvändiga pp back.

-På detta, på samma sätt som spelare växlar upp i slutspel, undrar jag vilka som har ytterligare växlar för ett slutspel utifrån där de står nu? Jag tror blomman och rodhin, och kanske Danielsson och alcen.
De andra tror jag ligger mer eller mindre på högsta växeln.

Med rödin frisk (tillsammans vissa andra) och en till bra forward kan vi absolut nå målet. Men gå långt har jag väldigt svårt att tro.
Men når vi målet är jag personligen absolut mer än nöjd utifrån hur det såg ut ett tag.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Chris11: Håller med dig angående Scott.
Tror dock att det är dumt att sära på Sallinen och Desch som verkligen verkar ha hittat varandra.

Jag hade gärna sett något i stil med
Brodecki-Scott-Danielsson
Desch-Sallinen-Rödin
Mannberg-Ölund-Molin
Forslund-Blomqvist-Rohdin

Riktigt skönt ändå med 2 pinnar till slut igår.
Brynäs får lite behövlig vila nu under uppehållet,
och förhoppningsvis så är Rödin och Andersén fit for fight igen. Samt att Sundlöv har lyckats få in en till värvning(tror på Ikonen)
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Chris11: Scott va bra igår inget snack! Men brodecki va fan snäppet vassare vann tillbaka puckar varje byte, vart farligt hela tiden han hade pucken
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Captain_fantastic: Så med Söderström skulle semi vara givet? Låter underförstått så på dej Fjantigt älta detta med uttagningen, även om den känns förvånande må man utgå från Montens beslut
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Rödin1912: jag kan lova att Sverige inte kommer att klara en semifinal plats. Alldeles för tunt lag, extra surt när inte Söderström är me
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Kul å se Greg Scott kliver fram och är vår bästa spelare match efter match. Känslan är att han är bättre utan Rödin?
Kanske dags att säga på dom två när Anton är tillbaka?

Danielsson-Scott-Deschenau
Molin-Sallinen-Rödin
Mannberg-Ölund-Brodecki
Forslund-Blomqvist-Rohdin
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Rödin1912: Han tyckte att Adam Ginning, som inte platsade i LHC’s mediokra backuppsättning, är en bättre ishockeyspelaren än Victor.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Johannes Hedberg: Bra sammanfattat. Intressant dehär med Söderström, han ligger alltså 2:a i ligan i points per game för juniorer, 0.60 ppg har han (räknar inte med Adam Wilsby här som bara spelat 1 match). För att sätta det lite i perspektiv har gullegrisen Broberg 0.17 ppg, Broberg har mäktat med mindre än hälften så mycket poäng som VS (VS:9p PB:4p), detta på 9 matcher fler spelade för PBs del😂. Victor har bättre ppg än både Fagemo (0.55), Höglander (0.47), Lucas Raymond (0.31), Alexander Holtz (0.38) och Jonatan Berggren (0.50); dessa spelare ska alltså vara de offensivt bärande spelarna i juniorkronorna. Hur gick tankarna hos Montén vid uttagningen av de hittills fem backarna? Vad var det han och resten av ledningen rökte egentligen?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Lunkan: jävligt viktiga matcher nu för att kanske vara med att strida om top 6. De 4 inkommande matcherna ör djuuuu på hovet sen bengtzen i monitor. På annandagen en överkörning mot IKO, samt leksand den 28e. Vid tre vinster av 4 så är vi på en 7-8 och då har vi skakat på 10 och 11e platsen. Jag ser detta möjligt, vi lär vinna nån av matcherna mot djuu eller Örebro. Sen två lätta matcher mot leksand och IKO.

Kom igen nu för fan FORZA UPPÅT!!!
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Johannes Hedberg: Bordet löstes ut för 13 780 kr. All in på nästa förstärkning! 2 välförtjänta poäng
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Jag tycker att matchen mot Rögle var en av Brynäs sämsta den här säsongen. Konstigt med tanke på att laget spelat sin bästa hockey senaste 7-8 matcherna.

Idag var Brynäs riktigt bra igen. Flera spelare gör bra saker sen november.

*Desh ser ut som den spelare vi såg under försäsongen

*Molin är sådär i 5 mot 5 men gudabenådad i power play.

*Sallinen ser ut som en andracecenter och har också sin bästa tid i Brynäs.

*Scott är riktigt jävla bra. Bättre än Plastsjös alla miljonären

*Brodecki har aldrig varit bättre

*Ingman växer och växer

*Söderström har 10 poäng på 16 matcher. Att han inte är med i JVM är ett skämt, men det ska vi skratta åt och vara glada för.

Det är några anledningar att se fram med optimism inför våren. Saker har börjat vända. Spelet ser bra ut. Det finns idéer i spelet. Power play och box play är på solklar uppgång. DET ska Sundqvist har beröm för!

Får vi tillbaka Rödin som vilat upp sig och blir bra i foten samt en ersättare till Boqvist... Ja, då kan det här bli riktigt jävla bra. Riktigt riktigt jävla bra.

