Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Försäsongsmatcher 2013

1586919 · » Till forumet


Sv: Försäsongsmatcher 2013

Zappaholic:

Klart jag menar det. Har alltid gillat rivaliteten mellan vara lag.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

mattias - 74: Lycka till? Det kan du väl inte mena? ;-)

Det får gärna gå bra för er. Dock inte mot oss...

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
mattias - 74: Jag raljerade lite över din freudianska felsägning, begrep du inte det?

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Huge:

Jag menade saklart att jag vantar med att risa eller rosa efter att jag sett hur dom skoter sig. Begrep du inte det?

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
mattias - 74: "Salo tror uppenbarligen pa Oscar och Joel. Jag later dom sta nagra matcher innan jag tar fram sagen."

Låter inte speciellt kul för er, om du redan nu vet att det är sågen som du får plocka fram om ett par matcher...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Zappaholic:

Nej det ar riktigt men nu ar det nya forutsattningar och han har dessutom kommit till en klubb som tror pa honom och han har spelat bra i kvalserien bade med Lakers och Leksand. Potentialen finns dar. Latt att sia om hur det gar nu for malisarna da serien inte startat an, aterstar att se vem som far ratt av oss.. Lycka till imorgon. Menar det.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
mattias - 74: Rahm är möjligen sämst av de fyra målisarna. Men Alsenfelt skulle jag inte vilja luta mig emot när det går tungt. Han har väl inte gjort någon glad när han lirade i ES? 
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Alisandali:

Var det inte du som pastod att Rahm skulle manovrera ut Honken enkelt forra sasongen ocksa och att Honken " skulle fa oppna basdorren hela sasongen " hur gick det? ;)

Brynas har ett battre lag framat an oss det sager jag ingenting om men vi har 2 " mer " stabila malvakter tycker jag vilket jag inte tycker Brynas har. Tror pa en jamn premiar.

Salo tror uppenbarligen pa Oscar och Joel. Jag later dom sta nagra matcher innan jag tar fram sagen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

mattias - 74:Rahm är bättre än båda vara målisar , tror Brynäs vinner med 6-1 .

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
mattias - 74: står Rahm åt er vinner vi, men tyvärr är han i vårt lag, så vi hoppas på Honken eller JJ i kassen...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Alisandali:

Star Rahm vinner vi ;)

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

De är båda gamla målvakter.

De har vunnit OS-guld tillsammans.

Nu leder Michael Sundlöv och Tommy Salo "ärkefienderna" Brynäs och Leksand som sportchefer.

Vi har tagit dem på pulsen inför premiären. Se länk .

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Huge: "Är det inte mer troligt att man tillsatt värvningsgruppen för att både avlasta Sundlöv och utveckla/förbättra värvningsbiten?"


hur ser de ut hitills?

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
EskilstunaLasse: ":"Ett bevis på att man från Brynöshåll inte ansett att Sundlöv har fått jobbet gjort är tillsättandet av värvningsgruppen."

Låter ju väldigt sannolikt och logiskt.
Är det inte mer troligt att man tillsatt värvningsgruppen för att både avlasta Sundlöv och utveckla/förbättra värvningsbiten?
Kan ju tänkas....
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

EskilstunaLasse:"Ett bevis på att man från Brynöshåll inte ansett att Sundlöv har fått jobbet gjort är tillsättandet av värvningsgruppen."

Är det verkligen ett bevis? Vad har du för belägg för att värvningsgruppen tillsatts av denna anledning? Herregud det går ju inte att stå och stampa när det går bra utan utveckling krävs ständigt inom alla företag/organisationer om man strävar framåt.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Huge: Nej om vi ska vara petiga och märka ord så kanske "bortlekta", var fel. Men det gör inte den totala summan av Brynäs magra trackrecord av de slutspel man deltagit i under de år Sundlöv suttit vid rodret. Ett annat Starkt argument är den stora omsättningen av tränare under samma tid.

Det är lätt att skylla på tränare, spelare eller skador. Men summan är fortfarande ett resultat av Sundlövs laggyggen.

