1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
Vid närmare eftertanke tror jag faktiskt inte HV71 tar så många poäng till.

Skellefteå har för mycket att spela för på tisdag, och är ett för bra lag för att förlora mot ett HV71 som har haft flytet på sin sida.

Oskarshamn har placeringar att spela för, och hemmaplansfördel i slutspelet med en fruktansvärd offensiv spets.

Så i slutändan tror jag HV71 landar på max 63-64 poäng. 65 poäng borde vara en "safe zone" för oss.

Vi får se. Vi startade sluttampen av serien på ett bra sätt och nu gäller det att fortsätta på samma sätt nästa vecka med så ger vi oss en god chans att slippa negativt kval.

Scopulus: As finns det i rosenlunds, kinnarps och i huqvarna garden också i mycket högre grad än i Gavlerinken. Gränsen mellan svedala och dinamarka går norr om Husqvarna om man ska tro på dialekten 😂

Jonasson: Håller med helt! Befann mig längst upp i klacken idag, men publikvärdarna på bägge sidor om klacken var riktiga rövhattar. Sura och sjukt otrevliga! SLO kanske kan prata med publikvärdarna om att kanske vara mer tillmötesgående och trevligare? Vi är ju trots allt där för att heja fram vårt lag och ha en trevlig upplevelse. Den dras ner rätt kraftigt när surgubbar utan fingertoppskänsla ska vara där och fördärva.

Huge: Klurade du länge på ditt "svar"? Tangenterna är utnötta efter allt "fram och tillbaka"? Stackars alla "härinne" som får drass med dig. I mina kretsar så är du "skinntorr", "värdelös", "getalife". Nöt på du, Huge, du verkar må bra av att vara dryg. Maken till värdelös individ har jag ALDRIG skådat....

SuneMangs: Lycka till din …..la brynäsare 😂

Modano: Alkohol har sin verkan, gå och lägg dig i skuggan av den stinkande fabriken 🤪

Huge: Jag ser ju så klart att du får en del skit här inne. Men det kommer ju oftast av din tråkiga attityd och raljerande beteende. Du är en person som ser ner på folk, och det har jag jäkligt svårt för..

Det i kombination med ditt snudd på osannolika strutsbeteende, där man inte kan kritisera beslut som Brynäs tar då vi inte har full insyn, inte vet exakt alla förutsättningar osv blir ju skrattretande. Ser du inte det? Är du så blind??

Oavsett hur den här säsongen slutar så är den ju ett gigantiskt misslyckande där det måste ske stora förändringar i den sportsliga ledningen.

Huge: Bara du Huge som tyckte att 2:an för HV var omöjlig för Limpan att ta. Han tyckte samma sak som dom du brukar kalla "soffcoacher" :-)!

"Jag tycker vi har fem gubbar hemåt där, så jag blev faktiskt lite överraskad över att dom får friläge. Men den ska jag ha tycker jag. Men efter deras tredje som tar på vår försvarare, då är det ändå stängt."

Davey85: Nyss hemkommen efter kvällens bragd. Var sjukt kul att vara på plats i klacken och heja fram grabbarna idag. Stolt och glad att dom krigar och får in 3 tidiga mål, för en gångs skull hade vi lite effektivitet på chanserna vi fick! Hoppas ni andra härinne njuter lika mycket av segerns sötma och att vi grep det sista halmstråt. Hoppas fler kommer somna lika lätt ikväll som en annan. Over and out, kamrater!

Huge: verkligen. Två tavlor får vi se som godkänt för att vara Lindbäck. Hur du får det till att ”välja rätt” vet jag inte, men du är relativt ensam om den åsikten

Jag är verkligen ingen målvaktsexpert, jag kan ofta tycka det är svårare att bedöma målvakters insatser. Tycker inte Limpan är dålig idag. Men jag tycker inte direkt heller att han övertygade. Jag ser helst att vi startar Olki mot Timrå.

Vibbi: Nä, din ointressanta upplysning om att du inte kunde hålla dig härifrån finner jag ingen anledning att ”kontra” på.
Så jag ber vördsamt om att få avstå, tackar
för mig och önskar godnatt till dig och alla andra brynäsare härinne.
Mot 3p på tisdag. Med Limpan eller Olki i kassen?
Säg det, Manner valde iaf rätt idag…

Scopulus: ”Upplevelsen bättre här än hemma i Husqvarna Garden”

Otippat måste jag säga!
Jag kanske är helt ute och cyklar, men Husqvarna Garden ser iallafall jag som ett praktexempel för hur den optimala upplevelsen skall vara.
Stark hymn, ofta fullsatt och tajta branta läktare nära isen.
Men väldigt roligt att höra att du haft en härlig upplevelse i vår hemmaborg!

