1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
"• Varför noterades i så fall Hulkkonen först för målet om man visste att det var Widing som gjorde det? Varför väntade man till efter matchen att ändra till Widing? "

Man fick fel målskytt till sekretariatet. Som vanligt. Liksom vid Brynäs 2-2 mål.

"• Varför väntade Rönnmark med att blåsa av då Ersberg blivit överkörd av Hulkkonen? "

Därför att det inte var en regelförseelse.

"• Varför skulle alla HV-spelarna, inkl. Ersberg, vända sig mot Rönnmark om han inte blåst av?"

Förmodligen för att de är dumma i huvet, men det är bara en teori. Onekligen inte särskilt smart kan vi i alla fall konstatera med facit i hand.

Laban: Många frågor och här kommer lika många svar:

"• Är det helt plötsligt tillåtet att sparka in pucken i mål?"

Nej, men pucken sparkades väl inte heller i mål?
Den sparkade via Ersbergs benskydd och sen stannade den på mållinjen.

"• Var den ens över mållinjen?"

Nej, inte i första läget. Men däremot efter att Widing på ett korrekt sätt förpassat pucken över mållinjen.

"• Varför noterades i så fall Hulkkonen först för målet om man visste att det var Widing som gjorde det? Varför väntade man till efter matchen att ändra till Widing?"

Såvitt jag vet så har det väl antagits att det var Hulkkonens spark som hade godkänts, sas.
Och det är väl vad som sedan till sist står i matchprotokollet som räknas.

"• Varför väntade Rönnmark med att blåsa av då Ersberg blivit överkörd av Hulkkonen?"

Ja, det är ju DIN och alla besvikna HV-supporters bild: att han skulle ha blivt överkörd. Titta på bilderna igen, och du kan konstatera att massor av mål blivit godkända efter liknande "överkörningar". Om en lätt kontakt mellan Hulkkonens högra skridsko och Ersbergs benskydd nu kan kallas för överkörning, så Ok. Då var det en överkörning...

"• Varför skulle alla HV-spelarna, inkl. Ersberg, vända sig mot Rönnmark om han inte blåst av?"

Kanske i ett sista försök att vädja om att ngt MÅSTE har varit regelvidrigt?
Inte alls ovanligt i såna här lägen.
Dessutom så trodde dom väl, vilket Davidsson själv bekräftade i sporten på fyran, att spelet var avblåst.

Tyvärr för dig, så är det nog ingen efterhandskonstruktion av Rönnmark.
Det är nog snarare du och andra besvikna HV-supportrar som i efterhand försöker konstruera fram ngt regelvidrigt...

Laban: Tror att domaren & co större koll än vad du nånsin k0ommer att ha där hemma^^

Jonte321:

I ärlighetens namn, hur många gånger har man inte irriterat sig på domaren och hans beslut? Att säga att han har större koll är knappast en rationell uppmaning till ett fan av något idrottslag. ^^

Huge: "Det var då nämligen då Daniel Widing kom fri för Brynäs och TV-bilderna visar att han sparkar pucken mot mål och att den inte är över mållinjen. Men måldomaren dömde efter noggrann granskning mål."

TV4-sporten visar att även de har full koll på läget.....

Laban: Så här säger Fredrik Stillman på HV's hemsida;

"- Enligt domaren så blir det mål i situationen efter när Daniel Widing slår in den lösa pucken, eftersom han (domaren) inte blåst av. Videokontrollen gör han för att se så att pucken inte var i mål på grund av sparken, i så fall hade han inte dömt mål, förklarar Stillman."

Näst sämsta publiksiffran på hela säsongen! Jag kan inte smälta det. Spela resten av matcherna i Stockholm och Göteborg som protest! Gävle har återigen visat sig ovärdigt ett elitserielag.

JanT: Precis.
Rönnmark har uppträtt exemplariskt och professionellt i ett rätt marigt läge.
Iaf som vi som åskådare uppfattar som marigt. Han hade själv säkert full koll på läget nere på isen. Många domare hade säkert blåst av i första läget, när alla HV-spelare började gapa och vädja.
Nu hade vi för en gångs skull domslutet med oss, och dessutom ett domslut som var helt korrekt.

