Brynäs IF

715675 inlägg · 7953 ämnen

Hockeytorsdag!

« · 2285858 · » Till forumet


Sv: Hockeytorsdag!
Luddf:
Hans lag ligger inte topp 16 just nu och i.o.m att de stänger grundspelet nu så lär hans lag missa slutspelet
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
JanT:
Kan bli så att de möts i kval
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Växjö viker ner sig...... 0-2
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Jockster : dom räknar ju snittpoäng. Men det är sant, blandade ihop Niznekamsk med Nizhny Novgorod..
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Falken: LHC är formmässigt på väg ner helt klart. Men så länge Brynäs inte tar fler poäng än vad man gör, kommer vi verkligen röra oss uppåt?
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Forsberg 1978: 0-3 nu. 9 poäng och 1 mindre spelad om matchen står sig så har vi Växjö hemma på lördag.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
När vi kommit ikapp i matcher med LHC tror jag att vi är före. Vi har varit bättre andra halvan än första och bara hoppas att vi kan fortsätta så.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Falken: tror gör man i kyrkan.
Med samma avslutning som förra säsongen så blir det inte så många fler poäng.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Falken: Lakers vänder nog detta
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Falken: Tycker Växjö varit svaga sen ett tag tillbaka. Jag är optimist och tänker så här att när vi möter Växjö borta den 19 februari och vinner så går vi förbi dem i tabellen.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Falken: Lhc har sina poäng och vi ligger efter. 😁
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Luddf: I Brynäs ja.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Axle San: Ha ha. Letar du efter halmstrået. Mif tar 3 points.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Falken: Vår hängmatch på Växjö spelas på ett fullsatt hovet på onsdag. När vann vi där senast egentligen. 2003?
Sen snittar vi 1 poäng per match de 6 senaste så att börja snegla mot Växjö i tabellen luktar onekligen hybris.
Nä, det handlar om att Dif och Timrå ska fortsätta förlora så mycket det bara går. Det är nog en stabilare väg till framgång än att lita på att Brynäs plockar massa poäng.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
munkas: Jävligt intressant att höra Peter Andersson berätta om hur han upplevde förra säsongen. Han skall inte ha någon skit tycker jag.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
var intressant att lyssna på Peter Andersson tankar om förra säsongen i cmorestudion, i periodpausen mellan första och andra perioden.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
munkas: Vad heter drycken du bäljar i dig. 🤣
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Lyssnar på Peter Andersson i C-more gällande debaclet ifjol, mycket bortförklaringar och ingen självkritik. Satan vad glad jag är att vi har Mikko idag.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Axle San: Skulle aldrig anställa honom. Bagdad Bob.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Treklövern1912: Halmstrån ?? Jag skiter i om Lakers eller Malmö vinner.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Axle San: Nä, Andersson har ju rätt i att covid verkligen ställde till det, med tanke på att en helt ny grund skulle sättas i laget. Det gynnas ju knappast av en massa avbrott och långa perioder utan träningar. Det han kan lastas för är att han inte ändrade spelsystemet en bit in på säsongen när resultaten aldrig kom och spelare såg uppgivna ut. Hans stolthet blev hans fall.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
munkas: ” Sen snittar vi 1 poäng per match de 6 senaste”

Jasså är det dags att prata poängsnitt senaste 6 nu? Vart fan var ”poängsnitt-snacket” när vi radade upp 4-0 segrar? Du är en tomte som endast väljer att hitta specifika infallsvinklar och statistik för att krydda ditt negativa synsätt, pajas
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
munkas: Spelet såg ju lika hopplöst ut innan avbrotten imo
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
LKV: 3-4 Nu.. Växjö- Mif..
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
munkas: Det känns som att det är något vi inte vet som folk i hockeysverige inkl media vet om Peters tid i Brynäs. Han har ju inte ens varit med i spekulationerna i media på dom jobb som dykt upp. Djurgården nyper Fagervall direkt när han blev ledig, men Peter som är mycket mer meriterad pratas det inte alls om..
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
munkas: Kag tror även att Brynäs ledning funkade upp det och gav Peter allt för mycket mandat, nu jävlar skulle inte tränaren ifrågasättas som så många gånger förr. Peter hade fullt mandat trots att det inte direkt kuggade i under säsongen. En jävla soppa.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Tigerhjärta: ”Jasså är det dags att prata poängsnitt senaste 6 nu? Vart fan var ”poängsnitt-snacket” när vi radade upp 4-0 segrar? Du är en tomte som endast väljer att hitta specifika infallsvinklar och statistik för att krydda ditt negativa synsätt, pajas”

