1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755772 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Zebrorna visar klass, Bif ser ut som samtliga har kramp...

SH: titta igen, han kör arm/armbåge i ryggen för att sätta sig i respekt. Dock ska sägas att jag tycker det är patetiskt att filma på det viset MEN utvisningen är klar. Det är en boarding.
Den är lika klar som Tedenbys. Att Sanny sitter och försöker vara expert är väl bara ett bevis på att dom inte har koll för fem öre.

Zappaholic: ddomarna ska förklara situationen i tv snart. Klart det finns en förklaring, dom gör aldrig fel.
Idag är det väl iofs inte dom som gör att vi förlorar matchen...

Zappaholic: Ja, det värsta är väl att den dessutom är så jävla solklar.
Pucken tar klart och tydligt på en av spelarna som håller på att byta, där båda är på isen. Hur domarna då lyckas med konstycket att öht inte ens reagera är obegripligt. Jag menar: det första man själv gör i dom där lägen är ju att oroligt vrida på skallen och räkna in övriga spelare på isen, det sitter liksom i ryggmärgen.
Men vad händer? Inte ens en diskussion domarna sinsemellan om nån sett nåt.
Ridå....

{7510}: Nädå. Vi förlorar den bra på egen hand. Men de dödade vår möjlighet att ta oss in i matchen.

Zappaholic: Den är död vid 0-3. Efter första 5 så är HV helt överlägsna. Bara att lufta Zanetti och Mannberg så mycket det går samt få hål på Söderberg. Frågan vilken slips Bulan använder på lördag?

Lindström: Har aldrig trott på konspirationsteorier men efter det här slutspelet vette fan. Kan samma lag ha sån otur med domarna ett helt slutspel?

Huge: Håller med. 4 blindstyren som inte reagerar. Men matchen hade redan gått

Zappaholic: samtidigt tappar Brynäs målvakter in varenda puck i den här matchen, de har ju betydligt större del i detta än vad domarna har. Men visst, det är en del konstiga domslut också. Sex spelare... en puck out som de friar för att helt plötsligt ta efter protester och så vidare.

Jag påbörjar och raderar nya inlägg hela tiden. Hittar inget vettigt att säga. Så förbannat tråkigt. Trodde inte den här typen av match var möjlig att få i ett sånt här läge. Man ska liksom inte kunna tillåta sig själva att falla ihop som vi gör, i en match om SM-guld på hemmaplan. HV har inte ens överpresterat. Vi ger bort det.

Den här typen av matcher kräver hjältar. Och det börjar från målvaktspositionen. Ser tyvärr inte en enda hjälte därute idag.

mattiask: Väldigt tveksamt om det är en boarding. Tacklar mot axeln

Peja:
Om Brynäs och HV hade bytt målvakt så hade Brynäs tagit denna serie i 4a raka gissar jag.
Felix i nästa match är mitt val fr läktarcoachen.

Domare hit och dit. EN bra målvakt hade räckt för att vinna...

Qvarre: Haha, Nord står och försöker intala sig själv att han dömer rätt. Jävla sopa.

Känns som att allt var balanserat med "en match i taget" osv fram tills igår då alla verkade ha fått hybris samtidigt med den ena jinxen efter den andra...

honken21: Nä det här är... jag vet inte vad. Bara konstatera att de inte pallade den delikata utmaningen och det känns förbannat tråkigt. Visar att det finns en del att jobba på även med detta laget.

Zappaholic:
Ja vi kan ju vinna i Jönköping bevisligen, men att göra det igen?
Förra gången förlorade vi mot håve som favoriter, den här gången blir det som underdogs.
Kommer HV bli nya fbk eller fhc för oss tro?

Anders Berg: Jovisst men samtidigt vill åtminstone jag att domarna ska visa ut spelare när de är sex man på isen.

Det håller du säkert med om.

Zappaholic: Guldpipa my ass. ALLA 4 JÄVLA zebror borde avgå.

Zappaholic: För mig är den tyvärr solklar. Tacklingen tar iaf i början i ryggen.
Samt att han kan hålla igen i det läget och inte sätta laget i en jävla knepig sits när vi ger dom ett 0-4 mål.
Dock ska det inte ske alls då Hv ska ha en solklar tvåa för 6 man först!

