1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738897 inlägg · 7967 ämnen

Inför shl 18/19

Sv: Inför shl 18/19
Pär Johansson får jättegärna ta med sig Jeremy colliton. Han va ju ass till collliton i Mora:) osäker hur collitons kontrakt ser ut dock

Chris11: Brukar se både lite finsk och rysk hockey på stream ibland ...LiveTV/Ru

Jag spelar bettar på Finsk hockey o KHL så jag har satt mig in lite i deras ligor...han gjorde två fina mot HIFK för 2 dgr sen

Följande lämnar LHC:

Niklas Persson
Tony Mårtensson
Niclas Lundgren
Kristian Näkyvä
Jakob Lilja
Emil Sylvegård
Mathis Olimb
Ken Andre Olimb
Henrik Törnqvist

Vi kanske inte ska klaga så mkt över våra egna förluster, verkar vara dom som har det ännu värre...

Leonardo: sett han spela eller bara EP-scout? Visserligen bra siffror

Chris11: Här är en offensiv back som visserligen skulle kosta men jag gillar honom..Miika Koivisto, Kärpät

{2064}: jag vill inte se Andersen i brynäs. Han svek oss och är inte heller tillräckligt bra i mina ögon. Visst han va grym säsongen 2012, Men senast han va i Brynäs (14/15) så minns jag att han inte va speciellt bra. Och då kräver han ca 300k/månad. Ska vi värva en så dyr back så tycker jag vi ska ta in en spelare av Anssi Salmelas kaliber. Någon som kan bidra offensivt. Vi behöver två offensivt skickliga backar i laget.
Kanske Nisse Andersson från Malmö vore något? Hans bössa skojar man inte bort. Vore bra med en rightare

{2064}: Håller med dig där Huss, vi måste få in tyngd, för små o lätta backar blir uppätna fort av tuffa starka forwards...Johansson från IKO är 174 cm och väger 76 kilo, jag tycker det är för lite om du inte är oerhört briljant för den spelstilen som liten!

Chris11: Johansson kan inte ersätta Carlsson. Där är han inte ännu. Johansson kommer med största sannolikhet spela för Modo.

Så här vill jag se laget:

Rautio - Eriksson

Gunderson - Bertilsson
Andersén - Boqvist
Kilström - Lundgren
Ersson - Larsson

Danielsson - Kellman - Palushaj
Boqvist - Scott - Blomqvist
Clark - Jensen - Rensfeldt
Nilsson - Westfält - Bjurström
Mannberg - Granström - Alcén
Asklöf

Skrubben: "Detta var precis Brynäs plan med att lägga chatten med Bengtzén just imorgon 😀"

Precis.
Det här planerade han naturligtvis i liften under påsklovet, en smart och kunnig sportchef som BZ är förstås inte dummare än att han kombinerar jobb med nöje.
Tänk att inte munkas och mylingen visste det, trots att dom som bekant är så väldigt insatta i verksamheten...

Chris11: och där blev backsidan just svagare än förra året....
Om Bertil stannar så vill jag hellre se Andersén i truppen för att vi inte skall bli svagare. Vi viktar iofs om till mer defensiva än offensiva backar men det kan ge Larsson utrymme att göra en "Pudas".
Typ: Bertil/Gunde- Kilas/Andersen- Lundgren/Boqvist och Larsson som 7e. Stoppar du in Kalle Johansson, som förvisso är en duktig talang, så kommer vi ha för lite fysik för ett slutspel. Se bara på hur Växjö resonerat och hur lätt Pudas vägde vid det avgörande målet mot HV.

{2064}: Hoppas Abris har fel då och att tanken är att Johansson ska bli HC?

Skrubben: Men nog måste väl Pär Johansson lämna Frölunda för att söka en roll som huvudtränare, likt Robert Ohlsson?

{2064}: just det. Undra om inte Bengtzen kommer att värva en till back för att ersätta Carlsson? Kanske det blir Johansson från allsvenskan? Vore ju inte helt fel

Chris11: Det köper jag rakt av. Carlsson då?

{2064}: jag tänker såhär:
Fälth bort, ersätts av Boqvist som är ett år äldre och har tränat hårt under sommaren. Ett plus!
Sunken ersätts av Lundgren, stort plus. NL är precis den backen som sunken va för 7 år sedan. Dessutom är Lundgren bättre med pucken

Kent747Socker: Sant. Inga nyheter om Simon...?

Synd att Henrik Larsson ser ut att bli kvar. Han har haft en tung säsong. Vore bra att ersätta honom med en annan back från allsvenskan. Johansson från IKO?
Men kanske han lyfter sig nästa säsong? Det finns ju potential i grabben.
Vi kan ju tänka såhär: om vi inte är nöjd med hans säsong så kan vi ge oss fan på att han inte är det heller. Han kommer komma tillbaka starkare och träna extra hårt under sommaren, dessutom har han bara ett år kvar på kontraktet. Kan ge lite extra glöd?

Chris11: Hur menar du jämfört med just avslutad säsong? Vari ligger förstärkningen?

bradberry: Sjödda har kanske ställt ett ultimatum: "Jag ska vara huvudcoach annars drar jag".

Får man in Johansson från Frölunda är det dock ett mycket kompetent namn att få in i staben.

Skrubben: Vettefan alltså... Sjödin är en typisk spelare i grunden, känns inte som han riktigt har verktygen att leda/utveckla/pröva nytt när det strular. Vi kan värva Sidney Crosby och laget kommer ändå inte vara bra om inte Bengtzén fixar tränarsidan.

