Brynäs IF

715127 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda - Brynäs IF | 27/10

« · 603780 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues:
Jagr gör mål vart 7:e... och skjuter 4 skott per match ungefär.
Där har vi en del att göra!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Din bitterhet förgyller faktiskt tillvaron även efter en förlust. Jag skrattar faktiskt när jag läser hur less du allt som oftast verkar vara. Hoppas du bjuder på det ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Huge: Finns det något Brynäs gör dåligt??
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Danne66: Naturligtvis hade det varit bättre med vinster, det är det alltid.
Kanske Boork vågar spela ett mer offensvit spel i fortsättningen mot lag som vi har en chans att slå på bortaplan. Mot Luleå och TIK borta så var det tillfälligheter som avgjorde.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
rackham: Vart 8:e skott ska vara mål enligt vissa skribenter!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues:
Bara 19-44 i skott ikväll. Det tar sig...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Det tror jag inte många gör men däremot måste man ta full pott hemma mot DIF tex. Poäng i bortamatcherna mot Luleå och TIK hade också behövts, det är där vi lever farligt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: "Frölunda kan spela på 25% av sin kapacitiet och ändå slå Brynäs!!"

Eftersom ett sådant påstående kommer från just dig, så tror jag faktiskt att du menar allvar...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Jag svarade på "Hockeyoraklets" inlägg!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Huge:
För att gå till slutspel behövs ca 75 p, dvs vinst i varannan match. Vi ligger nu 4 p efter slutspelsschema...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Varför ska vi nöja oss med att slå åra bottenkollegor, då kan dom ju lika gärna lägga av. Men det är som vanligt i Gävle, alla tror att det ordnar sig o rycker lätt på axlarna, det är en sådan inställning som gör att Brynäs är det bottenlag dom förtjänar att vara!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10

JanT:

Statistik kan man alltid förvränga, men sannolikhetslära är tyvärr oomkullrunkeligt.

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Å ändå så kräver du vinst av Brynäs?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Huge: Frölunda kan spela på 25% av sin kapacitiet och ändå slå Brynäs!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Håller med till fullo.
Det panikartade tabellstirrandet och KS-snacket redan nu är ju bara komiskt. Trösten för denna kategori supportrar är ju iaf att det räcker med en vinst, så är vi ett topplag igen... :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Huge: Hedervärda förluster syns dock dåligt i tabellen som ändå är det som avgör i slutändan. Det är lite synd att vi inte kan vara mer effektiva å de lägen som bjuds. 0-1 till brynäs när matchen står och väger i mitten på 1:a så kunde det ha sett annorlunda ut. Men det är bara att komma igen.

Jag vet inte, men på nåt sätt så är jag inte orolig. Det finns ju de som börjar prata om kvalserien och liknande..


efter 14 omgångar...Å det är ju att måla fan på väggen.

Jag har kollat på våra hemmamatcher där vi har några riktigt tuffa matcher, 29/10 Linköping
1/11 Färjestad
15/11 HV 71

Men sen kommer det lite "lättare" motstånd om man jämför mot topplagen som vi mött nu under en tid.

19/11 Modo
21/11 Luleå
28/11 Timrå
8/12 Södertälje
10/12 Leksand

Det är dessa matcher vi måste fokusera på. Naturligtvis måste vi vinna på bortaplan med, och det SNART!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Huge: Hur menar du med "Brynäs i normalt slag hade haft en jättechans idag"? 18 raka är väl i allra högsta grad normalt slag, snarare bättre än normalt som hade varit typ 5-0 eller så. Vad gäller chanserna så sätter man inga, målet var en bjudning.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Poffa: Vad hjälper statstik i dessa hårda tider, dubbeltorsk för våra favoritlag! Statistik kan man som bekant vränga hur man vill.....
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Det är inte modet som är största problemet, som jag ser det.
Idag krigar vi på bra som det verkar av rapporterna och känslan man fick var att ett Brynäs i normalt slag hade haft en jättechans idag, då Frölunda verkade lite nonchalanta och inte helt på topp för dagen. Det intrycket fick jag även efter att ha sett dom mot Mora senast, där dom också lite turligt fick med sig extrapinnen.
Men nu är vi inte i normalt slag och då måste det till andra saker: första målet, igenspikad kasse (vilket man väl kan säga nästan infriades idag av en strålande Korhonen) och sedan att vi sätter dom chanser vi får.
Kort sagt: vi gör en bra insats sett till omständigheterna, som jag ser det.
Vi möter trots allt ett halvt landslag...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
bradberry: Kan vara hur jävla tufft som helst, vi fick 0 p iaf!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Se på fan! GP skriver att matchen var jämn å att BIF ägde halva första...... Säkert nån okunnig stofil som vikarierat på matchen :-) (Se länk!)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: Ja det är typiskt att Brynäs "förlorar planenligt" samtidigt som att det skräller lite här och var. Det skall bli högeligen intressant att se vad som händer i framtiden. Vi har fortfarande två tuffa matcher kvar innan "Hellweek" är över. Sen väntar betydligt viktigare "sexpoängsmatcher"
men det känns som att Boork måste göra nånting för att gjota mod i gubbarna.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Spelar man med nuvarande taktik förlorar man 10 av 10 matcher mot Frölunda, men kanske med små siffror. Skulle man våga gå framåt mera kanske man torskade några matcher klart men å andra sidan kanske man skulle kunna ha tur å knipa ledningen i någan match å därigenom vinna 1 eller 2 av 10.

