Brynäs IF

714121 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs vs Saik 1/12 2016

« · 1780995 Till forumet


Brynäs vs Saik 1/12 2016
GAMEDAY!! Blir spännande om förra vinsten håller i sig även denna match . Är sviten bruten på "riktigt" ??
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Tänker mer på matchen ikväll än Bud Holloway. Vi har haft för många mörka kvällar med honom inblandad för att jag någonsin ska kunna gilla honom. Dock får han gärna skriva på och göra massa poäng för oss.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Davey85: Ja, erat lag lär ju inte bli sämre med honom :)
Det går ju redan nu rätt bra för er och en Bud i poängform lär ju öka era chanser att gå långt till våren.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Davey85: Vad ska han i Brynäs och göra om du ändå inte kommer gilla honom? 😂
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
StefanMedS: Måste jag gilla honom bara för att jag ser nyttan med att ha honom i laget?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Davey85: Gillar man Brynäs så bör man gilla spelarna som spelar i laget. Min åsikt.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
StefanMedS: Haha ok.. Och min åsikt är att jag spenderat många kvällar med att avsky Holloway ( bland andra Skellefteåspelare) och om han nu skulle krita på för oss så kommer jag inte automatiskt börja tycka om honom. Därmed inte sagt att jag inte skulle uppskatta ifall han gjorde en massa poäng för oss.

Ganska enkelt.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Frågan är vad det är för "sak" som sker innan matchen idag?? Bulan förlänger?? Hoppas på detta!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Bryn?s123: Ingenting kommer att ske.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Davey85: även om ryktena kring holloway kom som en blixt.. så känns det förvånansvärt tungt, nu när han inte kom. Mitt tagg inför matchen dog av lite grann.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
StefanMedS: tänk om Lindbäck istället presenteras , hade varit något överraskande !
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
StefanMedS: hur vet du detta då? Eftersom nån som har anknytning till Brynäs skrivit det?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Bratwursten : Hade inte varit så dumt det heller. Men jag tror fortfarande inte att något kommer hända.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Bratwursten : Eller både Lindbäck och Bud !
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Bryn?s123: Jag tar allt med en nypa salt. Magkänslan säger att ingeting kommer hända idag.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Tycker vi släpper allt sådant här och fokuserar på matchen istället. Det kommer antagligen inte att hända något speciellt och om det gör det så får man se det som en bonus.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Carl Lejonkräk: Bud är redan presenterad på saiks hemsida
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Rodrigo: Håller med. Nu knäpper vi in några mål och tar tre poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Har väl aldrig sett på maken till hetare serielunk-match än den som äger rum ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Vad kommer morgondagens rykte handla om då? 🤔

"Silfverberg har ledsnat på Anaheim, påväg hem för att vinna ännu ett guld med Brynäs"
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Zappaholic: Aja tråkigt men väntat! Kontraktet sträcker sig dock endast över denna säsongen, så jag ser redan fram emot presentationerna av Bud och Scott runt Juli ;)
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Inkazar: Jag är rätt säker på att Bud lirar där han fick mest pengar. Brynäs var säkert med länge i racet men kunde till slut inte matcha saiks erbjudande.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Tungt för Pettis! Han har inget flyt med sina säkra källor just nu!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Zappaholic: Nä, jag tror nog inte att Brynäs vill lägga 500000-600000 i månaden på en spelare vars status har varit lite osäker denna säsong. Tråkigt för er iaf, men som du säger, inte helt oväntat då Näsan indgren bara behövde höja på högsta budet från de andra klubbarna....samt att Bud känner ju till alla kioskflickor i Skellefteå redan X-D
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Inkazar: sen klar för KHK dagen efter ;)
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Pettisbif är för mig ingen att ta på allvar längre, glansen har falnat 😬
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Dr Spec:
Om man vill se nåt positivt i den här Hollwaybesvikelsen så är det väl att det visar att BZ är på jakt efter nån spetsspelare som verkligen gör skillnad.... det finns ju andra!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
SnowKing: Johan Larsson!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Rumpelstiltskin: knappast. Han är ju ordinarie i Buffalo för 2a säsongen på rad. Det kommer inte hända
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
SnowKing: Anton Lander kanske?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Huss: Eller ingen alls.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
SnowKing:Stark twittrade att "vi tar det lugnt för tillfället"? Känns inte som vi jagar någon förstärkning, eller har jag missat något?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Inkazar: Ne, jag vet...Lite önsketänkande!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Gamnacke: det faktum att det verkar som vi varit med i racet.. vi verkar va ute efter en ersättare till Z och det verkar också som att det inte duger med en dussinlirare.

