Brynäs IF

713961 inlägg · 7953 ämnen

Gameday

« · 2239951 · » Till forumet


Sv: Gameday
KalleTeodor: "Andrén gjorde en bra match igår" kryp tillbaka till din sten och isolerade lilla värld.. Positioneringen den människan har i målet platsar knappt i Ljusne AIK.
Flera ingripande igår var han helt jävla fel ute, bara en ren jävla tur att Luleå sköt i bröstplattan.
Kommentera

Sv: Gameday
Silfverkroken: Alcen och Andersen har ju som bekant talets gåva båda tre. 😂
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: Andersén vore verkligen definitionen av en kompisrekrytering. Hoppas verkligen inte det stämmer.
Kommentera

Sv: Gameday
Forsberg 1978: Snudd på ofattbart om Alcéns två första värvningar blir Mylläri och Andersén, men vi får väl se vad som händer...
Kommentera

Sv: Gameday
Sportnisse: Är detta sant så tappar jag det lilla förtroende jag har på denna föreningen!
Kommentera

Sv: Gameday
Sportnisse: ja jag blir inte förvånad om så är fallet.
Vi är redan tröga på rören.
Nu stog Bertilsson upp riktigt bra igår och bjöd på några sköna bröstvärmare men shit vad man märker att han inte längre hänger med i skäret, var nån situation utanför eget bås igår som det syntes tydligt.
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: a&g har valt att acceptera rollen då dom tagit jobbet.
I deras roll ingår det ibland att behöva ta obekväma beslut.
Truppen är för tunn, har man inte likvida medel för att göra något åt det ja då får man återigen be om hjälp. Det är en styrka att våga be om hjälp.
Sen har jag alltid ställt mig väldigt frågande till hur MH överlevt alla halshuggningar, speciellt med tanke på att han har ett defensivt ansvar där vi inte vart bra på flera säsonger.
Har han hjärtat på rätt plats kanske han skulle ställa sin plats till förfogande? Tjaa vad vet jag.
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: Enligt rykten på rinken igår så kommer Nicklas Andersen att presenteras inom kort. Han ska ha varit och plockat ut ny utrustning och tränar i Strömsbro för att nå matchform.
Förmodligen har han fått nån form av kontrakt.
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: Håller med dig om målvaktsparet. Problemet är ju att båda kommer in i denna säsong med uselt självförtroende. Tror i längden på Veini men han hade behövt en stabil back-up. I rättvisans namn så tycker jag dock att Andren gjorde en bra match igår.
Sen är det ju uppenbart vad Molin betyder för Brynäs inte minst i pp. Han kombinerar kyla och skicklighet med pucken med ett bra skott. Den ende i laget som är i närheten är Palve men Molins skott är bättre och Palve är också mer ojämn i passningsspelet. Det var ju samma visa förra året. Utan Molin (med tränarnas förtroende) förlorade vi i stort sett allt.
Om man inte har den skickligheten så återstår att sätta hårt tryck på mål vilket jag tycker varit uselt hittills. Jag skulle byta Eklind mot Sallinen. Han är inte ett tillräckligt hot i mina ögon.
Vad ska vi komplettera laget med om vi ska ta in spelare?
Vi behöver en spelare som utstrålar självförtroende och spelar med Pondus. Något som jag tycker laget saknar och faktiskt saknat länge.
En Oskar Lindblom eller Mattias Ekholm. Då menar jag som spelartyper och inte spelarna i sig förstås. Jag ser helst en sådan back då jag tycker att Rödin är nära att fylla den rollen men han förlorar sig i sig själv ibland.
Kommentera

Sv: Gameday
Samsung: Intressant att Västervik, som har en av Allsvenskans minsta spelarbudgetar, har värvat in 2 nordamerikanska backar de senaste veckorna.
Kommentera

Sv: Gameday
Samsung: Hittills talar ingenting för att A&G ska kunna renovera om den här truppen på ett bra sätt, men vi får väl ge dom "the benefit of the doubt"... Att vi övertaget befinner oss i en situation där hela laget behöver renoveras och dessa oerfarna personer ska göra't är ju ofattbart i sig, men det är som det är...
Kommentera

