Brynäs IF

714128 inlägg · 7953 ämnen

Försäsongsmatcher 2013

« · 1586456 · » Till forumet


Sv: Försäsongsmatcher 2013

Ingen bra match igår. DIF var bättre. Och försvarsspelet påminner en hel del om våren 2013. Ingen tröst att backarna ser bättre ut när spelarna hamnar fel så ofta. Fixar inte Jonsson taktiken?

Men spelet på försäsongen oroar mej inte särskilt mycket. Det gör däremot spelarmaterialet. Om det nu är så att det finns pengar för ett topplag i SHL varför syns det inte där? Antingen är pengasnacket en bluff eller så är lönesättningen i Brynäs skitfel.

Jag är beredd att revidera målsättningen "bra med slutspel" till "bra med nytt kontrakt". Och så är vi tillbaka på fucking ruta 1.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Johan Norrström: Kan meddela att Ollas har en spricka i stortån. Grabbarna var på stan o firade förlusten igår, det känns stabilt iaf.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
bradberry:

Vi har inte gett upp än. Men till och med Victor som annars är så positiv har börjat muttra. :) Kommer lite inför säsongen under veckan som kommer.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
70 Rodrigues:

Man hoppas eller åtminstone önskar att grabbarna i laget har en lite bättre inställning till försäsongsmatcherna, än vissa här på HS. Hatar också förluster och när det dessutom sker mot allsvenskt motstånd så oroar det åtminstone mig.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
bradberry: Dom kör på fejjan numera!!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Vad har hänt med Svenska Fans Brynässida? De verkar gett upp redan...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Zappaholic: Jag kritiserar när det är befogat. Jag vill att Brynäs är bästa hrla tiden o alltid, oavsett. Det är dom kraven jag har då dom säger att dom ska leda svensk hockeys utveckling. Jag HATAR att förlora, träningsmatch eller ej. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Zappaholic: Vilket kvaliceferat jävla skitsnack!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rodrigo:

Ingen oro, Brynäs går ju bara på halvfart.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Zappaholic: Tråkigt för oss fans dock, tycker ändå ET är rätt kul att se på. Dessutom slipper man sitta och vänta så mycket på att SHL ska börja igen under ett tråkigt EHT-uppehåll.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Huss: perfekt att slippa ET i december.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Huge: "Ärligt talat helt Ok att slippa meningslösa matcher under juluppehållet, när spelarna är slitna och ev skador behöver läkas"

Borde vi inte skippa försäsongen då också? ;-)

Klart skadorna spelar in men nog borde viljan finnas där att ta en direkt avgörande match. Det som saknades idag var vinnarskallarna (vilka är det i dagens Brynäs undrar jag, speciellt när Grana är skadad?) samt målskyttarna. Vid läge 2-1 hade vi tillräckligt mycket chanser för att göra ytterligare minst två mål innan 3e tog vid.
Nu sumpade man sina chanser, igen, och det var kanske bäst det.
Bättre att läka ihop rejält och komma ut som ett krigande lag inför seriestarten.
Varje poäng kommer vara oerhört viktig i år.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rodrigo: Ett hetare Djurgården vinner rättvist, vi såg lite trötta och oengagerade ut.
Mest vilja vinner såna här försäsongsmatcher och underdoggen brukar ofta ha en liten fördel, då det blir en fjäder i hatten och boostar självförtroendet att fälla ett bättre lag.
Djurgården behöver väl dessutom de förmodade vinstpengar som bara kvalificeringen till slutspel ger, mer än vad vi gör.
Ärligt talat helt Ok att slippa meningslösa matcher under juluppehållet, när spelarna är slitna och ev skador behöver läkas.
Känns som att våra spelare redan nu (iaf av dagens uppträdande att döma) redan har tankarna på premiären mot Leksand.
Inte heller lätt att få till ett jämnare uppträdande när skadorna gör att TJ måste plottra rätt så mkt med uppställningarna.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Sen får vi inte glömma att det inte bara är Brynäs som åkt ut European Trophy, HV71 och Linköping har väl också gjort det? Det är väl klart att dom är ute, eller? Är väl bara Färjestad och Luleå som går vidare.

