Brynäs IF

715106 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09

1117678 · » Till forumet


Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Så har man sett reprisen...snacka om självplågeri...

-Hansens andra 2:a ser horribel ut
-Widings flaskkastning är horribel...vi kanske hade rett ut 4-5

Utan tre poäng ikväll kommer det kännas som ett saltkar i ett operationshål...för tredje kvällen i följd...
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: Så Wanvig värvades som backup? Historiens dyraste back-up i såfall...

Jag tycker att jag läste att han värvades för att de ville ha en tung forwards framför mål, främst i PP. Något som man sällan använde Wanvig till i PP.

Det stinker kommunikationsmiss mellan Sundlöv och CZ och jag undrar om de ens diskuterade värvningen innan Sundlöv slog till... För hur kunde man vara i behov av en spelartyp och värvar en förhållandevis dyr spelare som sedan floppar och som följd av det tycker Sundlöv att Brynäs har ett bra lag.

Visst skulle det smaka fågel med en center, en fältherre men "marknaden är ju död". Nej Sundlöv har återigen skjutit sig i foten med en floppvärvning och är för rädd att göra om samma tavla igen.

När det gäller sponsorerna så VET jag att det finns en hel del missnöje bland sponsorerna. De kanske inte är missnöjda nog att sluta pröjsa in pengar, men inte nöjda nog att betala in MER pengar..

Så man kan säga att Sundlövs lek som sportchef FÖRSVÅRAR marknadsavdelningens arbete. Vad kostar brynäs marknadsavdelning varje år?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
GävleLasse: ""Vi har vunnit matcher utan wanvig".. i så fall varför värvades Wanvig? Han säger emot sig själv,"

Wanvig värvades mest som en powerspelare och säkerhetsåtgärd för att få lite extra tyngd framåt och ifall nån mer skada skulle drabba oss.
Alltså ingen absolut nödvändig måstevärvning som jag ser det.
Isf borde man ju istället ha koncentrerat sig på att försöka hitta en center, där den egentliga bristen finns.
Mao: vi står inte och faller med en spelartyp som Wanvig.
Och definitivt inte när det visade sig att han blev en flop.

"Hur reagerar sponsorerna på snacket om Brynäs målsättningar i framtiden när man uppenbarligen är NÖJD med att med liten marginal hänga kvar i ES år efter år.??"

Varför inte ringa och fråga några av sponsorerna så får du reda på hur man ser på saken.
Min personliga uppfattning är att sponsorer överlag är sansade businesspersoner som vet hur tufft det kan vara i sina egna verksamheter, och att man i det läget mkt enkelt kan sätta sig in i "företaget" Brynäs situation, som rent principiellt måste vara mkt snarlik deras egen.
Hade din teori om att alla sponsorer är jättemissnöjda 7 dar i veckan med Brynäs arbete och framtidsplaner så hade man nog för länge sen lämnat skutan...
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Longstaff:

Även om jag inte tror en sekund på att ni skulle ha mutat karln så tror jag inte att han kunnat ha varit till mer hjälp för er om fallet var så att ni verkligen hade mutat honom.
Hoppas nu att Modo får sota för justitsiemordet i kväll.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
GävleLasse: Klockrent som alltid!!!
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: Ja man slapp betala honom HELA lönen...Hur står del man slipper förtäljer inte historien. Och vad blev resultatet av hela historien?

Nu har vi en sportchef som inte VÅGAR värva för att han vet med sig att han inte har kompetensen att hitta en spelare som är värd lönen. Det är fanimig skrattretande. "Vi har vunnit matcher utan wanvig".. i så fall varför värvades Wanvig? Han säger emot sig själv, han säger emot hela mottot som Brynäs säger sig jobba efter.

Nej Brynäs ambition just nu är att hänga kvar i hockeyns finrum. Vidare absolut inga som helt ambitioner. Hur reagerar sponsorerna på snacket om Brynäs målsättningar i framtiden när man uppenbarligen är NÖJD med att med liten marginal hänga kvar i ES år efter år.??

Jag blir fan mörkrädd
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
GävleLasse: Alla vet att Sundlöv är en pajas, det behövs inte sägas mer.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
GävleLasse: "Och vad har pejas åsikter med mina att göra?"

