Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12

1459537 · » Till forumet


Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Huge: Har inte Loob och Rundqvist bäst förutsättningar att se vem som är bäst lämpad till att leda laget? Czarnecki passar inte in..Tror helt enkelt inte spelarmaffian ,som du kallar dom, lyssnade på en sån lite smurf som czarnecki.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Jajjen: Ser ut som att deras fetknopp även har rakat bort moppemuschen, vid 47 års ålder. Stort!!!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12

Jajjen: HA! Såg just 0-2 för FBK. Hoppas deras fetknopp till tränare är nöjd nu.

...och Åslin är dö. Fan vad det händer grejer fast Brynäs inte lirar.

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12

Huge: Skönt ändå att pressens reaktion genomgående har varit att FBK suger. Det uppväger n ä s t a n gårdagens torsk.

Annars har det sett betydligt sämre ut jämfört med före december. På dom senaste 12 matcherna Brynäs spelat kan jag minnas EN riktigt bra insats (FBK 4-1). KS nästa? Eller bara formtoppning?

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Huge: FBKs ledning är proffsiga och deras tränade ögon har sett att CZ inte höll måttet ;-) Men jag håller med. Att ens FBK skrev kontrakt med honom är verkligen konstigt.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Burken: var inte tråden som ställde till det men huge dissade ros. Och trycker man på sv: så var det de inlägget du svarade på vad har huges fbk sympatier med ifrågasättnibgen av ros att göra? Ja självklart var du tvungen att dra in tallarna i det här också, vad har tallarna gjort dig? Fått nobben eller?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Burken: Jag håller fortfarande på FBK och har inte gett upp.
Undrar bara hur ledningen resonerat. Finns ingen större logik vare sig i deras agerande eller hos Ros.
Så oavsett tråd så haltar även din egen logik betänkligt....
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Blizzard: Nej jag förstår att en felaktig tråd kan ställa till det flr dig men jag har överseende. Du är ju tallefjant!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Blizzard: Han är förmodligen släkt med Ros, därav bristen på logik..   :-)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Burken:  ditt inlägg var inte ens logiskt om man kollar på vad du svara på......

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Huge: Vad nu då? Håller du inte på FBK längre?
Bara ge upp sådär bara för att det går emot lite ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Man måste ändå beundra murvlarna och hur dom tänker rent logiskt emellanåt.
Vad sägs om den här, där Tomas Ros i Sportbladet svarar på 2 frågor kring CZ och sparkningen.

Fråga 1: Var det rätt att sparka CZ?

Ros: Ja. Laget har inte producerat och FBK riskerar att missa slutspelet.
Då sparkar man tränaren. Enkel hockeylogik.

Fråga 2: Vad beror det på att spelare och ledare i många lag har fått lämna den här säsongen?

Svar: Panik. Klubbarna har stor panik eftersom det är så jämnt i ES.
Tre raka förluster och man är ett krislag.
Mitt tips: sitt still i båten.

Är det inte för underbart: först har FBK gjort helt rätt men samtidigt har dom drabbats av panik och borde sitta still i båten och ha lite mer tålamod.

Ja, jag säger då det....     :-)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Gurra88: "Folk snackade om att Czarnecki skulle få sparken innan jul.. Vilken missräkning, det höll till 18 Januari.. Så går det när man gapar efter för mycket Czarnecki"

Precis: så går det när en halsstarrig och otålig ledning gapar efter för mycket.
Att skriva 3-årskontrakt med en tränare utan att ta reda på vad tränaren har för filosofi känns minst sagt amatörmässigt.
Dom gapade väl efter en tränare som skulle få rätsida på laget omedelbart, när alla vet att sånt kan ta tid, samtidigt som man velat se snabba resultat.
Obegripligt och minst sagt förbryllande agerat av en så pass kunnig och erfaren ledning.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
foppa78: Det är ett psykologist och smart drag inför slutspelet, att de säger så. Det var ungefär som när spelarna i Brynäs sa att de ska vinna serien först och sen SM-guldet, det är också bra "krigsföring"! (Fast de har taggat ner lite utav de snacket på sistone).

