1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739200 inlägg · 7967 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF Lördag 18/10

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Lördag 18/10
Jajjen: Jo, jag förstår nu att du tycks tro att alla som har en åsikt samtidigt också tror sig sitta inne med sanningen.
Beklagligt isf...

Huge: "...en insnöad enögd supporter, till synes utan eget liv utanför sitt favvolags göranden och låtanden, är ganska så sorglig att skåda eller höra i såna här lägen."

Är inte det din dom? Som utgår från vilket förhållningssätt som är rätt å vilket som är fel? Enligt din norm?

Jajjen: Eller ska jag uppfatta det som att du tycker att min eller mina åsikter är med sanningen överensstämmande?
Ditt svar kan ju faktiskt tolkas som det.
Glädjande isf... :-)

Jajjen: Nu har du visst fått det mesta om bakfoten.
Mitt förhållningssätt utgår från hur JAG personligen ser på saken och inte från vad som är rätt eller fel, eftersom det inte finns vare sig nåt rätt eller fel när det gäller åsikter.
Hur svårt kan det vara?

Huge:

Tydligen så svårt att det håller igång en gästbok på HS... ;-)

Det här går att doktorera på...

Huge: Inge svårt alls. Om det inte vore för att du kategoriskt sågar alla som inte "deppar" på ditt sätt.

Skiter väl i Timrå men kollar man deras sida är det ändå svårt att njuta. Dom beskriver känslor som varit en brynäsares vardag sen 2002. Och kan bli igen. Däremot är det lätt att njuta av vårt läge just nu. Påminner om att va nykär. Eller nyskiten. Fan va det är skönt att va brynäsare!

Jajjen: Det absolut viktiaste i det här skedet är att vårat Brynäs åker upp och förvärrar deras situation. Jag vill inte veta av någon bounceback från Timrås sida utan nu slår vi på de som redan ligger...

Samtidigt vill jag uppmana alla Brynäsare här inne att inte skriva en massa strunt i Timrås GB. En infekterad stämning melan fansen är inte något som vi skall lägga kraft på utan bara njuta av tillvaron. Vi kan alla relatera till de problem Timrå går igenom.

Jag vet att det fanns "tallefjantar" som var in här och drygade sig förra säsongen när rollerna var ombytta. Men låt oss visa dem att vi är bättre än dem även på det planet ;)

Jajjen: "Inge svårt alls. Om det inte vore för att du kategoriskt sågar alla som inte "deppar" på ditt sätt."

Inte konstigare än att DU kategoriskt sågar MITT och en del andras sätt att "deppa".
Men det kanske inte räknas eftersom du tror dig sitta inne på sanningen själv, eller....?

Kom in i matchen nu istället.
Vi har olika åsikter, inget annat.
Och ingen av oss gör förhoppningsvis anspråk på att vara sanningsförkunnare.

Huge: Att läsa dina inlägg är som att läsa Jan Stolpes översättningar av Platons skrifter. Delarna där Sokrates argumenterar, dvs.

Peja: Man tackar. Inte alla förunnat att bli jämförd med den store Platon.
Läs vad Stolpe säger om just Platons författande i följande länk...

Peja: Jag gillar speciellt det där med "lysande språkkonstnär"....
;-))

GävleLasse: Undrar, undrar om NC vågar att slänga in även Rödin i matchen mot Timrå. Både han och Thegel borde få chansen med tanke på den poängproduktion de levererar i J-20.

Huss:

Ja, om det vore så enkelt... = )

Men de kanske inte gör någon sämre insats (poängsmässigt) än några av de i A-truppen...

rackham: Det är väl en fråga om förtroende för spelare som inte presterar poängmässigt i a-laget typ Vas, Hermansson och Alcén som måste vägas emot att inte rubba stabiliteten i den framgångrika lagmaskinen.
Likaså måste NC visa att ingen är oersättlig, speciellt när J-20 laget är det bästa på länge och där finns det antal ungdomar som mycket väl skulle kunna prestera lika bra i a-laget.

Huss:

Ja, det sammanfattar diskussionen rätt bra.

Status quo...

Varför ändra på vinnande lag osv.

Det är vid skador vi kan räkna med att det blir J20-spelare...

Huss: Alcén är mycket bättre än t.ex Rödin. Men det kanske inte så lätt att producera i ES tillsammans med en defensiv Hansen och en puckkåt Molin vars dribblingar aldrig går hem.

Den enda som jag är bergis på skulle kunna ersättas rakt av, av en junior, är Danielsson...

Jag ser hellre Silverberg istället för Hermansson eller Danielsson.

Vas måste börja spela mer aggressivt, ligga på och tackla hårt då är han som bäst.

Tycker Andersén använder sin tyngd för lite, han får massa lägen till perfekta träffar men fegar ur och bara trycker lite.

Hietanen tycker jag är väldigt upp och ner. Ena matchen är han som en ny Timmonen, nästa match undrar man vem den där klena nr 11 är som inte klarar av att göra ett uppspel eller hålla rent framför målet.

« · 1077265