Brynäs IF

711075 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda-Brynäs 2019-09-14

1986163 · » Till forumet


Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Pellegbg: Jo det gjorde jag. Via vanliga ingången. Så bägge verkade funka ☺️
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Petrov:
Bortaingånen o jag antar att du kom in och fick se denna fina uppvisningen! ☺️
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Pellegbg: Hmm, skall man gå in vid bortastå när man har sittplatsbiljett till M eller vanliga ingången?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Mattson: Boqen ligger bra till
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Mattson: de är ju kanon då blir de svårare för Boken. Trodde de va helt klart med KHL för Zacha men jag hade fel my bad sorry.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Dallemas: Sacha blev kvar i Devils ändå. Tuffare för Boqvist.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Nu är alla platser fulla!!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Charles: Ryktet säger några 1:a rundor och en back som Severson eller Vatanen.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Dallemas: ryktet snackar dock om Hall mot Laine så det skulle ju inte hjälpa tyvärr
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Dallemas: Vi får hoppas på det. Eller att de tar in nån etablerad iaf.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Davey85: om man ska gripa ett halmstrå så ryktas de om Laine till Devils
Kommentera


Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Pavel Zacha till KHL. Då är det en mindre för Boqvist att slåss mot.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Wesley: Nu är ni i en matchtråd och flippar och floppar.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Flipp - Brynäs IF

Flopp - Resten
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Samsung:

Flipp - Ersson

Flopp: - Örebro
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Samsung: Min topp 3:

Flippar:
Jaedon Descheneau, Brynäs
Jakob Forsbacka-Karlsson, Växjö
Isac Brännström, Luleå

Floppar:
Niklas Svedberg, Djurgården
Jonas Ahnelöv, Leksand
Patrik Lundh, Linköping

Tänkte ta med Kinnvall på flipplistan men efter skadan han drog på sig sist känns det osäkert hur statusen är med honom.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Peja: Frågan är om man kan kalla det flopp att Leksand åker ur? Helt klart flipp i min värld 😉
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
mattiask: man får ta vem man vill på vilket sätt man vill :)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Tror Ingman blir en stor succé.

Leksand blir floppen. De åker ur, som vanligt.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Samsung: Måste det vara nyförvärv eller får man ta vilken/vilka spelare som helst i lagen? Ja menar en flipp kontra flopp kan ju vara vem som helst SETT till vad man förväntar sig av spelaren?

Årets flipp tror jag kan bli Juhani Tyrväinen i Luleå. Känns som ett bra lag att komma in i och troligtvis ganska "lätt" att komma in i och producera.

Årets flopp säger jag Johan Fransson i Leksand. Visst han kan säkert vara en väldigt bra värvning - men jag tror inte han kommer klara av att prestera på den nivån som Leksand hoppas. MEN sen är frågan om han då ska kallas för flopp? :)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Axle San: 😇 OK, bra då vet vi!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Samsung: Känns trist med en flopplista så jag hoppar
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Samsung:
Årets flipp:
Jeadon Descheneu

Årets flopp:
Axel Holmström

Kul grej Samsung!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Ska vi göra en grej? Vilken tror ni alla blir shls största flopp? Såklart sett till förutsättningarna :)
Jag börjar.

Tror att Patrik Berglund blir årets flopp. Innan säsongen är slut spelar han utomlands nånstans.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Jag har imponerats av hur pass bra Desch faktiskt är.
Hårt kämpande och det gäller även i hemjobbet vilket inte nödvändigtvis är en självklarhet bland offensivt lagda forwards.

På 8 matcher blev det 5mål( en på straff) och 2-ass(1 andra)
Denna värvning är klockren, och jag hoppas att Brynäs fortsätter att göra ett grundligt scouting-arbete för att i den största mån det går, undvika tilltänkta spetsspelare som floppar, kristo caparouso.
Så creds till Brynäs och Inge. Keep it up.


Tycker Brynäs gjort det mycket bra hittills och jag känner mig hoppfull.
Positiva vindar och en hög målsättning och kravbild på spelare som kanske inte har levererat vad som förväntades förra säsongen.

Gillar MS tydlighet när han säger att spelarna ska känna en stolthet att få representera klubbmärket. Och att spelarna inte ska tro att det går att avrunda sin karriär i Brynäs på ett halvhjärtat sätt.

Om jag jämför detta lag jämfört med förra säsongen, så tycker jag att det känns tryggare/stabilare, mycket tack vare att Brodecki värvades nu på slutet, det behövdes en förstärkning. Så laget inte blir så sårbart vid skador/avstängningar.