Silfver: Haha, inte mig emot! 🥶😁

Huge: Nu valde jag inte bort Brynäs. Men hann inte in här och direkt kommentera vinsten pga mello drog igång. Faktum kvarstår att det var ett felaktigt beslut att ställa Lindbäck idag som kunde gått åt skogen. Nu klarade vi oss precis med andan i behåll denna gång.

Tillbaka på hotellet och kan återge reflektioner av matchen:
- Fan.
- Grymt fin arena och bra arrangemang. Välplanerad och mycket event på och utanför isen. Häftigt intro. Upplevelsen bättre här än hemma i Husqvarna Garden
- Trevliga Brynäsare överallt. Både på hotellet, i periodpausen och under match kom det fram Brynäsare som ville prata. Dock satt ett as framför oss som hånade HV-klacken och HV-spelarna. Hade klarat mig utan honom. Såna as finns överallt och inte unikt här.
- Tung bilresa hem imorgon...
- Nåja, grattis då.

Vibbi: Kungen av sand…

Jugge: Inte nån lägre nivå än den som många håller när det gäller härskarteknik som används mot mig eller spelare/ledare i laget, vad jag kan se.
Man kan ju tycka att du själv som vuxen borde vara mindre enögd och mer objektiv i dina bedömningar av inläggen härinne…

Jugge: Nu sitter "Huge" vid tangentbordet, teet i vänsterhanden, och klurar på en "kontring" mot oss. Han går igenom något lexikon och finner sina rätta rader, sen mår han bra, när han tror att han har tryckt dit oss, ordentligt!

DoNaka: Nu byggde du just upp en massiv kravbild av att vara på plats mot Växjö också (under förutsättning att vi inte torskar mot Timrå då förstås) 😉

Vilken skön gubben manner... skön presskonferens =))

Huge: Som sagt, en väldigt tragisk person… Jag tog inte specifikt Bulten i försvar, men dina inlägg är oftast på väldigt låg nivå med en stor portion härskarbeteende.

Man kan ju tycka att en ”vuxen” person, pensionär och allt, borde veta bättre…

Hoppas dom spelar lika bra resterande 2 matcher.... och byt ut lindbäck... sorry men han har aldrig övertygad mig .. synd han kanske är bra men vill helst inte sen han i mål dom sista 2...

Min pappa var på matchen idag ( live ) hans tredje . Han kollar helst fotboll.. nu inser han varför hockey är bättre .. han ringde efter och var så glad att dom tog 3 p.. han och han arbetskamrater 👍

Huge: Jag kunde fan inte hålla mig härifrån, jag är inne och läser fortfarande, det finns fortfarande ett gäng vettiga "skribenter" men du är anledningen till att jag håller mig borta. Vad fan lider du av? Usch, vilken trött, liten individ. Tror att du är "svenska språkets konung" men för mig och säkert många andra så är du bara en jävla "nagel i ögat" och en riktigt trött individ.

Till er alla andra, nu reder vi upp det här, vi har lyckats förr och vi gör det igen! 120 min kvar, kom igen nu, Brynäs!

nittontolv: en klassisk luftrunk är aldrig fel!

Jag var på plats idag, och det var 5e gången för säsongen. Och tro på fan att Brynäs vunnit alla 5 matcher jag sett på plats.. (ren tur, ja).
Fyfan vad bra tryck det var på ERPn idag, det var en magisk match att se live. Vi tappar mycket av spelet i tredje perioden, men fan vad killarna täcker skott och sliter som djur för att ta 3p idag. Idag, var det väldigt härligt att vara Brynäsare! Godnatt!

Jonasson: Herre jösses vilken fjantig publikvärd. Lite hets på avstånd är väl inget att gråta över utan hör snarare till. Se till att mejla Henrik så att han inte missar det här.

Huge: ”Ja, det måste vara jobbigt för dig att vara toffel därhemma och tvingas se på Mello…”

Toffel för att han väljer familjen och deras intresse före sitt eget alltså? Jösses..

mk: Brynäs leder utvecklingen även utanför isen.
Man lägger medvetet hemma- och bortasupportersektionerna intill varandra för att fjortisarna där ska lära sig att uppträda som vuxna utan att behöva bli hänvisade till separata sektioner på varsin kortsida….😉

Huge: Du fortsätter med ditt vanliga härskarbeteende i vanlig ordning ser jag. Förvånande att du får hållas måste jag säga. När du kallar folk allt från toffel för att dom väljer att spendera tid med familjen och tidigare var väl någon ett ”klappmongo”…

Du är en väldigt tragisk person…

munkas:
Det måste finnas bättre saker att göra än att gnabbas med Huge efter en seger en lördag.
Må väl istället, det kommer jsg göra (rund under fötterna).
Puss alla

Bulten: Mello? Alvarligt finns det folk här inne som ser på det, på riktigt??