Vad föredrar man? Tråkspel, noll poäng men inte så usel målskillnad eller offensivare spel, 4-6 poäng å kanske lite fler insläppta mål? (på 10 matcher mot Frölunda som ex.)

Boorken får fanimej ta sig i kragen nu å gjuta lite mod i killarna. Med denna taktik säger man ju från början att "vi är så jävla mycket sämre att vi måste spela extremdefensiv". Hur påverkar det självförtroendet om jag får fråga.....?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Tänk att dom andra bottelagen går in för att vinna mot toppen, tänk om brynäs också kunde köra med den filosofin?? Men tyvärr så går det inte att vinna matcher med defensiv betonghockey!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
GävleLasse: Jag har ju tjatat ett tag om att gå ner på backar..., men att spela med fyra stycken är kanske att ta i...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
munkas: Ja det kan man lugnt säga. Nu är det upp till bevis för Boork.
Undrar hur det gick för Lavins. Det känns nästan aom at Boork borde ta hem Niklas Andersson, allt för att få tillbaka lite konkurrens bland backarna.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Lunkan: Nja, på tisdag kan det vara tre poäng upp till kvalseriestrecket...1 poäng av 12 möjliga i de tuffa bortamatcherna och 1 pinne hemma mot Djurgården kan väl sammanfattas ungefär som "pissdåligt".
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
munkas: Fan det är inte en dans på rosor att hålla på det här laget det skall gudarna veta. 2 nya tuffa matcher iof på hemmaplan så nån j-a pinne kan dom väl plocka????
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Får väl passa på att tacka FBK och HV ikväll då....NOT!
Vips så var det tre poäng ner till kvalseriestrecket....
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
70 Rodrigues: "Brynäs gäng tar noll poäng, på lördag blir det mera däng"
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Huge: Hur lyder matchanalysen nu ikväll, eller har SVT text inte hunnit lägga in d än??
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
wap.hockeysnack.com
Nu kan man ju hoppas att lite kraft finns kvar till nästa match.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
sylf: Ja, nu ligger vi väl 8:a?? Selander: Hong Kongs analys eller inte, vi torskade iaf!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Det enda positiva med Brynäs denna höst är att laget, än så länge i alla fall, aldrig faller igenom och tappar koncepterna helt i nån match. Om nu det är nån tröst när förlusterna bara staplas på varann... Men har man som jag tippat laget bli 10-11:a är det här ingen chock. Brynäs den här säsongen är inte bättre än så. Allt annat är villfarelser...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
wap.hockeysnack.com
Sylf kommer du någonsin bli nöjd. Nu väntar vi nästa gäng, själv väntar jag på en nyanserad rapport från "Hong Kong"
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
90Steen_: Jaha, ja...där fick man för att var optimistisk och trodde på vinst ikväll. Det är bara för Brynäs o ta nya tag inför de kommande hemmamatcherna. Svårt motstånd men inget är omöjligt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Slut 3 - 1 ..
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Ovanligt att dom släpper in ett mål i öppet ..
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
brynasaren: Korhonen ute eller?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
3 - 1 ..
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
90Steen_: Lite hopp fick man ju nu i alla fall, om inte annat så har dom i alla fall gjort mål i de här två bortamatcherna.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
90Steen_: vilken skitkväll ! ;(


IGEN!!!!!!!!!!!!!!!


Snart är vi jumbo för att stanna
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
90Steen_: härligt Björne
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
2 - 1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
Jaha .. Lavins "skadad" .. det ända som fattades .. vilken skitkväll ! ;(
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
wap.hockeysnack.com
2-0 är ju smicker med tanke på hur mycket dom andra loosar
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
brynasaren: japp .. men väntad så ..
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
90Steen_: Jaha, ännu än förlust.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
NEJ NUUUU JÄÄÄVLAR KÄNNS DET BITTERT!
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs IF | 27/10
2-0 . kört
Kommentera

« · 603780 · »