Brynäs IF

713961 inlägg · 7953 ämnen

CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE

« · 1834793 · » Till forumet


Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Ok vi leder med 1 mål men ärligt så skäms jag över detta usla spel!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Forsberg 1978: Polackerna är bättre i sista. Förtjänar poäng.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
2 min för Sunken...
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Riktigt dålig insats i tredje.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Oroväckande att Melin inte lyckas väcka laget, ser ut som alla spelar för sig själva bara.
Alla ska naturligtvis ta det absolut svåraste passnings alternativet och gärna bakom ryggen...
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Inget vidare spel. Aja.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Brynäsgubbe: Vinst och inga skador är kvällens glädjeämnen, resten glömmer vi snabbt.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Back: Måste vara sämsta matchen på flera år. Riktigt usel av de flesta men framförallt uppspelen var hemska. Vore onekligen trevligt att se A. Boqvist göra en match. Han kan nämligen:
1. Pricka bladet på den han passar till
2. Passa ett enkelt pass på nån meter till forward som "swingar"
I matchen idag var det nog bara Ryan som behärskade detta.

Enda positiva var att Ikonen verkar ha blivit av med ärtsoppa med fläsk...
O det är klart att man blir glad att se Öhlund lira.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Larsson gör det bra förutom nån liten miss ! Jag tror han kommer att bli bättre ju mer matcher han får
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
KalleTeodor: Zanetti och Sunken var så kassa idag att jag nästan börjar gråta.

Annars är det skönt att ha denna match överstökad, till synes utan några nya skador (risken var större idag med hjärnskakningsplexi).
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Hur tror ni vi står oss mot München? Känner inte igen några spelare där men de har målats upp lite som favoriter...
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: nu svär jag lite i kyrkan kan man säga.

Men jag tycker tvärtom att Zanetti varit godkänd den här helgen.

Inga jättefadäser idag och tillomed stabil med bra uppåkningar i fredags. Hamnar på godkänt i min bok.
Skulle nog kalla honom vår 7e back nu.
Kan iof ha med mina extremt låga förväntningar på honom att göra.

Sunken definitivt 8a.

Larsson blir jag inte klok på, rätt vad det är blixtrar han till. Men allt för ofta så blir det inte bra. Och hans främsta egenskap som ju är 1a passningar syns inte till överhuvudtaget tyvärr, men jag hoppas det bara handlar om anpassning och försäsong.

Dehär blev ett väldigt negativt inlägg känner jag så jag tar nått positivt också.

Många har hyllat den från 2a perioden ihop komponerade 1a kedjan idag med all rätt.
Jag gillar framförallt att Jensen gick i bräschen över hela banan. Både backcheck och forecheck. Det var en glad överraskning. Clark var lite "snakebit" idag, missade ett läge han sätter 99ggr av hundra. Men de är sånt som händer.
Måste också fortsätta hylla Palushaj. Inte för hans offensiv den här gången utan hans utmärkta jobb över hela banan. Bara det faktum att han spelar PK med den äran gör mig förvånad. När "hajen" presenterades fick jag höra och kunde läsa mig till att han varit något av en "humörsspelare" men det syns inte till nånstans. Alltid ett extremt hårt jobb, verkar inte ha några problem med "skitgöra" i defensiven och ser motiverad ut varenda gång han kommer in. Imponerande.

Avslutningsvis så ser båda målvakterna bra ut det vi sett. Inga blundrar, ser lugna och trygga ut.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Inkazar: Jag tyckte också Zanetti gjorde en bra match i fredags och visade det spel man vill se av honom . Idag gjorde han alltför många misstag och slog en del pass som var stenhårda och flera meter fel. Nu var ju ju nästan hela laget under isen och det kanske var dit han siktade... :)
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
KalleTeodor: Usel match idag men räckte ändå till seger pga motståndet. Jag har en viss förståelse för att inte kunna prestera till max mot en i grunden underlägsen motståndare. Tror resorna har varit bra i teambuilding-syfte. Att åka på lite länge resor tillsammans brukar kunna vara bra för grupper.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Peja: dessutom med ett Auschwitz besök i bakhuvudet. Det hjälpte nog inte direkt till i förberedelserna.