Sv: Gameday
Samsung:
De har 500 000 Brynäsare som stöd till att ta de beslut som är nödvändiga för Brynäs bästa i det här utsatta läget.
Om det känns obekvämt behöver de stöd att satsa på en annan karriär i en annan bransch.
Det finns bara en väg och det är FRAMÅT!
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: håller helt med dig.
Det är naivt att tro på denna trupp och målvaktspar.
Man måste bryta med Andrén och gå efter nått i riktig klass, vet inte vad marknaden har att erbjuda men nått måste göras.
Är Alcen och Grahm rätt personer att ta obekväma beslut?
Min känsla är nej.
Blir gärna bevisad att jag har fel.
Kommentera

Sv: Gameday
Peja:
Med tanke på de senaste säsongernas allt sämre tabell-läge och kvalspelet för att knappt halvår sedan är det UTESLUTET att Brynäs fans kommer att acceptera att Alcén & Grahm sitter nöjda med nuvarande trupp.
Det är sju matcher till novemberuppehållet.
Det är den tiden de har på sig.
Kommentera

Sv: Gameday
Samsung: Som jag har skrivit förut, kolla på skillnaden mellan hur Brynäs och Linköping har hanterat målvaktsbiten. Lundström och Andrén hade bägge otroligt olyckliga fjolårssäsonger. LHC tog in Högberg och bröt nyligen med Lundström som flyttat till Österrike medan Brynäs kör vidare på Andrén. Brynäs handlingsförlamning och ovilja att ta obekväma beslut på spelarfronten kommer bli kostsam i längden. Tränare verkar man däremot bekväma med att sparka på löpande band.
Kommentera

Sv: Gameday
Axle San: Andersén var riktigt dålig ifjol. Finns ingen anledning att ta in någon som är på samma nivå som Berglund & co. Skippa Andersén och låt oss minnas honom som den spelaren han en gång var.
Kommentera

Sv: Gameday
Samsung: Synd att Almtuna hittade en annan lösning.
Kommentera

Sv: Gameday
Axle San:

Jag tror vehli har det i sig och kan spela upp sig.
Får väldiga Asplund vibbar av Andrén, har det inte psykiskt just nu och har inte förmågan att stänga igen när vi har vinstchans, sena vändningar både mot Djurgården och igår Luleå.
Andrén borde man så fort som möjligt låna ut göra sig av med han har inte shl spel i sig nu.
Skulle må bra av att få stå mycket i etc Almtuna..
Kommentera

Sv: Gameday
Samsung: Oscar Dansk ryktas väl på väg bort från Moskva, kan vara något, lär dock inte hamna i SHL pga skatteskäl gissar jag.

Då Dansk närmast kommer från Nordamerika så finns inga skattemässiga hinder för honom att gå till SHL, det är rent av troligt.

Tänk vad fint om Korpiloski, Andersen och Dansk gick att lösa.
Kommentera

Sv: Gameday
Korpikoski i TPS lånas ut resten av säsongen till klubb utanför Finland (Klubb ej offentligt).
Skulle vart bra för vårt djup , känns som att Brynäs behöver hitta en matchande lekkamrat till Anton och Scott.
Behövs nån som går in där alternativt tillsammans med Palve.

Korpikoski har gjort en handful matcher för Columbus och Manner har även haft han endel i Finska landslaget. Så semi-koppling finns.

Övrigt, vet ej om det tagits upp här men Wännström klar för Ajoie i NL resten av säsongen.

Perfekta komplementet med Anton & Greg vore annars Boqvist , vet dock inte hans status och inställning för att börja säsongen i AHL iår.

Annan intressant statistik är att Ersson hade 90,4% förra säsongen, alla vet vart vi hamnade till slut.
Veini & Viktor ligger på 87% respektive 85% i skrivande stund.

Hoppas verkligen inte Alcen med vänner är naiva och sitter still i båten.

Tror bara vi är dagar ifrån att få läsa att Andersen är klar för säsongen ut, tror att där nånstans är vad vi får räkna med.

Oscar Dansk ryktas väl på väg bort från Moskva, kan vara något, lär dock inte hamna i SHL pga skatteskäl gissar jag.

Aja, firma Alcen/Grahm har lite jobb att göra.
Kommentera

Sv: Gameday
ellis: vi ska ju vara ett bottenlag så det följer helt linjerna att spelarna ska vara dåliga. Ta onödiga utvisningar, målvakstavlor, strunta i att markera, inte gå in i närkamper etc…
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: Spelarna i OIK är dessutom medvetna om att de måste spela smartare och mer disciplinerat än motståndarna om de skall ta poäng. Frågan är hur många bottenplaceringar det krävs av Brynäs trupp innan de når samma självinsikt?
Kommentera

Sv: Gameday
JanT: Ilskan och frustrationen även fast man vet att vi har ett bottenlag kan ju komma sig av att laget aldrig lyckas prestera bättre än förväntat. Det skulle ju den bästa av världar också kunna hända - nån säsong. Har du tänkt på det?
Kommentera

Sv: Gameday
MrCarla: ”Fast det är svårt att ha din positiva sida med 6 raka förluster och vi fans blir pissade på. Alla vet att vi spelar i Shl. Du behöver inte spela dum. Alla kan inte vara lika lycklig/positiv som dig efter en förslut och 6 raka i arslet.”

