Brynäs IF

714094 inlägg · 7953 ämnen

Inför Brynäs årsmöte 2005

553011 · » Till forumet


Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
munkas: Du är välkommen att klaga och smutskasta så mycket Du vill--det är liksom finessen med demokrati--men Din trovärdighet på den här chatten blir därefter.

15 säsongbiljetter och så himla missnöjd... Några andra varor Du inte gillar som Du köper år efter år?
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
munkas:
Om det nu är så givande att gnälla så varsågod!
Jag kommer, som sagt, inte ta nån notis om det när säsongen drar igång.

Det enda som skulle få er att försvinna till era hålor är väl 50 vinster i rad, för då är det ju meningslöst att försöka gnälla ner Brynäs i division 1, vilket ju verkar vara ert mål som de motståndarsupportrar ni är.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
munkas: "När pucken släpps i slutet på September och elitserien är igång kan du nog kallt räkna med att jag, Myling, Magico och Sahlberg sitter redo att börja gnälla, klaga och smutskasta igen."

Tänk att du haft säsongskort i 15 år och du kan knappt bärga dig tills du får börja gnälla igen. I dina kläder så hade jag verkligen försökt att hitta saker att se positivt på, glädjeämnen.

Det skulle vara kul att höra vad som får dig att hålla hoppet uppe, för i dina mörka profetior innan, under och efter säsongerna är ju allt utom hoppfulla.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
munkas: "När pucken släpps i slutet på September och elitserien är igång kan du nog kallt räkna med att jag, Myling, Magico och Sahlberg sitter redo att börja gnälla, klaga och smutskasta igen."

15 säsonger, inte illa.
Vad har ni för slogan i gänget?
"Masochist - javisst" ??
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Är det inte dags att döda denna tråd?

Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Om man nu skriver lite för fort, är just "hasTigheten" rätt ord att missa bokstäver i.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
hej, munkas:
Du glömmer en liten detalj. Du började dina dagar här med att hitta på allsköns rykten om diverse spooky övergångar kors och tvärs kring nåt transferfönster. Nån skum tjeckisk hemsida hade du läst i hasigheten, där det stog både det ena och andra. Och Moras Petré skulle du byta jämt med Korhonen. Och...
Din limsniffarövertygelse då får mig att gissa att din första säsongsbiljett fick du avnjuta i moderlivet. Om du har femton i rad, vill säga.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
munkas: Med tanke du har haft säsongsbiljett i 15 år, vad är det som får dig att fortsätta gå isf. Jag tror att du är Dysterkvist på nätet och sedan en optimist bland vänner och familj :-)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
munkas: Visst ska man ge kritik när det är befogat. Dessvärre så har ju kritiken just varit befogad fler gånger än den varit obefogad. Men jag tror att det gäller att hålla en lagom nivå på sin kritik med.

Att sitta och tippa en massa matcher i förväg, till Brynäs nackdel.. Och sedan skryta om att man fått rätt är att gå över gränsen.

Vilken äkta Brynäsare blir glad över en förlust? Gör man det så får man vara beredd på "tjära, fjädrar och en mindre hedervärd sorti"...
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
claesw: Hur intressant skulle det här forumet vara om alla tyckte och tänkte samma sak? Anledningen till att vissa personer inte är lika positiva som du är kanske beror på något...
Jag vet inte hur det är med dig men jag har haft säsongsbiljett i ca 15 år och hockeyn i gavlerinken har på senare år ibland varit riktigt bedrövlig. Nu vet ju inte jag vad det är du tycker är roligt på en hockeymatch( chipsen, brudarna, puckkastningen....?) men enligt mig handlar det till 98% om prestationen på isen. Jag tycker inte det är roligt att hålla på ett lag som förlorar 3 av 4 matcher och gör 3-4 bra matcher per säsong. Så här har det sett ut de senaste 5 åren och så länge det fortsätter kan du räkna med att jag kommer fortsätta spöka på forumet. När pucken släpps i slutet på September och elitserien är igång kan du nog kallt räkna med att jag, Myling, Magico och Sahlberg sitter redo att börja gnälla, klaga och smutskasta igen. Vem vet, det kanske inte kommer behövas i år........men var redo ändå.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Apropå behovet av starka namn i styrelsen lästa jag kommentaren nedan i MoDos GB.

