Brynäs IF

713451 inlägg · 7953 ämnen

DIF-BRYNÄS IF den 2/10

« · 578169 Till forumet


DIF-BRYNÄS IF den 2/10
DIF-BIF 2/10

Nu ska vi på Bortamatch vi åker Söndagen den 2/10 till Stockholm för match i Globen, häng med och upplev en fin dag med Brynäs vänner. Anmälan till Tord Larson på tel: 076-836 82 54. E-post: [email protected] eller 58 Larsson här på HS.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
DIF-BIF 2/10

Nu ska vi på Bortamatch vi åker Söndagen den 2/10 till Stockholm för match i Globen, häng med och upplev en fin dag med Brynäs vänner. Anmälan till Tord Larson på tel: 076-836 82 54. E-post: [email protected] eller 58 Larsson här på HS.
Pris 200:- + biljett

Hur många tror på vinst mot DIF??
och är det någon som vet när vi spöade dom sist i Globen??
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Brooklyn Tigers:

Vilken sektion står Brynäsklacken på i Globen?
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
pastorn: Sektionerna är B19/B20

Ni som inte har bokat via eran Supporterklubb eller köpt via Ticnet o s v bör nog göra det eftersom det endast är ett fåtal platser kvar enl Ticnet.

Det kan alltså bli drag på Söndag. Tippar att DIF har bjudit in ungdomslag eller barnsjukhuset för att fylla upp platserna. Oavsett det så är det en fin gest till Ungdomslagen och dom barn som mår lite sämre.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Brooklyn Tigers: Det kommer bli fullspikat till den matchen då DIF skänkt bort hur många biljetter som helst. En kollega var och handlade på Bauhaus och då fick man 2 biljetter ur Petter Rönnqvist hand om man handlade för minst 500 kr. Kvick i munnen som han var (och Brynäsare givetvis) erbjöd han Rönnqvist de plank och spik han köpt med orden att "Rönnqvist minsann behövde all hjälp han kunde för att spika ígen mot BIF"
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Brooklyn Tigers: Det kommer bli fullspikat till den matchen då DIF skänkt bort hur många biljetter som helst. En kollega var och handlade på Bauhaus och då fick man 2 biljetter ur Petter Rönnqvist hand om man handlade för minst 500 kr. Kvick i munnen som han var (och Brynäsare givetvis) erbjöd han Rönnqvist de plank och spik han köpt med orden att "Rönnqvist minsann behövde all hjälp han kunde för att spika ígen mot BIF"
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Bumbar upp denna tråd och ställer direkt frågan...

Är det dags nu för Brynäs att ta en vinst på länge nu? Jag tror det och jag vill fortsäta med Korhonen i mål och vi har nog även Walle tillbaka då.

Och om man får drömma så kanske den lilla ettriga Björne är tillbaka hetare än någonsin.

Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
65selander: En vinst skulle vara sååå skön på söndag. Nyckeln till en lyckad säsong ligger i bortaspelet. Vi vann TVÅ bortamatcher förra säsongen där måste vi bli bättre...Vinst på söndag.. tja när vann vi tre matcher på raken sist?
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
GävleLasse: Ungefär 2 år sedan. Omgång 12-14 hösten 2003.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
JanT: Anicent History med andra ord.. Vart hittade du den informationen? I Gamla Testamentet eller? *skratt*
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
GävleLasse: Nix! I min alldeles egen lilla katekes; Jannes fantastiska matchstatistikregister!!!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
JanT: De ante mig *skratt* Nej skämt åsido. Jag tycker att det känns lovande nu när Brynäs verkar ha fått ordning på PP. Med ett bra sådant kan vi spela lite mer tillknäppt och smart på bortaplan och vinna matcherna genom bra PP. Kanske inte världens roligaste...Men vad är roligast, vinna eller förlora genom att anfalla ihjäl sig.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
För folk som ska till globen. Dvd filmen "På Brynäs Läktaren och väg dit 04/05" Ska vi ha med oss och sälja. Om den ni blir färdig men det blir den nog, troode den var färdig idag men det var med ett lite fel som vi fick ändra. Någon som är intressead av att köpa den??
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Har bara gått 20 minuter sen jag skriv sist men är det någon som är intressead?
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
DMartinssonBSKV: jag är själv klart intresserad av att köpa den
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
79 Andersson: Bra, ska göra allt jag kan för att den blir färdig.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
DIF-BIF 2/10

Nu ska vi på Bortamatch vi åker Söndagen den 2/10 till Stockholm för match i Globen, häng med och upplev en fin dag med Brynäs vänner.