Det kan till och med bli ett långt slutspel.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Hoppas det gick bra med Mannberg, även en gammal krogsvingare har ju sin gräns.
Självklart värst för honom personligen om han blivit skadad, på det börjar det bli tunt på spets i 1sta då också.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Soffdomaren: Ska bli intressant att se vad disciplinnämnden säger när de har anayserat situationen. När domarna såg att Mannberg blev skadad var det bekvämt för dem att ta ett matchstraff som ändå inte betydde något för matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Ser inte en rad i nån tidning om detta? Nån som har sett det heller film snutt?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Peja: Tänker att det är som i trafiken. Kör du på nån bakifrån är du för nära eller kör för fort. Ditt ansvar oavsett.

5+GAME säger en del med
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
varulf:
Domaren dömde bort målet för Växjö vid ställningen 3-3 på grund av hög klubba.

Spelare 27 i Växjö använde klubban på otillåtet sätt ner han passerade spelare 11 i Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Morningstar: Brodecki Ölund och Forslund var bra. Men de saknar skarpt målskytte.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Soffdomaren: Hur ska Växjöspelaren gå på kropp på något annat sätt? Som back kan man inte peta med klubben i det läget. Och han tacklade ju trots allt axeln.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Peja: Mannberg utför en fint och det är inte plastbiten beredd på, alltså INTE Mannbergs fel anser jag.

Edit. Mannberg åkte förbi domaren innan vid en icingavblåsning och sa att han blödde och ville byta ändå så jag tror det kommer från en tidigare situation.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Brodecki va bra idag, kändes bättre med Forslund i den kedjan ist för Danielsson.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
varulf: Instämmer, sen måste det var sämsta matchen av Kilas i Brynäs tröjan. 0 rätt idag.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Back: ersson var riktigt skakig idag. Håller inte.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Starkt att komma tillbaka trots underläge långt in i tredje. Ändringarna i kedjorna inför sista perioden gav positiv effekt så Sunken ska ha kredd där. Hoppas allt är bra med Mannberg.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Jim80: fast nu ligger vi på samma poäng som Malmö!
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Honken: växsjö ska ha mål där. Punkt. Sen tycker jag inte armbågen tar i huvet. Så jag tror det gick bra med mannberg
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Trots Ersson så tar vi två poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
visst ser det ut som att mannberg blöder näsblod, tror tyvärr han kommer missa matcher nu. samtidigt tycker jag fortfarande inte det är världens fulaste tackling. blir ju mycket högre fart i 3mot3 och han slutar ta skär några meter innan tacklingen. men inte hundra skulle behöva analysera den mer
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Peja: Det går fort där ute...

Undrar om inte Växjö har större problem än Brynäs med sitt lag?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Chanzone: Hade vi lirat i Ängelholm hade Mannberg fått en tvåa för filmning.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Carlo: "nu kan Växjö och dess supportrar åka hem och äta bajsmackor"

Det här och det matchavgörande målet fixar min helg.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Carlo: Och lite plastäpplen
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Zappaholic: Måste kolla på reprisen för att se det, men det är ju också svårt att sätta en ren tackling på någon som gör den rörelsen som Mannberg gör, och för den delen svårt att motta en tackling under de omständigheterna.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Zappaholic: Martin Lundberg , skäms minst 3
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Forsberg 1978:
Självklart frustrerande att det inte blir mål för Växjö pga en för tidig avblåsning. Hade det varit tvärtom hade åtminstone mitt proppskåp gått...
Men hallå Hallam, ditt stolpskott. Du har haft 10 år på dig tillsammans med alla andra ledare i SHL att påpeka domarnas ofog att blåsa för tidigt. Detta händer i parti och minut i varje match. Ta tag i grundproblemet istället för att stå och grina när det väl drabbar ditt lag.
Starkt av killarna att vända till seger i en match där marginalerna var emot i väldigt hög grad hela matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Zappaholic: Armbågen kommer upp om du ser reprisen
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Honken: nu kan Växjö och dess supportrar åka hem och äta bajsmackor 🤪
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Chanzone: Jag ska kolla in reprisen!
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Zappaholic: Känns mer som han håller åt armen lite extra. Kolla reprisen.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Charles: Tycker ändå att vi vinner rättvist. Sen kan jag förstå Hallams irritation, avblåsningen kom sjukt snabbt, och det är väl det man kan diskutera, men vad gör väl det när vi vinner:)))
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Peja: Jag tycker han kommer in och slår undan Mannbergs ben med sitt. Slew foot?
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Brynäsgubbe: Han gör fel. MEN kolla satsningen från motståndarn. Tar sats från avbytarbåset ju.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Peja: Lundberg fick 5+ GM för tacklingen.
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Peja: inte fult men man blir orolig med tanke på att Mannberg har historik med hjärnskakningar. Lite liknande situationen mellan Brynäs Rögle och Curran. går man in på det viset kan det bli oturligt med tacklingar
Kommentera

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Hardi: Normalt hatar jag motståndarnas coacher men Hallam… Verbal, klok analys, inga överord trots att han är förbannad. Är han till salu?
Kommentera

2012497 · »