1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743534 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Fy fan så jävla underbart!!!! Vilket jävla försvarspel och Sandström WOW!!!!!!

Det är det här vi har drömt om, vilken jävla lycka! Jag kan inte ens tro att det är sant

{7225}:
Korrekt analys av matchen oxå:) mkt tid k off zon men rätt få chanser. Man får in ett "skitmål" sen är det väl nåt skott som är farligt men i övrigt så kom man inte riktigt nära.

ellis: Ikväll såg det ut som om Brynäs spelat 36 matcher mer än Frölunda i kvartsfinalen. Ändå lyckas man vinna. Imponerande. Laget har något extra. Vi har spetsen spets, spelare som gör mål sv ingenting. Det hade inte Frölunda.

ellis: jag skiter om det blir guld eller inte. Den här säsongen stavas succé. Man kan inte vara mer än nöjd.

Helvete vad jag kommer sakna bulan....bästa tränaren sen sandelins tid!!

{7225}: All respekt till Frölunda som pressade oss så hårt att nog de flesta av oss är rätt chockade över denna vinst. Heder åt er FHC och jävlar vad vi fick strida för denna vinst!

ellis: Fälth och Bertil har vilat ett par matcher i alla fall och kanske kan förstärka laget framöver. Zaborska är utvilad.... HV har tappat sin Kapten under vilan....

{7225}: Nu är det payback för 95-finalen som gäller och i år har vi en egen Lindb(l)om som ska avgöra! (Sorry för den usla göteborgshumorn, men är så jävla nöjd ikväll!!)

Helvete vad skönt! Aldrig sett så lite hockey under en period. Zappade hela tiden. Kändes inte speciellt säkert, men så här i efterhand då känns det som om segern var menad. Bara hylla hela laget och hoppas att vi har kräm kvar i benen

Åker buss fr Scandinavium o käkar smågodis
Ni då?

tjugo8: Väntar på sambon att hon skall sluta jobbet o ta med sig flaska wirre hem...räkmackor nu...känner mig rätt tillfreds med livet just nu :)

HitTheLights: Jajamän, den finalmatchen minns man på ståplats, det vart dödstyst i Gavlerinken, dags för revansch :)

Leonardo: fick tag på 3st kanon biljetter till lördagsmatchen! Fyfan va bra!!!

Inkazar: Systemet är obegripligt. Var hittar jag biljetterna i mejlet?

{5915}: samma här,! Paniken börjar infinna sig 😱

Stibe: Tacka fan att jag missade ditt inlägg under matchen... Hade fått psykbryt...

Skagge: klickar på "klicka på länken..." - länken i mailet. Kommer till "forbidden"

Klickar på länken längst ner i mailet - kommer till kö. Sedan till biljett-sidan. Loggar in, men ser inga biljetter. Bara säsongsbiljetter. Vad är det för fel??

tjugo8: Erik du är en hjälte! Själv sitter man i en fjällstuga utan whiskey 😢.

Otroligt roligt med final och skönt att återigen kunna ge Ros långfingret!

"Allt talar för en drömfinal
Man ska inte ta till för starka eller säkra ord. Men jag kan inte se att Brynäs vänder det här. Givetvis måste man kasta in målkungen från i fjol, Nick Johnson, för att få till en förändring i matchbilden. Det är ett måste nu. Han var ute och cyklade, häpp, under matchen i Scandinavium för att inte ha för tunga ben när han får chansen nästa gång.
Den måste komma nu.
Och Brynäs måste gå hårdare på Frölundas målvakt Johan Gustafsson för att sätta press och få in returer och styrningar.
Men jag har svårt att se det.
Allt talar för en drömfinal mellan Frölunda och HV71 nu."

Brynäsgubbe: Ahh, som vanligt då, gävlebornas matcher. Vi ständiga medlemmar får stanna hemma.

Leonardo: dessutom blev vi rånade på en straff, domarna var emot oss redan då.

Lunkan: grattis Brynäs..ärligt så var det jävligt skönt att ni täppte till trynet på Frölunda..

Skagge: Kan vara så att man spärrat biljetterna nu så det finns kvar till det allmänna släppet imorgon.

är det bara jag som kollar på reprisen just nu?

Skrubben: Provade från en annan telefon och nu gick det 😍 Då kan man somna gott 👍🏻

Rumpelstiltskin: Ja, jag kollar reprisen.
Satan, Frölunda gjorde precis 1-2.
Tungt, det här kommer vi att förlora.
Tyvärr...... 🙄

Huge: haha gjorde lite ont faktiskt.. igen..