Så nej, det säger inte så jättemycket, dock så får man väl säga att Brynäs såklart ska vinna två matcher mot ett lag som Djurgården, trots ett antal skador, så är det bara.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
70 Rodrigues: så fan heller att jag hade. Jag skiter i resultaten så länge det är träningsmatcher. Eller såg du mig hylla laget igår när vi vann? Det jag däremot noterade är att oavsett hur det går sitter det ett gäng härinne med mysribba och alltid hittar saker att gnälla på. Du är en av dem...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Zappaholic: Men shit, hade vi vunnit skiten så hade du stått på barrikaderna o skrikit högst och hyllat laget laget, för då hade det ju betytt något :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Oj, vi åkte ur Kalle Anka Cup. Då är det ju lika bra att lägga ner säsongen innan ens serien börjat. Det blir kvalserie så klart...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Bara en liten notis:

Johan Mattson, killen som stod i Djurgårdens mål och gjorde bra ifrån sig...det var honom Sundlöv fiskade efter ifjol men av orsaker jag inte har en aning om nappade han tydligen inte. Då blev det bottennapp..f´låt, Rahm istället.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Ingen fara, Sundlöv har lovat seger i ET och två spetsförvärv den här säsongen. Sitt ner i båten!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
70 Rodrigues: vilken jävlas pajasmatch. Fy fan!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Fyfan pinsamt Brynäs, så jävla pinsamt!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
BIF96: Så jävla skönt att det beror på halvloja spelare, skador o otur :-)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Nu är ET över SKÖNT!!!!!!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Alltid lika tråkigt att torska :-(

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Carl Lejonkräk:

Honken går på halvfart i denna betydelselösa träningsmatch.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Huge: kul för Dif
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
(avvaktar låååång, poänglös utläggning...)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Huge: Att du håller Rahm framför Honken säger ju ganska mycket om dina hockeykunskaper med. Yeez.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Enaranger: Han kastade iaf klubban långt upp på läktaren, förhoppningsvis bara i frustration och inte över nån skada...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Hoppas bara det här är sista matchen för den här säsongen mot Djurgården.

Är Enterfeldt skadad nu också?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
70 Rodrigues: Sådärja, Honken släpper in ett höstlöv från strax innanför blå och släcker alla drömmar om slutspel.
Undrar när Rahm tar över?
Innan jul, skulle jag tro...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Japp, då var det kört då.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Huge: *asg* 
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
AB toppar (fortfarande) med "Brynäs går mot slutspel". Avdelning jinx. Jävla as.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
2-2 och Honken darrar, såg jävligt billigt ut.
Dags för Rahm att kliva in....
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
2–2. Grabbarna får fan skylla sig själva, borde vara avgjort. Fan!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Opps, 2-2 :-(
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Huge: " Honken verkar inte ha satts på några större prov."

Det gjorde inte Rahm heller, ändå blev det så jävla fel ;-)

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Huge:
Lauritzen spelade inget i andra. Förmodar att han förbereder operation ;)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rodrigo: Ja, vi tar över fullständigt efter Scotts kvittering (skapligt handledsskott) och Gunde följer upp med tvåan.
Deras målvakt håller siffrorna nere, Honken verkar inte ha satts på några större prov.
Missade vem som täckte skott i slutsekunderna i BP, men visar på bra vilja att vinna det här och ta oss till slutspel.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
SH: Adam Brodecki!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rodrigo: Eller 5-1. Dåliga avslut av Björklund och Harju på slutet. Skall vara mål där, blir onödigt spännande nu. Lite snabbare avslut från Brynäs vore önskvärt när de tämligen ostört kan valsa omkring med DIF försvaret.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rodrigo: Djurgårdare gillar låg nivå, det är därför de inte finns i SHL längre...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Såg rätt bra ut i denna period. En del bra målchanser och så, skulle lika gärna kunnat stå 1-3, 1-4.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Med en period kvar av gruppspelet är Brynäs just nu gruppetta. 2–1 mot DIF, målen från Scott och Gunderson. KÄMPA!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
70 Rodrigues: Vem är 19?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
70 Rodrigues:

Utvärderar gör vi väl i slutet av April? :)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rodrigo:

Hade du väntat dig högre nivå? De har dessutom inte fantasi nog att variera sig. Nästan lika komiskt som att bli kallad bonde av skåningar.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rodrigo: skulle lätt ge henne en käftsmäll om jag satt bredvid!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Johan Norrström: Det vet man aldrig, man måste det låta gå en 10-15 grundspelsmatcher först. Försäsongen räknas ju inte ;-)
Kommentera

« · 1586456 · »