1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446098 inlägg · 7966 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
Bulten:

Vad är ditt syfte här? Varför är du så förbannat jävla gnällig, negativ och provokativ?

Du är ju ganska ny på forumet, men det absolut sista vi behövde på det här forumet var en till gammal gnällspik som söker upp evighetslånga konflikter med Huge och Lars-Göran.

Detsamma till dig Lars-Göran:

Backa och lugna ned dig. Du provocerar allt för mycket och konsekvenserna blir att alla andra. Åkte scrolla 20 inlägg för att komma till något som faktiskt har något med Brynäs att göra. Det är så tröttsamt.

J-S: Det är ingen som pissar på legendarer.

Men det är en väldig skillnad på vad man gjort på isen och vad man gjort på kansliet.

Ärligt, har Inge varit relevant senaste 10 åren?

Jo, han och Dacke styrde verkligen upp skutan sist dom var inne..

Det är sånt människor minns. Inte vad som hände på 80-90t talet.
Då var han relevant.

Men allt har ett slut. Bara att acceptera.

J-S: Jo vi kan kalla det ditt slutspel eftersom du i stort sätt var den enda som trodde det skulle bli slutspel. Haha. Jättekul grej det där med arbetslöshet. Om det vore sant så är det ju verkligen ett bra argument att ta in i en diskussion, iallafall när du inte har så mycket att komma med. Speciellt i en lågkonjunktur där det blivit eller kommer bli en verklighet för många. Har varit arbetslös 10 veckor sommaren 2008 innan jag började plugga. Om det är den tiden du syftar på så va det inte jättejobbigt, men tack för omtanken.

J-S: Håller med, tycker det är skamligt att ge sig på och smutskasta våra legendarer!!

AW-M89: Jag har hellre gubbar som Inge i korridorerna med en framgångsrik karriär och som verkat i klubben när den var som allra bäst än de ledare som fått sina roller i cornflakespaket som springer runt på sätraåsen idag.

JanT: ”Är inte den gamle grävlingen Hammarström utrökt? Han borde har definitivt ha satt sin sista potatis. Bedrövligt att gamla spelare tillåts valsa omkring runt A-laget.”

RESPEKT!!!
Skäms och gå och lägg dig utan middag.
Vilket jävla svammel att gamla Brynäs stjärnor ligger bakom problemen Brynäs har idag.
🤔😂🙄😇

AW-M89: ”just den biten har varit ett problem i Leksand tidigare. Men Tjomme arbetade bort det och styr sporten på sitt vis utan att gamla legendarer stör arbetet.
Precis det skulle brynäs behöva också.
Skratta du men det är sanningen. Sporten i brynäs behöver en röd tråd att gå på och köra 110% på den utan att folk som tycker till lägger sig i.”

Jag skrattar absolut inte utan tycker det bara är sorgligt att du tror att gamla Brynäs stjärnor ligger bakom Brynäs kräftgång,
Sen den enda röda tråd i Leksand är miljonerna Ejendal petar in och trots alla dessa miljoner och feta kontrakt på toppspelare så klarar dom inte topp sex utan får spela play in.
Inget jag vill efterlikna
🤔🤔😂😇

AW-M89: Är inte den gamle grävlingen Hammarström utrökt? Han borde har definitivt ha satt sin sista potatis. Bedrövligt att gamla spelare tillåts valsa omkring runt A-laget.

J-S: just den biten har varit ett problem i Leksand tidigare. Men Tjomme arbetade bort det och styr sporten på sitt vis utan att gamla legendarer stör arbetet.
Precis det skulle brynäs behöva också.

Skratta du men det är sanningen. Sporten i brynäs behöver en röd tråd att gå på och köra 110% på den utan att folk som tycker till lägger sig i.

Bulten: Klassikermöte på tisdag, väl mött Brynäsdårar #timråtisdag

youtu.be/AbrosktlvLM

J-S: hur går det med ditt slutspel förresten?? Vilka tror du vi får möta?

AW-M89: ”Inge är ett stort problem I Brynäs och har så varit under en längre tid.
Han är fortfarande där i korridorerna och springer med tips om "hur det var förr". ”

Vet inte om jag ska skratta eller gråta?
Finns massor jag kan säga men om det sportsliga faller på att Inge ger tips på hur det var förr i korridorerna och därför stämmer inte Brynäs spel.
Till vem? Och varför.
Då är det dags att lägga ner föreningen Brynäs, jävla pajasar och hitte på.
Jag har hört mycket i mina dagar men detta tar rekordet
Är du säker på att det inte var Tigerns spöke som härjar i korridorerna och ställer till det?
😂🤔😇🧨

J-S: Inge är ett stort problem I Brynäs och har så varit under en längre tid.
Han är fortfarande där i korridorerna och springer med tips om "hur det var förr".