Hälge: Bengtzen styr upp detta.

{7225}: sicken jävla sportchef vi har!

{7225}: Det gör han säkert.

LoL, grattis Bif! Spöa HV nu!
Uppladdat:

500x0-17903852_10154264860076780_7764149637894677550_n.jpg

Rumpelstiltskin:
Jag jobbar natt :-( frågan är kl. 06.30 i morgon... sova först?... eller se matchen först?

SnowKing: Alltså HV - Brynäs i final, två lag som generellt tippades som mittenlag innan säsongen drog igång. Vilken knall 👍

{7225}: Underbart, det blir fina pengar om Brynäs vinner finalen....inatt har jag 4 helgarderade i NHL på PP kupongen iom att Brynäs o St Petersburgh vann sina matcher är det fina pengar på gång :) Synd att kvällstidningarna skall direkt börja skriva om hur Brynäs skall orka spela final, att Oskar försvinner från Brynäs efter säsongen...en sån här kväll kan de skriva gott om oss om det är lite stake i journalisterna :) Det vart som Bulan sa, Frölunda skall få på käften denna match!!

{7225}: Har svårt att ta in detta...
Vi är i final! Känslan i kroppen är helt oförklarbar, i final!! Felix, vem såg det komma? Vilken laginsats, nyckelspelare skadas men Bulan skickar in ersättare som bara kliver in helt oförskräckt och tar för sig. Helt underbart!

{7225}: Enligt denna länk är Skellefteå i final ! Dom måste vara chockade eftersom dom inte har koll på vilka som är i final 😂www.gp.se/sport/ishockey/spelarna-tackar-fansen-betyder-s%C3%A5-mycket-att-spela-i-fr%C3%B6lunda-1.4238123

pjåtor: Inte lätt för dem, stackarna :) Hoppas Brynäs hittar ngnstans att bo imonnatt, allt är fullbokat för ngn mässa i Jönköping och ingen is har det att träna på....fan det är nu man skall sitta o ringa runt, jag bor 6 mil från Ljungby där har de rink sen är det bara 11 mil till Jönköping..

Leonardo: annars borde det finnas i Linköping

{7981}: Ja, jo, det löser sig nog, det finns ju rinkar efter hela E4...Bengtzén får sitta i telefon som en filmproducent, jag vet hur det var att jobba som det, lösa problem hela tiden....Heja Brynäs :)

Vilken jävla kung!!!
Uppladdat:

Hahaha, asså Wennerholm skryter om att han satte finallagen. Jobbig liten groda då när han betygsätter HV inför finalen.Det är väl för jobbigt att korrekturläsa något man haft klart i en vecka!!

Backar
++++
Andreas Borgman har blommat ut till en landslagsback och Lawrence Pilut och Krisstofer Berglund är kraftigt underskattade. HV71 är breda på backsidan. Och ska bli intressant att se Christoffer Persson möta laget han tog SM-guld med i fjol.

Men vad höll egentligen Clark på med idag? Inget hat-trick!

BIF96: Det gick inte att ladda upp bilden, men det är en bild på Granström, rekommenderar att ni går in på Brynäs Instagram så förstår ni vad jag menar. Skål på er 😂👍

Rumpelstiltskin: Vilken kanal?

Brynäsgubbe:
Ja, Lindbom får ju gärna säga att dom är oslagbara i Jönköping, verkar ju vara tändvätskan att använda på brynäs :)

Kan rekommendera Frölundas Facebook-sida nu. Roliga kommentarer, bl a:

"Så JÄVLA tråkigt, ni bara gav bort finalen till Brynäs som INTE var värda detta, Rasmus Dahlin 17år och bästa back i VF de visar rätt tydligt att här måste de göras förändringar! Sen kan ni ju ta er IN på mål inte åka på utsidan hela vägen efter jul, ni har fan haft 4månader på er att lösa detta. sen gör nån jävla förändringar ROGER, detta kastade ni bort helt själv. så otroligt besviken på er idag."

Skål! SM-Final. Wow.

Brynäsgubbe: Logiken i Göteborg: Frölunda var värda SM-final eftersom de vann 3 av 7 matcher. Ryktet stämmer - göteborgare ÄR roliga.

vi är i final.

« · 1821180 · »