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Bissett_19: Nån som hört nåt om magsjukan. Någon mer än LJ som torskat...?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12

Frölunda må ha spelat helt rätt mot ett för dagens dåligt Brynäs men sen att dom går ut och skryter att vi kan Brynäs och vi har läst deras spel det kanske dom har gjort men fyfan vad det retar mig!!!

Ny match mot Köplunda den 3 mars då är det dags att visa var skåpet ska stå men redan på lördag måste vi upp många många snäpp om vi ska ha någon chans mot SAIK som är bra mycket bättre än Frölunda!

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12

Erat:OM du kollar så ska dui se att samtliga lag har likadana uppehåll vid olika tillfällen.

Man får träna med mer intensitet...

Kommentera


Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12

"– Jag är inte nöjd alls. Vi är för tama. Vi är passiva, vi vinner inga kamper och vi jobbar inte tillräckligt hårt, sa tränaren Tommy Jonsson."


Bra TJ att visa missnöje, ist för att dalta med att man bara hade otur som CZ skulle predika om efter varje match. 

Tror att vi kommer få se ett revansch suget Brynäs på lördag!

Brynäs mår inte bra av alla jäkla uppehåll som upkommer från ingenstans, hur har schemaläggaren tänkt där? Jävligt orättvisst.


Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Gurra88: Jag vill inte ens träffa honom och vad skulle jag göra på arbetsförmedlingen?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
arnio: Du får se det positiva, du kanske får träffa din czarnecki på arbetsförmedlingen
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Bissett_19: Inte så konstigt att han såg ovanligt blek ut...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Gurra88: Jävla pissdag!!!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Gurra88: det snackades en del om Brynäs och kvalserien med, sen förutspås ju Brynäs förlora inför varjeca match. Jag läste till och med att någon påstod att jorden var rund
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12

Folk snackade om att Czarnecki skulle få sparken innan jul.. Vilken missräkning, det höll till 18 Januari.. Så går det när man gapar efter för mycket Czarnecki

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
sylf:

Jo,men blir det KS för dom så byts han nog ut innan dess,och det blir nog Trav-Challe som tar över.
Hardy ser ut att ha åldras 10 år bara på denna säsong,är det Boumediennes alla indianare?;)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Bissett_19: Hardy har ju redan meddelat sin avgång efter säsong, dom väntar nog ut gubben.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
spud:

Det tror jag inte,Modo känns stabila just nu.
Känns som det kommer stå mellan LHC,Växjö och Djurgårn om vilka som åker på den elfte platsen.Fast å andra sidan,det är helt omöjligt att ens tippa,allt verkar kunna hända i årets ES.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
70 Rodrigues: Tränarskiften är överskattade. Spelarna på isen är ju de samma, varken bättre eller sämre än tidigare. En ny stab besitter aldrig vad jag vet några magiska trollspön. Guldet till Brynäs? Jo i den bästa av världar. Och där skulle nog magi och trollspön behövas. Men vi lever  inte i den bästa av världar, så ett Brynäs-guld får vi nog vänta vidare på är jag rädd. På herrsidan alltså. Damlaget däremot kan kanske se till att ge klubben en gyllene jubileumspresent med ett SM-tecken i år? 
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12

Bissett_19: Tror inte det blir nån mer spark, ska vara om det andra KS laget känner att de vill göra ett skifte till KS går igång.

Ber till gudarna att det laget inte är MODO.

