1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739065 inlägg · 7967 ämnen

Ekholms ersättare - Jonas Holös?

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
Gurra88:

Hur mycket, totalbelopp i svenska kronor, bjöd Sundlöv för Holös?

tjugo8: Absolut ingen aning.. Bara att Brynäs gav ett otroligt bra bud ( i brynäsmått mätt) Men att växjö kryddade även det budet..

Gurra88: Som vanligt hackar du på Brynäs. Eftersom Brynäs bud var bättre än övriga intresserade lag förutom Växjö så kan vi väll förutsätta att Brynäs bud var rätt ok?
Vilken nivå tycker du hade varit rimlig?

Känns jävligt surt iallafall, även jag känner ett hat mot främlingslegionen just nu, så är det bara.... Återstår att se om de tagit sig vatten över huvudet...

Sen tycker jag att det är bra att Sundlöv inte ger sig in i nån idiotbudgivning.

Det positiva i detta var att Brynäs ser ut att jaga två backar, en defensiv kraft(om det dyker upp nåt intressant) och Ekholms ersättare, och visst kommer det dyka upp fler alternativ än norsken.

Zzz: "
Som vanligt hackar du på Brynäs. Eftersom Brynäs bud var bättre än övriga intresserade lag förutom Växjö så kan vi väll förutsätta att Brynäs bud var rätt ok? "

Eller att det inte fanns så många intressenter? Hade Hv, eller frölunda varit med i budgivningen är jag ganska övertygad om att han hamnat där.

Eftersom jag inte är särskilt imponerad av Holös så grämer jag inte ihjäl mig. Det man kan konstatera är väl dock att han hade lyft den hönsgård vi har idag.

Gurra88: Eftersom samma källor som gick ut med att Brynäs var med racet nämnde att det var fyra klubbar varav att han nobbat Färjestad så är det väll i allfall skaplig konkurrens?

Zzz: Växjö hade väl reserverat ett belopp i sin budget för den där Spang som hamnade i NHL. Fernholm var väl under sommaren en av de spelare man pratade med.

Zzz: precis varv en färjestad i kris.. kändes nog inte alltför spännande. Tror inte heller de hade råd att kryddda budet särskilt hårt när det känns som att det är i offensiven de behöver mer krydda..

den fjärde klubben vet jag tyvärr inte.. men tror knappast det va varken hv, frölunda eller linköping.. snarare modo, eller timrå. I mina ögon inte en benhård konkurrens.

Gurra88:

Ok, jag fick uppfattningen att du visste hur mycket de bjöd...

Vidare tror du alltså att Frölunda med nuvarande spel och senaste resultaträkning skulle vara beredda att utöka truppen med en till back...?
Fler som håller med om den analysen, hand upp!?

tjugo8: frölunda är kanske tveksammt, helt klart.. men vid skador m.m.. är iallfall väldigt övertygad om att konkurrensen om strålman om han kommer hem blir jävligt mycket tuffare och dyrare

Då var det klart.

"Jonas kom som oprövad spelare till Färjestad, men idag är han beprövad back i nära nog världsklass skulle jag vilja säga"

Sundlöv slogs mot en klubb som tycker Holös är nära världsklass, inte lätt att fäktas med en sån motståendare även om dom är nykommlingar =)

Redigerad kommentar

tjugo8: "Vidare tror du alltså att Frölunda med nuvarande spel och senaste resultaträkning skulle vara beredda att utöka truppen med en till back...?
Fler som håller med om den analysen, hand upp!?"

Andra klubbar som har varit i kontakt med den norske VM-backen är Timrå, Modo, Färjestad och Frölunda.

Jag fattar inte resonemanget om att "hur kan man förlora kampen om Holös mot nykomlingarna?"