Anmälan till Tord Larson på tel: 076-836 82 54. E-post: [email protected]
Pris 200:- + biljett

Hur många tror på vinst mot DIF??

och är det någon som vet när vi spöade dom sist i Globen??
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Värvningspaniken kommer tidigt den här säsongen, Frölunda, Luleå och HV jagar redan nya spelare. Vad blir Maskens nästa drag?
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Brooklyn Tigers: Ja enligt JanT så var det 2002-01-03. DIF-BIF 0-2

Vi ses i Globen.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
kacken: Luleå och HV har väl tidigt sagt att man ska värva en forward, man har som många andra lag bara väntat på att NHL:s träningsläger ska sluta. Så några panikvärvningar är det nog inte tal om.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
micke: Enligt Expressen så "panikvärvar" Frölunda Whitehall från div1.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
GävleLasse: Tror att LIF kommer att värva också och dom har en god ekonomi för det också
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Skönt att Wahlberg verkar komma tillbaka och även Honken och Björne (?).
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Falken: Visst är det bra,vet någon när Sulku kommer tillbaka eller är säsongen över för hans del ?

Över o över? .....han har ju knappt varit med ens...
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Falken: Enligt vad jag har hört så skall Björne testas på lördag i J20. Jag kommer själv inte att kunna se matchen men jag hoppas att det finns någon vänlig själ som kan åka upp till Gavlerinken å kolla.

Busen eller nån...*ler*
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
GävleLasse: Stod även i tidningen det du säger. Hoppas allt går bra i den matchen för honom och att han kan medverka på söndag.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
brynästigern: Det är tyst om Sulku. Jag såg honom oombytt på träningen i veckan. Då klappade Boorken om honom och sade nånting. Jag hörde inte vad som sades men av kroppsspråket såg det ut som att han sade några tröstande ord. Sulku greppade en klubba ifrån stället och kände lite men det är svårt att säga om det är ett gott eller dåligt tecken. JAG är inställd på en säsong utan Sulku, kommer han tillbaka så är det ren bonus.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
För folk som tar sig till globen själva, så säg att ni ska vara i Brynäsklacken sektion B19/B20. Där kostar biljetterna 100kr st. Vi har 180 biljetter dit, när dom tar slut så får ni till angränsade sektioner och då får vi betala full pris på biljetten.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
DMartinssonBSKV: Blir din första match i år :) när kommer DVDn ut? tror du man kan få ett ex till hemvägen som vi kan se på?
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
AD: Den ska vara färdig.
Ja bli min först match för den här säsongen :-)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
GävleLasse: "Enligt Expressen så "panikvärvar" Frölunda Whitehall från div1"

Jo. men jag skrev bara HV och Luleå.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Måste bara säga det. SSk körde 3 sköna banderoller mot DIF i torsdags
"Hockey spelas på is......"
".....Matchen spelas 3*20, inte 2*45...."
"....Håll er till fotboll!"
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
GävleLasse: Saxat från Hockeyligans puckprat:

Mot Djurgården får Brynäs tillbaka Mikael Wahlberg och det är också troligt att Björn Danielsson kan vara med. Björn spelar med juniorlaget på lördag för att få en match i benen.
Johan Holmqvist ska testas efter knäskadan. Om ”Honken” är ”fit for fight” lutar det åt att han får stå mot Djurgården.

Tycker Boorken gör helt rätt som ställer Honken i mål igen,om han nu är fräsch,tror det gäller att hålla båda målisarna vid matchform o vid bra humör.
Jag är rätt säker på att Honken kommer göra en kanonmatch mot Djurgårn på Söndag och försöka visa Boorken att han är No 1!!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Bissett19: Tror du verkligen att Björn tar en plats i laget redan till helgen??
Tja, vi får väl se...annars ser det ju bra ut på skadefronten , är väl bara Sulku som inte är disponibel nu?
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
brynästigern: Tror säkert Björne kommer att finnas med i laget på nåt sätt,kanske inte i en ordinarie uppställning,men som en joker o kasta in ifall Boorken måste laborera om

Tror på följande Forwardsuppställning:

Vesa-Walle-Malmström
Månsson-Lind-Dackell
Spets-Almtorp-Molin
Aarnio-Bäckis-Miettinen
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Fick en fråga av en medlem i Brynäs Stockholm om det var stå- eller sittplatsbiljetter till DIF-BIF på söndag. Jag blev osäker och ringde då min vän Mattias som är - om jag minns rätt - ansvarig för inredning och ombyggnation på Globen. Han hade en del intressant att berätta om säsongens nyheter i arenan:

Som jag tyckte mig ha hört så finns det nu äntligen ståplatser i Globen: För hemmaklacken har man skapat 700 ståplatser på norra läktaren. Bortaklacken har däremot som tidigare sittplats: De försökte ordna även en mindre ståsektion för gästande supportrar, men läktarkonstruktionen gjorde det så besvärligt och kostsamt så att de fick lägga ner projektet.

Som även framgår på www.globearenas.se/browse.asp?menu=1&sid=681 så har numreringen gjorts om så att alla sektioner på plan 1 börjar med A, på plan 2 med B och på plan 3 med C. Dvs
plan 1 = A1 - A30
plan 2 = B1-B30
plan 3 västra: C5-C13 och östra:C20-C28

Restaurangerna har i år övertagits av Baldakinen som är ägare till bl a Heartbreak, Blue Moon Bar, Aladdin mm. Nyheter är förlängda bardiskar och satsning på att servering ska ske effektivt under periodpauserna.

Viktigt vetande: Ståplatsläktarna konstrueras genom att "lådor" sätts över sittplatserna. Dessa får sedan rivas bort och sättas tillbaka inför varje hockeymatch. Kul, tycker Mattias.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
westerlind: Hoppas att vi börjar vinna på bortaplan nu, fram till första uppehållet mellan 5 och 15 november så har vi 10 borta och 8 hemma matcher
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Busen: Det vore väl fan om bortaspöket skulle sitta i fortfarande,tycker vi blev av med det i Kvalserien i våras när vi både slog MIF o Skellefteå på bortais!!

men det är som du säger vi måste ju börja vinna borta,det blir en bra fingervisnig på Söndag!!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Bissett19: Kan tillfoga att efter omgång 18 förra året hade vi 18 poäng. Nu efter två matcher så har vi 6 poäng alltså 33% av det som vi hade förra året efter 18 matcher.
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Busen: Bara en sån sak...........
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Bissett19: Det blir proppen ur på söndag, vi vinner med 7-2!!!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
70 Rodrigues: Släpper Honken två mål,nääääääää!!!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Bissett19: Ok, 1 då :-)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
70 Rodrigues: Din jädra dysterkvist,ska vi släppa in mål oxå:-)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
Bissett19: Scenario: Korhonen släpper in 2 i första per.
Sedan vinner vi andra per. med 1-0 ...i sista blir det proppen ur och vi vinner den med 4-0. Alltså: Slutresultat 5-2 till Brynäs, och ja, jag tror Markus får fortsatt förtroende i kassen....
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
70 Rodrigues: Nä skämtåsido,det lär ju bli en ruggigt tät match,Djurgårn kommer att vara oerhört taggade efter två torskar,så det gäller att Brynäs är på tårna från start!!!
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
70 Rodrigues: ojojoj... vad är det som har hänt?

"Dysterkvist i nedförsbacke syndromet" ;)

Vad härligt det är att du är nöjd med vad som presteras av Brynäs...

Hur som helst så måste jag säga att jag är glad över starten som vi fått. Men det finns fortfarande detaljer som jag inte tycker om med dagens Brynäs. Jag kommer att få svar på dessa på söndag. Har Brynäs ett spel som håller på bortaplan? Det är kärnfrågan... Vann i Gavlerinken det gjorde vi rättså ofta även förra säsongen...


Det är bortamatcherna som måste bli bättre...

Håller mina tummar att dina tips om övertygande segrar håller och infrias...
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
GävleLasse: Å andra sidan så hade vi 2 raka segrar med Nokelainen också :-)
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
GävleLasse:
Rodrigues dysterkvist? Nja, tycker Sigtuna-Elvis snarare har en osedvanligt stor portion Gävlar anamma:
www.shell.linux.se/wlind/images/050926_BIF_LIF/P1010112.JPG
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
westerlind: Sigtuna-Elvis...hahahaha
Kommentera

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 2/10
westerlind:
hehe där ser han ju riktigt ilsk ut hade jag inte träffat han skulle man ju nästan bli rädd efter sett en sån bild ju
Kommentera

« · 578169