1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
{9682}: Sluta gråt och stick tillbaka till svinstian Ove…
Här gör du ingen nytta.

mattias - 74: Lägg ner nu!

{9682}: Du gled in här och kallade oss 'störda' utan anledning - så nu är du ganska bränd.

{9682}: Brynäs kommer inte att lyfta, vi håller näsan ovanför ytan så länge det går. Gott nog.

Ove Myling: Hela dumma drevet kommer nu. Hur ni ska lyfta Brynäs fattar ingen av er. Knappast förvånande. Campeses kompisar?

{9682}: Brynäs är en flopp i SHL och har så varit i 20 år men ni spelar inte ens i SHL så ni vinner floppligan.

{9682}:

Råd?

Du menar det där inlägget när du skrev att deras fans var dumdryga? Är du inte förvånad över att de reagerar som de gör. MoDos gästbok är ju inte heller känd för att låta andra fans komma in och be om " råd "

Tigerhjärta: Nä. MoDo leder ju. Ni suger dock...

{9682}: ”Jag kom med ett råd och blev påhoppad..”

Offerkofta: På.

{9682}: ”Brynäs är en flopp!”

Och Modo är… ja, vadå? Helt ointressanta och och orelevanta. Ingen bryr sig om Modo. Dom är ett totalt färglöst lag som skvalpar runt i HA.

mattias - 74: Jag kom med ett råd och blev påhoppad...Har varit med ett tag här. Hamnar sällan i knipa.

{9682}:

Du är säkert en bra person privat men tycker du att det är rätt läge att gå in och provocera hos Brynäsarna nu?

Hur hade du reagerat om massa leksingar kommit in i eran gästbok och provocerat efter matchserien 2016?

Ett råd i all välmening. Tänk dig för

Nu får du ta konsekvenserna av ditt handlande ;)

Trevlig helg.

Peja: ”Skulle du alltså ha fortsatt förtroende för Alcén och Manner om Brynäs åker ur SHL?”

Abris sågar manner i Sportbladet. Ifrågasätter om han har vad som krävs. Ojojoj, inte vad Brynäs behöver att pressen utifrån blir ännu större.

Eller så är det exakt vad som krävs

{8399}: Brynäs är en flopp!

Davey85: Kul att ni är så usla och aldrig lyssnar.

{9682}: Jaja, färdigtrollad nu? Gå nu till din psykolog och bearbeta dina mardrömmar om Rahimi och hur han på egen hand äger hela Modos förening och fanbase.

{9682}: Nu blir du avstängd igen - Hej då!

{9682}: Ni är ju en total flopp i HA som aldrig tar er upp trots flest kommunala miljoner i Sverige, vi har ingenting att lära från er.

{9682}: Ni Modoiter borde ha fullt upp med oroa er över erat lag. Häromkvällen så käkade Kristianstad upp er i två perioder, ni har bränt en serieledning på ca 20 poäng, antagligen värvat sönder laget och kommer få stryk av Farbror Rahimi eller annan konkurrent i år igen.

{9682}: Varför skall vi ta råd från en klubb som inte lyckats ta sig upp sedan de åkte ur för 6-7 år sedan?
Är det inte bättre att ta råd från lite lyckade klubbar?

Huge: ”kan konstatera att vi inte varit tillräcklig bra för SHL om vi åker ur.”

Vad anser du ligger till grunden för Brynäs eventuella degradering?

Hade man kunna agerat på något annat sätt för att förhindra nedflyttning? Eller är din inställning att alla inom Brynäs har gjort sitt allra yttersta utifrån dom förutsättningar som finns?

{9682}: Haha, vilken trollkommentar. Modo har ju skrivit regelboken om hur man misslyckas i HA trots bra budget.

{9682}: Ledningen kanske men även de har nog insett att det sluttande planet bara blir allt brantare. Rätt många fans såg det komma för flera år sedan.

{9682}: Vi börjar om den dag vi åker ut om den dagen nu kommer. Var förlusten lagom kaxig du, hur länge har ni varit i HA? 7år?

mk: Sagt det flera säsonger här. Skippa stoltheten och åk upp till Ö-vik och be om råd när det kommer till att ställa om och starta på nytt. Brynäs ledning och fans är dock för dumdryga för att inse fakta.

Huge: Börjar seriöst tro att du bara 'trollar' i alla dina kommentarer där du envist försvarar alla klubbens galna beslut. Du kan omöjligen mena allvar.

