Brynäs IF

712841 inlägg · 7953 ämnen

HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11

1423940 · » Till forumet


Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
arnio: Han ljuger!!!;)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Burken:"En sak irriterade mig något fruktansvärt. Att kommentatorn hela tiden påstod att Larsson "tappade" pucken på 3-0 målet. Det är en solklar myra han lägger fram. Grymt snyggt. Ett av säsongen snyggaste mål i mina ögon."

Du får nog sluta att vara irriterad på kommentatorn och erkänna att du hade fel.

Saxat från GD:

"Brynäs lade grunderna till segern i första perioden som slutade 3–1 efter drömstart med mål av Sebastian Wännström, Sebastian Lauritzen och Ryan Gunderson. Den sistnämnde läckert framspelad av Johan Larsson i periodens sista minut. Men frågan är om den lätta backhandsfösningen mitt i en dragning var meningen.

– Nä, jag måste erkänna att jag tappade pucken. Men det blev ju bra för Ryan kom precis i den luckan, sa Johan med ett skratt."
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
arnio: Vi hade ju några i virket mot DIF så visst var det otur i det men samtidigt så bjöds DI in i matchen av Honkens svaga ingripande när han felpassade. Sånt ska inte hända när det är 10 kvar i tredje och man har PP i en 2-0 ledning.

Men vi hade verkligen stolpar och ribba med oss igår.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Burken: Ja jävlar vilket flyt, 28-6 i skott på dom två sista perioderna :-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Burken: Vi har ju tappat poäng i ett par matcher då Fru Fortuna inte var med oss så det var liksom vår tur att ha henne med sig
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
70 Rodrigues: Serien är inte så rekordjämn som den varit de senaste åren. Lite skönt ändå, vore gott om vi kunde rycka lite till i toppen.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Huss: Verkligen GRYM insats av hela laget. Att vi hade fru fortuna sittandes på Svedbergs axlar under matcher gör absolut ingenting. Tur förtjänar man.

En sak irriterade mig något fruktansvärt. Att kommentatorn hela tiden påstod att Larsson "tappade" pucken på 3-0 målet. Det är en solklar myra han lägger fram. Grymt snyggt. Ett av säsongen snyggaste mål i mina ögon.

Skönt att se Brynäs egna "Young Guns" leverera i match efter match.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
sylf: Ja jäklar vad imponerad jag blir. 5 nyckelspelare borta och vi vinner ändå, mot HV med 8 raka på bortaplan. Bragdguldet till BIF!!
Nu blir det att dubbla antalet Gävlebesök i år, för hur länge dröjer det innan man ser ett liknande lag?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Vem är Kakelmannen och var är GävleLasse och Bissett19?
----------
Grymt skön seger idag! Bra jobb, speciellt med tanke på alla skador.
----------
Luleå har nu 17 forwards i sin trupp. Brendl, du är välkommen till Brynäs!
----------
Karlsson tackling?! Med tanke på hur ful den var så är det bara att hoppas att den inte var avsiktlig!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Tabellen ser ut som följer:

1 HV71 20 10 5 4 1 68-47 39
2 Skellefte 20 11 4 1 4 49-40 39
3 Frölunda 20 10 5 2 3 51-32 37
4 Brynäs 20 9 6 3 2 62-51 35
5 Luleå 20 10 7 0 3 42-39 33
6 Linköping 20 8 8 3 1 40-44 31
7 Färjestad 20 6 6 3 5 39-45 29
8 Växjö 20 6 8 4 2 43-51 28
--------------------------------------
9 Djurgårde 19 6 8 3 2 43-48 26
10 AIK 19 5 9 3 2 46-50 23
--------------------------------------
11 Modo 19 5 11 2 2 44-58 21
12 Timrå 19 3 12 2 3 45-67 16
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Huge: Jajävlar! KAKELMANNEN VAR ÄR DU?????????????
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Huge: Kolla första och tredje så sparar du lite tid av ditt liv:)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
sylf: Har själv bara sett glimtar av matchen men vi har ju reprisen att gotta oss åt nu kl 2130 på CanalPlus.
För övrigt anammade jag ditt upplägg med att gå ut med hunden, fast i en lite annorlunda tappning; jag höll mig i bilen och det funkade fint. På hemväg från golfbanan gjorde Brynäs 3 mål och sen när jag kom hem till teven så höll HV på att komma ifatt.
Så vad göra?
Jo, iväg med bilen till Östra station och hämta frugan som varit på besök hos svärfarsan och väl i bilen så utökar vi till 4-2.
Sen höll jag mig i bilskrället till slutsignalen, bäst så.
Blir nog till att tillbringa betydligt mer tid i bilen framöver, som det känns...

Undrar förresten när Kakelmannen tittar in och gnäller över hur tråkigt vi spelar och vilken otur HV hade?   :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
70 Rodrigues: Tyvärr såg jag inte matchen, men resultatet är helt fantastiskt. Jag tippade 2-5 med tanke på alla skador, men ok det här duger också!