"...Sören Gyll inte deltagit på ett enda styrelsemöte. Om det stämmer känns det som att han bara valdes för syns skull, för inte verkar han ha bidragit särskilt mycket på annat vis heller..."

Tunga namn fyller väl sin funktion men man ska inte inbilla sig att de bidrar med särskilt mycket konkret arbete. Gäller att hitta rätt mix.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Huge:
Det är en bedrift att skriva så många fel i en rubrik.
Läste om ett rån i skärholmen i expressen igår, jag citerar:

- Personalen säger att gärningsmännen var beväpnade med pistoler, men det är fortfarande både pistoler och påkar.
- Patrullerna arbetar vidare, så gott det går.
Ingen blev fysiskt skadad vid rånet.

Dessutom var någon "jättechockad" i samband med rånet....
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
claesw: "Ledar organisationerna klara på juniorlagen"

Inte bara särskrivningar som gör att hemsidan ger ett lite oseriöst intryck.
Även prepositionerna verkar man ha svårt med:

"på juniorlagen" ??

*ryser*
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
65selander: Tränarsidan ja, TV-puckstränarna följer med J-18 laget enligt svensk juniorlandslagshockey modell och Bäcklin från Skutskär samt Melkersson (är inte det Melkers brorson el dyl ?) blir väl jämnbra med förra året. Frågan är bara hur vi får två slutspelslag av J-18 och J-20 lagen.
Förmodligen måste det rekryteras en del talanger på spelarsidan.
Om det är så att man inte riktigt har råd att satsa på A-laget så vore väl en alternativ satsning på juniorverksamheten en budgetvariant. Modo och Frölunda har lyckats tidigare, varför skulle inte Brynäs klara av det ?
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
claesw: Ja de visste verkligen hur man satte saker på pränt. Frågan kvarstår dock...

Vad gjorde man med runstenar som hade särskrivningar? TIP-EX?
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
GävleLasse:
Haha, runor är dessutom den bästa lagringsform vi än idag känner till.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
claesw: Jag tror att detta fenomen alltid har funnits men i och med Internet så blir det en annan exponering av hur jäkla illa en del verkligen skriver.

Sen kan vi ju alltid ge en skopa skit till Microsoft som begränsat rättstavningsfunktionen i Word, som även den bidrar till att särskrivningar förekommer i den omfattningen så att andra tar anstöt...

Vi får gå tillbaka till runor istället, på den tiden skrev man ihop allt...;)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
MickeASthlm:

Ledar organisationerna klara på juniorlagen

Jag kan bara inte förstå fenomenet med särskrivningar överallt. Detta fenomen är överrepresenterat hos 10-25-åringar.

Mini-USA kanske? ; )
 
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Huge: Det blir värre om man klickar på "Läs mer". Lågstadienivå på grammatiken hos kansliet. Fast de kanske är en vikarie som skriver till hemsidan. Detta medan ordinarie personal representerar Sverige vid Grammatik-VM i Belgrad.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Så vitt jag förstått så här systemet med valberedning en unik svensk (ev skandinavisk) företeelse. Träffade några utomeuropeér för några år sedan som tyckte att det var ett förkastligt och odemokratiskt system.

Jag tycker, precis som de flesta i föreningssverige, att man genom att använda sig av valberedning får ett bättre slutresultat (och enormt tidssparande). Sen kan man alltid diskutera det demokratiska i systemet. Nån med mattegener kan väl räkna ut sannolikheten i hur enkelt/svårt det är för t.ex. ett årsmöte med drygt hundra röstberättigade att peta ett namn från valberedningens förslag och få in ett nytt. Det blir mycket makt åt få personer. Men de är valda.

Min kontenta blir att det är valet av valberedning som är det viktigaste valet.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Huss: Ang J-lagen så är tränarsidan klar. Se hemsidan
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
rackham: Processen är viktig men trots allt bara ett mått på mognad, Rackham. Trots
allt är det omröstningen som fastställer resultatet. Att sedan en väl underbyggd process som är brett förankrad i enlighet med svensk sedvänja (koncensus) i många fall ger ett bättre slutresultat är en annan sak.

Nåja, årsmötet är över och det skall bli intressant vad den nya styrelsen och valberedningen kan åstadkomma. Precis som Boork baissade det sportsliga resultatet inför nästa säsong skall vi nog inte ha för höga förhoppningar om ett framträdande ekonomiskt resultat heller.