Men jag gillar att dom var där ändå. Ibland är hockey sekundärt.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Måste säga: Lucas Carlsson! Bäst +/- i CHL och poängbäst av våra backar hittills. Sett väldigt fin ut. Om han kommer hålla den här nivån hela den här säsongen så blir han en grym tillgång.

Plus också till Louie Caporusso. Han börjar komma igång. Inte bara för poängen (3:a internt i CHL, visar att han ändå kommer göra sina poäng i SHL också), har sett bättre ut spelmässigt.

Linus Ölund... Han får nästan hejda sig lite nu, så vi får behålla honom i Svea Rike.

Bara jag som är sugen på ett CHL-guld?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
honken21: vi behöver inte oroa oss för Ölund den här säsongen. Men väl till nästa.

O ja. Var taggad på CHL redan i slutspelet ifjol och dehär har bara närt min önskan om att få trycka till sillstryparna lite extra genom att ta "deras" guld!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
honken21: Bra sammanfattning. Lucas har varit vår bästa back hittills under säsongen. Ekholm-varning på honom.

Har någon förresten läst Abris recension av säsongens Brynäs på aftonbladet? Jag tycker verkligen han sätter huvudet på spiken angående Liljewall där; han hänger inte med i tempot som övriga brynäsare spelar i. Det fungerade bevisligen bra i Rögle, men här har han hittills inte hängt med. Riskerar att bli årets floppvärvning tyvärr.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: japp. Jag håller med Abris i det mesta faktiskt. Förutom slutplaceringen. Tror han får krypa till korset och byta plats på oss och Skellefteå till våren.

När vi ändå snackar AB+. Vet nån om det kommer komma 2för1 biljetter iår också?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Inkazar: läste att de kommer släppas vid premiären:)
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Berra skadad?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
honken21: Lucas är en personlig favorit och jag håller med om att han varit riktigt bra hittills i CHL. En sak som han dock kan förbättra och särskilt i spelet igår är att ibland spela ett enkelt, kort pass till forward som bågar. Jag tycker att han alltför ofta söker långt pass (vilket han är bra på) och vi blir stillastående i mittzon. Detta gäller särskilt i pp, men detta är ju en enkel justering av spelet som han naturligtvis kommer att ordna till. Jag tror att det kan bli aktuellt med landslagstest för Lucas i år.
Kommentera


Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Anders Berg: Nej. Man har vilat en back per match och igår var det Berras tur.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Ja med risk/hopp om att få äta upp detta så undrar man hur Bengtzén egentligen motiverar att ta in Liljewall. När jag i våras först läste nyheten att han värvats kände jag direkt "åhneej...". Men som sagt hoppas jag får fel i hur jag hittills känt kring Liljewall.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
ellis: väntar med spänning tills höken kommer till Bengtzen i hans pod "Hockey - Extra allt" där kommer han nog säkert få motivera det.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
ellis: Det känns som att Liljevall är årets Thorell. En chansning...
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Inkazar: På papperet var det en helt okej värvning. Vi behövde en till center för att åtminstone ha 5 centrar i truppen. Liljewalls track record i Rögle är helt okej. Det är bara det att han kommit snett in i Brynäs. Svårt för Bengtzén att veta på förhand.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Liljewall kanske bara har längre startsträcka. Om typ Alcén klarar av att spela i Brynäs tempo så borde Liljewall också kunna göra det.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Peja: Hoppas på det.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Ja jag sa redan för nån vecka sedan att Liljewall är en stor gåta. Fattar inte alls den värvningen... då måste tex.Bjurström vara ett bättre alternativ. Sen sa jag att han med största säkerhet årets "Gurra Thorell värvning"... och som jag sa för några dagar sedan. Johannes Salmonsson hade lätt varit ett bättre alternativ. Han är en Melin favorit, som dessutom var fri väldigt länge. Väldigt skev värvning. Däremot Loui kommer mer o mer. Om Roger ger han mer chanser så kommer han göra det bra, och kanske lite mer. Nästa match måste det väl vara dax för A.Bovist?! ;) För Sunk är såååå trött!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Peja: Brynäs seglar upp som en av favoriterna. Kul och inte helt oväntat.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Huss: "undersökningen" ger väl snarare en indikation på vilket lags fans som är mest benägna att rösta😉
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Zanetti ger sig själv cred...... ja smaken är som baken
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Dallemas: Adam Boqvist i backpar med Berra! Intressant match imorgon 😄
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Powerfade: Eller vilket lag som har många fans...
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: återstår att se om det blir så. Han var med Berra idag för att Gunderson var på upptaktsträff :)
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Dallemas: Intressant är att Mannberg är LEDIG. Vadå ledig? Är han inte skadad?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
SWEATT: Vart står det?!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Lindström: Brynäs officiella.

