Brynäs IF

711075 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26

1794162 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Powerfade:
Vision visst. Inte många klubbar som har det inskrivet i sina stadgar. Det har Brynäs.
Brynäs är inte 99%. Brynäs är all in. Har varit i alla fall.
Vi har ju besvärande höga resultatkrav också.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Auchinleck: Man får inte glömma att alla företag och föreningar svänger med olika värdeord. "Ord utan handling är bara ord". Något som kan tillämpas i 99% av fallen...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Powerfade:
Är man intresserad av att leda utvecklingen får man vända på alla stenar och inte ge motståndarna hcp. Det var lite trist inställning på den fronten på BZ-chatten tyvärr.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Carl Lejonkräk: Otroligt nog har vi tagit två 0-poängare på raken endast en gång under säsongen. Och det var i höstas innan landslagsuppehållet mot Malmö och Karlskrona.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
dacke72: ja just det, sen var väl också en förlust i Sudden och en på straffar?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Carl Lejonkräk: Var inte Rautio sjuk så att JJ fick stå en match? Kan ha påverkat sviten.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
ellis: Fast visst hade vi 5 raka vinster innan jul? I så fall kan vi kvitta vinstsviten mot förlustsviten. Oavsett så är det ju hur säsongen slutar som är viktigt och det är ännu ett oskrivet kort.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
ellis: Hörredu domedagsprofeten. Det var 5 torsk i rad. Och nej, självklart inte, lika lite som att en torsk imorgon skulle vara ett bevis på att kval är närstående.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Fast en seger kvittar väl inte direkt sex förluster, så de vita rockarna kan väl finnas i beredskapsläge så länge i alla fall.
Förlust i morgon kväll och vi är nere på jorden igen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Carl Lejonkräk: Emellanåt kanske men Fälth, Gunde & Pudas hade klart bäst passningsspel igår. Satte nästan varje uppspel.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Auchinleck: Det behövs inga vita rockar. Att tro på det man gör och kämpa på funkar lika bra. Precis som man gjort i Brynäs. Det är väl snarare på läktarplats som man sökt nödlösningar varvat med gamnackade kommentarer...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Powerfade:
Vi behöver ingen i vit rock... som Mormor brukade säga?
Tar hellre en svacka.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
mattiask: Håller med i mycket det du skriver men drällde inte Fälth väl mycket med pucken igår?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Sitter på jobbet och har svårt att fatta att igår verkligen inträffade. Underbar seger.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Powerfade: Bara att kvitta förlustraden mot en vinstrad och fan se till att inte förlora en massa hemmamatcher i slutet på serien....
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
dacke72: Inget jag har påstått. Tvärt om så är det väl positivt att det inte krävs storspel för att vinna. Men jag vill just peka på det mentala som är så viktigt inom idrott. Kolla på Jensens ansiktsuttryck efter hans mål. Det förklarar mycket...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Vilken sjukt underbar seger igår och vilket fantastiskt jobb man gör från varje position på isen.
Dessutom väldigt kul när man inser på plats att man får en helt annan bild av vad som händer emellanåt.

* Fälth var vår näst bäste back. Herregud vad han spelar smart. Jag kan nog utan tvekan räkna ut 10 situationer där han ska ha en solklar tvåa MEN han gör saker så jävla snyggt/smidigt att domarna helt enkelt missar det. Galet bra igår.
* Kilström. Herrejävlar vilken match den karln gör. I mina ögon bäst på isen tillsammans med Rautio och Lindblom.
* Juniorkedjan. Vilket hästjobb!
* Rautio. Visar återigen vilken fantastisk målvakt han är och som någon/några skriver innan. Han har verkligen utvecklats vilket är kul att se.
* Lindblom. Jösses vilken hockeyspelare. Vi må ha haft Silfver, Järnkrok med flera. Men Lindblom dominerar isen på ett sätt jag aldrig tidigare sett. Magisk igår! Hela den kedjan är magisk igår.
* Bulan/Sjödda. Säga vad man vill om dessa två men jävlar vad aktiva dom är/var igår. Kändes som att de gjorde det mesta rätt hela tiden.
* Paille. Vi satt igår på läktaren och typ skratta åt honom då situationen såg väldigt konstig ut. Han kom med en jävla fart. Men vilken respekt han visar i det läget. Oj!

Igår gör vi verkligen en fantastisk match. Frölunda är klart bättre första perioden. Sen tycker jag vi är det bättre laget period 2 och 3.
Många på plats igår hävdade att Frölunda gör en dålig match osv. Men jag tycker det är Brynäs som gör det för bra för att Frölunda ska ses som dåliga.
Vi gör en fantastisk match, framförallt bakåt där Frölunda delvis har mycket långa anfall men inte kommer till några större lägen förutom i första perioden.

Det här var en sådan seger man bara tror man drömmer om - men jävlar vad skönt det är när drömmarna slår in!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Powerfade: Å andra sidan var det ingen stormatch igår av något av lagen. Att säga att vi storspelade skulle vara att överdriva. Förhoppningsvis går det åt rätt håll nu i alla fall. Det blir lite mer avslappnat i hjärnorna.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Huss: Ja det är många som vill tycka. Fast sett till insatserna under den här svackan så har det inte varit några hålögda spelare som sitter i båset med tomma och uppgivna blickar. Så jag är övertygad om att de handlat om helt andra saker. Man måste ha flyt i idrott. Mental balans. Man får ett skottläge.. En spelare med gott självförtroende nyper bara till utan krusiduller medan en spelare som har det tungt hinner tänka tusen saker innan någonting händer.

