Brynäs IF

713782 inlägg · 7953 ämnen

FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009

« · 1137439 Till forumet


FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
7 timmar i bil t o r, första besöket i skitkaffeburken

KOM IGEN O KROSSA KARLSTAD !!!
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Goren vantrivs, bra!

Komisk artikel
Kärringen vantrivs o de funderar på att lösa situationen med att värva en transatlantisk spelare...:D
Varför inte värva en shoppingväninna direkt?
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
tjugo8: Bara att be dixons tant att ringa henne ;) Sen låter vi kärringarna komma överens och då är övergången en done deal... Lee har nog inte mycket att sätta emot när hans tant pått för sig att Köpis i Valbo är grymt bra för shopping *skratt*
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
tjugo8:

Inte komisk, 28an, kosmisk!

Gäävlää är Europas kosmiska huvudstad, i alla fall enligt Di Leva... kanske nåt för Goren & Co att fundera över...
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
rackham: Di Leva... vad har han ätit nu? Det är inte kantareller i alla fall...
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
I eftermiddag är det dags att kränga av serielunkskavajen och på med slutspelsbrynjan. Att Brynäs har ett skickligt defensivt gnuggargäng är nog de flesta överens om men idag måste vi ruffa till oss.

FBK kommer att öppna stenhårt för att bjuda sin hemmapublik på klapp o klang. Men istället för igelkottförsvar ska vi checka högt och stenhårt. Bara att släppa på handbromsen och kanske få några 2 mot 1 emot oss som Lindbäck får reda ut.

Om vi ska ta en bortamatch så är nog chansen störst idag men nu måste vi spela slutspelshockey, ingen idé att gnugga stenhårt i 60 min och torska med 3-1. Hellre ser jag att vi chansar och kanske ligger under med 3-0 efter första. Då kan man låta fjärdekedjan spela nonstop och kasta in Mattias Pettersson i mål.

Slutspel handlar endast om att vinna och för att göra det måsta man våga.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Det måste till utt under och det är ju bara att hoppas att det kommer ida (och tre ggr. till) Målvakten måste spika och släppa in max ett, utespelarna måste vara ruggigt effektiva när det gäller att förvalta målchanser. Sätter de alla chanser så kan Brynäs göra uppemot två mål

Chansen finns.
Jag vill se våldshockey eftermiddag!
Mosa Dansbandstöntarna.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Nu gäller det. Dax att bryta den mörka sviten av nedelag i Karlstad. Ska vi till semi så måste vi snart börja vinna, definitivt idag eller på måndag.
Brynäs måste spela tufft framför båda mål. Låt inte Mupparna komma i framför Brynäs kasse och in med pucken på nåt djävla vis framför Färjestads bur. Folk framför mål som stångar sig blodiga, pucken ska in till vilket pris som helst. Spela stenhårt på FBKs målvakt. Vik inte ner er Brynäs.
Fy fan vad kul det ska bli med ännu en match slutspelshockey!!!

Widing kom igen visa att du kan göra mål på FBK denna säsong.
Lindbäck stå på huvudet!!!
Dixon, pang, pang, pang.
Silferberg visa att ung är yngst!

Nu börjar jag bli riktigt nervös igen!! Jag vill se Brynäsmål!!
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
arnio: Brynäs oförmåga att komma till avslut framförallt i PP kan liknas vid hönan och ägget, skjuter inte backarna för att ingen skymmer målvakten eller står ingen framför mål för att inte backarna skjuter? Idag måste det bli ändring på det om vi ska rubba FBK.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
rafalski: Jag tror att man har fouserat för mycket på defensiven så att man är helt mentalt iställd på att i första han freda sitt mål. Går man ut med den inställningen så skall det mucket till att skapa någonting framåt.

Brynäs måste få FBK att behöva ändra sin gameplan för att kunna rubba dem. Hur detta skall bli möjligt har jag inget svar på men det känns som att man måste göra något radikalt.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
rafalski: Det där med PP i första kvarten är svåranalyserat. När Brynäs kom in i zoon så fick inte backarna tid till att sjuta för att Färjestad stötte högt på dem. De kör med en extremt stor och aggresiv box vilket ger Brynäsarna ont om tid. Det som saknas är spelare som är bra att hålla puck och hitta luckorna. In med puckarna på mål, mer skott och folk framför mål. Dackell och Jonsson måste spela PP, kanske Silverberg och Sandin kan få prova och Nolander som andre back.