Haha, dagens bästa:

Skrev och påpekade felaktigheterna i Expressens artikel om matchen. Påpekade sakligt vad som var fel och att Karin Skogh borde ändra texten.

Fick detta svar alldeles nyss:

"Härligt med ett regelrätt mål eftersom jag är brynäsare själv.... "

Hahaha.

Teppo: Fjant!

Mickis: Stämmer ju!! Mer eller mindre pinsamt av en publik till ett lag som spelat i Elitserien i så många år. Speciellt nu när man sitter med en ny och fräsch arena!

Om nu inte Sopan Rönnmark inte blåste av
skulle det i alla fall varit :

- Offside i målgården då Hulkonen var kvar där
när Widing sägs gjort mål.

alt

- Blåst av spelet för en solklar interfernce av Hulkonen
på Erik Ersberg.

Annars var det en rolig match att titta på.
Hv borde ha lett med 2-3 mål i första perioden.
I andra perioden kommer Brynäs tillbaka ,en kombination
av bättre BIF spel och att Hv tog många klumpiga
utvisningar. Tycker att Hv bjöd in Bif i matchen.

Pucken studsade verkligen med er i kväll men men..
ny match på Torsdag..syns i KA

Fanzin: Kanske det, men är det inte så att man får det publik man förtjänar? Ganska dyrt är det oxå, och nu på lördag är det slutsålt. Varför har brynäs så lite publik utifrån om du jämför med lag som leksand, t ex.

Otroligt viktig seger, trist att inte fler tar sig till rinken, folk har väl inte råd helt enkelt!

Mickis: Fjant kan du vara själv. Är ni så fattiga däruppe så att vi utifrån måste åka en massa mil för att fylla arenan. I jönköping är det tydligen inga problem att stötta sitt lag i alla fall. Kul för dom.

Laban: Det är inte offside i målgården om pucken är inne innan spelaren.

Teppo:

Hur många av biljetterna är företags biljetter som stod tomma ?

Laban: Å hur fan kan det bli offside i målgården när pucken kom dit först? Sömna om!

bradberry: Låt dom gnälla! Vi vann matchen! YEAH

mattias - 74: Även om det skulle vara tomma företagsbilljetter så räknas dom som sålda , eftersom företaget har betalat dom .

wikström: Men Niclas A. på 9:an är ju inte lite patetisk....

Det är inte offside i målgården vid Brynäs 4-3-mål eftersom pucken var i målgården innan spelaren. Läs på reglerna innan ni uttalar er, HV-fans!

Sedan att ni påstår att det är en interferance bevisar bara att de som klagar inte vet skillnaden mellan en regelrätt screening och en interferance.

Problematiken i det hela ligger i följande:

- Alla TRODDE att Hulkkonens spark var över mållinjen.
- Alla TRODDE att det var avblåst innan Widing petade in pucken.

Men eftersom INTE var som de TRODDE, så är det ett regelrätt mål, hur mycket ni än klagar på det.

Peja:
Klockrent!

Hur fan kan man vara så otrolig intresserad av hockey och sitt lag, men inte kunna reglerna?
Man blir ju mörkrädd av HV-fansens inlägg....

Gött att vi vann! Såg matchen med några Hv-fans här i Jkpg. De var hyffsat nöjda med målet ;). Kul att några av backarna höjde sig ett snäpp (iaf efter första perioden), som Hulkonen och Lavins.

Hoppas det blir lika kul i Kinnarps på torsdag. Som nån sa för ett par dar sen: "det gäller inte att vinna snyggt, bara att vinna"

bradberry: Ja men han e en fjant så!

wikström: minst sagt. Han kan ju sitta kvar och tjura i arenan som han sa att han skulle göra. Han glömde ju notera att det var Widings mål som gällde. Han kan ta reda på fakta först innan han uttalar sig...

Jonte321: Ja ja hoppas han får sitta och tjura länge! Ja det tycker ja verkligen att han ska göra!