Suveränt jobbat Brynäs!!!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Riktigt konstig match, fantastisk förstaperiod resten går väl inte till historien.. Ville se honken igen på länge. Men såhär i efterhand är man rätt glad att Svedberg vaktade buren. Skitbra plus en jävla massa flyt. Precis som de ska va..

I övrigt hoppas jag de stänger av karlsson över tio matcher. Riktigt jävla synd om kahna.. Tungt om han missar karjala..
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Zappaholic:

Fulaste tacklingen på länge, borde vara en 20 matcher minst.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Idag påminde Johan Larsson verkligen om Foppa.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
70 Rodrigues: Jag gillar Kahna...jävla grisfasoner!

I övrigt så är jag oerhört stolt över hur våra grabbar vinner matchen idag. Vi befäster vår topp 4 position och frågan är om vi kommer att tappa den igen under säsongen. Detta luktar minst semifinal och kanske mer än så.

FAN VAD BRA VI ÄR!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Ruskiga bilder från Scandinavium, Kahnberg ut på bår efter fruktansvärd ful tjuvsmäll, axel mot huvudet i blind side av Sebastian Karlsson, klart den fulaste på hela säsongen. Måste bli en låååååång avstängning?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
70 Rodrigues: Instämmer, skönt med uppehåll nu trots den hysteriska formen. Behöver få tillbaka lite spelare för såna här laginsatser kräver en del energi.

Gedigen laginsats med extra plus för Johan Larsson, herrejävlar vilket spelgeni den pojken är.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
70 Rodrigues: JA HELT SJUKT BRA IDAG! Idag ska vi säga att TJ har bra känsla i att sätta in Svedberg som gör en bra match! Måste säga att våran 1:a kedja är grymt bra med Larsson Widing Johansson vad de åker skridskor och så tunga de är i offensiv zon!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Helt jävla underbart! kommer bli en riktigt skön kväll!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Fy fan vilken heroisk insats med tanke på att vi saknade Dackell, Lavander, Silfverberg, Jonsson och Bertilsson. Nu ska det bli skönt med några dagars uppehåll så att våra skadade o sjuka kan slicka sina sår och förhoppningsvis kan någon eller några vara med när vi kör igång igen?
Nu ska vargen få ta över TV:n en stund. Önskar alla en trevlig lördagskväll!!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
RavenLord: sen drar vi upp till Norrland och Skellefteå för att hämta hem en trea till! Skål!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Trist landkampsuppehåll framför oss :( kan va bra att läka lite spelare men det ser ju ut att gå bra ändå och alltid typiskt det ska va avbrott i seriespelet då BIF är på G känns det som iaf ;)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Haha sinnessjukt..

Skottstatistiken efter första perioden: 10-15
Skottstatistiken efter full tid: 38-21 (!!)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Med flera spelare borta så är det riktigt starkt av dom att vinna borta mor Serieledarna
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
arnio: Bara lyfta på hatten, riktig kämpainsats rakt igenom.
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
90Steen_:
SÅ JÄVLA SKÖNT!!!!!
Tack för underbar present på födelsedagen. Det trodde jag inte.
Lycklig!!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Roger Ramkvist: Jaaaaaaaaaaaa! Alla treor räknas, och en jäkla tur är väl det. Skål på er!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Men varför blir det ALLTID uppehåll när Brynäs är inne i en bra period? ALLTID!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Roger Ramkvist:

jaaaaa.....så jävla skönt och även skönt att vi har en jävla massa röta,,,,,3 poäng borta mot hv ok vi har all jävla tur i småland att vi klarar det med tanke på hur 2 och 3 perioden ser ut....men glad är jag :)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
90Steen_: enkel seger, gruppkram!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Fan så underbar seger!! Bra krigat gubbar!!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Jag är BRYNÄSARE fan va skönt. Grattis alla VI
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
RavenLord: Underbart så jävla skönt SKÅL PÅ ER MINA VÄNNER IN I DIMMAN!:-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
TACK! det var en trevlig överraskning...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
FYFAN vad UNDERBAR SEGER!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Härligt :) 3 Jäkligt sköna poäng som jag iaf inte alls räknade med inför matchen :)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
foppa78:

förlora inte denna tekning vad ni än gör förlora inte den lägg dig på puckfan,,,,,,
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
snälla snälla snälla visa dig nu gud om du finns?
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
foppa78: inte för tarmen heller
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
RavenLord: Lite puls nu...
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
21 sekunder..
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
RavenLord: Detta är inte bra för pumpen!!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Ledin tack för det ditt svin
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Tommy: LÄSKIGT!
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
RavenLord: HÅLL UUUUUUUUUUUUUUUUUT!!!
Kommentera

1423940 · »