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
spud:

Och vem blir näste tränare att få gå?
Dahlen kanske,som snittat 1pinne per match de senaste 15 matcherna.Inte okej i HV-land,sen hänger väl Hardy rätt löst också...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Clarence:Ja det är nog den märkligaste spark jag sett i hockey sammanhang. Både vad gäller timing som resultat.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Clarence: Bättre kommer dom absolut att bli, men något guld vinner dom inte, det ska ju vi göra :-)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
70 Rodrigues: Hur nu än Czarnecki agerade i samband med uppbrottet från Brynäs och vad man än tycker om honom måste man säga att Färjestadsfansen denna kväll är bra patetiska när man läser deras inlägg på hockeysajterna. Nästan förbehållslöst utgår de nu från att laget med ny ledarsammansättning ska bli bäst och vinna guld igen. Tuppkammen är minsann hög inte bara inom laget utan även på läktarna...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Huge: Tycker du att försvarsspelet var bra mot luleå? Jade vi mött ett lag som klarat av att inte skjuta allt i magen på Svedda så hade vi torskar den matchen med.
Luleå fick till långa anfall på precis samma vis som frölunda fick idag. Hård checking på våra backar
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
foppa78: Säger samma sak dock skolan då ;)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Enda ljusglimten idag är att NC fått foten! Insatsen idag är under all kritik och vad gäller LJ så får det fan vara nog nu! Nä fyfan för att gå till jobbet imorn:-(
Kommentera


Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Loob i Sportbladet:

"– Vi hade en god idé om hur det här skulle bli skitbra. Men det har dykt upp lite friktioner, som gör att det inte har blivit den energispruta man hade önskat, säger Loob till TT."

Märklig historia.
De goda idéerna och ett 3-årskontrakt tyder ju på att man måste ha scoutat rejält bra och verkligen vetat vad man skulle få.
Ändå har man inte större tålamod än så här, så man undrar lite vad dom där "friktionerna" består av.

Kommentera


Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12

70 Rodrigues: " Nu verkar det ju som att Sundlöv mest är inställd på en forward, det var ett tag sedan man hörde något om en back. För mig så får det gärna bli både och."

Absolut. Det värsta är väl att inte ens det räcker för den framgång vi eftertraktar.

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Bissett_19: Intressant frågeställning, även om Bodin drar lite förhastade slutsatser på en enstaka insats.
Han hade ju lika gärna kunna haft ex lulematchen senast som underlag i sin bedömning av vårt försvarsspel, men som sagt: han har ändå en klar poäng i sitt resonemang.
Bra offensiv vinner matcher, bra defensiv vinner titlar.
Eller nåt sånt....

Klart oroande att LJ inte ser ut att bli så mkt bättre än så här.
Undrar hur Sundlöv och TJ resonerar om även Dackell blir borta och rimligtvis inte kan komma tillbaka i normalt slag den här säsongen?

Lägg isf pengarna på en stark defensiv back, finns väl inte nåt annat val i det här läget. Klockan tickar sakta men säkert mot den 31:a januari....
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Magsjukan går vidare i laget.
Lasse spydde i paus mellan andra och tredje perioden..
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Bissett_19: Ja det duttas något fruktansvärt i egen zon och de blir ideligen fastcheckade.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Bissett_19: Nu verkar det ju som att Sundlöv mest är inställd på en forward, det var ett tag sedan man hörde något om en back. För mig så får det gärna bli både och.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Bissett_19: Såna spelare går det 13 på dussinet, särskilt ur våra egna led. Ska man värva ska dom göra skillnad.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
sylf:

Jag ser Martin som en perfekt fjärdelinaspelare,han är som bäst när han får åka och jaga och checka,samt slippa vara konstruktiv.
Tror det även det blir så när Brynäs får tillbaka lite sjuka/skadade spelare.

Uffe Bodin på HS twittrade en bra åsikt ikväll:
"-Med det här försvarsspelet känns Brynäs inte som nån guldkandidat,dags för Sundlöv att satsa på en ny back"
Instämmer till fullo.
Gunderson-Bertil
Ekholm-Andersén
Sunken-Ny back
Då ser det bra ut.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Huge: Jag väntar fortfarande på något vettigt från din sida.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
70 Rodrigues: Då ser jag fram emot nåt vettigt från din sida redan i nästa inlägg då.
För dina senaste besök på kammaren verkar iaf inte ha gjort nån större nytta...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF onsdagen den 18/1-12
Huge: Jag lovar att skriva något vettigt den dagen du har gjort det.
Kommentera

1459537 · »