1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736451 inlägg · 7967 ämnen

Emil fast i frysen.

Sv: Emil fast i frysen.
Burken: "Det jag vänder mig emot är att Huge ALLTID tar parti för Brynäs. Oavsett vad det gäller. Och i samma stund kräver han att allt och alla ska komma med konkret bevisning."

Men nu är det ju inte Huge som kräver bevis utan du Burken.

sylf: "arnio: varför måste du försvara honom, är ni siamestvillingar och delar hjärna?"

Nej det är vi inte, men jag väljer trots det att inte tro det värsta om Sandin innan jag har sett alla kort på bordet.

arnio: Om man skall utgå från artikeln. Om det inte handlar om utfrysning. Varför har inte Sundlöv dementerat uppgifterna?

Huge kräver bevis av ex Lindström. Han passar till och med på att häckla honom rejält när han kräver bevisning.

Jag är övertygad om att Lindström har mycket mer kött på benen än vad Huge har i det här fallet.

Så jag kräver bevis av Huge på grund av att han dels häcklar en annan skribent och samtidigt spekulerar ihop ett "tänkbart" scenario där han beskyller Sandin för saker han inte har några bekägg för alls.

Konstigt agerat med tanke på hur Huge brukar låta när någon annan kommer med liknande "tänkbara" scenarion. Då heter det oinsatt och liknande.

Burken: "Så jag kräver bevis av Huge på grund av att han dels häcklar en annan skribent och samtidigt spekulerar ihop ett "tänkbart" scenario där han beskyller Sandin för saker han inte har några bekägg för alls."

Så JAG ska prestera bevis, när jag bara framkastat ett tänkbart alternativ till varför Sandin inte får nån speltid och heller inte får träna med A-laget?
Nämligen att han delvis kanske har sig själv att skylla genom att ev vägra acceptera en utlåning eller i övrigt vägra vara samarbetsvillig när det gäller att hitta en lösning som alla parter är blir nöjda med?

Intressant att du INTE kräver nåt bevis av den/de som tvärsäkert påstår att det minsann måste handla om utfrysning och inget annat.
Bl.a du själv, så fram med bevisen nu. Vi väntar....

Sen blir det än mer komiskt när du börjar yra om häcklande och bevis.
Om du hade läst inläggen i debatten så började det med att jag svarade Jajjen och redogjorde för min teori, inget annat.
Sen kliver vårt jätteorakel Lindström in och börjar häckla mig och ironisera på följande sätt:

"Visa bara på hur otroligt skarp du är, för att inte tala om hur insatt du är i föreningen!!"

Och när stora elaka Huge sen svarar vårt jätteorakel med samma mynt så kliver den ädle burkriddaren in och drar en gråtvals till försvar för den som startade häcklandet.
Låter inte sådär jättelogiskt, va....?

Huge: Bristen på dementier från Brynäshåll är bevis nog för mig.

Han är utfryst. Punkt!

Sen kan du givetvis ha rätt i dina spekulationer angående hur Sandin har agerat. Han var ju ett litet mobboffer tillsammans med Rödin för nån säsong sedan. Efter det har ju inte Sandin fått en ärlig chans.

– Det här är inget som vi bestämt nu den senaste tiden. Jag berättade för Emil redan i våras att han inte kommer få någon istid i Brynäs den här säsongen, säger Micke Sundlöv.

Det verkar som bägge parter har haft rätt lång tid på sig att hitta en lösning.

Om jag ska GISSA (eftersom jag inte vet), så är det nog så att Sandin inte
vill gå ner i lön, då kan det vara svårt att hitta en ny klubb.

Om nu nån vet vad som ligger bakom , så ut med det
annars så är det ju som vanligt, Bara spekulationer.

7-0, fan vad nice, visserligen bara en betydelselös träningsmatch men ändå, hoppas att målgörandet fortsätter mot LHC ;-)

70 Rodrigues: Ja, det kan jag vara värd...har inte sett så många Brynäs-mål på plats i Chokladasken...Har dock för mig att vi inte premiärspelat där sen vi vann med 3-0 år 2000...Repris? Ja tack...

Redigerad kommentar

Tommy: Ja en repris vore kul.