Sen så hoppas jag ju självklart att Boqvist joinar, men först och främst önskar jag honom lycka och framgång i Devs och att han tar en plats.

Detsamma gäller Söderström såklart.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Rumpelstiltskin: Ja han kommer få spela PP med Rödin & co så han kommer säkert upp i 25+ pinnar.
Men i 5 vs 5 utan Boken iår.. med säg.. Sallinen & Brodecki? Max 15 pinnar i 5 vs 5.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Samsung: Jsg skulle bli mäktat förvånad om Danielsson inte har 25+ i pinnar efter den här säsongen.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Såg alla matcher i Cupen nu och har bara missat en period mot Ässet.
Här följer min åsikt & känsla av det jag sett.

Målvakterna:

Är inte ett dugg orolig där , vi kommer ha ett grymt par i vinter.
Surret går att Ersson kommer ta spaden av Jocke, är inte så säker på det, Jocke har varit riktigt vass , och nu skadefri en längre tid och alla vet ju vad han besitter. Känns så otroligt mycket bättre nu än på länge med keeperserna.

Backar:

Utropstecknet och nya Fälth , Kinnvall , Joel Persson etc blir ju Ingeman.
Lite lite för självisk i vissa moment, tyckte man såg det mot Leksand igår att han hade läge att släppa pucken flera ggr men höll den själv, kommer komma. Tror på riktigt att han kan stå för nått i stil med 7+20 denna säsong.
Kilström älskar jag. Nya härföraren och ska nöta sjukt med tid i vinter. Bertilsson light.
Sigalet, kommentarer överflödig. Sjukt stabil.
Resten tycker jag har skött sig, Lindelöf kan bli nya Porseland / Henke L eller dylikt, halvt orolig där. Saknar tryck i sin åkning, gick bra i allsvenskan ändå men i SHL går allt så mycket fortare.
Vad händer när Lasch & co är i zonen istället för namn som Olsson Trkulja?. Oros.

Forwards:

Jävlar vad det syntes igår vad Rödin besitter. Sjukt bra på täcka pucken , har inte snabbheten ännu men igår kändes han i gammalt gott slag. 40+ poäng där om han får vara skadefri.
Deärsåsköntde och Scott. Kanon.
Oros över Zetterberg & Danielsson. Tröga. Saknar klipp i skridskoåkningen. Märktes igår vad viktigt det var för Danny att få trycka dit en i pp. Tror ingen av dom kommer komma upp i 20 poäng ens. Danielsson kan bli nya sjunkstenen tror jag. Bänkad innan säsongen är slut?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Petrov:
Den ska vara fixad nu!
Lättare att gå in på Facebook eller bskvs hemsida!

Det var 300 extraplatser bokade före när dom andra platserna nedanför sektionen öppnades upp efter ett par dagar. Alltså blir vi ännu fler supportrar :)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Pellegbg: Nu är det tyvärr så att länken har halkat ner på Brynäs hemsida och den på bskv:s hemsida pekar fel (man kommer bara till alla sektioner utom M). Kvar finns bara den i bskv:s facebookgrupp som pekar rätt. Undrar om alla lokala Brynäsfans vet om denna länk?

Jag har mina biljetter säkrade men det vore ju kul om det blir helt fullt med Brynäsare på sektion M. Det finns fortfarande tomma platser längst ner på M vänster och en hel del platser på M höger.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Petrov:
Nu har dom öppnat upp dessa platser som du sökte från början!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Själv sitter jag på Sektion N, tre Frölundaiter till vänster om mig, tre till höger också #33 i mitten😊.
Mina kompisar håller på Frölunda men jag ska se till att jag hörs👍
Ska bli kul😊
#33
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Pellegbg: Bokade precis ett par biljetter på den högra sidan med så några färre nu :) Perfekt tillfälle att inviga nya tröjan med hehe
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Nu är hela vänstra sidan bredvid sektion M full! Tog mindre än ett dygn att fylla!

