1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Forsberg 1978: Första gången jag verkligen känner att vi kan ta detta....jag är så jävla sugen på guld nuuu fy fan.

{7800}: alltid när det brakar åt helvete med matchen! Haha

HV är en lagmaskin som kört på med sin bredd hela säsongen och det har funkat bra. Men det känns inte som att man ska kunna vinna SM-guld på det sättet. HV har en bra bredd, men Brynäs har fruktansvärt mycket mer spets och man kan tycka det ska vinna i slutändan. Finns mycket mer matchvinnare i Brynäs som kan avgöra matcher med individuella prestationer. Det är väl nästan bara Tedenby som är jokern i HV men i Brynäs finns massor.

{7981}: Som jag brukar säga:
Med Felix i mål så vinner vi de matcher. Fast idag var det nära att det blev tvärtom...

Tycker att det var otroligt rättvist att Linus fick avgöra. Han gjorde en riktigt bra match och man kommer bl a i håg när han nitade CP två gånger på 5 sekunder...

Steenm: Det undrar jag också. Felix kontrakt går ju ut i vår. Svårt att se att han ska få ett nytt. Jonas måste väl isåfall vara närmre ett kontrakt.

Dessutom, varför ställer man Dackell i båset när Jonas fortfarande är vår spelare?

{7800}: Eller hur, skulle gnälla precis innan målet. Är det 4-5e gången under slutspelet sidan kraschar? Vad händer??

mattiask: Bulan säger nu att pucken tar på Pudas handske och ändrar riktning

Nu tar vi dom skelheliga jävlarna i Bibelbältet! Jag vill se alla HV fans få äta upp sina korkade kors dom har runt halsen!

{7800}: men fortfarande är målvaktsfrågan väldigt oroande. Jag vill nog ha rautio på torsdag.

{7800}: Hörde dom löst ny server!!
Uppladdat:

500x0-img_3443.jpg

Nåt är ju klart fel med Rautio...

Steenm:
Artikel om Lindblom och Felix! Philadelphia planerar på att låna ut Felix en säsong till Brynäs
www.gd.se/ishockey/shl/avslojar-nhl-klubbens-plan-for-oskar-lindblom-och-felix-sandstrom#Ishockey

SWEATT: Dessutom, varför ställer man Dackell i båset när Jonas fortfarande är vår spelare?

Jonas åkte över för att ansluta till AHL när Almtuna hade spelat klart sin säsong. Kommer inte ihåg vilket lag.

Rumpelstiltskin: Ja perfekt läge att låta Rautio ta spaden i nästa. Dels så tror jag att Felix kan behöva vila efter urladdningen i Semin. Sen är det ju ett perfekt läge för Rautio att stjäla en bortavinst med storspel.

Zappaholic: Rättvisa skipad, borde ha varit avgjort mkt tidigare.
Söderström äntligen mänsklig (felplacerad)
på 3-2.
Felix gör en ny bra match.
Hopslag/halvträff på första, skymd och styrning via Pudas handske på andra, inte mkt att göra åt.
Kilas stabil och och säker, viktig fysisk pjäs ihop med Zanetti när Bertil saknas.
Kan vi sno en match därnere på torsdag?
Jag tror det....

Wesley: Kilström! Har han inte kontrakt så förläng fort som fan!

Vem var det som gnällde som en idiot på Kilas här inne förresten? Skulle bänkas osv. Haha.

{7981}: Man får ju hoppas att inte NHL-lagen har sån makt att de kan låna ut till oss oavsett om vi vill det eller inte.

Rumpelstiltskin: Håller med, Sandström tappade matchen i Jkpg på Öneruds skott och han släppte två puckar som en SM finalist målvakt måste ta.
Söderström är klasser bättre än Felix (utom i närspelet).

mattiask: Att lasta Felix för målen vittnar bara om osedvanligt uselt hockeyöga.
Kul att en hugekille får avgöra.....👊😀

Forsberg 1978: korsen ska upp i arslet! det ska bli ett jävlans krig på torsdag!

Huge: Servern pajade i rätt tid så vi slapp ännu fler påhopp på Felix, bla det jag var på väg att skriva.

Huge: Snarast Sandströms hockeyögon som skulle behöva ett par glasögon 🤓

Huge: Felix gjorde en stor jävla räddning på slutet i alla fall 👍👍

Steenm: pettisbiff tror jag 😂

Huge: för att inte ha sett matchen lyckas du få ihop en skapligt lång text! 2 tavlor och Rautio in om han inte är "sjuk"

{7225}: Japp, den gjorde att han fick över 85% i varje fall....

Bifbiffen: Var lite glad istället för att provocera.

