1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736351 inlägg · 7967 ämnen

Brynäsfrågan!

Sv: Brynäsfrågan!
Jajjen: "Lindström är säkert bitter. Ödmjuk däremot? Njae"

Det värsta av allt är att han dessutom är okunnig.
Att jämföra forna tiders lag med dagens är en omöjlighet, då förutsättningarna idag är helt annorlunda än vad dom var på Willys tid.
Pinsamma uttalanden av en sur gammal föredetting som vill hämnas gamla oförrätter...

Huge: Jag kan hålla med dig om att jämföra forna tiders hockey med dagens inte funkar, men att kalla Willy okunnig, nej då är du ute och cyklar ordentligt.
Med tanke på hans yrke är jag säker på att han både ser och kan betydligt mer om även dagens hockey än någon på denna sajt, att han sedan har hyfsade meriter skadar knappast det heller.

rackham: "Men jag tycker det är smartare att välja att förhålla sig till publiken som kunnig och krävande och skapa en upplevelse efter det.

Jag tycker att Gavlerinken och upplevelsen som bjuds är på en för låg nivå för att möta de höga kraven.

Där har du orsaken till gnället."

Att upplevelsen bör förbättras är vi ense om, att publiken är krävande råder heller inget tvivel om men kunnigheten kan diskuteras. Jag har ett flertal gånger varit ner och sett mycket fin hockey spelas men ändå hört kritik runt om mig på läktaren.

I dessa gnällspikars ögon räcker det inte, som jag tolkat det av kommentarer som getts, att Brynäs spelar bra och vinner, eller åtminstone tar poäng mot övermäktigt motstånd, man måste dessutom göra det snyggt, felfritt och helst i utklassningsstil.

tompap71:

Ja, visst är det kul när ribban ligger högt...

Nyrekrytering är nyckelordet.
Nyrekrytering av publik som kan föra med sig ett fräschare förhållningssätt till underhållning och egen insats.

Upplevelsen.

Då är det bara kvar att bestämma hur målgruppen för nyrekrytering ser ut.

Och det är väl därför som bortatröjorna skall ändras...

tompap71: "Jag kan hålla med dig om att jämföra forna tiders hockey med dagens inte funkar, men att kalla Willy okunnig, nej då är du ute och cyklar ordentligt."

Nu var det inte hans konkreta hockeykunskaper eller ens hans syn på dagens hockey jag sågade, utan hans i mitt tycke okunskap när han jämför gårdagens hockey med dagens och påstår att det var bättre förr.
Sen må han vara hur kunnig och meriterad som helst.
Ngt som gör hans slutsatsdragande än mer obegripligt.

Ska Brynäs någonsin kunna passera kvartsfinalen så måste de placera sig som lägst som sexa i tabellen men helst topp fyra , ettan och tvåan är ju i stort sätt alltid för svåra för sjuan resp. åttan. För att en semi ens ska kännas trolig så bör Bryäs placera sig topp fyra vilket ligger en bra bit in i framtiden.
Fbk, Lhc, Frölunda och HV71 mäktar vi knappast med i bäst av sju hur vi än vänder och vrider på det.

Målet för nästa säsong måste bli att komma topp sex sedan måste på något sätt drakarna utmanas längre fram och först då kommer intreset att ligga på topp i Gävle.

Framgångsreceptet stavas juniorverksamhet det är jag övertygad om, satsningen har redan börjat bära frukt och framtiden ser ljus ut tror jag men på kort sikt så får vi nog nöja oss med att slåss om slutspelsplatserna.

Brynäs IF, hockeyns vagina. (dvs. input ger output)

tompap71: "eller åtminstone tar poäng mot övermäktigt motstånd"

- Övermäktigt motstånd?

Vilket motstånd i ES är att anses som övermäktigt för en klubb som visionerat för sm-guld 2012?

« · 1156729