Hemskt oviss serie vi har framör oss, experterna är otroligt oense om hur det hela kommer att sluta. Själv tror jag inte på kvalserien men är inte heller säker på slutspel. Det byts så mycket spelare i lagen så man har väldigt lite koll egentligen. Brynäs är tämligen oförändrat men lag som tex. HV, Frölunda, Modo och Timrå har man ju inte en susning om faktiskt.

Spännande.

arnio: Ja det gäller nog att minimera "losing streaks" och optimera vinstraderna...Sen att vinna mot "rätt" lag vilka nu det blir...
Svårt att gissa med en så lång serie och ett fönster som inte stänger förrän i slutet av januari...Men jag hoppas och tror att vi tar oss till slutspel. Men det vore ju bra om vi slapp bli valda först (tidigt) i år igen...Men det är långt dit...

Redigerad kommentar

mk: "Om jag ska GISSA (eftersom jag inte vet), så är det nog så att Sandin inte
vill gå ner i lön, då kan det vara svårt att hitta en ny klubb."

Ja, det låter iaf inte helt osannolikt, tvärtom.
En annan indikation på att det är Sandin som satt sig på tvären är hans uttalande om att det inte kommer att bli tal om nån utlåning.
Och då blir följdfrågan: vem av parterna är det som isf motsätter sig en utlåning: Sandin eller Brynäs?
Tja, Brynäs försöker ju hitta en ny arbetsgivare och en utlåning vore väl isf bättre än att låta honom lufsa omkring i Gävle och slå dank med full lön.
En utlåning hade iaf minska Brynäs lönekostnad.
Återstår att det således är Sandin själv som inte vill bli utlånat utan heller lyfter full lön i Brynäs och hoppas på att Sundlöv ska hitta nån som vill överta kontraktet.

Jag undrar mest vad Emil gjort, för att bli utfryst, för sämst av alla har han inte varit.

Anders Berg: Kan handla om attityd, om att inte acceptera rollen i laget som tränaren gett honom tex. Sen är det väl inte så klart att han inte varit sämst, hård konkurrens om den utmärkelsen. Trisst är det i alla fall med ännu en talang som inte fick plats.

Anders Berg: "Jag undrar mest vad Emil gjort"

Ett par ledtrådar: kört fast, varit utlånad och skadad om vartannat, knappt spelat nåt på 1 år, andra spelare har utvecklats mkt bra och helt enkelt konkurrerat ut Sandin.
Kan det vara SÅ enkelt månntro?

Huge:
Han måste ju ha haft en dryg attityd annars säger ju inte ledningen till honom i mars att han inte kan räkna med nån istid nästa säsong.

Clubsport: Kan iofs tänkas, men det kan ligga många saker bakom det hela och som nödvändigtvis inte behöver betyda att nån av parterna skulle vara syndabock eller elak mobbare.
Dvs saker som media älskar att gräva i och gärna antyda.

Sätt dig in i Brynäs situation:

Man har en relativt ung spelare som fått flera chanser men kanske inte utvecklats som förväntat. Spelaren blir utlånad för att få mer speltid och chans att kanske förbättra självförtroendet och på så sätt komma tillbaka igen.
I det läget blir spelaren skadad och missar dessutom hela försäsongsträningen.
Att Sundlöv då i ett tidigt läge klargör att det inte blir nån mer istid i Brynäs A-lag ser jag som fullt normalt och logiskt.
Särskilt med tanke på att man bytt tränare samt spelsätt och att vår klart förbättrade forwardsuppsättning knappast underlättar för Sandin att slå sig in i laget igen.

I det läget finns det såvitt jag kan se inte så många alternativ för Sandin.
Acceptera läget och ev gå ner i lön så att en ny klubb kan signa honom eller stanna kvar i Brynäs och fullfölja sitt kontrakt och därmed behålla sin lön intakt.

Bara att hoppas på att Sundlöv och Sandin hittar en lämplig ny klubbadress och att allt löser sig relativt snart.

Huge: "Bara att hoppas på att Sundlöv och Sandin hittar en lämplig ny klubbadress och att allt löser sig relativt snart."

Hoppsan, en freudiansk felskrivning? ;-)

Huss: Hehe, kanske det.....     ;-)

Klar för Rögle!

Redigerad kommentar

« · 1399067