Slutsignalen har ljudit, matchen slutade 4-3 till Brynäs. Detta resultat gäller, så nu tittar vi framåt.
Hoppas de som lovat att ställa sig på ståplats, nu när slutspelet börjar, verkligen lever upp till sitt löfte, och står där på lördag. Igår lyste de med sin frånvaro.

51 Roger: Helt underbar seger igår. går ju inte åh beskrivas med ord ;D
En eloge till klacken också. hördes rätt bra!(Y):)

Lilla Spöket Laban: Brynäs första period var precis som avslutningen i grundserien. Virrigt och stirrigt försvarsspel med HV som forecheckade högt upp. När Brynäs väl får fart på 1a och 2a pucken blir det ett helt annat spel.
Målet som för övrigt var helt regelrätt, det diskuteras knappt längre i pressen, Widing målskytt, punkt.slut.
Klart det var förvirrat ett tag och hade HV gjort ett liknande avgörande mål hade de flesta Brynäsfans också blivit fly förbannade inledningsvis.
Men det var en riktigt udda situation, aldrig sett något liknande.
Det går inte att skylla på domaren heller, fanns ingen anledning för honom att blåsa av.
Nåja, detta blir en lång matchserie.

DN hade Brynäsmatchen som huvudmatch i sin bevakning. 2/3 handlade om de usla publiksiffrorna.

Nu tror jag alla vet att målet var korrekt även om HV-fansen aldrig nånsin skulle erkänna det högt...

Jag kan ändå inte sluta tänka på Hulkkonen som glatt skrinnar därifrån med armarna i vädret medans pucken ligger kvar på mållinjen!? Tack Widing för att du slutförde jobbet =)

Huss: Visst var det ett korrekt mål sett till Rönnmarks uttalande, har han inte blåst så är det ju bara att spela på. Jag var jävligt skeptisk när det skedde då man inte hör eller ser att han blåser. Situationen var minst sagt udda.

5509, kan knappt smälta det, hur dumma får man bli? Det är ju ändå slutspel vi snackar om, nåt som inte händer varje år i den stan.

Anemyr:
Skönt med lite tur för en gång skull...

Skönt att se att skotten inte är 14-46 som hela förra säsongen...

sylf: jag fick en deja vu från Moramatchen när dommarens pipa inte fungerade. Jag satt bara och väntade på att han skulle döma bort målet..

51 Roger: Ja har man suttit hela säsongen så behöver man ju inte komma till ståplats till slutspelet.... eller hur var det du sa?

Huss: Pucken skriver en del om det i sin krönika med,...

"I en SM-kvartsfinal tycker jag att man är det oavsett hur det gått i serien, men tydligen tycker publiken något helt annat och tröttnat på Brynäs negativa trend och stannar hemma.

Nu vet jag att slutspelshockey och Champions League i TV, kanske också biljettpriset, får många att utebli. Att man bommade annonsen i lokaltidningarna bidrog också till att ynkliga 5 509 såg kvartsfinalen.

En anledning till publikfiaskot, det får Brynäs organisation (eller den obefintliga organisationen??) rannsaka sitt dåliga samvete för, jag är tveksam till om man har jobbat tillräckligt hårt för att fylla Läkerolen. Klubbdirektören och hans medarbetare, med tanke på säsongens fina publiksiffror, verkar ha utgått från att det här har varit ett självspelande piano.

Folk kommer ändå, tycks resonemanget på BIF-kansliet har gått, det bäddade för säsongens största publikfiasko"

Jag kan bara hålla med.

GävleLasse:
Laget måste ju leverera för att "Svenssons" ska komma.

Nu levererade man, mycket folk i fortsättningen!

claesw: O Hulken kändes sej "lite piggare på bena igår"......-:)

Länk:

Laban: Det är förståerligt att du är besviken över förlusten men att klaga på domaren är helt befängt..målet är ju helt regelrätt. Skulle inte förvåna mig om ni får vissa fördelar av domsluten med er i morgondagens drabbning.

