Brynäs IF

713947 inlägg · 7953 ämnen

Försäsong 2015

1696803 · » Till forumet


Sv: Försäsong 2015

Ska självklart vara på plats ikväll :)

Tippar på att det blir 6-2 till Brynäs!!!!!

Kommentera

Sv: Försäsong 2015
modomille: sedan skrev jag ju OM alla får vara med så har vi rätt bra lag med 4 bra centrar.. LÄR DIG ATT LÄSA!!
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
modomille: hmm, har du sett Westerholm på senaste tiden????? Han håller absolut hög klass för att spela i en fjärdekedja.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Chris11: Westerholm håller inte hög SHL klass,sen är väl Enterfeldt skadad?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Ollas har alltså "känningar". Han är säkert skadad igen och missar hela säsongen.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Chris11: Vrána har vi ju ingen aning om hur han presterar. För tidigt att räkna in honom som hög klass. 
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
KulaShaker: vafan, spelar sunken ändå?
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Brynäsgubbe: Tur att det bara är träningsmatch då ;) OM alla kan vara med så har vi faktiskt ett rätt bra lag tycker jag. 4 centrar som håller hög klass, Scott, Vrana, Westerholm och Enterfeldt.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Chris11: Faktiskt, tänkte precis samma sak... jösses. Inte ett lag på SHL-nivå.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
KulaShaker: oj vad dåligt laget känns nu haha
Kommentera

Sv: Försäsong 2015

Laget ikväll

Målvakter: Felix Sandström (Bernhard Starkbaum)

Förstafemman: Jonathan Pudas, Mark Zanetti – Oskar Lindblom, Greg Scott, Jens Lööke.

Andrafemman: Jörgen Sundqvist, Mathias Porseland – Adam Brodecki, Petr Vrana, Nick Johnson.

Tredjefemman: Lucas Carlsson, Philip Alftberg – Ponthus Westerholm, Pathrik Westerholm, Daniel Mannberg.

Fjärdekedjan: Linus Ölund, Jakob Blomqvist, Johan Alcén.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Chris11: Finns inte en chans att de sänder en betalmatch på Youtube. Men jag hoppas den sänds på något sätt i alla fall.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
reven: smart, så kan det vara att de vill sända på Youtube. Men att de inte går ut med det för att de gärna vill ha publik på matchen. Hoppas att det är så för jag vill gärna se matchen även fast jag inte kan vara på plats.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Chris11: fast det är sättet du ställer frågan på som är konstig. Varför kan det aldrig vara någon annans fel än Brynäs? Varför ska det alltid vara Brynäs som är den felande länken?

Nej, det behöver inte alls vara konstigt. Det kan vara så att cmore enbart väljer ett fåtal försäsongsmatcher, det kan vara så att de vill träna på sin allsvenska satsning. Det kan också vara så att deras sändningsbussar samt personal är upptagna på annat ikväll. Det kan även vara så att Brynäs och Leksand kommit överens om det tillsammans. Det kan även vara så att Brynäs själva vill sända matchen ikväll, trots att de inte gått ut med något ännu på samma sätt som de inte gick ut med svarta-mot-vita-matchen förrän samma dag. Det kanske till och med är så att Brynäs vill sända ut matchen gratis till alla fans.

Det behöver alltså knappast vara något "konstigt" eller vara Brynäs fel.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
reven: jag ställde en fråga, inget gnäll på Brynäs. Konstigt om Cmore endast väljer att sända bara Leksands hemmamatch..
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Chris11: självklart måste det vara brynäs fel, kan ju såklart inte vara tvärtom eller liknande. Glaset halvtomt och allt det där.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Skrubben: Visst får den det. Personligen väljer jag att inte lägga energi på allmänt svepande formuleringar( även om antalet 4 var specifikt)skriva på flashback.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Men snälla nån.. varför sänder inte cmore morgondagens match...? Är det brynäs som har nekat eller vad är problemet?
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
HitTheLights: Visst är det en gissning. Men varför ska inte den få nämnas här? Det är ju trots allt den mest kvalificerade gissningen. Även om den kan tyckas självklar, så kan vissa på detta forum verkligen behöva höra den, då dessa personers hockeykunnande definitivt bör ifrågasättas (för att uttrycka mig snällt).
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Huss: Men det är ju fortfarande bara en gissning. De slutsatserna kan ju vem som helst dra utan att sitta på inside info eller?? Det gör det inte till mindre skvaller för det..
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Chris11: Nä, men jag skulle nog inte satsa alltför mycket pengar på att Bertil, Sunken, Ollas och Olden spelar 52 omgångar av serien. Möjligtvis sammanlagt.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Rossa: jahapp.. kan man räkna med att de blir borta resten av säsongen tro?
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
bifhjärta: örgen Sundqvist, Simon Bertilsson, Jesper Ollas och eventuellt lagkaptenen Anton Rödin som är krasslig. Samt norske forwarden Sondre Olden som rehabtränar.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
HitTheLights: Fast det är väl inte orimligt? Är det backar av hög klass (som BZ uppenbarligen jagar) så väntar de nog in erbjudanden från KHL eller NHL och en förhållandevis låg lön hos en bottentippad SHL klubb känns väl lite halvljummet i det sällskapet.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Finns det någon liveraåportering eller liknande någonstans om kvällens drabbning?
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
TobiasR: Det berättas väl bara sanningar på flashback?
Kommentera

Sv: Försäsong 2015

TobiasR: Finner det inte för otroligt. Sen kan man då undra "varför". Faller allt på vad de erbjuds i lön eller är det nåt annat motbjudande med/i föreningen?