Dags att fylla höger sida om Brynäsläktaren nu folk! Finns några platser kvar...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Petrov:
Kommer nog vara fullt med Brynäsare på övriga platser också (även mixade par)

Många som föredrar att sitta på långsidan eller längre bort från klacken!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Pellegbg: Ja, det är nog en bra idé att försöka samla så många Brynäsare som möjligt på samma ställe. De man kanske inte når är väl de sällskap där det finns supportrar från bägge läger. Inte helt ovanligt med "mixade" par i Scandinavium heller. Undrar hur det går med "samvaron" om fel lag vunnit? :-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Petrov:

Jag tror de 300 extra platserna inte är fullt hela sektionen m vänster så biljetterna nedanför kanske hålls upptagna längre fram till matchstart. Verkar ha gått åt en hel del biljetter redan! Riktigt kul!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Petrov:
Vilka menar du? Dom gråa nedanför ingången där?
Kanske hade blivit uppbokade direkt?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Pellegbg: De främre raderna på sektion M vänster var redan upptagna fast jag hängde på låset. Tjyvhåller man på dessa eller finns det nån hemlig gräddfil till dessa? Jag fick mina i alla fall. Var nervös väntan på denna länk när man såg N sektionen fyllas på...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Nu fungerar länken!

Sprid detta o visst ska vi fylla alla platser nu!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Kopierat från BSKV:
Imorgon (hoppas vi) släpps biljettlänken för de 300platser som är reserverade åt Brynäsare av Frölunda! Alltså de platser som utöver klacksektionen kommer skapa ett område för 450st Brynäsare! Passa på att köpa prissänkta biljetter och ingå i Brynässtödet!

På klacksektionen (Den ordinarie stådelen) finns endast FÅTAL platser kvar nu. Beäknas vara slut inom kort.

Dela gärna detta till alla ni känner!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
munkas:
Det är som sagt upp till allihopa att boka. De ordinarie bortabiljetterna hos supporterklubben fanns 30 st kvar i tisdags. Så borde bli rejält med Brynäsare den 14:e!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Pellegbg: Hoppas många brynäsare tar sig dit! Laget behöver allt stöd de kan få. Det blir en tuff inledning på serien med Fhc och Lhc borta och sen Fbk i hemmapremiären. På de första 8 omgångarna så känns 2-4 poäng ganska rimligt. Sen lättar spelschemat lite och vi kan börja jakten på 13:e platsen.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Imorgon kommer länken till Brynäsläktaren bredvid bortasektionen.

Kostar 150 kr istället för 290 kr. 350 stycken extra platser har vi!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Pellegbg:

Den 30/8 ska dom släppa biljetterna vilket det står. Folk som var medlemmar på ticnet kan boka idag.

Skickade en länk nedanför där ni kan boka till Brynässektionen. Dessa kostar 150 kr istället för 290 kr!

Efter fredag går det säkert att boka vis ticnet också bredvid brynässektionen! Tror vi blir rejält många i premiären!
Kommentera


Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Pellegbg: Nu blev det inte 30/8 som Frölunda släppte biljetter utan det kom ett mail redan idag där allt utom platserna i och bredvid bortaklacken var bokningsbara. Någon länk till bokning av platserna bredvid bortaklacken fanns emellertid inte. Jag utgår från att infon stämmer och har is i magen ett par dagar till men litet oroligt känns det... :-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Ny info som står på bskvs hemsida!
Premiären närmar sig! Detta gäller!

Frölunda,Brynäs och Bskv önskar att alla Brynäsare samlas på ett ställe i arenan. Detta för att skapa en trevlig inramning för premiären. Hur ska detta gå till. Jo så här :)


Utöver klackdelen har ett extra stort område på sidorna om klacken reserverats åt enbart Brynäsfans och dessa sittplatser kommer gå att bokas via en särskild länk som Frölunda släpper den 30e då de släpper sina egna biljetter. Vi kommer lägga ut länken så fort vi får den.

På läktaren kommer också ett stort antal premiärflaggor finnas att vifta med innan matchstart. Var inte rädda för att hugga i, all hjälp är välkommen. När matchen väl är igång gäller flaggviftning när spelet är avblåst!! Arenans regler och inget vi kan styra.

Kommer vi ha nån samling innan match? ja faktiskt!! , Denna gång har vi abbonerat O´Learys på Avenyn för bara Brynäsare. Mer detaljer kommer. Alla Brynäsare är välkomna, men vet du med dig att du absolut tänker komma, hör gärna av dig till oss så vi kan få ett hum om antalet som kan tänkas dyka upp.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2019-09-14
Petrov:
Står dock att övriga brynäsplatser kommer länkas ut så det bör nog finnas platser där före matchdagen.

Men bokar du via någon supporterklubb kostar biljetten 100 kr bara :)
Kommentera

1986163 · »