Någon som vet hur det går med rekryteringar till J-18 och J-20 lagen ?
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Huss:
Processen, Huss, processen!
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Rubrik från hemsidan:

"Brynäs juniorer representerar Juniorkronorna i Lake Placid sommarturnering."

Aj fan.
Hela juniorlaget till Lake Placid.
Vem var det som sa att vi inte har ngn vidare juniorverksamhet? :-)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
rackham: Om vi pratar militärkupper a la Sydamerika så är det en aktion av odemokratisk slag men en "kupp" där majoriteten i en omröstning går emot det officiella förslaget måste nog betraktas som ett beslut taget på demokratisk grund, kanske inte genom demokratisk process förvisso...
En fråga för Jompe kanske ? (jag hann inte med mer än 20 p i det ämnet)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Busen:
Den demokratiskt valda valberedningens förslag klubbades igenom av årsmötet.
En kupp är väl annars förknippad med aktioner av mer odemokratiskt slag.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
rackham: Det snackades mycket om kupper inför årsmötet. Hur blev det med det? Och vad är en kupp egentligen? rackham kanske kan svara på det.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
claesw: Helt klart så får man sålla ut de mest ogenomtänkta och befängda inläggen. Att ens ta upp en diskussion med personer som endast är ute efter att häckla, klaga och gnälla är lönlöst.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
GävleLasse:
Jovisst hålls gb igång då, men i de "extremfall" vi pratar om blir det ju bara löjligt att bemöda sig om att bemöta inläggen av typ "vi hamnar garanterat sist för vi är så otroligt dåliga"...
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
claesw: Jo det är nog som du skriver. Men det är med en viss hatkärlek man läser deras inlägg. Att vara Brynäsare och totalsåga precis allt i ett öppet forum är ju lite motsägelsefullt. Visst ska man vara negativ när det går laget emot men det finns gränser. Sen finns det ju de som har 7000 ursäkter på varför det gick som det gick. Å de är ju precis lika illa.

Att bemöta någon av dessa två "kategorier" med tystnad kanske funkar för dig. Personligen så tycker jag att det är bra om dialogen fortsätter. Det håller ju GB'n igång om inte annat ;)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
GävleLasse: 
 Ja det gänget hittas nog enklast på bortastå

Absolut, det finns nämligen inga supportrar som kräver att laget ska vara i topp för att förtjäna ens kärlek. Dessutom sågar en supporter inte allt som har med sitt "favoritlag" att göra.

Frågan är bara vilket lag dessa killar tillhör, de gör hursomhelst allt för att skapa dåliga vibbar inom Brynäs, det var därför jag tog "timeout" under några månader i vintras- hoppas verkligen vi kan slippa dessa killar nästa säsong.

I fortsättningen kommer jag- och jag uppmanar er andra till samma taktik- att möta dem med tystnad.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
JanT: Ja det gänget hittas nog enklast på bortastå ;)
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
munkas: Det var länge sen man hörde något från dig, munkas. Motorsågen är som vanligt välsmord......

PS. Hälsa Myling och övriga i "cluben"!!!
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Jompe:

Säg så här:
Nu skall det bli andra bullar...
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
munkas: F**n, munkas, slutklämmen i det där inlägget är ju nästan poetisk.

Jag tror, som flera andra här, att Boork kommer att få det här laget att spela på en högre energinivå än tidigare tränare. Det har länge varit ett problem i Brynäs att många tvekar för att ta skitjobbet. Jag hoppas att det blir en bättring på den punkten. Dessutom är Boork en helproffsig och extremt rutinerad coach. Hans besök hos Sunken och Miettinen visar att här lämnas inget åt slumpen. Sänder en tydlig signal.

Mycket trevligt att årsmötet gick bra. Jag tror på den här styrelsen. Det senaste året har arenaprojektet tagit fruktanvärt mycket tid och energi. Med det projektet på G kan styrelsen nu ta tag i andra uppgifter.

Alla talar om dessa fantastiska bullar på årsmötet...
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
" På årsmötet så dämpade Leif Boork alla högt ställda förväntningar på kommande säsong"

Vilka är det som har högt ställda förväntningar egentligen? Är det ni här på HS som har låtit fantasin skena iväg igen...

