Brynäs IF

714271 inlägg · 7953 ämnen

Granström funderar om framtiden....

« · 1745115 Till forumet


Sv: Granström funderar om framtiden....
Yoda Marklund: Hur gör ni för att förvalta alla pengarna från ett lyckat slutspel? Vi brukar skriva långtidskontrakt med halva laget och tänka att vi är bäst. Sen åker vi ut i kvarten året efter. Finns det andra sätt?
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Yoda Marklund:

Ja Lucas Carlsson har verkligen det där lilla extra som kan göra honom till en storback. Orädd i alla situationer, stabil i defensiven och han tar också för sig i det offensiva spelet. Hoppas vi får behålla honom några säsonger innan ett förmodat NHL-äventyr väntar.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Skrubben: Det Twittras om att Intersport är ny brynäspartner !
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Brynäslegenden:

Nu fuskar vi inte och säger att det var fullsatt likt Qatar gör, det saknades hundra sittplatser på den nedersta raden.

Jättenöjd med hemmapubliken igår. Härlig inramning och det är det som avgör till vår fördel tror jag? Ser bra ut för oss både sportsligt och ekonomiskt.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Johan Norrström:

Ett tungt tapp för er till Frölunda som dammsuger serien på unga talanger. Ser potential i honom.

Den där Lucas Carlsson, den unge backen, tycker jag har vart grym i alla matcher jag sett med er. Det öppnar upp för honom.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Yoda Marklund: Hej, du har inte tänkt tanken att försöka lösa erat problem med tomma sittplatser istället för att ödsla din tid här när ingen vill ha dig här?

Att inte fylla en liten arena på 5800 i en avgörande semifinal är otroligt pinsamt. Men det är klart liten klubb= liten skara fans.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Zappaholic: Jag är beredd att hålla med Kennys. Det var dåligt förr men sämre nu.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Yoda Marklund:

Det kan jag mycket väl tänka mig.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Johan Norrström:

du tror inte att Nörstebo helt enkelt hellre vill spela för Frölunda och spela SM-final istället för play-in?
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Huge:

"Men som sagt: man måste ju först veta vad han sagt och ifall detta isf kan anses vara nedvärderande och onödigt energispill."

Det är ju det problemet jag lyfter fram. Att Bengtzen egentligen inte motiverat varför han exempelvis väljer att släppa Nörstebö. Istället har vi bara Nötstebö version av hur turerna gick. Att han sedan hamnar i Frölunda eldar ju bara på spekulationerna. Jag kan tycka att det är lite onödigt att inte ha en öppnare kommunikation i dessa fall. Kan inte se hur det skulle skada Brynäs på något vis. Men förmodligen och förhoppningsvis har Stefan större och viktigare ting Som tar upp hans tid.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
kennys: Självklart att just du tycker allt blir sämre, "detvarbättreförr-kennys". Nu är det väl ändå så att truppen ska bli klar innan vi vet hur det ser ut. Du kan väl såga då istället?
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Skrubben: Håller med, juniorsatsningen fortgår i oförminskad skala. Sen är det lite av överflödets förbannelse när vi måste släppa en hel hög med spelare vi fostrat trots att de är kompetenta spelare.
Det viktiga är att vi får fram bra juniorer och så länge vi får det så är det bra och vi kommer att kunna fylla på underifrån när det behövs, men i slutändan så kommer de flesta spelare vi får fram att hamna i andra lag (de bästa ska vi dock få att spela i Brynäs).
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Skrubben: Jag tycker att det som håller på att avvecklas är elitlaget Brynäs.
Det känns som om truppen blir svagare och svagare för varje säsong.
Gör man inte ett trendbrott med FÖRSTÄRKNING av truppen är jag rädd för att något mycket råkigt kan hända.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Huge: Håller helt med. Jag ser en del på twitter som är rasande på att Brynäs "avvecklar juniorsatsningen". Det konstiga är att ingen kollar på de enskilda juniorerna utan man talar bara i svepande termer som "Vad är det för mening att ha en juniorverksamhet om vi släpper alla spelare?". Lööke var inte ens bra i Almtuna, så är det någon som på fullaste allvar tror att han skulle kunna slåss om en plats i Brynäs nästa säsong? Brodecki har kört fast och Nörstebö får inte plats då Bengtzéns plan är att ta få in både Salmela och Andersén.