Sporten får inte jobba i lugn och ro. Många som ska tycka till om hur man ska spela och hur det var förr i tiden...
Dock har Svedman börjat arbeta bort det där

mk:" Bara att komma på alla saker han skriver är fantastiskt😀😀"

Kul att att PISSA på Inge Hammarström vilket är fantastiskt och roligt,,,
Är det Börje som är den nästa han ska pissa på FANTASTIKT!!!
🤮🤮🤮

J-S: Har du inte lärt dig det att munkas har den roligaste, syrligaste humorn i denna boken.
Man får läsa mellan raderna.

Bara att komma på alla saker han skriver är fantastiskt😀😀

bradberry:

LHC jagar slutspel och vill kanske än mer undvika kval. För att vara säkra på det måste de ta 3 poäng under de två sista matcherna.

Klart Växjö är stora favoriter men den här säsongen kan verkligen alla lag slå alla. Det är inte lika stor skillnad på Växjö kontra LHC idag som skillnaden var mellan en serieledare och ett bottenlag för 5 säsonger sen.

Men ja, förlorar LhC på tisdag är det ju bara att hoppas att de förlorar på torsdag med. För då kanske vi äntligen blir av med deras vidriga supportrar.

bradberry: som jag skrev tidigare, det blev en tankevurpa av mig..

Bulten ”Jag har givetvis ingen aning. Utan tar det fullständigt för givet.”
Som vanligt så har du ingen aning av varför du öppnar munnen utan det enda du behöver är luft,
😇😎😂🤣

munkas:” Dacke och Inge som GM tillsammans med Limpan som spelande klubbdirektör kanske kan hjälpa Alcen att lösa den gordiska knuten??”

Vilket hat 😈☠️
Men vad har Inge Hammarström med saken att göra en levande legend,
Usch 🤮 blir så illamående av alla hatiska kommentarer vad är ditt problem?
Vad är nästa ?
Den enda gordiska knuten är du min vän som uppenbarligen har problem som behöver professionell hjälp,
All kärlek till dig ,
❤️❤️

munkas: Kan vi få in Sundlöv på 50% också?

Bulten: Dacke och Inge som GM tillsammans med Limpan som spelande klubbdirektör kanske kan hjälpa Alcen att lösa den gordiska knuten??

Tigerhjärta: Jag har givetvis ingen aning. Utan tar det fullständigt för givet. Sen om man ger honom foten eller anställer en GM över honom och gör han meningslös det är en annan fråga. Men den får Svedman ta.

bradberry: precis. Väldigt långsökt tyvärr

kexxet: Varför tror du ett seriesegerjagande Växjö förlorar mot ett formsvagt LHC…? Hemma… 🤷‍♂️

bradberry: jag tänkt så här.
Skellefteå vinner och Växjö förlorar då leder Skellefteå med 3p och överlägsen målskillnad, det kan i princip inte Växjö ta in på en match

kexxet: Hur kan du få det till att Växjös chans att vinna serien inför epilogen mot oss är noll om SAIK bara vinner mot HV…?

De behöver slå LHC hemma på tisdag då är allt öppet inför lördagen… Jag tycker det är en märklig analys som jag inte begriper mig på. När dessutom sju har gillat inlägget måste det vara något jag missat.

Förklara för mig!

Husvagnskungen: Ja visst fan. Blandar ihop det med LHC, sorry sorry!

Tigerhjärta: HV möter väl Oskarshamn, inte Leksand.

kexxet: Ändå otroligt att våra öden ligger hos varandras rivaler i sista omgången.
HV ställs mot Leksand och vi ställs emot Växjö.
Vilket lag lägger sig för att få ut sin rival?😅

kexxet: Det där med att spela mot ett lag som inte har någonting att spela för har många gånger gått åt fanders dessutom.

{8399}: det är riktigt, jag glömde bort att Växjö kan ta poäng också ;)

kexxet: Växjö har nog god chans att ta LHC på tisdag och då spelar de om seriesegern mot oss i sista matchen oavsett hur det går för SAIK på tisdag.

Tigerhjärta: Den som lever får se! 👍🏻

Jag anser att vid tisdagens omgång, är det viktigast att Skellefteå vinner över Hv. (3poäng)
Dels så tappar Hv poäng men även att Växjös chans att vinna serien är i princip noll och då kanske inte Växjö tar i det lilla extra i sista omgången mot oss?

DoNaka: I mina ögon ingen direkt superuppgradering😅
Givetsvis vore Silfverberg en dröm och grym ersättare till Dima, men jag är inte lika säker på att firma Ljunggren/Persson skulle kunna göra det ofantligt mycket bättre än Palve och Olesen faktiskt.
Men men, där kan man se på saken olika.

{8399}: Även om vi blir kvar så måste ju både Alcén och Grahm bort. Säsongen är ju ett totalt misslyckande. Vi har haft en lövtunn trupp hela säsongen och ska bara vara glada att vi inte varit hårdare drabbade av skador den här säsongen. Hade vi varit det så hade vi varit toksist.