Inte speciellt mkt.
Inlägget var ju riktat till Peja, och inte till dig.
Jag tyckte att han överdrev i sitt inlägg som var ställt till dig men riktat till mig.
Och då kopierade jag hans inlägg men bytte ut ett par ord, för att visa hur överdrivna både hans Sundlövnegativa resonemang och mitt Sundlövpositiva.
Svårare var det inte.

För övrigt verkar det som att kontraktet med Wanvig var utformat ungefär som jag trodde och att det finns pengar över.
Svårt att säga om Sundlöv gör rätt eller fel, men det är väl främst en center vi egentligen behöver då både Lind och Sundström inte verkar bli till nån större nytta, även om dom skulle tillfriskna rätt så snart.
Även Modo har problem och försöker värva men har heller inte hittat nåt av värde, så vi är inte ensamma om att fiska i grumliga och svårnavigerade vatten vad gäller nyförvärv.

Och apropå Modo så blir det en riktigt tuff tillställning i kväll.
Dom har ju kniven mot strupen just nu och blir inte lätta att tas med.
Gjorde dessutom en rätt så bra match mot Linköping men var alltför ineffektiva.
Tips: 3-2 efter sudden...
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
GävleLasse: Fråga Keb.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: Och vad har pejas åsikter med mina att göra?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: Jag tycker att Sundlöv har gjort ett bra jobb den här säsongen, men inte förra. Baserat på ekonomiska förutsättningar & resultat.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Gävlelasse: I Pejas ögon gör ju Sundlöv ett värdelöst jobb var än Brynäs hamnar i tabellen. Frågan är om det ens är teoretiskt möjligt att Sundlöv kan göra ett bra jobb? Hur skulle egentligen det gå till?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Peja: Klart att man förstår Widings vrede och kastande av flaskan men det gör det inte mindre dumt fördet. Konstigt kanske att han inte fick ett personligt straff utan en tvåa trots allt.

Angående Sundlöf så kan han knappast flrsvaras längre, han fick ju fetbudgeten att jobba med efter att arenan gjort succë första året och investerade pengarna i en 67 manna trupp med massor av sopor i.
Nu är budgeten mindre och han köper en svindyr slagskämpe som inte ens kan åka skridskor för dom sista kulorna. Dessutomhade han aldrig ens sett Wigvam spela utan litade på en agent som givetvis gav låvord åt den från Ryssland sparkade spelaren. Att det dessutom var en stabil back eller en producerande anfallare som behövdes gjör knappast saken bättre.

Sundlöf har dock också gjort bra värvningar och hittat två bra coacher som undantaget Boorks sista år gjort ett bra arbeta. Sammantaget kan Sundlöf knappast få bättre betyg än ett G och Brynäs behöver någon som kan bättre än så.

Om Brynäs någon gång vill bli ett topplag igen så behövs behövs det personer i ledningen typ. sportchef sominte bara gör ett godkännt jobb utan som verkligen får ut det absolut bästa av de medel somfinns att tillgå.

Tyvärr så kommer nog aldrig Brynäs att bli ett stabilt topplag om inte vissa personer byts ut och Brynäs igen blir en förening med en hållbar strategi om hur de sportsliga målen skall nås.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Peja: Men det är ju inte Sundlöv som spelar kommer snart repliken, vänta bara...

Nu är det 6 spännande dagar innans fönstret stänger. Får se om dom nu kan blixtra till med en KANON värvning, eller om det kommer nån från 4 linan i Bofors..
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
GävleLasse: I Huges ögon gör ju Sundlöv ett bra jobb var än Brynäs hamnar i tabellen. Frågan är om det ens är teoretiskt möjligt att Sundlöv kan göra ett dåligt jobb? Hur skulle egentligen det gå till?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: Vilken kontring.. wow... Kliv upp ur sandlådan nu och lägg fram argument som visar att Sundlöv gjort ett bra jobb. Glöm inte att ta med resultaten i dina beräkningar, dessvärre så är ju jobbet som sportchef väldigt beroende på det sportsliga resultatet.

