Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.

1196764 · » Till forumet


Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge: Ja men visst klart. Poäng för inbördes beundran. Tänkbart citat: "Tänk vad nära vi va att vinna den där matchen" Det är ungefär som att säga att jag var ett nummer ifrån en miljon på triss. Antingen vinner man eller så vinner man inte. Lägg ner sorterandet av nollor. Vi kan spela bra en hel säsong utan att skrapa ihop en ända poäng, sålänge man inte gör mål så är det oviktigt.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge:

Sortera du bland nollorna... = )
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
rackham: Den konkreta slutsatsen går det inte att argumentera emot.
Men för att nyansera bilden lite: jag tar hellre en nolla med bra spel och vinstchans än en nolla tagen med uselt spel och noll vinstchans...
:-)
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge:

0 poäng är 0 poäng oavsett nyans på nollan.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
GävleLasse: Ja, Falk menar självfallet HV:s gameplan överlag i matchen.
Men där ingår ju även spel i BP och jag tror ärligt talat att han räknat med att åka på ett par BP under en match.
Poängen är att BP-spelet har en större chans att lyckas om man i stort försöker spela lite mer defensivt och avvaktande i det övriga spelet.
Då tar man sas med sig det striktare spelet när man går in i ett BP.
Bara för att nyansera bilden ännu ett snäpp...
;-)
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge: Men vem FAN spelar gladhockey när man befinner sig i boxplay? Givetvis så menar ju falk spelet 5 mot fem i sitt uttalande.
Bara för att nyansera bilden lite till.. ;)
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Jompe: Ja Kahnberg har dragit med i Brynästänket..."Hellre passa en gång för mycket än att gå på avslut" Snart har Kahnberg vant sig av med ovanan att gå rakt på mål med och tar "minsta motståndets väg" ner i sarghörnet istället.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Bissett19: Jag talar inte om att HV nu blev tvungna att försvara sig pga alla utvisningarna utan att dom (enligt Falk) hade bestämt sig för att spela lite mindre gladhockey hemma än vad dom normalt brukar göra.
Och att det var deras gameplan som till viss del gjorde vårt PP dåligt.
Bara för att nyansera bilden en aning.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge:

"Låter väl som att jag iaf har liiiite fog för mitt snack om att HV:s BP och försvarsspel överlag prioriterades lite extra igår."

Haha,jo det blev dom tvungna till iom att man fick spela nästan i en hel period i BP.
Nä vårat PP var totalt underkänt i går,och det erkände till slut Czarnecki också.

" Vårt power play måste få klart underkänt, suckade Niklas Czarnecki.

– Vi hade ju nästan nio minuter i rad, totalt 15–16 minuter med en man mer utan att göra mål, utan att ens skapa de där riktigt vassa chanserna. Det håller förstås inte mot ett så bra lag som HV 71."
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
GävleLasse: Vad gäller PP mot HV igår så blev det väl på något sätt överflödets förbannelse. Brynäs, som alla hockeylag har två PP-formationer, men kan kunde inte köra med bara dem i drygt 10 minuter i andra perioden. Resultatet blev att spelare som normalt inte spelar PP fick en del speltid och det såg ju inte sådär kanonbra ut, precis.

Tacklingen på Molin var riktigt ful. Matchstraff helt rätt dömt och jag skulle bli förvånad om det inte blir någon matchs avstängning utöver det. Han kör upp armbågen och trycker ner Molin i sargen med full kraft.

Kahnberg var riktigt bra, växer för varje match, som någon skrev. Den gamle målspottaren har blivit nästan för mycket framspelare. Han hade minst ett kanonläge men sökte en passning istället.

Bertilsson bland de absolut bästa igår. Han detroniserade Ledin gång på gång, spelade säkert i egen zon, bra uppspel.

Jag kan förstå om spelarna kände sig frustrerade. De kontrollerade ju spelet långa stunder. Jag sätter mitt hopp till det gamla uttrycket att skapar manchanser så kommer målen.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Bissett19: Så har sa Andreas Falk efter matchen:

"- Brynäs är bra. De är starka och spelar obekvämt. Vi anpassade oss lite efter det, i dag skulle vi inte spela samma finlir som vi brukar här hemma, sade Falk."

Låter väl som att jag iaf har liiiite fog för mitt snack om att HV:s BP och försvarsspel överlag prioriterades lite extra igår.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge: Men vad är det som gör en bra tränare? Som det känns så har Cz väldigt svårt att bryta ett mönster. Att ändra ett PP. Som matchen gestaltade sig så tror jag till och med att en tidig time out skulle vara på sin plats. Alternativt att man bänkar sina !stjärnor" del för att få in ett trendbrott och dels för att skicka signaler till spelarna att speltid förtjänar man.