Om man kollar på brynäs backuppsättning i dagsläget så är slutspel absolut ingenting att räkna med. Risken för kvalspel ligger nog i skrivandets stund någonstans mellan 75-90%. Boorken har givetvis insett detta och därför vill han inte att alla BIF-fans runt om i landet ska bli allför besvikna när slutspelet rullar igång på vårkanten -06 och brynäs istället återigen får rikta in sig på en rond mot det berömda kvalspöket.

Månsson, Spets, Almtorp och Arnio är alla nya i elitseriesammanhang och det vore ologiskt att räkna med att dessa spelare ska kliva fram och frälsa brynäs. Är det då istället Dackell, Lind, Molin och wahlberg vi ska räkna med? Nja, skulle nog inte satsa alltför mycket pengar på dessa spelare. Det verkade som om Wahlberg och Dackell kramade ur den sista lilla energin som fanns kvar redan förra säsongen. Molin har ju som alla sett inte direkt rosat marknaden de senaste säsongerna heller...Lind tycker jag har varit helt ok men det blir nog svårt att hålla skenet och hockeyglädjen uppe en slit- och skitsäsong till....Nä, det verkar som att det krävs lite mer än en "skaplig" back för att rädda den sönderskjutna optimistjollen som fortfarande ses segla med New sweden och Kockaburra 2.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
GävleLasse:
Hoppas, hoppas...
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
claesw: Jag tror att det grundläggande problemet förra säsongen var att de inte hade några som ville bloda ner näsan lite i närkamperna utan det var för mång finlirare i kedjorna. Jag tror att spelatyper som Aarnio, Månsson och Malmström kommer att få det att lossna framåt. Med mer hårt jobb så kommer vi få längre anfall och därmed en helt förändrad matchbild och detta ger ju effekt i en positiv bemärkelse.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
GävleLasse:
Ja, tidigare har jag tjatat här om vikten av att få alla spelare att  växa och prestera på toppen av sin förmåga.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
claesw: Visst är det så att materialet måste ha kvalitet. Men han sa ju på TV under VM att "Man behöver väl inget bra spelarmaterial för att ta Guld"

Nej, skämt åsido så tror jag att han om någon kan krama ur det mesta av det kunnande som laget har att ge. Kanske att några av de yngre spelarna verkligen växer under hans regi med. Det skulle ju verkligen vara intressant rent ekonomiskt om vi kunde få igång en produktion av unga spelare.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
GävleLasse:
Men glöm inte att Boork själv inte har hela utfallet i sina händer. Materialet ha njobbar med måste också ha kvalitét.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
claesw: Boorken har ju "tyckt" länge och mycket i olika sammanhang och kommer att göra allt för att inte bli känd som en skrävlare. Han har mycket att leva upp till, något jag är övertygad om att han kommer att klara.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
HF:
Det känns tryggt med Boork. Där här vi en stabil typ som inte under några omständigheter (inom vissa gränser givetvis) hoppar av mitt under säsongen.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
65selander: Han gav ett mycket bra och seriöst intryck, som jag iofs tycker han i stort sätt alltid gör. Han påtalade också på ett övertygande sätt den respekt han har för Brynäs och var mycket stolt över att få leda a-laget.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
Nej då var det sovdags. Måste bara skriva en sak innan jag loggar ut: BOORKEN ÄR KUNG!.....iaf då det gäller talets gåva. Ger ett seriöst och proffessionellt intryck. Tror han är rätt man att få BIFskutan på rätt köl!
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
65selander: Vi har diskuterat saker och ting på våra "rebelliska" möten men efter att valberedningen kom med BRA namn till styrelsen så fann vi det helt onödigt att komma med förslag. Jag kan ju tillägga att vi hade diskuterat Lassgård som ett alternativ, han kom ju med ändå.
Ett annat namn vi hade på tapeten kom ju med i styrelsen och var därför inte intressant (möjlig) att föreslå till valberedningen. Vad fallet Palle gäller så kan vi ta det i privata PM.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
HF: Bra då är det ett fall framåt iaf. Boorken gav ett trovärdigt intryck eller hade han tankarna någon annanstans?

Natt på er. Nu skall jag sova så att jag orkar jävlas med Majorerna som tar examen i morgon.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
65selander: Jag tror han fick Sjöddas. Boorken förbjuder kaloristinna vetebullar så det blev nog några över.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
65selander: 119st glömde jag också tala om.
Kommentera

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
bradberry: Jag utgår från att alla som ställdes fram var fakturerade ;-)
Kommentera

553011 · »