Det kanske bara var otur och tillfälligheter att man fått kvala sig kvar i 50% av de säsonger som Sundlöv varit sportchef?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Jag kan faktiskt köpa Widings beteende igår. Det var ju bara en reaktion som var en konsekvens av Rådbjers hjärnsläpp. Har själv varit i samma situation, d.vs när ens lag har gjort en kanonmatch, för att sedan bli rånade av domaren, och man blir riktigt förbannad. Att kasta in en vattenflaska på planen är inte så farligt i sammanhanget.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
GävleLasse: Tycker att du inte behöver ifrågasätta mitt tänkande mitt i en i övrigt saklig debatt som vi för.
Därav snacket om pajkastning. Kanske lite överreagerat från min sida, jag vet inte...

"det faktum att du sällan bildar dig en uppfattning utan tycker som brynäs gör?´"

Så du menar att jag automatiskt inte har bildat mig en uppfattning iom att den råkar stämma överens med Brynäs dito?
Isf kan jag ju lika gärna hävda att DU inte har bildat dig en egen uppfattning bara för att den INTE stämmer överens med Brynäs.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: "Tycker absolut att Sundlöv under Boorks säsonger samt denna säsong gjort ett bra jobb."

Speciellt den sista med Boork var kanon, med deras gemensamma förankring av 67 mannatruppen, sparkningen av Boork och själv stanna kvar, sjukskriva sig i KS, inte ta in en målvakt värd namnet, komma tillbaka efter KS och hurra och skrika jippi som om inget hade hänt!

Han är en jävla nolla precis som många andra ryggdunkare i janteföreningen, det är därför vi ligger där vi ligger år efter år.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: Vad bestod pajkastningen av? Den jag citerade eller det faktum att du sällan bildar dig en uppfattning utan tycker som brynäs gör?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: Jaha. Vad innebär då barnanalys?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: Har nu slagit upp tonårsanalys. Finns inte i nån ordbok. Googlar jag hittar jag det här:

"Fonagy & Target (1996) genomförde en retrospektiv studie omfattande material från 763 barn- och tonårsanalyser, samt terapier 1–3 ggr/vecka, under sammanlagt 40 års tid. Behandlingarna ägde rum vid Anna Freud Centre i London, ett av världens största centra för psykoanalys och psykoterapi med barn och tonåringar. Majoriteten behandlingar i studien bedrevs av erfarna barn- och tonårsanalytiker. För samtliga fall fanns dokumentation bl.a. av utvecklingsnivå vid behandlingens början och slut."

Har svårt att förstå kopplingen. Kan du hjälpa till?

På Google.se hänvisades annars nästan uteslutande till "Huge: "Sicken djävla tonårsanalys..."
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
GävleLasse: "Det har ju inte gått nåt vidare under något av de år som Sundlöv varit sportchef..."

Tycker absolut att Sundlöv under Boorks säsonger samt denna säsong gjort ett bra jobb.
I övrigt har det varit mer tveksamt emellanåt.

"Adolf Hitler sa en gång "Vilken tur för härskare att människor inte tänker

Ditt resnoemang ger honom rätt.´"

Ren pajkastning som jag inte ger mig in i.
Det får stå för dig i egenskap av moderator.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Jajjen: Det skulle inte förvåna mig alls. Sett till de löner som spelare har i KHL så måste Sundlöv ha betalat rejält för att han skulle bryta kontraktet med sin gamla klubb. Nu är ju den siffran som står i expressen inte huggen i sten men jag har svårt att se att de skulle skriva ut något som var totalt överdrivet. Fast, jag är säker på att Huge kommer hävda det. Men tills andra har motbevisat den siffran så utgår jag från att han tjänar en bra bit över 200 000 i månaden för att rulla rummarna hemma i Canada
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
GävleLasse: KAN inte vara sant. Då är vi i händerna på en riktig klåpare. Och jag tror inte Sundlöv är det. Han är bara inte... bäst.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Jajjen: Ja Brynäs måste ha en jädra bra ekonomi iom att Sundlöv tycker att vi har råd med att betala ut 236 000/mån till ingen nytta...
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
GävleLasse: Brynäs har bättre ekonomi än t.ex. Rögle, Djurgården, Timrå och Luleå.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Jajjen: Nu kommer generalundanflykten med den ekonomiska begränsningen...
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: Försöker så här istället. 3 kvalserier av 6 möjliga. Vilket betyg förtjänar ansvarig sportchef?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: När det går dåligt? Det har ju inte gått nåt vidare under något av de år som Sundlöv varit sportchef...