Mycket verkar där. Men det verkar faktiskt så. 😂
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Inkazar: alla spekulationer åt sidan...tippar förlust idag 2-3. Vi har inte spelar vackert senaste 3 matcherna och SAIK blir bättre och bättre. Hoppas jag får fel!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Gamnacke: Går väl aldrig ut med något innan det är klart.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Har Skellefteå samma stjärnor som 2012? För dåliga för utlandet men tillräckligt bra i SHL. Hur sannolikt är det att Brynäs stjärnor 2012 kommer hem? Mediokert - ditt namn är Skellefteå.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Bellman 6,0: Blomman som center i 1a och Alcén tillsammans med twinsen enligt laguppställningen på SHL. Kanske kan funka eller vad tycker ni?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Öhm, Alcén med Westerholmarna? Helt obegripligt. Blomqvist i första, visst. Den kedjan blir bättre.

Men Alcén med Westerholmarna...? Thorell?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Rodrigo: Alcén bör väl vara där för att bana väg för twinsen och vara en jobbig jävel, inte så mycket för att göra poäng skulle jag tro. Det är svårt att hitta någon som funkar bra med Pow och Paw, varför inte skicka in någon som inte klagar om han inte rör pucken på en period?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Puh! Grossman klar för Örebro. Tack BZ!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
HitTheLights: Det funkar inte riktigt så. Jag förstår inte på vilket sätt han skulle ge dom mer plats? Bana väg, hur? Man behöver inte den typen av roller i en kedja, Jensen, Lindblom, Clark fungerar bra för att alla tre är oerhört puckskickliga och har bra spelsinne.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Mittzon: de yngre spelarna i skellefteå och Brynäs verkar ha lite mer i sig att slå igenom i NHL, medans många av Skellefteå's stora stjärnor är runt 30 som kanske inte får lika stor chans då dem inte utvecklas lika lätt. eller dåligt psyke på den "äldre" generationen. Förstår exempelvis inte varför Möller inte får någon NHL chans igen, lämnade han på dåliga termer? eller har han inge större drömmar än SHL?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Rodrigo: Håller med dig. Men som läget ser ut nu har vi ingen bättre! När dom nu vill spetsa till förstakedjan med Blomqvist så finns det ingen naturlig tredjelänk till twinsen. Jag skulle nog föredragit Ölund före Alcén, men vi får se vart detta tar vägen. Mannberg vore också ett naturligt alternativ, men han har varit klappkass sedan han kom tillbaka från skadan. Thorell känns enormt vek, så jag tror faktiskt att Alcén kommer bidra mer som tredjelänk än Thorell.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Rodrigo: Det är klart att tre olika spelartyper kan komplettera varandra. Det ultimata är förstås att alla är lika bra på allt i alla moment men så funkar det ju inte. En sniper funkar med assistkung och ibland behövs mjuka luddiga attribut som att vara en jobbig jävel.

Men du förstår alltså inte att man som spelare kan skapa yta för andra spelare? Har du spelat själv? Jag måste ställa frågan, för om man spelat själv vet man nyttan av att spela med en spelare som "skapar yta". Nu inte sagt att Alcén kommer göra detta.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Charles: Möller är nog inte så sugen på att harva runt i AHL med medelmåttig lön när han kan tjäna betydligt bättre i Europa.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Rodrigo: så han har gett upp?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
HitTheLights: Det är väldigt få Alcén-typer i dom högst producerande kedjorna. Antagligen för att tre spelskickliga spelare fungerar bättre tillsammans än två spelskickliga och en spelare som har betonghänder.

Varför gör någon som Alcén mer plats än typ Thorell?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Charles: Ge upp och ge upp. Dom flesta spelarna på hög nivå som inte tar sig dit måste väl någon gång ge upp NHL-drömmen.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Rodrigo: Rautio står idag igen? Nu börjar Bulan på riktigt ha bestämt sig för en förstakeeper.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Nu kommer väl Westerholm-kedjan vara lysande ikväll pga min kritik men man får inte glömma att hockey är en sport där man ska se trender och inte enstaka matcher. Över tid är tvillingarna sämre med Alcén än med tex Blomqvist.
Kommentera

« · 1780995