Mer skott och buffla på målvakten. Jag vill se att Brynäs forwards "råkar" kroka ihop med honom gång på gång för att få honom ur balans. Får vi utvisning för det i PP så är det ok för vi är bättre i spel 4 mot 4 än i powerplay. Jag vill se blod.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
arnio: Ja det gäller att få FBK ur balans, ta en fight om så krävs och få spelare som Jönsson, Wallin mfl att tappa fokus och tjafsa med domaren istället (vilket de troligen ändå kommer att göra), men hur det än går så ska den här matchen göra ont att vinna för FBK.

Senaste matchen måste vara en av de bättre FBK spelat försvarsmässigt och då är vi alldeles för tunna offensivt för att kunna rubba dom.
Idag lär FBKs backar tumma lite på defensiven för att följa med i anfallsspelet och det kommer förhoppningsvis ge en del kontringslägen som givetvis måste förvaltas.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
rafalski: Angåend offensiven så kan ju följande oroa lite:

"Hade en relativt lugn träning i går förmiddag, men trots underläge i matchserien var det bara glada miner bland spelarna. Skoj och småbråk och strafftävling som Sebastian Lauritzen vann före tränaren (!) Niklas Czarnecki.

– Jag försökte sätta den i krysset. Synd, det hade varit kul att vinna, skrattade Czarnecki "
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
arnio: De är så jävla nöjda med att ha kommit till slutspel. Allt snack om att de ska vidare är bara en fasad. De har eredan börjat snegla på golfkluborna och bokat resor för slutspelsbonusen...
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
GävleLasse: Skitsnack, jag tror inte för fem öra att spelarna har gett upp. Vem fan vill spela golf när man kan spela slutspel med Brynäs i stället?
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
GävleLasse: Självklart är dom nöjda, med all rätt. Truppen är en grå gnuggarmassa som inte passar för slutspelshockey. Nu skulle det smaka med Brendl, han skulle definitivt gör att FBK skulle behöva lägga energi på att neutralisera honom och varje PP skulle vara ett hot. Sen är frågan om vi gått tlll slutspel med honom i laget.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
GävleLasse: Borde inte slutspelsbonusen bli större ju längre laget går i slutspelet? För Timrås del ser det ut såhär. Klubbdirektören, Thomas Johansson:

"– Kvartsfinalspelet är också mest lönsamt för oss. I en eventuell semifinal och final utgår bonus till spelarna."

Men iom den bonus som börjar delas ut i en ev. semi betyder det ju ett ekonomiskt avbräck. Alltså krävs final och ökade publikintäkter för att man ska kunna gå runt.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
rafalski: Jag tror att vi hade kommit högre i tabellen med honom. Han hade säkert stänkt in minst 25 mål och med tanke på alla förluster som kom på grund av vår oförmåga att göra mål.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Dream Team: I brynäs utgår bonusen redan vid kvarten... den gjorde det sist vi var i slutspel i alla fall
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
arnio: Det känns mer som att du önskar att det vore så...
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
GävleLasse: Och därmed torde scenariot med spelare som sitter nöjda med att ha klarat att gå till slutspel kunna inträffa. Vad är moroten då?
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Gått emot alla mina principer idag och spelat en 1a på matchen i min fyrling idag,hoppas jag får fel men säkrare spel svårt att hitta..skulle vara Edsbyn isf
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
RavenLord:Du skulle kunna sätta en slant på följande fyrling så slipper du lira emot Brynäs.

Hv-71 Timrå 1
Fulham-Man U 2
Barcelona-Bilbao 1
Oldham-Colchester 1

Odds 5,39

Annars kan du ju sätta pengarna på att Ove Moling gör första målet i eftermiddag 23 ggr pengarna.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Dream Team: Som jag ser det så är moroten redan utdelad och uppäten. Brynäs var klara redan vid omgång 55 och kunde själva påverka sitt öde. Jag är övertygad om att hade man verkligen kämpat så hade man kunnat slå det kraftigt decimerade FBK som besökte Tablettasken i omgång 55.

Vetsdkapen om att FBK med största sannolikhet skulle välja Brynäs om de kunde borde ha varit morot/piska nog att tända laget. Men man var nöjd med att ha kommit till slutspel. Att man sedan höll sig med klyschor som att "de har underskattat oss förut", "Vi börjar om från noll nu" och liknande saker säger det mesta. Brynäs är nöjda och kommer inte att störa FBK på vägen till semifinalen nämnvärt.

Nu kommer det säkert en massa kritik från Brynäsare för att jag ser verkligheten istället för att hoppas och tro. Givetvis blir jag överlycklig om jag har fel men jag läser vad som står och iaktar det som händer på isen. Ljuger för mig själv gör jag inte.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
KOM IGEN BRYNÄS!
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
GävleLasse: "Nu kommer det säkert en massa kritik från Brynäsare för att jag ser verkligheten istället för att hoppas och tro."