Mm, du har rätt. Det skulle vara mer rättvist att ta snittet på ett större antal matcher. Vi tar snittet på de senaste 3 säsongerna istället, typ 140 matcher. Då hamnar vi på ett snitt runt 1 istället.
Ehh, vänta nu….
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Axle San: Hur fan kan Hallam bli förbundskapten. Han kan ju inte vinna mot Malmö ens. 🤣
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
munkas: Dags för en till 🤣
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Zzz: Bara Brynäs kunde bli lurad i Shl. 😁
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Treklövern1912: Skandal! Peter Andersson borde bli förbundskapten istället.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Axle San: slips i Lakers mål
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Axle San:
Ja de vinner inget med de målisarna.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Växjö totalt under isen. Hoppas de behåller den icke-formen till lördag när de äntrar Gavlerinken. Malmö var ju klasser bättre. Seger på Hovet och vi kan snart vara ikapp regerande mästarna.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Luddf: hmm, kanske det…

Men kanske sett vad jag skrivit tidigare om värvningar…., jag tror att vi inte ska ha några förhoppningar där.

Varför negativ/tveksam:

1 värvningar är en chansning, brukar bli flopp

2 Brynäs bristande dragningskraft

3 Bristen på pengar

Jag hoppas givetvis att jag har alla fel man kan ha men jag har varit med läääänge…
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Honken72: precis vad jag tänkte minus IPA:n😬😂😂

Skål 🥂
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
BIF Kungen: Vi behöver 3 stabila backar och 3 spelskickliga backar. Vi behöver 6 st skickliga forwards så att Rödin och Scot hamnar i tredje linan. Fjärde linan Sallinen Petterson och Eklind kan bli kvar. Heja Brynäs.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Luddf: Jake Chelios eller Ryan Sproul från Kunlun kanske, man ser nästan aldrig Ryssar i SHL och enda svenska backen är Rundblad och där ser jag inget annat än Skellefteå i Sverige
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Charles: Eller Elopus Grouns från Luktrativ Sargad
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Känns bra ändå med 18 av 21 poäng som gick vår väg senaste två omgångarna utan att vi spelat. Trist och gnagande att vi slarvat bort en jävla massa poäng. Men ser hyfsat ljust ut nu ändå.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Treklövern1912:

Säkert rätt, vem ska betala?
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
BIF Kungen: Rödin och Scott i 3:e?? Han är lika uppe i det blå som Pettisbif med sina laguppställningar.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Danne66: Kanske lika bra att vi inte spelar.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Axle San: japp
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
BIF Kungen:
”1 värvningar är en chansning, brukar bli flopp
2 Brynäs bristande dragningskraft
3 Bristen på pengar”

Blir intressant att se hur truppen ändras till nästa år med tanke på ovan. Kvalserien känns given…
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Huss:
Bristen på pengar? Näru.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Auchinleck: Har man lyckats pruta årets budget med 23 miljoner jmf med förra året?
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Mattson: Va?
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Axle San: Vi överskred förra årets budget med 23 miljoner. En budget i balans innebär att utgifterna i år har minskat med 23. Eller att inkomsterna ökat med samma belopp. Annars riskerar vi ett underskott i år också, och i så fall har vi inte så mycket utrymme i budgeten som många påstår.
Kommentera

Sv: Hockeytorsdag!
Mattson: Spelarbudgeten har vad jag vet inte blivit mindre, besparingarna ligger på andra ställen i organisationen. Stort utrymme har vi inte i budgeten och det har väl inte ens någon påstått.
Kommentera

« · 2285858 · »