1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Vafan, Zug gör 5-4 med en minut kvar.

Håll ut nu Mannheim!

micke63:Så länge man envisas ed att ha ISaksson i mål så kommer man aldrig att vinna nåt.

MarcusElving: Vill man ens att Brynäs ska gå vidare i European Trophy?

micke63: Sverige är alltid sämst i fotboll...... byt nationalsport till hockeyn! bara pinsamt med fotboll!

Peja: Vore kul att vinna! En mille till i kassan skadar inte.

MarcusElving: Nej, men det är ju inte direkt gratis att åka på bortamatcher utomlands heller.

Peja: Nej det är klart, men jag vill alltid att Brynäs ska vinna.

Gött, ald... vann. Vi är vidare nu väl? :)

atilla: Svar ja

Peja: Frågan är om inte ET pröjsar en del eller om det är kosing per poäng o s v?

Erat:

Var är ibrahimonix? :)

Johan Norrström: Där är han!

Svar på tal. :) Han var i Berlin.

sylf:Å där var lustig med :-)

Johan Norrström: jaaaaaaa! Nu vinner vi hela ET!!!! Och ro guld med!!!!!

FOTBOLL SVERIGE???VADÅ??

arnio:

Ibrakadabra! :)

Johan Norrström: Zlatan!!!

micke63: Oops fick äta upp min egen kommentar där :-)

micke63: haha, samma här.... Men tycker fortfarande att vi ska byta nationalsport :) :)

Erat: fy sjutton vad gött!!!! 0-4 till 4-4 haha vilken dag!!!!!!! Jag skrek så rösten försvann och man granne vaknade säkert med. Hahahag

arnio:Medgångssupporter..du var ju bara intresserad av Brynäs för en halvtimme sedan.

Slajsarn: Synd att vi envisas med att ha Isaksson i målet.
Annars hade vi tagit det här.....

Huge:Ja, och att vi bytte in den där ynglingen med tuppkam. Det blev ju nästan inkast av det avslutet...

Men jag förstår inte att man kan ha Isaksson i målet. Fan Hugosson är ju ljusårbättre.

Ta vid 2-0, Isaksson har dykarskor på sig istället för att gå mot boll när den rullade mot kortlinjen.

Slajsarn: Jag var ironisk. Kanske lite passiv vid 2-0 men chanslös på övriga mål. Räddar ett kanonskott vid 4-3, mål där och vi är ett slaget lag.....

Huge: Visst, han gjorde en räddning. Det kan man väl nästan kräva av en landslagsmålvakt, eller?

Att du var ironisk förstod jag. Du skulle ju aldig vara missnöjd med en laguttagning

Vi är ju bara läktarcoacher...Vi kan ju ingenting

Slajsarn: Du kan iaf ingenting om målvaktssidan. Isaksson är nr 1, finns än så länge ingen allvarlig konkurrent.

Huge: Wiland har varit bättre än Isaksson på klubblagsnivå de senaste säsongerna.

Huge:Arne Skalk

Peja: Har jag ingen koll på, men det krävs nog lite mer än en ev tveksam insats mot Tyskland på ett av målen, för att en rutinerad Isaksson med lång erfarenhet av landslagsspel ska bytas ut.

Lunkan: En av mina "hjältar".
Skalk är nåt år äldre än mig och jag såg upp till honom när vi båda vistades på kollo nån gång runt 1963-64 nere på västkusten (Kärradal norr om Varberg)
Han lärde mig att skjuta med vänster fot, är lika bra med båda fötterna sen dess.... ;-)

Huge:

Slajsarn: Synd att vi envisas med att ha Isaksson i målet.

Annars hade vi tagit det här.....
Huge
NU JÄVLAR HUGE VET INTE HAMRÉN BÄST!!!!
SOM DU BRUKAR SÄGA ATT TJ GÖR OM LJ??????????

Brynäs_89:

Med facit i hand är det alltid någon som kan säga att de har rätt.

Brynäs_89: Varför skriker du?

Huge: du tar alltid upp att tränaren vet bäst gäller det bara när tränaren tycker som du tycker??? Eller får man klaga på spelare nu?

Brynäs_89: klaga på TJ Känns löjligt om man nu inte har större kompetens i att leda ett jag än vad han har.

arnio: Absolut, visst är det så! Alla som har mer kompetens än en själv, inom ett område, är det ingen idé att klaga på - de vet ju ändå så mycket bättre än en själv!

arnio: Egna tankar och idéer är ju bara strunt. Nej, vi ska hålla oss till det vi kan något om. Är jag murare så ska jag aldrig anmärka på om en exempelvis en snickare gör ett dåligt jobb - han kan ju det så mycket bättre än jag och kan aldrig göra fel.

Carema är bäst i världen på äldrevård och självklart ska man inte kritisera dem för vanvård av äldre - de vet bäst och då kan inte jag klaga på dem.

Ledningen i Nordkorea vet vad som är bäst för Nordkorea och då ska varken jag, USA eller Sydkorea klaga på dem.

Anders Berg: för att inte tala om alla som klagar på politiker...

Anders Berg: precis du börjar fatta, fast nog har många större kompetens när det gäller att leda ett land än NordKoreas leding. Men vem här på forumet vet bättre än TJ eller ens bättre än en tränarare i  division 4?

Redigerad kommentar

arnio:

Fantastiskt att herr Berg jämför vanvård av äldre och Nordkoreaner med ledningen av mästarlaget Brynäs. Vissa är verkligen aldrig nöjd. :)

Johan Norrström: Ja, eller var det så jag menade? Var det min poäng med inlägget?

Johan Norrström: Tror nog inte Berg menade så det förstår ju t.o.m jag som är en ouppfostrad bonnjävel och svetsarjävel (fast nu är ju inte jag svetsare men enligt vissa är jag det)!

Anders Berg: Vad var poängen ? Berätta gärna hur DU tänker när du drar in Carema och Nordkorea i detta.

Anders Berg:

Förstår vart du ville komma. Du vill din hävda din rätt till en åsikt utan en lekmans kunskaper. 

foppa78:

Nu spelar dig mig förstås inte så stor roll vad du vill bli kallad till vardags. Jag kan nöja mig med ditt nickname här på HS de gånger det bli aktuellt. 

Anders Berg:"Carema är bäst i världen på äldrevård och självklart ska man inte kritisera dem "

Hur kom du fram till detta? Jag tycker mig snarare ha läst att de har dålig kvalitét enligt de mätverktyg som finns för att utvärdera den typen av verksamhet.

arnio: Det verkar som att du inte förstod hur jag menade. Vi kan lämna ämnet så behöver det inte bli så invecklat.

Anders Berg: Ibland får jag för mig att arnio och Huge är olika nick för samma fysiska person....

Anders Berg: Vi kan prata om Slutspelet i European Trophy  (Red Bulls Salute) som kommer att spelas den 13-16 december 2012 i Wien och Bratislava istället.

Brynäs ryktas ju vara klara för slutspel (något oklart om det är sant dock) och det vore ju kul om vi kunde ta hem hela grejen. En del stålar finns nog att hämta vid seger i turneringen.

Anders Berg:

Sarkasm och ironi kan vara kluriga saker. :)

« · 1527549 · »