Dessutom så kollar dessa personer bara på alla juniorer vi släpper. Varför inte kolla på dom vi har gett chansen istället? Inför nästa säsong får två nya juniorer A-lagskontrakt. Dessutom visar ledningen ett enormt (nästan för stort) förtroende för Sandström.
Kommentera


Sv: Granström funderar om framtiden....
Johan Norrström: Förstår fortfarande inte problemet, då BZ såvitt jag vet inte sagt nåt nedvärderande om flyktade spelare. Om enskilda läsare sen lägger in sina egna värderingar i det hela och väljer att tolka hans ev tystnad eller uttalanden som negativa mot dessa spelare så är det väl isf dessa enskilda läsares problem och inte BZ:s.
Men som sagt: man måste ju först veta vad han sagt och ifall detta isf kan anses vara nedvärderande och onödigt energispill.

I övrigt en intressant frågeställning som Sandberg tar upp i sin blogg, även om jag tycker att han kraftigt överdriver när han dra slutsatsen att Brynäs på nåt sätt håller på att ändra färdväg mot nåt han inte gillar eller snarare förstår.
Det blir samtidigt lite svårt att veta vad han egentligen tycker då han först på ett tydligt sätt framhåller att han inte tycker att Brynäs gör vare sig rätt eller fel och i samma andetag tycker att dom valt en väg han inte hoppats på.
Och det han isf inte förstår verkar alltså vara att Brynäs skulle vara på väg att ändra färdriktning när det gäller juniorerna, och då uppstår ju frågan om hur han dragit den slutsatsen.
Jag kan iaf inte se att förlusterna av Brodecki, Lööke och Nörstebö (eftersom det är dessa fall han förmodligen tar som intäkt för sin slutsats) skulle vara nåt bevis och underlag för teorin att vi håller på att avveckla eller dra ner på juniorsatsningen. Brodecki har kört fast efter i princip 2 års stampande på samma fläck i Brynäs och där ex Lindblom utvecklats klart bättre.
Samma med Lööke, även om hans situation har varit lite annorlunda. Nu har han skrivit på för Timrå och det visar kanske att det är den nivån som passar honom bäst just nu, annars borde han väl ha gått till nåt annat SHL-lag, tycker man.
Nörstebö har vi redan avhandlat och här känns det som att Brynäs mer eller mindre har tvingats släppa honom av konkurrenskäl på backsidan, iom att man jobbar hårt på och säkert räknar med att få in Salmela och Andrersén, vilket gör att Nörstebö blir den back som får stryka på foten.
Mkt möjligt att det i en utopisk drömvärld funkar så att alla juniorer man plockar fram och som fått chansen i A-laget, alltid lyckas slå sig in där och stanna för gott.
Men i verkligheten ser det som bekant lite annorlunda ut: där lyckas några, och de som lyckas mindre bra får prova nån annanstans.
Svårare är det väl inte, eller....?
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Huge:

Vad det gäller punkt 5 är det väl lika mycket vad han inte säger. Nu är det ju bara de ratade spelarna som tar bladet från munnen. Hur Bengtzen och tränarstaben resonerat och varför man inte valt att förlänga med vissa spelare förblir obesvarat. Tycker att det blir lite onödigt energispill och ont blod.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Auchinleck: Floskler och självklarheter som slår in redan vidöppna dörrar....

1. Så du tror att BZ inte ser och inser att hockeyn i serien och slutspelet skiljer sig åt?

2. Se 1

3. Så du tror inte att Brynäs och lag i allmänhet som standard brukar betala i fallande skala, dvs ge högre lön till en spelare man bedömer ha större kompetens, jämfört med nån man bedömer besitta mindre kompetens?