Adolf Hitler sa en gång "Vilken tur för härskare att människor inte tänker"

Ditt resnoemang ger honom rätt.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Jajjen: Kan inte se vad en titel skulle ha för relevans vad gäller sakfrågan:
betyget på Sundlövs insatser.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: Vad tror du ordet "chef" innebär i titeln "Sportchef"?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Jajjen: Mitt budskap är att i en organisation typ hockeylag är det många som är ansvariga för att det ska funka.
Ditt budskap är att det är EN person som ska lastas när det går dåligt, och inget annat.

Slå upp "tonårsanalys" i en ordbok.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: Okej, så budskapet är att chefen alltid har rätt?

Hur fan kunde romarriket gå under, Enron konka, Fannie Mae och Freddie Mac låna ut åt helvete för mycket pengar och Island gå bankrutt? Besluten togs ju av "de som är insatta" och som borde kunna " göra en någorlunda korrekt bedömning".

Slå upp "naiv" i en ordbok.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Jajjen: "När vet man att nån, spelare eller ledare, behöver ersättas, bytas ut?"

Förmodligen när de som är insatta och kan göra en någorlunda korrekt bedömning anser att det är dags för ett byte.
Och inte när ett gäng lekmannasupportrar tycker att det är dags.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Hård: Jag minns den där matchen. Melkersson och Johansson krockade när Johansson titta ner i isen. Melker fick en tvåa. Helt otroligt och en riktig domartavla.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Longstaff: Löjlig nivå på vår officiella hemsida säger du? På difhockey.se står det så här:

"Det som hände i slutet av matchen visar också att karma i allra högsta grad existerar. Vi djurgårdare minns med fasa hur Tommy Melkersson nästan slog av armen på Mikael Johansson i en match för snart tio år sedan, men klarade sig undan med en tvåminutersutvisning."

Vilket också är någon form av erkännande för att Rådbjers insats var horibel.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Longstaff:

1) Rådbjer dömde som det arsel han är vilket gav er 3 poäng och Brynäs 0. Det tycker ju du med. Varför säger du inte det rakt ut?

2) Riktigt löjligt blir det om man tror att Rådbjer är helt opåverkad av yttre omständigheter. Om han dömde som han gjorde för att han är usel, inte pallade för publiktrycket, för att hans bästa (och enda) polare är djurgårdare eller vill gynna sitt hockeydistrikt spelar knappast nån roll eftersom 1) gäller.

Curre: Vem försöker du övertyga? Mej?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Jajjen: Sundlöv har gjort ett katastrofalt jobb som sportchef. Eller tycker du att det är helt okej att Brynäs legat på plats 10-12 under hans tid som sportchef? Och så kommer det att förbi så länge han sitter vid rodret. Kompetens saknas. Hur många av årets förvärv har lyckats? Jonsson och Granström resten är div 1
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Jajjen: Snacka om att bitterheten är stor hos vissa. Det börjar nästan bli lika löjlig nivå som på er officiella hemsida och det är inte positivt.

Skönt i alla fall att vissa som har fått lite distans börjar inse att det var i mångt och mycket Widings fel att det blev som det blev även om inte Rådbjer gjorde rätt. 4/5 är mycket enklare att klara i fyra minuter än 3/5 i två. Tyvärr för er del, men jag förstår också er övriga att ni skyller på Rådbjer, men hoppas sen att ni kommer till insikt och lägger ner snacket om att Rådbjer skulle gynna Djurgården eller att vi mutat honom. Det snacket är så löjligt att det inte är värt att kommentera.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Jajjen: "När vet man att nån, spelare eller ledare, behöver ersättas, bytas ut?"

Tränare har kommit och gått. Spelare likaså..organisationen har byggs om även den. Men problemen finns kvar. Det finns bara en detalj som varit densamma under många år. Sportchefen..