Sen är det väl en sak att man inte lyckas göra mål i PP, men de går ju och släpper in ett med. DET är beklämmande. Jag förstår inte vad de har Hansen på blå för. SÅ jävla dåliga är inte våra backar att man måste ställa sveriges minst målfarlige center där.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
GävleLasse: Att vi ligger relativt högt i PP-statistiken måste väl ändå visa på att det funkat rätt så bra, som du säger.
Och därför kan man inte hänga upp sig alltför mkt på ett misslyckat PP i en enstaka tuff bortamatch mot HV.
Det man grämer sig över är att vi gör en slätstruken figur själva när vi nu får chansen i PP, efter att faktiskt ha varit minst lika bra eller t.o.m bättre än HV i spel 5 mot 5.
Som jag sagt tidigare: Jonsson betyder mer än man tror vad gäller PP och hans frånvaro sätter sina spår.
Man kan också vinkla det så att om vi ex varit effektiva och gjort ett par mål i just 5 mot 5 och ev vunnit matchen så hade de flesta inte gnällt så mkt över vårt PP.
Då hade vinsten överskuggat det mesta, som det ofta gör hos många.
Att det finns en hierarki i laget är helt naturligt för det finns det i alla lag.
Men att dom själva skulle kunna välja när dom vill eller inte vill spela tror jag inte mkt på.
Däremot har dom säkerligen rätt mkt att säga till om när CZ ska välja konstellationer i dom olika spelformerna.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge: Problemet ligger inte endast i spelarmaterialet. Det stora problemet är att CZ tar för lång tid på sig att våga göra förändringar, bryta trender.

Brynäs ligger (och låg säkert ännu högre innan den här matchen) relativt högt i ES PP tabell. Så i normala fall så har vi ett "skapligt PP, BRA har man ju först vid 25% och dit hade vi en bit.

Nej problemet är att Håve hade scoutat vårt PP och lyckats hitta de positioner som var bäst, hittat de små detaljer som avgjörde till deras fördel.

Alltså, ska inte en "utbildad och erfaren tränare" kunna bryta en sån trend? Byta pp uppställning. Byta idé. Nu pratar vi om spelare som har det här som sitt jobb. Är man så jävla stereotyp att man bara har EN variant på ett PP? Det har jag svårt att tro. för OM det är så så får de faan träna mer på det.

Att sedan Cz står och gnäller över hur svårt det är får stå för honom. Jag förstår problematiken. Spelarna tänker att nu har vi gott om tid, inget händer och sedan inser de att tiden bara runnit iväg. Cz läser vad som står på tröjan och ser inte allt om en formation/spelare inte är på topp medans en spelare med fel namn på tröjan är hur het som helst får sitta och kallna.

Jag börjar misstänka att det förekommer någon slags hierkari bland spelarna där det är Molin, Dackell, Hansen som står högst i rang och väljer själva om de skall spela eller inte.

Nu är det upp till bevis för CZ framöver.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Bissett19: Ja, visst är det svagt, det har jag redan påpekat.
Verkar som att det går lite i vågor med PP.
Vi har ju spelat riktigt bra i den spelformen i flera matcher. Tror det kommer att bli bättre när både Jonsson och Nordquist är spelklara. Då får vi lite fler alternativ att bolla med.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Lindström: Hörde det med. var tvungen att se om han var allvarlig. Vilket fruktansvärt blåst uttalande.. Är det nått som är svårt så är det att spela boxplay så länge. Men inte mot Brynäs som är helt ofarliga i den spelformen.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Bissett19: Inte då...
Du hörde väl vad våran tränare efter matchen " Det är svårt att spela PP så länge"

Hur man som tränare kan säga en sån sak gör att man får gråa hår..
Jag som trodde att man hade fördel av att vara en man mera på isen?!

Ove kommer att spela från sjuksängen med Dacke, Hansen å co.. i PP`t imorrn var så säker..
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge:

Hönor och ägg hit och dit.
Spelar man 20 av 60 minuter i PP och inte skapar en målchans så är det bara uselt..

