1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Bifbiffen: Därför att flera var redan på,honom om hans inlägg, tyckte det räckte med det.

Haha, mes kan du va själv...jag är nog betydligt tuffare än vad du tror 👍😂

Peja: finns bara en modell tror jag.

Peja: Jag är mest intresserad av gemene mans åsikter om dom känns kunniga och vettiga. Det jag betraktar som okunnigt dravel är jag dock inte intresserad av.
Experternas åsikter är väl isf nåt du borde rekommendera Bifbiffen att lyssna på, i det här fallet Sannys åsikt om Kilas.

Zappaholic: Öh, nämn en kommentar? Felaktig efterhandskonstruktion.
Ska du leka provoceringspolis så får du nog angripa problemet istället för att hålla problemet om ryggen

bifhjärta: sitter i bilköer på väg hemåt ! Fyfan vad gött blir väldigt lite sömn inatt, men det var det värt !

Huge: Givet att man kan lyssna på experter, precis som man kan lyssna på de som inte är experter. Lika givet är det väl att olika personer kan ha olika åsikter?
Så sent som för två dagar sedan såg vi en brutalt ful tackling på Oskar Lindblom som Sveriges största domarexperter inte såg något fel med...

Huge: Även om han är lite skymd och det blir en touch måste han vara tät mellan benen där. Ska vi ta den här matchserien behöver våra målisar ta skott som släpptes in idag.

I övrigt är Felix bra, gör några viktiga räddnigar i slutet.

Om ni ska bete er som anus mot varandra så finns det bättre ställen att göra det på, Skellefteåforat till exempel!

Bratwursten : Bilköer från Gavlerinken är ju för amatörer som inte kan knepen vart man ska parkera för att undvika de :)

Peja: Och i näst sista omgången mot Växjö 14/15 när Brynäs säkrade kontraktet 😉

Peja: vet var man ska stå osv. Men kom rätt sent och stod i klacken och tackade av spelarna efter, så kände det var värt med bilköer ;)

Vet någon om de släppt biljetterna till match 5 i Jönköping?

Tycker Felix gjorde en bra match i dag. Hans låga räddningsprocent på 87.50 förklaras med att han bara får 16 skott på sig. Personligen har jag mycket svårt att förstå de som kräver att han skulle ta 2-1-målet. HV:s målvakt hade 90.63 i dag. Inte heller det är en speciellt imponerande räddningsprocent.

Jag måste säga att jag är mycket imponerad av Kilströms match idag. Han var trygg med pucken och jag tycker att det kanske är den bästa match jag sett honom göra. Såg ut att må bra av ökat ansvar. Jag tyckte överlag att de nya backparen fungerade perfekt även Lucas gjorde en mycket bra match med mr Perfect.
Detta var slutspelets bästa match av våra backar även om man dippade lite sista 10. Hoppas att man kan ta med sig det till nästa match.

Zappaholic: Finns nog ingen målvakt som redan står med benskydden ihop när ett sånt där skott kommer, känns isf som en onaturlig ställning som gör det väldigt svårt att förflytta sig i sidled om det skulle behövas.
Styrningen kan ju i princip hamna varsomhelst, nu råkar den slinka in mellan Felix benskydd. Vill nog hävda att den i princip är omöjlig att hinna reagera på och att Felix agerat korrekt.
Men man förstod ju att kritiken skulle komma, men när t.o.m studion backar i sin kritik efter att vevat reprisen ett par gånger så känns det märkligt att ingen härinne har gjort likadant.
Båda målen som Felix släpper är svåra att hantera för en målvakt, enda tavlan gör isf Söderström som backar för långt in i målgården på Ölunds handledsskott.
Det är min analys i målvaktsfrågan.

Ang 2-1 målet som HV gjorde. Felix är lite felplacerad och hade han stått som han skulle hade han tagit den, inget märkvärdigt skott och dålig vinkel. Möjligt hopslag? Var otroligt nervös hela matchen när hv kom till lägen, Såklart svår match för Felix men det räcker inte imo. Nu kommer Felix få fortsatt förtroende eftersom vi vann, upp till bevis på torsdag igen.

Huge:
Haha, just ja, det var så han hette, 'kakelmannen', det var en riktigt juvel det??