@kinnarps lördag

honken21: Finns inte mycket kvar att säga. Oavsett hur det går framöver måste man väl ändå vara nöjd med säsongen. Att däremot släppa 0-4 på hemmaplan i en avgörande match, oavsett omständigheter med domare, otur osv, är fan svårt att svälja. Usch

mattiask: en domare med känsla släpper tacklingen efter fadäsen med uteblivna utvisningen för sex spelare.

Zappaholic: får man alltså delta i spelet om man har en fot i båset... borde gå sätta i system

{7510}: sorry, men vi tar inte ytterligare en vinst i kinnarps arena. Vi hade vår chans idag, Blomqvists taktik om att snacka upp matchen gick fel, tänka på vad som väntar om de vinner, all publik, m.m, onödig press som ingen av de klarat av att hantera. Framförallt inte Felix

Ingen dålig moståndare vi har heller, ska vi konstatera. HV har överraskat nästan lika mycket som Brynäs den här säsongen. Nästan, alltså.

Peja: Men Peja, man kan inte släppa en tackling som är en utvisning? Så fungerar varken sporten eller situationerna.
Hade du blivit lika arg om domarna hade släppt tacklingen på Pudas?

mattiask: Nåja, vi kan konstatera att vi inte är helt överens.

Ny match på lördag.

Nu hoppas jag verkligen att Bulan och Sjödda vågar ändra om lite i kedjorna för att ev få en nytändning. Kanske ev sätta in Ölund mellan Oskar och Clark alternativt ta bort Clark och in med Blomqvist.
NU måste vi våga ändra för att skapa chanser för just nu skapar vi i princip ingenting.

mattiask: domarna ska inte släppa något som är utvisning, oavsett om det är tacklingar eller annat. Men om man släpper en solklar för sex man måste man också kompensera och släppa nästa regelvidrighet som Brynäs gör, tycker jag. Det är det enda rättvisa.

Grattis får man väl ändå säga till HV. Lördag kommer inte bli bättre.

Bifbiffen: En vinst till där nere känns tufft, men nu räknas inga tidigare matcher, det är bäst av en nu...

mattiask: bänka tvillingarna, de är ju närmare att göra mål på rautio än Söderström ikväll.

Tyvärr ger vi bort matchen med den öppningen. Bara ladda om och hoppas på att HV får guldfrossa hemma. Sitter med spänning och väntar på Huges förklaring till att Felix första mål inte är en tavla. Eller det kanske redan kommit en?

mattiask: fast du jämför bara med tedenbys... hur många såna tacklingar har inte Gunderson fått precis när han släppt pucken

Största skillnaden i finalspelet jmf med grundserien är att seriens bästa kedja är fullständigt osynlig. Målvakterna håller samma klass som tidigare.

{5915}: Ja, det håller ju inte med en 1:a-lina totalt icke-producerande när det gäller som mest...

Såhär frustrerad har jag inte varit sen jag träffade en brud under typ 7 dejter och inte fick ligga förrens på den 8e dejten..

bifhjärta: förhoppningsvis får Brynäs ligga den sjunde dejten med HV...

mattiask: Menar du att domare inte tar kompensationsutvisningar?

bifhjärta: Ser helt avslaget ut. Ersson ser tacklingssugen ut. Hoppas han proppar någon rejält. Gärna Tedenby eller den snuskigt överskattade Borgman.

Ser ut som en träningsmatch nu. Lite överraskande att de inte satsade på ett snabbt mål för att skapa lite nerv.
Känner med grabbarna som ställde sig utanför Gavlerinken igår kväll för att få bevittna detta. Fy fan...

Zappaholic: Ja det vore väl roligt med ett mål iaf, men vi har ingenting, men visst spar krafterna till lördag, HV lär inte ha tagit ut sig....Brynäs måste ju vara ruggigt revanschsugna på lördag...då tar vi dem...why not?

MEN KAN NÅGON GÅ IN OCH PROPPA EN HVPSPELARE ELLER VISA LIIITE JÄVLA FRUSTRATION!?!?!?!?

Hur och när kan jag köpa biljett till bortastå till match 7?

Pigalle: MEN VILKET JÄVLA SVANDYK

Zappaholic: märklig situation men rätt av domarna att fria, om något en dubbelutvisning. Frågan är om inte brithen spelar halvskadad, svårt att se varför han annars fick ont.

Kan Brynäs göra ett jävla mål eller?

Väldigt tråkigt att se att HV ska filma hela tiden. Synd på ett annars icke fult spelande lag.

Pigalle: träningsmatch efter 0-4. De gav upp då.

« · 1825196 · »