Samtidigt som andra klubbar tagit in nya spelare och förstärkt så pekar vår sportchef på en död marknad…

Vi hade möjlighet att förlänga med Roy, men han bedömdes uppenbarligen vara sämre än Kvist, Ljungkrantz och Birger. Trots att det var han som fick igång Palve och Dima.

Är Alcén och Grahm kvar nästa säsong så är det ett skämt..

Peja: Om vi åker ur ja, då är det en annan femma förstås, då kan en sportchef från en annan HA-klubb vara en god idé men blir det SHL så är Alcén inte så dumt kanske.

Tänk att få in Johan Persson, Daniel Ljunggren & Silfverberg till nästa säsong & ut med Olesen, Timashov & Palve. Man måste ju få drömma såhär i oroliga tider 😁

Peja: Ja, det finns ingen tanke på ett bygge överhuvudtaget med vilka spelare vi hade, förlängde med och värvade. Bara ett plockepinn där varje isolerad spelare har bedömts och värvat utifrån om spelare än "bra". Inget om hur spelare ska passa in eller vilken tilltänkt roll spelaren ska ha, eller framförallt vilka roller vi har och vilka vi saknar och värvat därefter.

Grädden på moset är ju givetvis målvakts- och målvaktstränar-historien.

Magplask å de grövsta.

Håller även med om att om vi spelar i HA så behöver den nya personen ha duktigt med HA-erfarenhet. En helt annan "ball game". Jag får panikångest på tanken att Alcén skulle ratta bygget i HA. han kommer försöka förlänga med alla spelare som går och sedan? värva från Strömsbro? eller kommer nya tränaren ha lite gamla kontakter?

Peja: Grahm verkar ha det glassigaste jobbet i Brynäs IF. Värva lite spelare till damlaget, konkurrenterna har inga pengar. Säga att man ansvarig för massa stora saker, sen inte bli avkrävd ansvar för det. Alcen får ju ta all skit i stort sett.

Nä, vi behöver nån ny. Och vi behöver verkligen inte både Alcen och Grahm.

Tigerhjärta: Det märks att det här laget är någons första lagbygge någonsin. Det räcker så.

Det tar flera år att lära sig sportchefsjobbet. Den tiden har inte Brynäs oavsett serietillhörighet nästa säsong. Tvärtom kommer jobbet att bli ännu mer krävande om Brynäs åker ur; då uppstår ju helt nya förutsättningar och ett "know-how" om Hockeyallsvenskan kommer att behövas. Det finns absolut inte inom organisationen och måste naturligtvis hämtas utifrån.

Med tanke på att Brynäs och framförallt Erika Grahm själv så tydligt annonserade att hon delar på SHL-sportchefsansvaret med Johan Alcén, så räknar jag med att båda får leta nya jobb efter säsongen.

– Jag och Johan jobbar som en duo och ansvarar för klubbens olika lag. Jag arbetar med det mer administrativa och strategiska samt mer nära damsidan. Men jag har ett helhetsansvar för det som rör helhetsfrågor för ungdom, junior, dam, herr, säger Erika.

{8399}: Jag kan hålla med om att spelarna Alcén har värvat har egentligen inte varit dåliga. Men faktum är ju ändå att vi har seriens tunnaste trupp och endast haft flyt att vi inte fått skador på nyckelspelare.
Spelare för spelare är det inte dåligt. Men när helheten inte funkar så går det inte att komma ifrån att laget är felbalanserat och ansvaret fallet tyvärr på Alcén.

Tigerhjärta: Tjänstefel vore det absolut inte att låta Alcén vara kvar. Han har väl ändå skött sitt jobb även om resultaten blivit under förväntan.
Vi skall inte glömma att han inte är den som till största delen byggt laget utan det är många spelare han fått på köpet. Nu när vi satsat på en oerfaren sportchef så är det kanske en god idé att ha kvar honom tills han blivit erfaren, annars är ju allt bortkastat.
Sen kanske organisationen bör ses över nr det gäller scouting osv men att spaka Alcén ser jag inte som en självklarhet.

Bulten: Men vänta nu, det är din åsikt alltså men du sitter väl inte på en post med personalansvar i Brynäs? Eller har du kanske bra insyn?

SaggeBoy: *Förtydligande*
Bulten har givetvis ingen aning om Alcéns vara eller icke-vara nästa säsong.
Däremot vore tjänstefel (milt uttryckt) att låta honom fortsätta baserat på hur denna säsongen blivit.

Bulten: aha ..

SaggeBoy: Han ska givetvis inte vara kvar efter säsongen. Axel som försöker vara rolig

Ska alcen sluta? Hur san är den nyheten? 100%?

{8399}: japp

Bulten: Ska Alcen sluta?

« · 2487271 · »