Peja: Jo men samtidigt blir man så fruktansvärt jävla trött när man i fredags läser i princip alla hylla Felix till skyarna (med all rätt) för att bara några dagar senare håna och häckla honom för två mål varav ett kan diskuteras.
Det är så pinsam jävla nivå här inne emellanåt så jag förstår varför de gamla rävarna som Bissett, Selander med flera lämnade detta. Jag är på jävligt god väg att göra detsamma. Enda som håller mig kvar är att jag gillar att diskutera Brynäs.

mattiask: Tycker det värsta är när en del härinne sätter öknamn på sina egna spelare.

Helt ok att tycka någon är kass, men att skrika det en del gör är för jävla illa.

Gött me cmorereprisen nu när man är hemkommen från Gavlerinken...

Huge: Du tycker Linus gör en tavla att han backar in för långt på Öhlunds skott? Hårt skott rätt upp i klykan. Visst kanske som du säger att han backar in lite långt men var mkt trafik in mot målet och ville nog vara med i sidled också på inspel lr retur. Men sen vidare tycker du inte Felix gör en tavla att inte skära av vinkeln på Thörnbergs första mål? Han står ju helt fel placerad, tryckt mot första stolpen och släpper in den i bortre hörnet. Dessutom var Thörnberg relativt ensam så den enda Felix behövde fokusera på var Thörnberg. Istället blir han liten och står längst in i målet mot vänsterstolpe. Lite Wierd för mig hur du kan tycka Brynäs 3-2 Mål är en målvaktstavla. Men helt oförstående till hv71s första mål..

Huge: "Det jag betraktar som okunnigt dravel är jag dock inte intresserad av"

Helt förståeligt men varför måste du då alltid kommentera det ofta med ditt besserwisserfilter påslaget?

Experterna på Aftonbladet dominerar!

"Brynäs var ordentligt tänt i den första perioden och vann skottstatitsiken med 1–0 och 14–2 i skott"

Pettisbif: Lugn nu! Kilas var ju hur bra som helst ikväll, däremot missade väl Zanetti 11 av 10 pass typ..

Lunkan:
Det är skillnad på olika...?
Skulle man sakt på Bruukä (Sandviken för de som inte hajar dialekten)

Ang Huge...

Auchinleck: Oj, oj oj om vi får in Bertilsson nu....och Rautio, jag säger bara oj, oj, oj..

Lunkan: När nån sitter och på fullt allvar tycker att Kilas var usel och borde ha bänkats och jag vill hävda att det är en obegripligt okunnig bedömning, så får man väl tycka att det är besserwisseraktigt gjort av mig.
När ingen annan vill ta på sig besserwisserrollen och när det verkligen är befogat, så står jag alltid till tjänst.... 😀

Ikonen, Lindblom, Clark m.fl i all ära, men Ölund är nog ändå den vars utveckling och/eller förväntad prestation som imponerat mest på mig.
Får faktiskt klara Bäckisvibbar här, kommer iaf att bli en väldigt framgångsrik klok spelare som redan nu känns fullt etablerad på den här nivån.
Min ödmjukhet förbjuder mig dock att avslöja att hans moderklubb är IK Huge, så därför avslöjar jag inte det....

P.S Golfbanan öppnar på fredag med ordinarie nyklippta sommargreener.
Vi är i SM-final, solen skiner här i Ropsten och det mesta känns allmänt tillfredställande just nu....

D.S

Abrahamsson:
"Brynäs markerade mot Christoffer Persson att det som hände i Jönköping inte är okej.
Brynäs har tigit och tagit i det här slutspelet."

Vad har vi tigit om? Vad har vi tagit?
Har det begåtts regelvidrigheter mot oss som gått domare och nämd obemärkt förbi eller?

Huge: Mysigt att du visar upp denna nya ödmjuka attityd... :)

Skulle nog vilja se Rautio på torsdag. Känns som han är värd en ny chans nu och jag tror/hoppas han kan hjälpa oss att sno en bortamatch. Finns absolut inget att förlora på ett målvaktsbyte.
Tror även Sandström behöver vila, främst mentalt.

En sugen Rautio och en het Bertilsson kan vara tungan på vågen.

rafalski:
Jag tycker att vi ska köra vidare med Felix. Tycker att han gjorde ännu en stabil insats i går.
Senast Rautio vaktade kassen så var han ju långt ifrån stabil.