Kanske är det så lätt att det är Sportchefen som inte levererat under alla år. Fast det är andra som fått hundhuvudet. Ett bevis på att man från Brynöshåll inte ansett att Sundlöv har fått jobbet gjort är tillsättandet av värvningsgruppen.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
EskilstunaLasse: "Relativt jämna tillställningar? Då bör man i alla fall ha varit så nära att flera av matcherna gått till förlängning och även nån vinst"

Kan tyckas så, men behöver inte stämma.
T.o.m en förlust med 0-4 i en matchserie kan ha varit betydligt jämnare än vad siffrorna visat, vilket ett par av våra kvartsfinaler tydligt visat.

Jag vänder mig mot ditt snack om "alla de år vi varit bortlekta", vilket de facto inte stämmer.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Huge:Ja, om det nu hade handlat om "alla de år" och att vi hela tiden skulle ha varit "bortlekta".
Det stämmer ju inte, håll dig till sanningen.
Flera kvartsfinaler har ju varit betydligt jämnare än vad resultaten visat, var väl bara mot FBK för ett par år sen som vi inte hade mkt att sätta emot.
I övrigt har det varit relativt jämna tillställningar."

Relativt jämna tillställningar? Då bör man i alla fall ha varit så nära att flera av matcherna gått till förlängning och även nån vinst. Det är MIN övertygelse och DEN kan du inte förklara bort.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
SH:

Jag är rätt säker på att det var säsongen före (när vi gick till final).
Är inte heller säker på att han var borta hela säsongen.
Men han var nog åtminstone borta hela höstsäsongen.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Huss: Var det inte då Micke Lindman åkte på en lite skum skada i en landskamp mot tjeckerna och var borta hela säsongen? Kommer inte ihåg exakt men han blev väl fasthållen och mosad mot sargen så höften pajade... 
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Krüger och Hörnqvist håller på/tippar Brynäs, kan man lita på gamla Djurgårdare...?:)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Huge: Ja, det var en av de skummaste säsongerna någonsin. Först olyckan i Mora som nog påverkade laget mer än vad man tror och sedan den underliga första matchen på Hovet mot AIK. Brynäs körde över AIK å det grövst i första perioden men sedan släppte man in en kvitteringspuck och då föll laget ihop totalt.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Huge:

Tycker det var rätt ojämt mot SAIK förra säsongen. I övrigt så orkar jag man ju inte försöka analysera försäsonger från före hedenhös. Räcker väl med årets. Om den kommer spegla säsongen i övrigt återstår väl att se.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
EskilstunaLasse: " hur har det sett ut när vi fått kvala oss kvar?"

Lite olika.
Ex säsongen 1995, då vi tvingades kvala med ett av de på papperet bästa lagen nånsin (Modin, Dackell, Jonas Johnson m.fl i laget...).

"Hur har det sett ut alla de år då vi blivit bortlekta i kvartsfinalen?"

Ja, om det nu hade handlat om "alla de år" och att vi hela tiden skulle ha varit "bortlekta".
Det stämmer ju inte, håll dig till sanningen.
Flera kvartsfinaler har ju varit betydligt jämnare än vad resultaten visat, var väl bara mot FBK för ett par år sen som vi inte hade mkt att sätta emot.
I övrigt har det varit relativt jämna tillställningar.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Linus Wickman:

Där ser man, jag trodde det var en slumpmässig lottning. Men ligan har ju en produkt att sälja, man försöker väl få igång intresset direkt ute i landet. 

Skulle tro att ett stort antal hockeyintresserade inte är så pålästa som många på forumet är.... därför slår man lite på den stora trumman redan i första omgången.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Tväst: både Leksand och Brynäs önskade till hockeyligan att ha denna premiärlottning. Så tekniskt sätt var den riggad.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

EskilstunaLasse:

"men slutresultatet blir detsamma..."

Men frågan är hur upplevelsen av slutresultatet förändras? och hur vägen dit upplevs?

Jag kan oxå oroas nån gång över skadebilden, uteblivna värvningar och formsvackor på laget eller enskilda spelare.