Så nu hoppas jag att CZ,JL och T.J har dunkat sina huvuden ihop på E4:an hem till Gävle och börjat insett att man måste hitta nya formationer i päpä.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Bissett19: Som sagt: vad kom först? Hönan eller ägget?
Är det deras BP som gör vårt PP uselt eller är det vårt PP som gör deras BP bra?
Sanningen ligger som vanligt oftast nånstans mittemellan rent generellt men idag tyckte jag nog att HV såg stabila ut i BP.
Bra rörelse och press på våra puckförare och rejäla rensningar ur zon när det krävdes.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge:

Allvarligt Huge,tycker du verkligen att det är deras BP som är så bra idag?Och inte vårat PP som var riktigt svagt idag?Tycker att PP:et har funkat okej i dem inledande matcherna men idag fanns det inte ett rätt tametusan.
Satt och kikade lite på inspelningen precis,och samma intryck kvarstår att det är på tok för sterotypt och långsamt PP idag med samma formationer som fick chans gång på gång...
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
sylf: ""Jag anser att HV är ett riktigt bra BP-lag när dom sätter den sidan till."

Statistiken ljuger eller?"

Nä, har jag påstått det?
Jag anser att dom idag visade prov på ett mkt bra BP, inget annat.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
andreasknox: Ja.. Men tyvärr har vi ingen som kan sätta dit honom ordentligt nästa gång han kommer till läkerolen.. Kudroc hade kunnat..
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
AVGÅ: "Var det fler än jag som noterade att stora delar av publiken buade när Ove åkte av banan?"

Självklart var det det, kolla min blogg hur en hv-mupp försöker försvara det hela: nyheter24.se/hockey24/bloggar/brynas-if/370639-white-trash-of-smaland?postingId=370706#commentAnchor

Vilka jävla stolpskott det finns!
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
För övrigt, återigen utmärker sig HV publiken som den absolut sämsta i Sverige. Var det fler än jag som noterade att stora delar av publiken buade när Ove åkte av banan? Vilka puckon! Med tanke på hur dom i allmänhet behandlar sina motståndare, och deras supportrar, i den där j-la snålhallen så borde dom ha utmärkelsen elitseriens osportsligaste lag/publik. Jag kan inte begripa att de övriga lagen inte packar ner HV-klacken på två rader bakom sargen när de kommer på besök. Som en gen-gest liksom. Jag kan heller inte fatta, att man från Hockeyligan inte kräver åtgärder kring HV publikens uppträdande med att kasta in grejer på isen och i motståndarbåset. I dag kastades PET flaskor in på isen då Ove låg skadad. Märkligt. Säja vad man vill om Brynäs publiken, men dom uppträder sportsligt, tycker i alla fall jag. Sen att vi har en sportchef som gör sitt bästa för att intrigera nere i kulvertarna, är väl inte till våran fördel. Men han verkar rätt ensam i sina ambitioner.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge: Helt okej, men jag tycker också att du är den mest okunniga här inne inom ämnet hockey.. Hv:s boxplay är långt ifrån särkskilt bra. Om man får följa din statistik.. Men boxplay kanske är ett av de fall man inte ska följa statistik, precis som målskytte?;)
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge: "Jag anser att HV är ett riktigt bra BP-lag när dom sätter den sidan till."

Statistiken ljuger eller?
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Bissett19: Borde kanske ha utvecklat den där meningen en aning.
Jag anser att HV är ett riktigt bra BP-lag när dom sätter den sidan till.
Tror att deras BP blir lidande eftersom dom är så djävla bra framåt och därmed släpper lite på koncentrationen och blir lite nonchalanta när dom helt plötsligt åker på ett BP mitt i offensiven.
Lite hårddraget: med deras målproduktion vinner man ändå många matcher och då kanske BP-spelet inte prioriteras lika mkt.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Gurra88: Ledsen att göra dig besviken men kommentatorn i PPV-sändningen uppfattade det först som att det var Grillfors som tacklade och man zoomade även in Grillfors efter tacklingen.
Därav mitt i dina ögon enorma misstag att oavsiktligt ta fel på person när jag senare skrev mitt inlägg eftersom jag fortfarande hade Grillfors på näthinnan.
När jag hittar luckor i folks resonemang så är det inte konstigare än när du tycker annorlunda än mig eller nån annan.
Att medvetet försöka slå ner på uppenbart oavsiktliga skrivfel får du gärna fortsätta med om du tycker det ger dig nånting...
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Bissett19: Mot Brynäs behöver man inte vara särskilt bra i BP, Brynäs gör dom bra, precis som dom gör alla målvakter till fantomer.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge:

"HV är dessutom ett djävligt bra lag i BP, vilket man inte får glömma."