Skulle Växjös chanser vara mindre av att de är nykomlingar?
Det enda jag kan tänka mig är att de inte hunnit bygga upp så mycket eget kapital ännu. men å andra sidan har de halva truppen kvar sedan AS och en del av dem satt redan på billiga kontrakt.
I övrigt så bygger väl deras budget (inkl. spelarbudget) på att de nu är i ES, och har en ny större arena som drar 5000 pers/hemmamatch. Således ingen stor skillnad mot BIF.
Lägg därtill den hockeyfeber som råder i Växjö med nyhetens behag etc. Detta gör att sponsorer blir lite extra intresserade förståss.
Jag som Växjö-bo har uppfattningen att VLH är jävligt mycket på tårna och har haft möjlighet att skapa precis den organisation man vill ha m.a.p. effektivitet.

Har inga siffror på spelarbudget i förhållande till omsättning men det är väl där Brynäs inte ligger så bra till. Vissa är inne på att Läkerol arena drar för mycket kostnader.

Med Växjös sportchef och på det sätt som föreningen drivs är jag säker på att de kommer etablera sig i ES.

Stratan: tråkigt att vi inte fick holös. Men det jag tro
r är att sundlöv kände att holös inte var värd pengarna. När man kan få bättre. vem vet? Hursomhelst vill jag se en ny back snart..

hahii: Holös är ju inte världenxs mest berömda spelare så vi ska nog inte grina allt för mycket. Kanske en mer pucksäker spelare kan komma in i stället.

Ser Holös som en riktigt kompetent es-spelare,men man får en känsla av att budgivningen dragit iväg på något orimiliga nivåer här. Vi får hoppas det.

Klart är dock att det vore rikigt skönt att få in ett tillskott backsidan riktigt snart.

Davey_22: Jag kikade efter i statsen och faktum är att Holös inte har några imponerande siffror. 1+13 -4 (Han hade varit inne på flest mål av alla utespelare)

Det kanske finns en stor övertro på honom?

arnio: Holös skulle vara bäste back i Brynäs, att inte du grinar är fullt förståeligt då du till å med tycker att det är kul när dom förlorar.

Dessa två har inlett lite knackigt poängmässigt i KHL, Caslava är väll ingen stor poänggörare men han ville bort i sommras och han kanske kan bli tillgänglig nu.

Redigerad kommentar

Comback av Heitanen vore nice!! :D

Zzz: Som sagt: otroligt surt att det bara verkar vara just Växjö, med sin fyllda kassakista, som också varit i behov av en riktigt bra back.
Vi har ju också pengar och dessutom tillräckligt mkt för att inte ens ett par topplag velat gå så långt i budgivningen som Sundlöv varit beredd att göra.
Tror definitivt att flera topplag varit intresserade men inte till vilket pris som helst, dom har inte varit i tillräckligt desperat behov av en bra back som Holös, helt enkelt.

Casklav vore kanon, om han nu öht är på väg bort från KHL och dessutom känner för ES igen.

Värva tillbaka Alexander Sundström från Mora och låt han lira back igen...

Ninimaa verkade inte intresserad tidigare och nu gick Holös till Växjö...Ekholm kanske stannar i NHL....Hmm....NU är nog marknaden död i alla fall :-)

Att bli blåst på Holös överlever nog Brynäs. Tveksamt däremot om Brynäs överlever i längden när man aldrig får sina förstahandsval. Idag är det Växjö som blåser oss. Imorgon Malmö, Västerås eller Örebro. Om Timrå är längst ner i Elitseriens näringskedja, är vi just över.

Jajjen: Oerhört sant

Huge: står ju svart på vitt vilka som va med i jakten. Frölunda var väl det enda lag jag vill kalla topplag i den skaran. Nej nu väntar vi bara in gamla sitat som "Marknaden är död"

Stratan: "Har inga siffror på spelarbudget i förhållande till omsättning men det är väl där Brynäs inte ligger så bra till. Vissa är inne på att Läkerol arena drar för mycket kostnader."

Bl.a. Brynäs IF.

Gurra88: Att "topplagen" inte ville gå längre i budgivningen är just för att dom är topplag. Dom klarar sej ändå. Växjö och Brynäs däremot var i behov av en toppback. Och Brynäs blev tvungna att köpa en billigare och sämre back än Växjö.

