1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
FELIX FÖR HELVETE!!!!!!!

Felix din................

Brynäs eget fel det här. Börjar försvara av ingen anledning.

Det var den här finalen.. syns nästa säsong! Då vill jag ha en riktig målvakt tack!

Peja: Men fy fan Sandström. Den får du ta på dig.

Det är helt sjukt att det står 2-2.

K U K

{2064}: varenda avslut mot Brynäs mål känns livsfarligt.

Men Sandström för fan?!?!?

Förlorar Brynäs idag tror jag det är godnatt och grattis HV. Och då kommer det vara svårt att inte beskylla Felix för det efter dom två tavlorna idag.

Fyfan...
Orkar inte, skillnad på att ha en målis och ett såll.

Avgå alla

Någon som vill ha en biljett till på lördag?

Fan vad less jag blir på Sandström. Han ger bort den här givna segern med två grodor. Så jävla onödigt.

bifhjärta: Vi är så jävla mycket bättre i typ 52 min. Vad vad fan hjälper det när inte Felix kan ta såna skott.

Felix har tappat in 2 mål nu... jävla sopa. Var med i matchen för i helvete, det är final

{7800}: 2 tavlor från Felix idag. Det håller inte. Godnatt

mattiask: Vadå skylla sig själva?! Brynäs spelar för att vinna med 2-1 och släpper knappt till en målchans, trots att HV spelar 6 mot 5. Det är ju målvaktsspelet som sänker laget totalt ikväll.

Lindström: Solklar fördel HV i sudden. De vet att de behöver bara en kvarts chans mot vårat såll

Jag tycker det här är en kraftig coachmiss. I det här läget som matchen är så ska man istället för att backa hem försöka som i första perioden komma ner djupt offensivt.
Istället så anfaller man i princip en och en och ger Hv det initiativ man vill ha.
Helt jävla bedrövligt agerande i tredje perioden.

Ni som hypeat upp Sandström så mycket, vad säger ni nu?

Imponerande att nå final med två medelmåttor i kassen. Silver är ju dock också bra...

Zappaholic: Är det bara jag som tycker att den styrs neråt av Pudas?

Peja: Riktig målvaktstavla...tyvärr ...nu får vi ta in allt vi har för att vinna i sudden....usch denna illa vibb jag haft efter bara 1-0 inför sista

Peja: Katastrof! Vinner vi inte i sudden är det risk för psykakuten

Peja: helt enig. Det här är enbart Felix fel. Byt ut så vi slipper fler fladderpuckar.

mk: SÅ JÄVLA LESS PÅ SANDSTRÖM......

Peja: Det här är nog Sandströms sista match med Brynäs på länge, länge. Är det en målvakt vi vågar satsa på? Näppeligen... Alltså släpper vi Sandström till AHL och tar in Lindbäck som ny etta.

Anders Berg: Rautio är slutspelets bästa målvakt hittills.

87% på Felix idag. 90% över hela slutspelet. Och hissnande 3.12 GAA. Det är FÖR DÅLIGT,

Tappar Brynäs den här matchen, så är finalserien körd. En förlust i dag är alldeles för nedbrytande moraliskt, med tanke på det överlägsna spel vi hade i 2 perioder. Jag fattar inte varför laget faller ihop som ett korthus efter ett baklängesmål. Så jävla frustrerade att se.

Herrejösses vad jag såg det här från första nedsläpp i 3e. HV vinner teken och både Clark och Lindblom tror jag det var, stod bara och glor på blålinjen. Sedan fler tillfällen där vi bara väntar på att de ska föra upp spelet från egen kasse. Fyfan vad vi får skylla oss själva. Hade vi bara fortsatt med högt presspel.

JÄVLA PISS.

mattiask: Coachmiss? Taktiskt sett en fantastisk insats, HV skapar knappt en målchans på hela matchen. Vad räknar du för att mäta lagets insats, spel i anfallszon?

Anders Berg: Rautio är slutspelets bästa målvakt hittills.

87% på Felix idag. 90% över hela slutspelet. Och hissnande 3.12 GAA. Det är FÖR DÅLIGT,

{7713}: Faller ihop? Vi håller ihop det bra fram till Felix släpper två fladderpuckar.

SWEATT: jaaaaaa!

ÖLUUUUUUUND HERREGUUUUUD

Jaaaaaaaaaa!!!

JAAAAAAAAAAAAA!!!! FAN VAD RÄTTVIST!

Tackar fan gud för det där!!!

SWEATT: vi har precis allt innan Felix vill göra det lite spännande. Icke godkänt.

Men mål och total lycka oavsett!

Rautio nästa annars säger jag upp medlemskapet. Fifan.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JAG VA Å PISSA

Bifbiffen: Fy fan vad skönt!!!

JAAAAAAAAA!!!

Jaaa! Rättvist och nödvändig seger.

Gud bevare mig... tack, tack, tack!

{7800}: Dessutom samma målvaktspar nästa säsong, eller?

Härligt med en seger! Hade verkligen hoppats att Felix skulle kommit upp på en jämnare nivå i slutspelet. Kan vara riktigt bra men sedan dimper någon enkel puck förbi. Och det verkar som Brynäs kommer ha samma målvaktsbesättning nästa år!

Guldet ska hem till Gävle igen!!! Detta ska vi ta, fan vi ska fan ta detta!!! Faaan vi ska ta detta!!

Kan man inte övertala Philadelphia att ta Felix så vi kan satsa på Limpan+Rautio?

Egentligen, om man flaggar för Philly att vi kommer satsa på 2 andra målvakter, då blir de ju typ tvugna att ta över ansvaret för annars kommer han ju definitivt inte utvecklas.

Underbar vinst men ni som sköter hockeysnack gör något åt alla jävla haverier på sidan!

Varifrån kommer detta snack om att det "är klart" att vi har samma målvaktspar nästa säsong?

mk: Jag håller med dig fullt ut. Tycker den ser ut att ta på Pudas ganska tydligt. Sen är det ju svårt att sia i hur mycket det ställer Felix eller ej.
Men det syns ju på hans samtal med Pecka också att det antagligen ställer honom en aning.
Det första målet fattar jag inte hur man kan lasta Felix för. Då tycker jag att alla här inne ska testa att ställa sig i ett mål själva. Säger inte att skottet är otagbart MEN inte ett skott jag tycker man ska lasta honom för. Det är ett svårt läge där Thörnberg trots allt är en mot en mot Felix.

Vi gör en fantastisk match i 50 minuter idag där Hv knappt är ur egen zon. Men sen backar vi hem lite väl mycket samtidigt som jag tycker exakt som Bulan också nu säger att toppgubben i forecheckingen viker av för fort.
Samt att Hv sätter sina puckar tidigt på blad så de får ner pucken i vår zon.
Enkelt spel, men ack så grymt tryck man kan få då. Samma tryck som vi har i 50 minuter.
Grymt skön vinst!

Hockeysnack-servern.
Uppladdat:

500x0-brokenpc.jpg

« · 1822158 · »