Skrubben: Känns inte fräscht någonstans med Sjödin som HC... Vill ha en L E D A R E som headcoach. Gillar Sjödin men anser honom inte riktigt kapabel att hålla den mentala biten uppe med att säga rätt saker vid rätt tillfälle, hålla brandtal för att tända laget, vara den där trygga LEDAREN... Gärna Sjödda som assisterande dock... Johansson låter väl ok men vi behöver en annan huvudtränare...

Skrubben: grym tränare!! Men betyder det att Sjödda får huvudansvaret? Eftersom att Johansson har den rollen som sjödda hade under bulan?

Det är så här jag kommer minnas Jörgen. Vilken krigare.
Uppladdat:

500x0-sundqvst.jpg

Chris11: Står inget om Rautio så det jobbas väl på förlängning där får man förmoda...

Chris11: får Bengtzen ihop den där uppställningen så kommer jag för alltid vara tyst. 6/12 forwards är så kallade 10% spelare.

Inkazar: Fälth hade väl högsta lönen i Brynäs, så det borde räcka till en stark förstaspade! Stannar Simon behövs en back till men helst 2....hur vart det med Oskarshamns Johansson?

Inkazar: ja håller med. Om nu berra blir kvar så tycker jag att vi har sjukt bra backsidan redan nu.
Gunderson-Bertilsson
Lundgren-Boqvist
Kilström-Ersson
Larsson

{8399}: Ja, om man nu har råd med en ersättare..

Skrubben: Det är inget jag har filosoferat fram, även om jag önskade det!

Chris11: Lundgren ser mer och mer ut som Sunkens ersättare eftersom Bertilsson inte nämns i ?tack och hej? PMet.
Båda dom lönerna är mycket pengar om jag förstår saken rätt. Fälths lön skulle räcka till en ny keeper. För Rautio var inte gratis när han kom heller.

Chris11: Fan vad positivt allt börjar kännas helt plötsligt!

Detta var precis Brynäs plan med att lägga chatten med Bengtzén just imorgon 😀

Inkazar: Rensfeldt-Jensen-Clark
Palushaj-Kellman-Boqvist
Danielsson-Scott-Blomqvist
Alcen-Granström-Mannberg
(Nilsson asklöf)

Med den här uppställningen så får vi fyra bra kedjor

Inkazar: vore riktigt bra. Sedan får man nog strunta i att värva en ersättare för Fälth eller sunken i och med att man ska värva en bättre målvakt. Det kommer kosta.

MrCarla:

När jag läser på hemsidan står det att han vill utomlands, jag tolkar det som att BZ inte hade en chans att behålla honom.

Synd, 23 år gammal. Tror han kommer bli ruskigt bra. Dock kan vi ersätta honom.

Inga svar om Hajen, Clark eller Bertilsson vilket ändå är ett tecken på att förhandlingar pågår. Att behålla dessa spelare plus några riktigt vassa till skulle höja nivån avsevärt. Pengar borde finnas då Sunken, Fälth ocj Ikonen inte direkt var billiga.

dAVydov: Då behöver vi 2 nya backar iom att Larsson blir kvar!

{8305}: Om det stämmer så kan det vara bra för laget (beroende på ersättaren förstås) men otroligt tråkigt för Paille

{8305}: Har du egna källor på det eller tror du bara det?

Pilen32: Aight, tack för infon.

Chris11: Paille kan vi räkna bort redan nu tyvärr.

Rodrigo: Officiellt att Liljewall lämnar alltså. Då måste jag hålla det jag lovade för några månader sedan 😁

läser klausul på Liljewall, man kanske kom billigt undan där isåfall skit bra. börjar se ljusglimtar

Kent747Socker: Exakt. Tråkigt med Ikonen. Tror ni han avböjde eller fick han helt enkelt inget att signera?

1. Ersättare för ikonen -> Danielsson
2. Ersättare för Palushaj -> Palushaj
3. Ersättare för Clark -> Clark/ny
4. Ersättare för liljewall -> Rensfeldt
5. Ersättare för Paille -> Scott

Inte positionsmässigt men ungefär lönemässigt.

dAVydov: han är delaktig i flera företag vad jag vet. Skapade t.ex Leos lekland för några år sedan.
Uttalade sig väl i vintras att han inte är intresserad av att vara tränare just nu?

Chris11: Samt att det stod att nu skall vi satsa på ett yngre material.....får se då om Simon blir kvar eller inte....målvakt med förstaspade förutsätter jag och jakten på en coach dyrt nog det, Paille har jag svårt att se komma tillbaka i toppform?

Det enda riktiga förlusten enligt mig är Ikonen so far. Där går dock ersättare hitta, dock bara 23 år gammal och framtiden framför sig.

Nåväl, Ikonen, Carlsson och Ölund är välkomna hem när de blivit lite bättre ;-)

Inkazar: kanske kommer längre fram ifall paille lägger av?
Om Clark och palushaj lämnar + paille lägger av ska vi ha in:
1. Ersättare för ikonen
2. Ersättare för Palushaj
3. Ersättare för Clark
4. Ersättare för liljewall
5. Ersättare för Paille
Borde finnas pengar för 3-4 toppspelare?

Inkazar: Ja det tror jag nog man gör allvarligt försök både med Clark, Hajen och Simon.....imon kanske vi får veta resten vid chatten?

KulaShaker: Där ser man. Hittade intervju från 1,5 år sen där han hintade om att han var sugen på att kliva ner i båset igen. Den som lever får se...

« · 1891728 · »