Vi fans blir pissade på? Vad får dig att säga så? Tror du att Brynäs spelare och ledare försöker att vinna mindre än andra lags spelare och ledare? Om så inte är fallet så är det ju du och andra likasinnade fans som pissar på dem eller hur?
Pissar Timrås spelare på Timrås fans eller pissar LHCs spelare och ledare på LHCs fans? Eller pissar AIKs spelare på AIKs fans? Eller gäller bara kissandet just Brynäs?

Tror du att jag är tillfreds med att Brynäs är ett bottenlag och lycklig över det? Om du tror det så tror du fel men jag tycker att vi förtjänar vår plats i SHL så länge inget lag besegrat oss i ett kval och det har bevisligen inte hänt än så länge i alla fall.
En god ton tycker jag att man kan ha även när det går tungt för Brynäs på isen.
Kommentera

Sv: Gameday
JanT: Tror du ja. Nu vänder det. Först mif hemma och sedan 2xlhc. Ganska så viktiga matcher skulle ja säga. 😁
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: Instämmer i analysen. Plats 11-14 är det som gäller i år, men det visste vi väl egentligen allihopa härinne. Har lite svårt att förstå den ilska och frustration vissa härinne visar upp. Brynäs IF säsongen 21/22 är ett bottenlag!
Kommentera

Sv: Gameday
Lesky: Kul - hoppas hon kan fortsätta utvecklas och bli en stommespelare så småningom.
Kommentera

Sv: Gameday
Forsberg 1978: MS ville inte att andra skulle se att det var "riktiga fynd" han hade kontakt med. Därför tog han faxen med sig till Karlkrona. (Där whisky on the rocks inträffade. Han hade missuppfattat även det.)
Kommentera

Sv: Gameday
Jockster : Klart han inte gör, Sundlöv tog väl faxen med sig....
Kommentera

Sv: Gameday
Rumpelstiltskin:
Jag tror ärligt talat inte att Alcén klarar av att varken hitta eller locka till sig kvalitet.
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: Maja Ålenius, Brynäs blott 16 åriga Hedesundafostrade (även GÄVLE GIK) från Gästrikland, gör sin första SDHL-poäng i afton, kändes nästan symboliskt efter diskussionen som förts här idag :-)
Kommentera

Sv: Gameday
JanT: Tycker ändå det finns ett Boorkiskt symbolvärde i att sparka någon som inte håller måttet. Var det inte Berglund och Mannberg som berättade i tidningen om att de brukade samåka till sina hemtrakter uppe i norr under somrarna? Eller var det Adam Pettersson och någon av de två? I så fall vore det ett miljövänligt alternativ att försöka bli av med bägge samtidigt.
Kommentera

Sv: Gameday
mk: Det var en jämn match som gick lite i vågor. Domarna blåste sönder matchen men Brynäs (främst offensiva spelare som Palve, Sallinen och Gunler) tog också onödiga utvisningar. Brynäs special teams är bedrövligt, så det gynnade verkligen inte laget.

Det var 2-2 med några minuter kvar. Då hade Genoway ett kanonläge där Luleå-keepern gjorde en bra räddning samtidigt som Sallinen lyckades dra på sig en utvisning i samband med Genoways målchans. Det gjorde att Luleå fick powerplay med några minuter kvar och kunde göra 3-2 efter att Andrén blivit grundlurad lite för enkelt. 4-2 var i tom kasse.

Med mer disciplin i slutet hade Brynäs tagit minst 1 poäng i den här matchen. Det var en jämn match som hade poängfördelning 1/2 (förlängning) som rättvis utdelning snarare än 0/3.

Nu har vi visserligen inte spelat jättemånga matcher så underlaget är fortfarande ganska begränsat, men målvakternas statistik är bedrövlig.

Veini Vehviläinen har 87,67% med 3,68 mål/match.
Viktor Andrén har 85,71% med 3,66 mål/match.