Huge: Äsh då.. Första målet ett fladderskott från kanten som dimper ner i bortre hörnet. Andra målet är det som det brukar han tillåter sig att bli skymd. Måste röra på huvudet och leta puck bättre. Sen touchar den visserligen pudas handske. Tkr ändå det är puckar man måste ta. Byt plats på målvakterna idag, Linus i våran bur och Felix i deras så hade det nog med största sannolikhet blivit 5,6-0. Han är ju absolut inte usel, men inte en toppmålvakt heller.
Nog om det, vi har den målvakt vi har. Bara att försöka stötta han och hålla så rent framför han som möjligt.

Forza!
Uppladdat:

500x0-3f144e3e9b804d0ba682b3edc6fd50ea.jpg

Zappaholic: Du skämtar? Har precis skrivit att det är total lycka, haha! Du vet lika väl som jag att Huges första inlägg enbart inriktar sig på att provocera. Inga tavlor och Kilas stabil idag. Inte för att du någonsin skulle säga det till honom, mes! Haha

cdsuede: Det vore intressant att veta vad status är på Rautio. Det blir knepigt att vinna 4 matcher om HV:s målvaktsspel är så pass mycket bättre att Brynäs måste spelmässigt utklassa HV för att kunna vinna. Om Rautio kan komma in och åtminstone "ta det han ska", så jämnas oddsen ut en smula.

Huge: Kan man vara blind och busschaufför samtidigt? I Stockholmstrafiken är det iofs inte omöjligt men jag blir orolig för ditt golfande 😎😜

Peja: Linus är riktigt riktigt bra. Imponerad att vi lyckas trycka in tre puckar på honom. Det kommer han förmodligen inte släppa i Jkpg och som du säger kommer det krävas en målvakt som står på huvudet. Inte en som släpper fladderpuckar.

Peja: Håller med. Sen kan man ju hoppas att Linus inte orkar hålla den här nivån hela finalserien.

Är fan knäsvag efter den där segern. Kan vi kalla den årets viktigaste? Med tanke på hur svårt vi har i Jönköping.

Viktig seger!!!

Behöver en ny Brynäs keps att reta folk på jobbet med men utbudet är riktigt skralt i webbshopen för en utomsocknes. Vart får man tag på kepsar??

Bifbiffen: Nej, vi kan ju inte räkna med att Brynäs ska skapa målchans efter målchans nere i Jönköping. Precis som mot Frölunda kommer det att krävas en hög effektivitet för att gå segrande ur striden. Och det är svårt mot en målvakt som Söderström. Kommer nog krävas att Brynäs vinner målvaktsmatchen flera av matcherna som återstår för att det ska bli guld.

Bifbiffen: Mes? Tyckte bara det var onödigt att du skulle dra igång nåt nu när vi alla är lyckliga och glada.

Här har vi en kunnig analys från en hv-supporter på deras största forum. Bara att njuta av hans enorma kunnande:

"Men hur fan kan domarna tillåta brynæs spela ryggsæckshockey i 3,5 period? ÆCKLIGT.

Dom får inte en enda utvisning plus øverkørningen av Søderstrøm till 2-0. Hade han inte fallit hade pucken aldrig gått in. Kom in i matchen domarjævlar."

Jo vi spelade ju verkligen ryggsäckshockey för annars hade vi aldrig klarat av HV:s enorma tempo de första 45 minuterna 😂😂

noBeard: Intersport brukar ha supporter shop online för olika SHL lag.

noBeard: De kepsarna som finns hittar du hos Brynässhopen men Intersport tog väl nyligen över den?

Brynäsgubbe: Första två perioderna var både makalöst imponerande och grymt ineffektiva.
Rättvisa skipades och Lindbom har fått något att tänka på.

Peja: kollat i efterhand det är Pontus jag menar . Livrädd för tacklingar. Skön seger otroligt skön med tanke på pressen vi hade . Nog dom 2 bästa perioderna denna säsong eller ?

pjåtor: Jag tycker det ser roligt ut att #7 alltid försöker komma förbi backarna på utsida längs sargen. Har lyckats typ 1 gång på 3 år, det var i kvarten mot LHC.

Zappaholic: Kan du tänka dig om de mött Frölunda Butchers istället? Vilket liv....

Zappaholic: Haha, är "Kakelmannen" igång nu igen hos HV? 😀

Zappaholic: exakt, så varför skriver du då inte exakt samma meddelande till Huge, vars inlägg samlade ihop allas inlägg och sen skriver tvärtom för att försöka provocera, kommer knappast som en nyhet för dig. Så ja du är en mes.

Haha, humor men skrev han verkligen på danska?:)

Peja: Rautio har slutspelets bästa räddningsprocent och han skulle sannerligen stärka laget om han kom in. Vete sjutton vad problemet kan vara men han är ju på bänken i alla fall så helt ur spel kan han ju inte vara. Läge för honom att komma in och spika igen nu ....

Huge: Du borde sluta besöka hockeysnack om du inte är intresserad av gemene mans åsikter och analyser. Experternas åsikter kan du höra på TV och läsa i tidningar.

Huge: mitt tips till dig är att börja kolla på matcherna istället för sammandraget efter matchen.

« · 1822210 · »