4. Så du tror inte att laget och ALLA lag försöker träna så hårt som möjligt?

5. Den enda punkt som känns intressant.
Exakt VAD har BZ sagt, som skapat dom sedvanliga krigsrubrikerna i lokalmedia?

6. Så du tror att BZ inte försöker "rycka upp" laget, utan istället försöker göra tvärtom eller ingenting?

Det känns iaf som att DU försöker rycka upp dig när det gäller att komma med floskler....
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Peja:
Ang slutspelsskägg i lagbygget
Får hoppas BZ noga studerar finalen och
1. Ser vilken teknisk, taktisk och fysisk nivå lagen behärskar jämfört med nivån i låtsaskriget på 52 matcher
2. Förstår vad som skiljer finalspelet mot korvmojshockeyn i Karlskoga/det brunkarspel som semifinalernas sämsta lag presterade
3. Shapar upp (mer televant med ner) lönetrappan och betalar för kompetens i fallande skala
4. Tränar hårdare. Inte BZ. Laget.
5. Slutar negativsnacka om egenfostrade spelare i media
6. Ryck upp la...
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Peja:
Ang 3 perioder.
De kanske kör med många pawörbräk... 😈
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Peja: Men vadå... De spelar ju bara i allsvenskan!😉
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Pettisbif: Ja det är klart att den nuvarande truppen inte är särskilt vass men Brynäs är ju tydliga med att flera (tilltänkta) spetsspelare ska in. Låt oss bedöma truppens slagstyrka när vi vet hur truppen ser ut...
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Den bästa värvningen hittills enligt alla journalister är väl Filppulla till Malmö. Det säger en hel del om SHL:s silly hittills.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Chris11: Hmm... Modos nuvarande trupp består av 1 målvakt, 2 backar och 3 forwards. Skulle nog bli tufft för dom över 3 perioder.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Pettisbif: Ja som truppen ser ut nu så skulle vi (nästan) förlora mot Modo. Blir tufft att rulla på 6 backar och 9 forwards under en lång tid!
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Pettisbif: Det är inte många lag som har bra trupper på papperet i dagsläget! Det är inte många "stora" värvningar som gjorts denna silly hittills.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Peja: Haha vi lär ju ta oss till slutspel också... o då menar jag minst kvartsfinal! Som våran trupp ser ut nu så kommer vi knappt komma topp 10.

Bara lyfta hatten för Skellefteå! Sveriges bästa lag gör det igen, går till final. Solklart fint avgörande! Inga konstigheter alls med det målet.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Zappaholic: Granström behövs verkligen i Brynäs, laget behöver "slutspelsspelare", men laget behöver även skickliga spelare som producerar i grundserien, som typ Scott har gjort de senaste åren. De tilltänkta spetsspelarna från AHL kommer onekligen att bli nyckelvärvningar.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Clarence: Det kommer säkert besked någorlunda snart. Granström och Salmela ser jag helst blir klara. Ollas skulle kännas ok men spelartypen går att ersätta. Gärna ett ja från Andersén så är backsidan spikad och därmed också väldigt stabil.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Forsberg 1978: Han måste livstidsblockas härifrån
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Yoda Marklund: Ett under att du ens får skriva i denna bok! Försvinn härifrån troll!
För i helvete moderater hur kan ni tillåta att denna människa eller förlåt odjur får skriva här?
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Granström funderar, Ollas funderar, Salmela funderar...
Det är mycket funderande kring och i Brynäs...
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Bifbiffen:
Nu var väl inte centerpositionerna Luleås starkaste sida o ett mindre mysterium i Ostens lagbygge
Men m lön som en förstacenter hoppas jag han levererar som en förstacenter
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Dalrt: Haha eller hur. I länken nedan går det ju att utläsa att han INTE ska lämna Luleå.

Jag litar inte på något förrän det står på Brynäs hemsida.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
tjugo8: om han platsar som förstacenter i Luleå så lär han ju göra det i Brynäs. Rimligt att han har betalt därefter.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Är ju roligt att alla Brynäsare säger att Granström är klar för Brynäs och alla Luleåfans säger att han inte är klar för Brynäs och vill stanna i Luleå.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Granis värvad som kapten månne?

Vidhåller ändå att både 160' o 205' är för mkt för vad jag sett honom presterat m oken
Gissar att det gör honom till top-5, om inte top-3 bäst betald i Brynäs kommande säsong
Tveksam till om NJ eller Scott hade mer än 205', Salmela o Rödin definitivt

Men om nån tycker han är mellan NJ/Scott o Salmela/Rödin så är åsikten fri
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
tjugo8: snittet i Brynäs bör ligga runt 120 000/mån
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Rodrigo:
Sundlöv vill inte fortsätta ge honom 160'/mån, därför Luleå
Nu 205'
Båda lönerna är sjukt höga, Granis ska fan betala av

Snittet i shl är 80-90'
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Zappaholic: Naturligt att Basse lämnar, önskar honom (o)lycka till i Örebro.   ;-)
Har haft osannolikt mkt strul med skador, synd på en riktigt kreativ och bra spelare.
Kommentera


Sv: Granström funderar om framtiden....
TobiasR: Självfallet. Granis skada ursäktade en hel del, inte bra om han också försvinner.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
Nytt kontrakt!
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
maddog1970: 50/50 läge faktiskt. Han är grym i slutspel men vi kan inte ha en alibispelare i 50 omgångar för det. Brodin, Enterfelt och förhoppningsvis någon till kan ta över hans roll.
Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....

maddog1970:Såklart att man gärna ser Granström i BIF.

Kommentera

Sv: Granström funderar om framtiden....
maddog1970: Jag gillar Granis... Verkligen... Men nja, han måste höja sig rejält om han ska platsa i laget. Han tar många onödiga utvisningar också. Men jag vill inte se honom i en annan SHL-klubb. Svår situation.
Kommentera


« · 1745115