Jag tycker det är väldigt intressant hur hängivna Brynäsfans kan uppfatta omständigheter runt laget så olika...... jag vill t.ex. se laget under ett antal matcher innan jag ger nåt omdömme om prestationerna. Raden av utdömda spelare som sen kommit in i lagets sätt att spela torde va lång. Minns Gunderson, Svedberg på senare år. Hur många stjärnor lyckas redan i den första matchen?

Hur vissa skribenter går igång på upprepade negativa inlägg slutar jag aldrig att förvånas över..... vi är alla olika.... men jag tror alla längtar lika mycket till seriestarten, dessutom mot ärkerivalen.... man skulle kunna tro att den premiärlottningen var riggad ;-)

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
sniper:Visst blir det enklare, men slutresultatet blir detsamma...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
EskilstunaLasse: Är inte den typ av person som kommer ihåg när det gått dåligt. Sparar bara det positiva i minnet. Livet blir lite enklare då :-)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
EskilstunaLasse: Jag tror inte att det går att se något mönster från tidigare år. Jag satt för ett litet tag sen och letade och kollade lite slarvigt och hafsigt, men inte dök det upp ett tydligt mönster i alla fall...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

sniper:Skillnaden kanske är att vi hade mycket bättre lag när gulden togs..

Du verkar vilka kollabakåt. hur har det sett ut när vi fått kvala oss kvar? Hur har det sett ut alla de år då vi blivit bortlekta i kvartsfinalen?

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
tjugo8: Säsongen 99 när vi vann guld så vann vi inte en enda försäsongsmatch. Vid senaste guldet så vann vi ett par matcher på försäsong om jag kommer ihåg rätt. Så det ser riktigt bra ut. Mot Guldet :-)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
tjugo8: Kommer bli en stenhård kamp mellan Brynäs, Växjö och Modo om de sista slutspelsplatserna.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

 Denna är lite intressant, vi kom alltså 11:a i försäsongstabellen med 1,44 poäng/match, där sista kolumn är målskillnad/matcher...o vi är sämst i det med -0,44

Bara Örebro har gjort färre mål

Nu fattas bara att fastställa om det är bra, dåligt, inte spelar roll...

1 Skellefteå AIK 7 6 0 1 0 +13 (22-9) 20 2,86 1,86
2 Färjestad BK 9 8 1 0 0 +20 (34-14) 24 2,67 2,22
3 MODO Hockey 7 6 1 0 0 +14 (22-8) 18 2,57 2,00
4 Luleå Hockey 10 7 1 0 2 +10 (29-19) 23 2,30 1,00
5 Linköpings HC 9 6 2 0 1 +8 (31-23) 19 2,11 0,89
6 Frölunda HC 9 5 2 0 2 +14 (35-21) 17 1,89 1,56
7 Växjö Lakers HC 7 3 2 1 1 +5 (21-16) 12 1,71 0,71
8 Leksands IF 10 5 4 1 0 +5 (30-25) 17 1,70 0,50
9 Örebro Hockey 8 4 3 0 1 -3 (17-20) 13 1,63 -0,38
10 AIK 8 4 4 0 0 +4 (25-21) 12 1,50 0,50
11 Brynäs IF 9 4 4 0 1 -4 (22-26) 13 1,44 -0,44
12 HV71 8 3 4 1 0 +3 (28-25) 11 1,38 0,38
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
tompap71: Hahahaha Sundlöv helt otroligt men inte förvånad!!!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
tjugo8: hade inte läst något, hade morgonmöten...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Ser ut som Larsson blir kvar ett tag till.

Från SHL-upptaktsträffen meddelas att Brynäs sportchef Micke Sundlöv inte är på plats. Han ska skriver kontrakt med Alexander Larsson.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

DavyDjoos:

No shit Sherlock! ;)

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Upptaktsträff idag!?

TJ, HGK, Sunken tog 7.14-tåget till Stockholm, allt startar 10.00 enligt HGK:s snack med TJ...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Hade ju planerat att åka till Berlin i december och kolla på slutspelet så det var lite tråkigt att dom förlorade.. men spelar man med 4 juniorer  och saknar 7 spelare är det klart det är svårt att få ihop det..