Ser Luleå-DIF i Väsby. Ungdomarna i resp lag är bra, som alltid på försäsongen, men i övrigt jäkligt rörigt. Finns liksom inte tillräcligt med kvalitet i något av lagen.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
SWEATT: Undrar om inte Mannberg kommer att bli den som ryker först i vinter. Han var ju verkligen en av Bulans favoriter, har svårt att tänka mig att Melin är lika positivt inställd till honom.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Peja: Det tror jag också.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Huss: Ahh, trodde Bif sagt att han var ledig som i tillgänglig på marknaden.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Peja: Känns som hans hjärnskakningar kommer att kosta han karriären.
Tyvärr ett yrväder utan riktiga skills, många av junisarna är bättre på allt och dessutom bra mycket billigare.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Lindström: ja han ligger ju i riskzonen för det. Men det är inte därför han är frånvarande nu.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Lindström: Wishful thinking...
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Huss: Tydligen tillräckligt med kvalitet för att slå er fast vi hade halva laget borta.

Men håller med om att vi inte gjorde någon vidare match igår(inte Luleå heller för den delen) och det var nog vår sämsta match denna försäsong. Såg riktigt bra ut bitvis mot Örebro. Mot er var det mycket upp och ner och mot både Almtuna och Mora så såg det rätt bra ut(svagt motstånd dock).

Så svårt att avgöra var man har ett lag på försäsongen. Jag hoppas att till exempel Vejdemo kan fortsätta vara så bra som han varit på försäsongen. Då borde han kunna hamna på runt 30 poäng. Bergfors ser riktigt bra ut också. Fattar verkligen inte vad som hände med honom i cluben. Varit vår bästa spelare sen han kom till oss.

Mest orolig för vår baksida som ser väldigt tunn ut.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
majk: nåja. Ni slog oss vår första match på försösongen. Det är inte mycket att hänga i julgranen.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Inkazar: Nej verkligen inte. Men det är lite att kasta sten i glashus att gnälla på nivån på oss och Luleå då.

Har sett de flesta lagen på försäsongen och är väl mest Frölunda som imponerat. Annars har det varit väldigt upp och ner på de flesta lagen av det jag sett. Svårt att dra några växlar av försäsong.

Men snart börjar det. Fan vad kul det ska bli!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
majk: Fast jag vidhåller att jag inte ser kvaliteten i DIFs eller framförallt Luleås lag jämfört med Frölunda, HV eller något av de andra presumtiva topplagen. Visst, matcher på försäsongen kan bli röriga men det är knappast att kasta sten i glashus att tro att ni inte kommer vara ett topplag i år heller. Finns inte tillräckligt många bra spelare DIF för det tyvärr.
Kommentera

« · 1834793 · »