Zappaholic: Same same
Klart man kan kolla på mello utan att vara toffel som Huge fräscht slänger sig med

Zappaholic: Du är ju en riktig supporter så du är ursäktad.
Måste ändå ha varit ett otroligt jobbigt val för Bulten.
Kolla på Mello med barnen eller yrkesgnälla sig igenom dagens match.
Antar att han ändå fick sitt gnällbehov tillfredställt genom att gnälla sig igenom hela mellot och sen skylla på Alcen och Manner när barnens favoritartist inte gick vidare..
🤣

Bulten: Jag kan sakna luftrunken ibland. Ljuva 90-tal…
Folk tittar dock konstigt på en när man gör den på sittplats.

Zappaholic: Mina kids väljer såklart hockeyn

Bulten: Jag offrar mig också för mina kids och kollar mello👍

Jonasson: ” Såklart blir man förbannad och jag drog den klassiska luft runken mot dem och fick sedan en rejäl utskällning av publikvärden och att jag skulle bli utskickad med huvudet först om jag skulle fokusera mer på HV klacken.”

Mer luftrunkning åt folket!

Huge: ” Ja, det måste vara jobbigt för dig att vara toffel därhemma och tvingas se på Mello…
Du får väl hoppas på förlust mot Timrå så att du har nåt att glädja dig åt innan avslutningen på torsdag…”

Så man är toffel för att man ser mello med sina barn?

Huge: Frågan som ska ställas är vilken smartskalle som ställt bortaklacken bredvid hemmastå.

Det är enkelt att inte få hets mellan klackar då..

{8399}: Försök förklara det för omogna och adrenalinstinna barnrumpor på ståplats…

Jonasson: Deras uppgift är att hålla koll på Brynäs ståplats, inget luftrunkande och sånt mot motståndarfansen skall förekomma.

Jonasson: Skit I kk de är bara fyllon allihopa. Hoppas att dessa 40-50 åringar stannar hemma och dricker öl där istället för Gavlerinken 👍👍👍👍

Bulten: Ja, det måste vara jobbigt för dig att vara toffel därhemma och tvingas se på Mello…
Du får väl hoppas på förlust mot Timrå så att du har nåt att glädja dig åt innan avslutningen på torsdag…

Riktigt skön seger ikväll men mycket arbete kvar.

Gjorde min allra första match på ståplats vilket var kul.
Börjar faktiskt förstå KK lite grann varför dem känts sig dålig bemöt av funktionärer på ståplats när dem var aktiv. Ska absolut inte dra alla publikvärdar över en kant, men den publikvärd jag upplevde som väldigt dålig är en sån publikvärd som bidrar till sämre läktarkultur. Jag stod längst ut i klacken bredvid HVs klack. Började väll med att vi gjorde mål och jag firade såklart, sedan kollade jag mot HVs klack, gjorde inga gester eller liknande men fick en tillsägelse av han då jag inte fick ”hetsa”. Sedan när HV gjorde sitt andra mål i matchen så stod det 3 fullvuxna män och kollade på mig och pekade finger. Såklart blir man förbannad och jag drog den klassiska luft runken mot dem och fick sedan en rejäl utskällning av publikvärden och att jag skulle bli utskickad med huvudet först om jag skulle fokusera mer på HV klacken. Sedan så hetsade Hv supportrarna fortfarande och andra Brynäs supportar gjorde grejer tillbaka och då fick återigen en rejäl tillsägelse av han. Sedan så frågade en gubbe han varför HV supportrarna fick hetsa hur mycket dem vela, men det var ju inte hans ansvar sa han att säga till dem, utom det skulle bara vara vi som skulle ”bete” oss.

SLO-Henrik om du läser det här, hur jobbar ni kring publikvärdar och hur dem ska agera?

{8399}: testa dalwinnie ... god singel malt...

Jugge: Limpan, precis som all andra målvakter, behöver coachas hårt. Padel-Honken må ha varit en bra målis, men något målvaktstränarämne är han inte.

« · 2487003 · »