78,87% och åtta i ligan i BP.
Djävligt bra???
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
sylf: Tror inte det är så enkelt som många tror att coacha i PP, eftersom matcherna blir extra ryckiga när det blir så många PP och BP som idag.
Det gäller ju att hushålla med krafterna eftersom det inte går att köra med samma PP-uppställning i en hel match.
HV är dessutom ett djävligt bra lag i BP, vilket man inte får glömma.
Och när vi själva samtidigt har en dålig PP-dag så ser det ut så här.
Det ironiska var ju att vi skapade betydligt mer i 5 mot 5 än i PP.
Som CZ påpekade i pausen: när man får flera långa PP så blir man ofta lite bekväm och drar ner på tempot eftersom man anser sig ha gott om tid att producera på.
Men självfallet ska vi göra åtminstone 2 mål på de chanser vi skapar i 5 mot 5.
Känns som om vi inte skapade nåt öht i PP.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge:
"Ja, jag får väl bjuda på det skrivfelet om du nu känner dig så stolt över den upptäckten.
Vi andra får väl istället koncentrera oss på oviktigare saker, som sakfrågan.."

Haha. Med tanke på att ditt liv mer eller mindre går ut på att hitta skrivfel och luckor i folks uttalanden så borde du väl uppskatta sånt här.

Skrivfel av dig eller noll koll låter jag vara osagt..
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Skitstöveln: Tro mig, hade vi bara haft ett måttligt powerplay hade vi lyckats göra första målet på hv.. men det är under all kritik. Och så som markström spelat sista matcherna så hade han definitivt inte släppt in tre mål. de hade inget mer än målen förutom några skott i magen. hoppas inte det skiljer dessa tre poäng på slutspel eller inte..
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Gurra88: "Känns väl lika obegåvat att skylla på Grillfors när det var Ullström som genomförde tacklingen?"

Ja, jag får väl bjuda på det skrivfelet om du nu känner dig så stolt över den upptäckten.
Vi andra får väl istället koncentrera oss på oviktigare saker, som sakfrågan..
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Gurra88: Med tanke på att chansen är större att vinna imorgon tror jag att dom "sparar" markan till just morgondagens match.


En ensam Markström kan inte stoppa ett ånglok som HV!
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Att Hv-fans är det mest pinsamma som finns är det ingen som helst tvivel om. Och då har man mött alla märkliga fans. Killar, som fått en lättöl för mycket i pausen som gormar sin oförmåga inom hockey. Om hur dålig domaren är, vilket jag kan hålla med om, men inte till vår farvör. Just det som gör det ännu roligare..

Folk buar och skriker, åt match penalty, när det ligger en förlamad ove molin på isen, hur skarp är man i skallen då? Boven själv, Ullström, slår klubban i sargen i isen, i båset, på väggen kanske sammanlagt 10 gånger? Han ska vara väldigt nöjd om han inte blir avstängd ytterligare. Pinsamma scener i jönköping. Tråkigt nog så gynnar detta bara hv, vilket enbart borde gynna Brynäs. Men allt buande och domarklagande generar i mål och billiga brynäsutvisningar. Frukten av tacklingen på Ove blev inte sur för hv:S del, utan bara positiv.

Men så mycket annat som var pinsamt spelar nästintill hela andra perioden i andra powerplay, ändå är det hv som vinner perioden med 2-0. Har aldrig sett maken på slöare powerplay, och CZ gör ingenting. Utan det ser precis likadant ut heeela matchen.

Läck va bra. Men skillnaden idag var powerplay och målvakterna. Markström hade kunnat spika igen. Tjänstefel att plocka markan en match vi lika gärna kunnat vinna..

Tjänstefel att inte behålla kudroc, han hade kunnat nitat sveriges mest överskattade P.Ledin.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge: Hade Brynäs haft ett PP värt namnet hade det blivit 3 lätta pinnar. Att spela 13.43 i PP bara i andra perioden SKA bara vara 3 poäng med på bussen. Ingen skugga ska falla över Läck, som gjorde det han skulle. Forwards däremot borde skämmas, för att inte tala om polacken, som coachar laget som en jävla clown. Till å med han borde ha insett att Bertilsson/Hansen inte är nån hit på blålinjen, jävla pajas!
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
bradberry:

Det där med right eller leftklubba är helt beroende på vart man vill att avsluten skall komma.

Rightavslut eller leftavslut.
Det är smart att sätta upp de med bra direktskott och så bygga resten av femman för det.

I vårt fall spelar det ingen större roll eftersom det inte avlossas några skott i alla fall.

Skott, skymning och en brunkare på retur.

Skott från back, skott i Bissett-läge, eller styrning/retur.

Hur svårt kan det vara...
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Huge: "Hoppas Ove klarade smällen bra. Otroligt obegåvat av Grillfors som har gott om tid på sig och tagga ner tacklingen, när han långt innan måste ha uppfattat vilken riskabel situation Ove befann sig i."