En forwards till måste nästan in alltså, men vänta NHL-Camperna och plocka in någon som inte platsar i NHL så blir detta bra till slut tror jag =)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rodrigo: mm jävligt träligt. Hoppades verkligen på han i brynäs.  Tycker dock fortfarande att 1 till forward måste in med tanke på alla skador.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Tråkigt att inte få se Aaltonen i SHL, framförallt i BIF då men skulle ändå vara trevligt att se honom i vilket lag som helst, med tanke på vilken artist han är.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Undrar om Växjö med flera kommer att få tokspel över detta?
Med tanke på vad som hände förra säsongen, när Franson lämnade.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Murvelhausse på hög nivå... Detta kan vara bland det mest patetiska jag läst på länge... Glädjetårar och +++++ för en slumpseger som ledde till slutspel i ET...

Myspinne på kvällstidningarnas redaktioner. Fara att Dif får hybris säger jag...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
70 Rodrigues: Jo, jag hjular inte av glädje när vi förlorar, men det svider betydligt mindre när det är på försäsongen.

Många verkar tro att om man inte sitter här och spyr galla vid förluster, så stöttar och älskar man inte sitt lag. Vilket naturligtvis är fel. Men det fattar ju du också :-)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
foppa78: Du får ju tycka vad du vill. Jag är av den åsikten att det kan vara skönt att lappa ihop laget lite när det är ET-slutspel. Är det skitsnack så tyck det då. Själv tycker jag du är en grinolle som onyanserat gnäller på det mesta när det gäller ishockey.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Idag skrev då även Sportbladet om det som oroat mig stora delar av försäsongen. Bill Sweatt. Tilltänkt poängspelare.

Noll minuters matchvana för honom med sitt nya lag. När är han tillbaks ? Hur många matcher behöver han för att hitta in i spelet när serien startat ? Hur många matcher för att få upp matchtempo ?

Jävligt tveksamt om vi har råd att jobba med såna här marginaler.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013

bradberry: Det skulle betyda att ledningen har fel när man pratar om god ekonomi.

Men jag påstår att Brynäs har en helt ok omsättning. För några år sen hade man bara de fýra stora + Modo före sej. Nu är det ju så förbannat svårt att jämföra eftersom alla lag tycks välja själva vilka siffror man vill redovisa för media (netto- eller bruttoomsättning, omsättning för moderföreningen eller koncernen osv.)

Brynäs stora problem (bortsett från det sportsliga) är att arenan kostar mer än man räknat med (källa: bl.a. klubbdirektören). Brynäs är ett av få lag (förmodligen det enda sedan stockholmslagen lämnat Globen) där den sportsliga verksamheten finansierar driften av ishallen man spelar i.

Jag trodde man var ifatt nu, bl.a. med hjälp av ett fullständigt oväntat guld. Men just nu finns inget som tyder på (mer än att ledningen säger det) att Brynäs kommer att etablera sej bland topp fyra inom överskådlig tid. Om nånsin.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Jajjen: "Om det nu är så att det finns pengar för ett topplag i SHL varför syns det inte där?"

- Man måste nog titta på det där med ekonomin i ett större sammanhang. Brynäs har ett ok eget kapital nu men omsättningsmässigt ligger man en bra bit från toppen, mao blåser man ekonomin på en massa stjärnor har man inget eget kapital att ta av längre fram... Enkel matematik! Klubbar som FBK o Linköping m.fl. går kanske inte med mera plus än Brynäs men har större omsättning och därmed en större spelarbudget. Tycker iofs att vi skulle värvat en eller två poängsprutor till i år jag med. Levererar inte transatlanterna kan det stå oss dyrt. Dock är starkt eget kapital bra för att kortsiktigt förstärka och fylla tomrum etc. På sikt måste man dock även öka omsättningen för att "bli en av de ledande klubbarna i svensk hockey..."

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Jajjen:Damn, vad har hänt ;-)
Kommentera

1586919 · »