Med Brynäs spelarbudget och en vettig sportchef så hade laget varit stabilt topp 6.

mk: Vem är dummast?
Mitt svar gällde förstås rent kvalitetsmässigt, dvs hur bra vårt nuvarande lag isf skulle stå sig i HA och inget annat, eftersom mylingen antar att jag vill behålla nuvarande trupp i HA och tror att den inte skulle räcka långt där.
Att vi rent ekonomiskt sen skulle kunna behålla nuvarande trupp med några förstärkningar fattar väl alla att det inte är möjligt.

Huge:
"Blir det HA så ser jag gärna att vi behåller det mesta av nuvarande trupp, vad som bör bytas ut överlåter jag åt våra yrkeskunniga Alcen och Manner att avgöra."

Det är såna diskussioner som...

Huge: "Blir det HA så ser jag gärna att vi behåller det mesta av nuvarande trupp, vad som bör bytas ut överlåter jag åt våra yrkeskunniga Alcen och Manner att avgöra"

Bara med detta uttalandet endast visar du ju hur lite du vet om hockey och framförallt EKONOMI!!!

Hur fan har du tänkt och finansiera större delen av dena trupp i HA?

Du får ju de i Dum Dummare att framstå som genier.

Ja jösses...

Huge: Skulle du alltså ha fortsatt förtroende för Alcén och Manner om Brynäs åker ur SHL?

Ove Myling: Hur går det på din läsförståelsekurs då?
Inget vidare, som det verkar…

Inget fel alls att tro på slutspel via playin i ett skede när den möjligheten fortfarande var god för 6-7 matcher sen samtidigt som man både då och idag kan konstatera att vi inte varit tillräcklig bra för SHL om vi åker ur.
Bara nån med usel läsförståelse som ser nåt motsägelsefullt i de båda ståndpunkterna.
Byt lärare på kursen, hen verkar vara en dålig pedagog eller så är det eleven som fattar trögt…

Blir det HA så ser jag gärna att vi behåller det mesta av nuvarande trupp, vad som bör bytas ut överlåter jag åt våra yrkeskunniga Alcen och Manner att avgöra.
Tror inte det blir bra om du eller nån annan oinsatt och okunnig soffbedömare lägger sig i den biten…

Ove Myling: Brynäs är som en patient men en långvarig sjukdom för att klara av detta tillsätter man som överläkare en outbildad läkare och han tar beslut att det behövs inga mer resurser runt denna patient...Läkaren som har hand om patienten säger nu att han inte är en tillräcklig bra läkare....Troligtvis får vi sätta in det mobila akutteam återigen..risken finns ändå för att vi riskerar ett liv på långvården med minskade resurser... I region Jönköping tänkte man annorlunda Vi ser att det är akut vi agerar,.,,,

Huge: Då närmar vi oss, återigen, dagen då risken är stor för att Brynäs åker ned i HA. Brynäs, en av 2 klubbar som aldrig åkt ut. Vi har varit nära förr men aldrig åkt ut.

Du har ju redan konstaterat att åker vi ut "är vi inte bättre än så". Lite konstigt eftersom du trodde på slutspel för bara 6-7 omgångar sedan. Ganska stor skillnad på att inte vara tillräckligt bra för shl och att gå till slutspel, men kappan svänger fort när det blåser.

Jag antar att du tycker att Alcén och Manner och alla spelare ska vara kvar på sina poster i ha, dom har ju gjort så gott dom kan efter dom förutsättningar som finns?

Zappaholic: "Underhållande är ju fel ord. Det är tragiskt som ska in på vågrätt 8."

Strutsfarmen sticker som vanligt huvudet i sanden och vill att vi övriga ska lita på de "kunniga" yrkesmännen som styr Titanic rakt ned i avgrunden.

Spelar ingen roll om så Brynäs kör in i 15 isberg. Tror man inte på framgång är man en loser.

Och sen när klubben väl åker ut så rycker strutsarna på axlarna och konstaterar: "vi gjorde vad vi kunde"

Tragiskt var ordet. Vilka är dom egentliga förlorarna här?

Bulten:

" snärtar med handduken i duschen "

Haha en klassiker på högstadiet på de flesta skolor tror jag

Ove Myling: Håller helt med. Manner måste bort nu!!!

Ove Myling: Underhållande är ju fel ord. Det är tragiskt som ska in på vågrätt 8.