Känns väl lika obegåvat att skylla på Grillfors när det var Ullström som genomförde tacklingen?
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
bradberry: Joo, han är en kvalitetsspelare. Men hur många matcher ska han göra innan han åstadkommer det han verkligen ska göra, d v s mål. Visst, ska jag vara lite nyanserad, så har han och Eero varit toppenduktiga. Men det räcker inte på elitnivå att vara toppenduktig, man måste producera. jag tror inte att han kommer att ha 25-30 pinnar i protokollet när säsongen är slut. Men om du har rätt, och jag fel, så är nog jag gladast :-D
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
pastorn: Hm... Svårt...

Är nog av den uppfattningen att passningsspelet underlättas av klubborna mot sargen. Mer yta att spela på... Den skolan har i alla fall jag gått :-)
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
bradberry:

Vill man ha mycket skott från backarna, i numerärt överläge, så
kör man på att de ska ha klubborna in mot planen. Vill man ha mer passningar från backarna så kan de spela med klubborna mot sargen.

Jag föredrar alternativet med många skott.
Jag tycker att man bör få iväg minst 2 skott per minut i numerärt överläge.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
bradberry:

Nä alltid klubborna in i banan om man har något offensivt tänk.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Bara en trepoängare än så länge, på 8 bortamatcher.
Det pekar mot till och med färre treor än förra säsongen.

Rögle har redan lyckats ta tre st trepoängare.

Det betyder att vi, precis som förra säsongen, måste kompensera
genom att ta extra mycket poäng på hemmaplan.
Om det ska lyckas gäller det att vi börjar vinna hemma även mot lag
vi har svårt mot, som t.ex. Färjestad.

Bättre chans att bli första lag att slå HV borta kan man inte få
än i dag. Får man spela mer än halva andra perioden i 5 mot 4
så ska man inte förlora perioden. Då ska man ha vunnit perioden
med 1-2 mål.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
rafalski: Bra analys. Djävligt konstig match och man sitter faktiskt och är lite besviken över att vi inte tar poäng.
3-0 speglar ju inte matchen alls, som jag ser det.
Det är väl i stort sett matchens enda spelvändning vi släpper till där dom kommer 2 mot 1 och gör 1-0.
Sen ett skott där returen går rakt ut framför Läck och så står det helt plötsligt 2-0.
Vi får skylla oss själva som inte målar på alla PP vi har.
Samtidigt gör dom det riktigt bra i BP och vi får kanske smaka lite på egen medicin där.
Spelet i 5 mot 5 tycker jag går i vår favör, sett till hela matchen.
Ingen skugga ska falla över Läck som gör en riktigt bra match. Kanske släpper lite många returer emellanåt och tyvärr straffade det sig iaf på en av dom.
Hoppas Ove klarade smällen bra. Otroligt obegåvat av Grillfors som har gott om tid på sig och tagga ner tacklingen, när han långt innan måste ha uppfattat vilken riskabel situation Ove befann sig i.
Spelet i stort (förutom PP i kväll) ser riktigt bra ut och det bådar gott inför framtiden.
Hoppas det finns krut kvar för att ladda om inför morgondagens fight.
Tror tyvärr att FBK blir en ännu värre nöt att knäcka än HV, trots hemmaplan.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
pastorn: "..låta Bertil stå på vänstersidan med klubban mot sargen istället för in i banan"

Men det är väl ändå meningen va? Att man hellre har klubborna mot sargerna? Har du inte svamlat till det lite nu? :-)
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Peja:

Försvann förresten Dackell ur matchen på slutet? Såg inte till honom, kanske bara missade honom eller är det balansen som spökar igen?
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
pastorn: Dessvärre innebar ju firma Dackell-Hansen i powerplay till och med ett baklängesmål idag. Dackell slarvade i anfallszonen och Hansen var inte längre kvar is in backposition.
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Peja: Nu är det tydligt värre att det är viktigare vad det står på ryggen än vad du presterar.

Har ifs bara sett halva andra och frammåt av matchen. Men vad jag kunde räkna till så delade Bif ut 2 tacklingar på den tiden. Maken till att vara lama.. Viljan att vinna såg ju ut att ha lämnats kvar i bussen.

Sen Morgan vilken tomte..
Kommentera

Sv: HV71-Brynäs IF 31/10 2009 16.00 Kinnarps Arena.
Gusten: Nåja, det är bara att tag nya tag inför morgondagens match. Undrar hur det gick med Molin.
Kommentera

1196764 · »