Den enda som egentligen behöver bry sig om nästa säsong är Bz.. Idrott handlar om här och nu...i alla fall för oss som tittar på.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Peja: Om fler köpte deras plustjänst så kanske bortaresorna blir fler och längre.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Carl Lejonkräk: Jag säger som Dr. Dängrot. Jag är Skeptisk!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Powerfade: Att Bulan, W2 och Pudas ryktas bort förändras knappast av gårdagens seger, hur skön den än var.
När det gäller påverkan i form av energidränage är det något som även "experterna" verkar träta om.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Powerfade: Förmodligen för att jag överygade alla om att Brynäs som lag inte påverkas negativt av att spelare eller tränare byter/ryktas byta klubb nästa säsong utan att sådant istället kan stärka gruppen då de går samman för att avsluta sin tid tillsammans på bästa vis.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Peja: Mansson brukar åka på bortamatcherna i "närområdet" iaf. Det är nog Linköping han åker till som längst.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Peja: Intressant vändning i Brynäsboken. Borta är konspirationsteorierna, borta är de nattsvarta förutsägelserna... ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Peja: Oroväckande tyst kring Lucas Carlsson...
Han var lite vilsen under matchen tycker jag så det kan vara flunsan som gjorde att han bröt.
Ersson lite stabbig men kanske passar mot Malmö, annars ser jag gärna Kinnvall som 6e back på lördag.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
dacke72: Gävletidningarna skickar sällan egna till bortamatcher nuförtiden. De citerar ofta Cmores intervjuer i sina matchartiklar.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Idag var det inte äckligt att vakna / åka till jobbet! :-)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
dacke72:
De vill ställa egna frågor. Och de där textrobotarna pratar nog inte så mycket heller...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Auchinleck: Ja det är märkligt att ingen journalist har några frågor på dom där presskonferenserna. Hade räckt med två av oss som skriver på forumet för att fylla på med frågor i ett halvår framöver.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Skrubben:
Floskler, floskler, några frågor?
Floskler, floskler, några frågor?

Varför ha "presskonferens"?
Alt. Var är Bert Robertsson? = )
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Chris11: Det där gjordes om för några år sen (10-15...?)

Förr räknades skott som gick i mål aldrig in i skottstatistiken. Numera är det så dock...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
KulaShaker: Skönt att vakna idag 🎉🙋‍♂️🙂😛🤗
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Chris11: Du har rätt, jag viker mig. Men härligt med vinst ikväll ändå! (Hade vi inga andra skott på mål)
God natt!!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
KulaShaker: det är väl klart att man räknar in målgivande skott som skott på mål? De går ju in.
Alla skott målvakten räddar eller går i mål räknas som skott på mål. Skott som bokstavligen går på målet räknas ej in, dvs skott i ramen eller burgaveln.

Vore ju konstigt annars, "målvakten räddade 31 av 31 skott på mål men släppte in 2 mål idag"
Kommentera



Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Brynäsgubbe: Inte för att jag vill förta något, men jag vill minnas att man inte räknar in målgivande skott i statistiken.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Skrubben: Tack.

Måste bara betona hur sjukt det är att vi gör tre mål på tre skott i tredje. Det ska ju bara inte gå. Nu blir det väldigt intressant att se hur Brynäs svarar mot Malmö.
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Chris11: Petter sa det i studion också. Han tycker att Rautio verkligen har utvecklats denna säsong. Intressant också att det har skett efter att han fyllt 30 år. Pecka gör ett makalöst jobb med våra målvakter.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Skrubben: Rautio har fått en hel del kritik från oss supportrar. Men han har bevisat för oss alla att han verkligen är en toppmålvakt i SHL.
Bra värvning av Bengtzén och bra jobb av Pecka som hjälpt Rautio att bli bättre! Det återstår att se om han håller samma nivå i slutspelet, då jävlar kan vi utmana!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Skräll att Frölunda inte lägger ut presskonfen. Lover att den varit uppe om de vunnit.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Chris11: ståpäls på blommans mål 👌 helt galet vackert ✌👍👏👏👏 och junisarna herregud helt respektlöst bra
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
dacke72: Rautio är verkligen värd att stå på lördag. Han har fått stå sjukt många bortamatcher denna säsong och mestadels gjort det riktigt bra. Målvaktsmatchen kan bli avgörande på lördag då vi möter seriens bästa keeper. Vi har inte råd att ha Felix i kassen då som släpper en del enkla puckar med jämna mellanrum!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Måste ge beröm till vår kapten, älskar honom, han är rätt man för jobbet!

C:et verkar gjort honom gott:

14/15 4 mål 55 matcher
15/16 4 mål 52 matcher
16/17 8 mål 37 matcher
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
dacke72: 👍 För kaptenen där....Viktiga matcher nu mot Malmö och Luleå, hör kan vi nästan säkra topp 6 .
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Carl Lejonkräk: Fint av lagkaptenen att lyfta fram juniorkedjan i direktsändning. Han sa t o m att resten av laget fick energi av den kedjan.
Nu hoppas jag Rautio blir förstekeeper. Sluta dutta med målvakterna. Den som är i form ska stå.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
honken21: ja, de håller i pucken några sekunder för länge hela tiden. Lite som Pudas.
Fälth, Kilas, Zanetti o Gunde var grymma idag!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Läge att sära på bröderna igen?

PoW-Granis-Blomqvist
Johnson-PaW-Paille
Kommentera

1794162 · »