If it ain't boke, don't fix it.

Huge: bra observation, lägger till Johan Alcen på listan. Han har imponerat storligen.
Frågetecken för twinsen och Zab. För plottrigt framåt och för dåliga i backcheckingen.
Läge för Johnson o Boqvist?
Målvaktsfrågan intressant, står inte Rautio så spelar han inte hos oss nästa säsong.
Motsvarande kan sägas om Sadström.
Vågar BZ satsa på en keeper med rent bedrövliga stats? Om Lindbäck är uttalad 1a ja, men då lär han gå till AHL istället. Knivigt...

Zappaholic: Hur ska han kunna vara tät mellan benen om han ska vara beredd på det på det skottet som avlossas?

Förövrigt så är det intressant att läsa kommentarerna före och efter 2-2. Innan hänger alla Felix i kulorna. Efter att man sett repriser och höra vad som hänt , så är det väldigt tyst ändå.

Orerhört viktig seger igår, nu siktar vi på nästa match imorn.
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

mk: Han har gott om tid att justera sin position. Hade touchen varit en halvmeter framför hade det varit tuffare.
Vinner HV den här serien är det tack vare Söderström. Vinner Brynäs är det trots Sandström.

Det här var ganska kul!

{2064}: Om det inte vore slutspel och 4e linan funkar bra skulle det vara intressant och skifta Alcen och Zab. Alla tredjelänkar med twinsen försvinner. Alcen är bra utan puck och Zab hamnar i en mer kreativ miljö.

{7981}: Spot on, skapa utrymme och fart hos twinsen och vi får en mer skapande fjärdelina.
Något bör göras i vilket fall. Bänka PoW eller Zab ett annat alternativ.

Qvarre: Tycker det var försvarets fel sist. Han förtjänade inte att bli utbytt.

mk: Inget av målen är otagbara. Första hamnar han fel, antagligen för att Thörnberg tappar pucken för en sekund innan skottet. Den går in precis vid stolpen men från den vinkeln ska den inte gå in.
Andra tar ju en förrädisk båge efter touchen på Pudas. Tycker absolut han ska ha första ändå.
Spännande att se vem Bulan väljer.
Känns som Felix kan göra fler idioträddningar men släpper oftare "lätta" mål.
Rautio vet man mer vad man får med.
Men man vet ju också att han ofta släpper välplanerade höga skott.
Vet inte vem jag vill se i mål på torsdag. Lutar ändå åt Felix...

{2064}: Så femtio centimeter är det som avgör?

Om det hade vart 40 eller 45 centimeter då, är det ok då?😀

mk: en 🖼är en 🖼oavsett avstånd. 😉

{2064}: Om Alcen kör med Twinsen kanske den kedjan blir bättre i försvar-zonen då Alcen jobbar hårt och bra. Och Zab har kännslan för mål så tror ha skulle funka bättre i 4e. och kanske bänka PoW och som du skrev testa Boqvist. eller Johnson

{7981}: Bänkar man PoW blir ju PaW sur och spelar sämre...

{7981}: Alcén har å andra sidan inlett finalspelet väldigt bra, tror det är bättre att låta honom spela vidare på den inslagna vägen istället för placera honom med tvillingarna där ingen verkar kunna prestera. Skulle gärna byta ut #7 mot Nick Johnson.

{7510}: Ha, ha, men så fort PoW får pucken och får lite mothugg så sticker han å byter....en sån spelare är jag bara glad att Frölunda tar......

Tänk om vi kan knipa en vinst imorogn.. då ser det nästan för bra ut!

Leonardo: Sant. Däremot är det synd att han kräver att vara PaWs bihang. Jag hade gärna bara behållit PaW. Om Madhawks uppgifter stämmer så kräver dom att båda ska ha samma lön (vilket är helt absurt egentligen) och det gör det till en omöjlighet att behålla dom. PaW har spelat i landslaget och ska säkert ha 200 k/mån. Det innebär att hela paketet kostar 400k/mån om man vill behålla dom. Solklart val att inte förlänga.

Skrubben: gäller att tighta till det framför Felix imorgon och spela som vi gjorde i semi 6 och 7.

Plåtar fixade till Kinnarps. Kräver att vi leder med 3-1 inför den matchen och avgör i Jönköping ;)

« · 1822264 · »