Bulten: Hade gärna sett:

Dima - Larsson - Scott
Rödin - Björninen - Palve
Ljungkrantz - Ölund - Eklind
Olesen - Blomman - Strömgren

Loomis666: Presskonferensen finns där nu, med en minst sagt kortfattad och frustrerad Mikko.

Ove Myling: Manner ska inte gå efter säsongen, han har en säsong kvar på kontraktet och nu skall det ju satsas.

Ove Myling: När en tränare säger att han inte är tillräckligt bra och hoppas någon annan kan nå fram till spelarna undrar man 1) om han vill därifrån fort som fasen och bäddar för ett avhopp eller 2) pressa spelarna till upp till bevis. Oavsett så osar det inte självförtroende inför ett förestående kval.

Bulten: Spelar ingen roll hur Brynäs ställer upp imorgon. Om finnpajsarna står i båset blir det förlust. Kalla ned Molin, uppbackad av vem fan som helst - så finns kanske en chans till seger.

Manner har tappat omklädningsrummet för länge sedan och kommer iaf att få gå efter säsongen. Varför skjuta upp det oundvikliga längre än nödvändigt.

Ove Myling:
Aargh...peta inte på björnen....😬

munkas: "Inom ett par år kommer klubbar som Tingsryd och Bofors att värva spelare från Brynäs. Efter ytterligare några säsonger har Brynäs en spelande tränare och frivilliga träningar…
Trots att vi spelar så bra."

Ska bli så underhållande att läsa vad alla strutsar skriver när vi är i HA. "Det är inte så stor skillnad på Brynäs och lagen i SHL och NÄR vi går upp kommer vi att kunna etablera oss som ett stabilt slutsspelslag", samtidigt som Brynäs vinner på övertid mot Västervik och parkerar på 8:e plats i HA.

Ljungkrantz - Björninen - Strömgren
Rödin - Larsson - Olesen
Dima - Ölund - Palve
Scott - Blomman - Eklind

Den som håller i pucken mer än 2 sekunder i offensiv får tio snärtar med handduken i duschen

Huge: Hur ser det ut med dina slutspelsplaner? Alla som inte tror på slutspel är ju losers.

Har du blivit en loser nu oxå?

Huge: Jag har aldrig sagt att HV inte har ett tuffare motstånd. Så kom inte med ditt "Helt plötsligt". Då är det jag som har diskuterat bredare än vad du har gjort helt enkelt :)

JawKee: "Ser man bara till matcherna så är det klart att HV har det tufft också, tuffare än oss. Timrå är nog lättare att slå än IKO. Samtidigt så verkar IKO ha gått ner sig på senaste tiden."

Ja, och det är ju bara motståndet i de återstående matcherna vi talar om och inget annat.
Har HV verkligen en lättare avslutning än vad vi har sett till motståndet?
Nu säger du helt plötsligt att HV har ett tuffare motstånd kvar än vad vi har, vilket hela tiden varit min ståndpunkt.
Så vi verkar mao vara överens om den saken, iaf att dom inte har ett lättare motstånd kvar.

Att HV sen har tagit mer poäng dom senaste matcherna och ev gjort bättre spelmässiga prestationer (vilket jag iofs är tveksam till att dom verkligen har gjort då dom mest verkar ha varit mer effektiva och haft marginalerna med sig många gånger..), kan absolut göra att dom ev har större chanser än oss att hänga kvar, men det är ju isf en helt annan diskussion.

Huge:
Ur vårat perspektiv så är ju vårat kvarvarande program ljusår bättre än om vi hade haft Håves.
Hade vi haft SAIK hemma och OIK borta hade vi tveklöst kammat 0.
TIK borta och VLH hemma finns det ju i alla fall chans att vi kan knipa någon/några pinnar.

Vet inte om Håve resonerar likadant?
Dom kanske resonerar som oss (mig) och anser att dom skulle behålla sitt schema alla dar i veckan.

Går vi bara på tabellplacering så är det ju jämt skägg vad det gäller Håves och vårt kvarvarande motstånd.

Lirarn77: Tror inte att resultaten i tidigare möten mellan resp lag spelar lika stor roll idag, när två omgångar återstår och våra resp motståndare både slåss om topp6 och serieseger.
Om något så känns det iaf att HV inte har nåt lättare motstånd kvar än vad vi har.
Enbart siffrorna i tidigare möten behöver ju heller inte alltid spegla hur matchbilden har sett ut och hur rättvist eller orättvist resultatet har varit.

« · 2485013 · »