Ytterst spännande se vad Bengtzén till slut har att komma med i backväg. Ett nedbyte gentemot Andersén kan vi ganska säkert ställa in oss på.

Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Någon skrev på flashback att Brynäs har jobbat med runt 4 spelare som skulle kunnat ersätta Andersen men har fått nej tack från samtliga. Hur troligt detta är vet man ju såklart inte men jag börjar känna oro nu...
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Brynäsgubbe: Rödin, Scott, Vrana, Johnson och Ollas har väl alla brytit ryggen i gymmet..
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
70 Rodrigues: Vilka saknas?
Enterfeldt
Sunken
Olden
..vilka mer?
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
70 Rodrigues: Varför? 
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
70 Rodrigues: Med Alcén i laget blir vi oslagbara.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Saknas tydligen 4-5 spelare imorgon. Allt är precis som vanligt alltså😉
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Swede9: Vem ställde den frågan?
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
På en fråga till Stefan B. ang om det är svårt att få tag på en attraktiv back just nu, så blev svaret "Lugn det kommer".

Så fokus på annat nu, så kommer nya backen så småningom.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
ellis: Det lär ju märkas om eller när en ersättare kommer in, ta det lugnt så får du svaret per automatik en vacker dag.
Slappna av och passa på och njut av sommaren istället för att jobba på ditt magsår.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
ellis: Om du på allvar tror att Bengtzén medvetet lurar allihopa, tycker jag att du bör göra följande (för du gör ju ingen nytta genom att bara hänga här):

Klampa in i Gavlerinken och fråga var den där jäkla bluffmakaren Bengtzén befinner sig. Konfrontera honom på hans kontor och skrik: "Vafan håller du på med, bluffmakare! Jag vet minsann att du försöker lura oss allihopa! Du har egentligen inget "huvudspår" som ersättare för Andersén! Du borde få sparken med en gång, så jag kan ta över och visa hur en sportchef ska agera!"

Återkom gärna hur det gick :)
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Zappaholic: Yttrar inte mitt missnöje för att jag tycker det är roligt. Tycker det bara börjar bli rätt patetiskt att inte den där backen blir klar nån gång. Serien börjar om tre veckor ca. Och den här "långbänken" och dimridåerna från sportchefen gör att man funderar på om han verkligen har nåt "huvudspår" eller bara är nåt han går ut och säger. Kanske han i själva verket famlar i det tomma med den där Andersén-ersättaren när det drar ut så på tiden? Och du ska veta att det inte bara är jag som börjar undra.
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Tycker det är konstigt att Salmela är klubblös, vågar man ens tänka tanken att han skulle kunna vara på Bengtzéns radar? Hade varit häftigt, en kille som drar publik utan tvekan!
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
ellis: Ser du någon härinne som tycker backläget är tillfredsställande?? Vi är många som inser att det måste in en rejäl förstärkning. Skillnaden är att vi inte gnäller oss harmynta i inlägg efter inlägg efter inlägg efter inlägg efter inlägg efter inlägg...

Så jävla tröttsamt att läsa dag efter dag efter dag efter dag...
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Brynäsgubbe: Tycker du backsituationen är tillfredsställande. En landslagsmässig spelare förlorades för över två månader sen och det verkar osäkert om han kommer ersättas...
Kommentera


Sv: Försäsong 2015
ellis: "Mannen med "huvudspåret" har alltså inte kommit med nån back idag heller."

Korrekt iakttaget. Du är klipsk du, Pelle....
Kommentera

Sv: Försäsong 2015

Frågan är i vilket läge det är klokast att satsa på ett artistkontrakt istället för ett vanligt. Jag menar i rent värde - vad det kostar och vad man får. 

Har dålig koll på kostnads-/skatteskillnaderna men det känns som vi kryper allt närmre en sådan lösning.

Kommentera

Sv: Försäsong 2015
ellis: Det kan ju faktiskt vara så att han väntar ut någon från NHL/KHL som kanske signas till premiären på artistkontrakt.. så sitt ner i båten innan vi alla tippar i sjön 😳
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
ellis:
Bra inlägg!
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
ellis: Here we go again...
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
gevalia: Bra att man kör intervjuer på video. Men varför har dom inte gjort intervjuer med varken Zanetti eller Johnson? Inget ont om Nörstebö, men vi vill ju gärna höra vad våra nyförvärv har att säga!
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
Huge: Mannen med "huvudspåret" har alltså inte kommit med nån back idag heller.  Du kan väl hälsa "Pelle" det också...
Kommentera

Sv: Försäsong 2015
honken21: ??
Kommentera

1696803 · »