GävleLasse: Håller med Pucken där, marknadföringen har varit under all kritik, men även media i Gävle måste haussa lite mer än bara en notis i tidningen ang slutspelet. Samtidigt är svårt att bortse från det faktum att de flesta Gävlebor trots allt VET att det spelas match, och ändå inte släpar sig upp.

sylf: Jo man kan ju lätt konstatera att publiken är svårflirtad som det är nu. M e n detta är ju något som man måste arbeta för att ändra på från Brynäshåll, inte bara konstatera att det är som det är.

Nu hade man i alla fall gjort lite försök att få igång den lilla skara som slutit upp så det är positivt.

Men jag tror främst att det måste skapas mer "hype" kring slutspelet, detta måste även gävletidningarna hjälpa till med och inte kort göra som Pucken gjorde, att konstatera att det är dåligt intresse kring Brynäs. I alla fall när det gäller match 1. Nu får vi se hur det blir i bortamatchen i morgon, en vinst skulle vara väldigt värdefull i många bemärkelser.

GävleLasse: Visst är publiksiffran en besvikelse, men å andra sidan så är iaf inte jag så speciellt förvånad. Svårflirtade har man alltid varit i Gävle, men nog borde man väl ha fattat att det är slutspel, utan att lokaltidningarna ska behöva basunera ut detta.
Det är ju många faktorer som spelar in: en allmän nedgång pga att nyhetens behag vad gäller arenan har avtagit, krock med CL i fotboll, tevesändning på en kanal som är tillgänglig för alla.
Eftersom upptagningsområdet sträcker sig över bl.a Hälsingland, så tror jag även att bandyns slutspelsmatcher mellan SAIK och Edsbyn har inverkat.
Ekonomin sätter trots allt stopp ibland och folk prioriterar kanske lite annorlunda när valmöjligheterna varit så många.

Nya bud i morgon och nu är det dom som har fördelen av att byta sist. Kan vi "tröka" ut HV i morgon och få dom att bli lite otåliga, så har vi en bra chans.

*edit* Det sitter tydligen folk på alla håll än på kansliet och letar fram faktorer som gör att det inte gås på hockey i LA..

Det behövs väl ingen större research att förekomma att det sänds på TV och att det krockar med CL...

Visades inte detta på TV i Timrå, Mora och i Luleå...? Tänk vad bra det är att bo i Gävle ändå.. CL på TV å allt ;)

GävleLasse: Man får väl inse att intresset inte kanske är större samt att det kostar att gå på hockey. Nu på lördag så lär det iaf bli lapp på luckan. Sedan får vi ju på måndag igen om det har ökat eller inte ang publiksiffran från igår vs måndag.

Var nog länge sedan man var så attans nervös under en match som igår, hade jag haft längre hår så hade jag slitit av mig det under matchen.

Skall försöka lägga upp bilderna från matchen senare i kväll

65selander: Inga bilder på en westerlind i sedvanlig pose?

GävleLasse: Visst visades alla matcher på TV, men bara en match gick på Kanal 9 som de flesta har tillgång till. Men den största orsaken är förmodligen den urusla formen före slutspelet.

Men jag tycker att det är otroligt synd att det inte kommer fler än 5500!
Nu tror jag dock att det kommer se anorlunda ut de kommande matcherna.

moreten:
Ringde nyss shopen, det är i princip slutsålt sa Håkan.

65selander:
"Nu på lördag så lär det iaf bli lapp på luckan."
Liv i luckan har jag hört förut men lapp? :P
På lördag blir jag minsann av med L.A-oskulden! Ooooiih!! Vi ses!

vhcfan: Lapp på luckan=slutsålt fast det har nog Värmdö aldrig haft :-))

Japp vi ses nog annars så lär du höra mig. ;-)

65selander: Nu vet jag hur ni ska komma till rätta med de dåliga publiksiffrorna, svaret finns i länken.

"Yes, that is a real hockey jersey you see, featuring a cow that just took a dump. It's from the El Paso Buzzards of the WPHL (later of the CHL). Having become annoyed with folks not paying any attention to them, the team briefly changed their name to the "Cow Pattys" back in 2001 as a publicity stunt and came up with this jersey."

« · 848738 · »