Jajjen: Läkerolen är ett amatörbygge. Från första ritning - till färdig produkt

Gurra88: Vad är amatörmässigt med ritning V57-1.204?

Lunkan: Allt

Gurra88: Ok, du har koll!

Lunkan: Tack de va snällt sagt

Första gången jag såg Läkerolen blev jag förälskad! Riktigt fin och trevlig arena som är bra! Tyvärr kan inte publiken i Gävle leva upp till standarden som arenan är värd!

Den är väldigt lik den i LHC och där är det tryck, vore kul om BIF kan bli ett topplag igen och publiken hittar tillbax till arenan! =)

HappyX3: Problemet är att den är för stor, det hade varit bättre att bygga för 6-6500 pers efter det publikunderlag man har. I småland är man smarta och bygger litet och skapar ett jävla sug efter biljetter. HV har väll typ 95% beläggning och det är ju makalöst bra. I Läkerol arena kan du alltid få biljett, serielunk som slutspel..

Bästa sättet att bemöta Holös (svep)skäl angående att det är roligare att spela i en full arena är väl att gå man ur huse och se till att Läkerolen är sprängfylld när Växjö kommer på besök. Se till att fixa det nu Gävle-folk! :)

Själv kan jag bidra med att vara tystlåten i Vida arena..

Stratan: Holös kan ju passa på att njuta när det är fullsatt i Vaxjö i kvalserien medans stackars Brynäs litar slutspel med 1500 tomma stolar. Färjestad och Växjö i kvalserien är från och med nu en våt dröm.

Timrå ska till KK vad som en händer.. Vägrar ha dom kvar i ES.. Fuskbygge al the way! :p

arnio: Och varför skulle Växjö hamna där.. Ett satsande lag. som går väldigt bra för övrigt.

När tror ni nya backen är spelklar?

Gurra88:Det är min förhoppning att de hamnar där. Det finns ju många "skitlag" i serien som konkurrerar om kvalplatserna men jag hoppas på Växjö och FBK. Timrå får väl kanske råda som favoriter just nu men det är inte alls speciellt ortoligt att "satsande" Växjö hamnar i kvalserien.

henke1: 2017!

henke1: Du menar Holös? Jag tror att han kan debutera för Växjö på lördag.

arnio: nej vår nya back som vi får hoppas att Mormor hittar snart.

Stratan: Som det har sett ut de senaste tre hemmamatcherna ska man nog vara nöjda med en 2-3 tusen pers på lördag. Jag tror nästan det är dött lopp mellan järnvägsmuseet och Läkerolen för tillfället. En ny fräsch back skulle iofs kanske kunna locka lite folk. Jobba Sundlöv, jobba!

henke1: Jaha den nye backen, Ekholms ersättare. Ja vi kan nog få vänta till januari på honom enligt Sundlöv.

munkas: Kolla Ticnet där ser det väldigt bra ut på biljettfronten. Skulle vilja säga att det ser ut som att det redan är sålt 5500 biljetter och då är ju inte Ståplats inräknad.

arnio: Om det finns många skitlag som du säger så är väl isåfall Brynäs definitivt ett av dom. förstår inte vad du har för problem med Växjö bara för att de lyckas? Avundsjuka?

Gurra88: Vad har Växjö lyckats med som inte Brynäs har? Brynäs har varit i högsta serien i evigheter, vunnit 12 SM-guld och har en av landets bästa juniorverksamheter. Växjö är en klubb som har spelat lika många ES-matcher som Brynäs har tagit guld, så jag vet inte riktigt varför man som Brynäsare skulle vara avundsjuk. Att de var beredda att betala mer pengar för en back gör liksom inte hela deras klubb mer framgångsrik.

Redigerad kommentar

henke1: Åh fan, det kommer alltså ett par tusen Modoiter hit på lördag...

« · 1414967 · »