Brynäs har släppt in 44 mål på 11 matcher trots att man har en i grunden försiktigare och mer defensiv spelidé den här säsongen. Det är ett stort underbetyg till både utespelarna och målvakterna.

Brynäs har släppt in flest mål i serien, men snittet på 4 insläppta mål per match är faktiskt inte allra sämst i serien. Timrå har bara spelat 8 matcher och släppt in 34 mål på dessa, vilket innebär 4,25 insläppta mål/match.

Den uppenbara tendensen i tabellen är att Brynäs, Linköping, Timrå och Djurgården är lage nsom kommer slåss om placeringarna 11-14. Oskarshamn har åter igen lyckats få en bra stark tack vare bra lagspel kryddat med några lyckade värvningar.
Kommentera

Sv: Gameday
Stenis: Det är inte min definition, det är vad begreppet faktiskt betyder. Om du är en professionell hockeyspelare spelar du hockey på heltid, om du är en professionell lärare arbetar du som lärare på heltid och så vidare. Däremot är damspelarna semi-professionella och det är en bra början.

När herrspelarna inte spelade på heltid, som förr i tiden, var de självklart inte heller professionella hockeyspelare.

Semi-professionell är någonting emellan amatör och professionell. Alltså att man får en viss betalning men inte tillräckligt för att inte kunna ha något annat yrke vid sidan om.
Kommentera

Sv: Gameday
Pettisbif: In i båset och svinga ditt trollspö så det blir någon ordning och reda!
Kommentera

Sv: Gameday
mk: Bertilsson får MVG, tycker jag
Kommentera

Sv: Gameday
Stenis:
Göteborg HC. 9 raka torsk. Torsk 10 på gång.
Frölunda startar damlag.
Hick.
Kommentera

Sv: Gameday
Rumpelstiltskin: Är det någon som kan ge en någorlunda analyserad analys av matchen?

Att vissa inte gjorde sin bästa match har jag förstått..

Men det övriga spelet, höll man i det eller?
Var man lika dåliga som i vissa andra matcher? Utspridda?

Tack för analysen på förhand.

Och jävla skit. Hoppades på poäng idag..
Kommentera

Sv: Gameday
Rumpelstiltskin: det är ett måste. Annars blir det kval och troligen ha nästa säsong. Så är det bara.
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: Jag köper ändå inte din definition för att bedömas vara professionell eller ej.
Det är väl inte var lönen kommer ifrån som avgör om man är professionell eller inte.
Hur många världsmästare är det som inte kan leva på sin idrott utan stöd i någon form?
Och när Brynäs herrlag hade samma situation som damerna har nu och var tvungna att arbeta så var de inte heller proffesionella alltså?
Kommentera

Sv: Gameday
Blå grottan: säsongen är lång. Får vi in lite nytt godis i truppen, så kan det bli riktigt bra.
Kommentera

Sv: Gameday
Brynäsgubbe: Ja, det är tufft läge
Kommentera

Sv: Gameday Kommentera

Sv: Gameday
Svensson_62:
Passande citat från A Einstein: “Definitionen av galenskap är att göra samma sak igen och igen och förvänta sig andra resultat.”

Bif har bytt tränare i åratal på löpande band utan förbättring. Samtidigt har man i åratal haft en naiv inställning till truppens kvalitet (på sätt och vis ända sedan 2012 faktiskt). ”De unga kommer att växa och ersätta etablerade toppspelare som lämnat” (konkurrenternas unga växer väl också motsvarande… så det betyder ju ett relativt minus för oss). ”Vi får fördela poängen på fler spelare” (🤮), o s v…
Kommentera

Sv: Gameday
Silfverkroken: De är för tidigt av säsongen att börja tänka på kval redan..
Kommentera

Sv: Gameday
Rumpelstiltskin: Ok och jag tar en tur till månen i morgon med min Volvo.....
Kommentera

Sv: Gameday
Blå grottan: Tja, vi har förlorat mot båda.
Kommentera

Sv: Gameday
Baserat på vad som händer i Timrå nu känns det snarare som det är Djurgården vi kommer behöva slå i ett kval för oj vad dåliga de är. Bara hoppas deras tränarbyte (för det är nog bara en tidsfråga) inte ger någon märkbar effekt.
Kommentera

Sv: Gameday
Rumpelstiltskin: Det gjorde jag med efter de första matcherna. Nu? Nej.
Kommentera

Sv: Gameday
Pettisbif: Du glömde en liten detalj - kostnaden att bryta alla kontrakt och signa nya.

Svårt att dina inlägg på allvar….
Kommentera

« · 2239951 · »