Jag ser inte poängen i att han skulle vara så helig. Ibalnd så måste man även offra en helig ko för att nå framgång. Micke Sundlöv må vara en omtyckt person bland medarbetarna uppe på Sätraåsen. Men han är absolut inte oersättlig, tvärt om.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Nu har jag fått lite distans till skandalenoch nu börjar ilskan mot Widing växa. Snacka om onödigt att kasta in en vattenflaska så att det blev 3 mot 5 spel i tvp minuter. 4 mot femhade vi kanske klarat trots allt.....
Jaja Modo måste bara krossas i morgon annars blir tom. jag pessimist angående chanserna till slutspel. Men vinner vi så ser de ljust ut. 3 mål måste nog produceras på nåt djävla sätt.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Jajjen:

Ålderspension...?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Huge: "Och varför skulle inte Sundlöv kunna ha gjort ett helt Ok jobb sett till förutsättningarna, även om lagets insats ev inte blir som man tänkt sig?

Så om Brynäs åker ur en vacker dag så handlar det mest om olyckliga omständigheter? Ingen kan ställas till ansvar. Samma gäng kan fortsätta med målet att bli mästare en dag. Bara att ta nya tag.
När vet man att nån, spelare eller ledare, behöver ersättas, bytas ut?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
Longstaff: Ja, Rögle äger hockeysverige. Ett riktigt hot mot övriga lag. Och i Mutgårdens klack står bara mönstergossar med gott uppsåt. Finns du? På riktigt?
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
GävleLasse: Den här skandalen var ingenting mot den som skedde i Ängelholm tidigare under säsongen. Där Rögle fick ett må gratis vilket INTE vi fick. Dessutom var gårdagens händelse i stridens hetta medan den i Ängelholm var en videogranskning. Rögle drar ju dessutom konstant stora fördelar av sin inavlade publik som oftast får med sig domarna så sådant är endast vardagsmat i Skåne. Kommer tex ihåg första bortamatchen vi hade i Lindab och vi fick väl ett PP under hela matchen medan dom fick runt 10 och då spelade inte vi fult och dessutom hade vi spelet i främst första och andra. Förlust i den matchen med 4-3 och det kan komma att påverka även om det inte var en lika avgörande situation som den igår, men å andra sidan känns det väldigt irrelevant att en felaktigt domslut måste ske i slutet på sista perioden. Rögle förtjänar alltså all skit dom kan få för tillfället och nu kan man bara hoppas att både ni och MoDo tar några ofärtjänta poäng mot Rögle.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
andreasknox: Det mest tråkiga i den här historien är att det finns väldigt få vinnare och många förlorare. Hur uppfattas gårdagens händelse av Modo, Rögle mfl? Jag menar sett ur deras perspektiv så är ju dessa tilldelade extrapoäng ännu mer skadliga.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
arnio: Ja det var ju en sexpoängsmatch tom det har du rätt i! Det kommer
att bli kostsamt med dom förlorade poängen igår så är det. Så här dagen
efter trots att man fått lite distans så är jag fortfarande jävligt förbannad
på hur det kan få gå till i ES hockeyn, SKANDAL! Bara hoppas att alla
vill krossa Modo nästa match nu o visa att vi inte viker oss för ett sånt
här jävla nederlag! Heja Brynäs!!!
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
El Maco: Om det bara fanns tillräckligt många medelpaddor i elitserien hade vi utan tvekan sett en imponerande uppvisning därifrån också.
Men nu tycks medelpaddor inte vilja bli elitseriespelare.
Kommentera

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
andreasknox: med tanke på att det var en sexpoängsmatch så är det väl inte fel att påstå att Rådbjer stal sex poäng från Brynäs.

Detta hade varit ett ypperligt läge för Wigvam att göra en Alaavara och på det sättet få säga farväl, (Svanberg hade varit helt ok också), synd att han inte var med.

Att Wigvam sparkas är inte förvånande direkt, den som såg hans lagkamrater skaka på huvudet när han vevade mot Timråiterna fattar nog att han inte var direkt poppis i laget. Synd dock för det vore kul med en psycho i Brynäs.

Krossa Modo!!!! ett tips till Brynäs: skjut mycket det hänger en slips i modos mål.
Kommentera

1117678 · »