Kan man inte säga vad man tycker och tror om Brynäs på den här sidan, var ska man då göra det? Positiva vibbar ska spridas utåt. Internt måste man kunna diskutera det som är dåligt. Jag har aldrig förstått vad dom menar som säger att man är negativ när man inte är nöjd med kvalspel och att vara medias hackkycklingar. Vi är brynäsare, inte leksandsfans!

Risken är stor att spelarna och hela organisationen är nöjda med att gått till slutspel. Med all rätt. Jag påstår att det här laget aldrig hade klarat en kvalserie. Slutspelet i år ska ge Brynäs lite ekonomiskt andrum inför nästa säsong. Då jävlar!
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Är rädd för att matchen avgörs i ett tidigt stadium idag. FBK är hur många nr som helst större än Brynäs för nuvarande. Tror på överkörning, 7-0 till FBK! Detta säger hjärnan till mig! Men om hjärtat får råda så kommer FBK att äga allt i matchen förutom slutresultatet.


Kämpa Brynäs!
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Jajjen: Man kan bara hoppas att Brynäs utvecklas i rätt riktining i fortsättningen så det inte blir et steg fram och två tillbaka som det varit den senaste tiden.

Avsaknaden av spetskompetens lyser fortfarande klarast och det är nog främst på grund av Modos katastrofsäsong som vi befinner oss i slutspel just nu.

Det jag irriterar ig mest på är insatsen i omgång 55 där man hade alla chanser att ordna till ett lättare motstånd i kvarten. En chans man inte tog och CZ gav ju en förklaring om att en viss nöjdhet hade smugit sig in i laget och därför var det svårt att vinna den sista omgången.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Nordan: Det kommer att bli ruggigt svårt. Jag tror inte att domaren kommer att vara lika snäll mot brynäs som han var senast. Räkna med minst två fler PP till FBK än till Brynäs idag.

Där har vi nyckeln. Producera i egna PP och hålla nollan i sina BP...
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
GävleLasse: 6-1
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Döda, döda, döda första utvisningen nu !
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
GävleLasse: YES! RÄttvist :)
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Lindström: Sådär ja!!!!!! Bra försvarspel och utnyttja PP! Så måste vi spela
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
BRA GRANSTRÖM! BORT MED PACKET FRÅB VÅR MÅLVAKT!
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Fan vad bra grabbar. Fortsätt såhär i andra perioden nu, vi är mycket bättre som vi spelar nu. Fysiskt, rakt på mål och mycket skridskoåkning!!

Underbar macka av Lind till Widings 1-0. Skönt att ha honom tillbaka i PP! :D
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Gusten: Perfekt genomförd period, smäller på i varje byte och lägger in puckar på mål.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
rafalski: Ja det är bara att hoppas att grabbarna orkar fortsätta pumpa. Sevc och de andra dansbandsbackarna borde blir ganska trötta och göra ännu mer misstag.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Gusten: Viktigt att döda 4 mot 3 spelet i början på andra, vill inte att FBK får någon energi att rida på. Jävlar vad skönt och se samtliga spelare stå upp i varje närkamp och utdelning direkt i PP.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
rafalski: Fina bilder på C+ sport nu
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Fan det känns bra det här!! =) Fortsätt kämpa lika hårt nu grabbar!!!!
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Gusten: Tittade på Stigge jag med, härliga bilder :D
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Vi har änligen gjort mååål som vi saknade senast!! =)
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Gusten: Man blir nästan tårögd, vilka minnen.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
rafalski: Vore kul om Rådbjer använde pipan nån gång.
2 solklara holding the stick och 1 jätteinterference på Andersén, som han missat...
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Och så den där jävla Dick Axelsson som inte kan stå på benen, fattar inte varför man inte fortsätter åka när man har ett så bra läge. Det är ju förstås bekvämare att suga tag i motståndarens arm och lägga sig raklång på isen.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Och när Hansen jagar ifatt Axelsson och sätter till med kroppen så blåser Rådbjer förstås på direkten...
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Åsså en ny jätteinterference på Hietanen...
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Och där blåser Rådbjer igen....
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Huge: Men förhelvete RÅDBJER!

Klubban fastnar mot sargen och FBK-spelaren rullar över den såklart.

Problemet är bara att hela bytet före detta sett ut precis likadant där FBKarna legat och screenat undan Brynäsare gång på gång offensivt.. Han får ju fan vara konsekvent.

Väldigt lätt att bara döma på det försvarande laget.
Kommentera

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Nu börjar Rådbjer tappa den här matchen helt och hållet.. Han tar för situationer som han släpper på färjestadare hela tiden..

Han pallar inte för hemmatrycket!
Kommentera

« · 1137439