1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446101 inlägg · 7966 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
Bulten:

Vad är ditt syfte här? Varför är du så förbannat jävla gnällig, negativ och provokativ?

Du är ju ganska ny på forumet, men det absolut sista vi behövde på det här forumet var en till gammal gnällspik som söker upp evighetslånga konflikter med Huge och Lars-Göran.

Detsamma till dig Lars-Göran:

Backa och lugna ned dig. Du provocerar allt för mycket och konsekvenserna blir att alla andra. Åkte scrolla 20 inlägg för att komma till något som faktiskt har något med Brynäs att göra. Det är så tröttsamt.

J-S: "Vilket jävla svammel att gamla Brynäs stjärnor ligger bakom problemen Brynäs har idag"

Tyvärr Lasse, så är det ju inget 'svammel'. Gamla stjärnor har fått betydande roller i föreningen under lång tid. Och under den tiden har Brynäs blivit omkörda av bottenlagens sportsliga organisationer.

Blå grottan: Tror tvärtom att närvaron av gamla Brynässtjärnor som fortsatt arbetar både mot betalning och utan är anledningen till att Brynäs hållit sig kvar i första serien i drygt 60 år. Ett exempel är Anders Bäckström, Niclas pappa för de yngre, som klivit in i valberedningen. Det är det kunnandet som behövs i en valberedning!

Visst har årets säsong varit en besvikelse - men min känsla är absolut att Brynäs håller på att "vända skutan rätt". ...Och det är ingen quick fix!

Malken: Du pratar om att "vända skutan rätt. När gick det snett då? Under vilken ledning?

Kan det inte vara så att Sundlöv, Dackell mfl kanske skulle ha fått vara just legender och inte ansvariga för sporten?

Håller dock helt med om att respekten för legenderna ska vara kvar, där stöder jag er.

Jag har märkt, att nu för tiden är det många som är väldigt lättkränkta. Jag har också genom åren märkt att man inte kan "vinna" en diskussion på nätet. Jag har också märkt att många inte förstått detta.

Blå grottan: Dackell borde inte ha blivit GM i Brynäs - där tror jag alla är överens inklusive Dackell. ...Och bråket mellan Sundlöv, Campese och Peter Andersson var minst en halv katastrof - och föreningen lider fortfarande av vad som hände under den tiden.

...Men att ta det som intäkt för att gamla spelares engagemang skulle vara värdelöst eller till och med skadligt för föreningen tycker jag är helt fel. "Stigge" räddade som tränare Brynäs kvar i Elitserien för länge sedan med en mycket svag trupp. Tord Lundström gick in och stöttade när det behövdes. Inge Hammarström låg bakom värvningen av Ove Molin och många andra fina värvningar. Jag är helt säker på att Brynäs varit ur SHL / Elitserien minst en gång utan gamla spelares engagemang. ...Och kanske inte ens spelat i SHL.

mk: Jag kan hålla med om att allt har ett slut, men med Inge ska man ta med sig att han var NHL scout från 1989-2018 och har ett oerhört kunnande och kontaktnät. Visserligen 5 år sedan han slutade men att påstå att han inte skulle varit relevant senaste 10 åren känns helt fel. Även efter han slutade som NHL scout för fem år sedan ser man honom nästa jämnt på juniormatcher.

Berge: Bra inlägg, vi är många som håller med!

Fjuppen: Jag tycker att det hedrar Inge att han fortfarande bryr sig om Brynäs. Det är helt rätt av honom att ge tips, men i slutändan är det helt och hållet upp till beslutsfattarna att avgöra vad de gör av Inges tips.

Som beslutsfattare och lagbyggare i en SHL-trupp måste man ju besitta tillräckligt stor kunskap och integritet för att kunna ta sina egna beslut, oavsett vilka tips man får utifrån.

Sen tror jag kanske inte riktigt att Inges inflytande är vad det en gång varit, så han är knappast medskyldig till den här säsongens fiasko. Vid en frågestund med en av sportcheferna för något halvår sedan (kanske minns fel på tiden men det var ett tag sen) framkom det att Brynäs lyssnar på en NHL-scout som inte heter Inge i förnamn. Det ställdes följdfrågor om vem personen i fråga är men Brynäs representant ville inte säga det, men alla förstår ju vem det är.

Är det någon med access som vet om någon Brynässpelare är med på listan?

Uppladdat:

500x0-capture1jpg.jpg

500x0-capture2jpg.jpg

Horace76c: Tackar!! Ingen Björninen eller Scott? Men man kanske går efter poäng?

JawKee:
Nä.
Jury på Expressen som röstat fram den.
Inte oväntat så är Suomela och Karlkvist 1:a och 2a.

Inga fler brynäsare på listan...
Uppladdat:

500x0-capture3jpg.jpg

Adam Boqvist med två mål inatt!

JawKee: Jesper va? Om inte båda gjorde två mål :)

Davey85: My bad ;) Jesper var det!

JawKee: Kul för Jesper, han har kämpat på i Devils. Men går ju riktigt bra för Adam (dock skadad mycket denna säsongen)

Davey85: Superkul! En av mina favoritspelare. Men gillar båda! Kul att det går bra för dom :)

JawKee: Ja, själv följer jag min gamla favorit Järnkrok närmast. Men såklart alla Brynäsare. Ekholm verkar ha fått en fin start i Edmonton. Assist, plusstatistik och massa istid. Även Silfver har ju hittat målet på sistone.

Davey85: en som det går tungt för är Oskar Lindblom. Väldigt skral produktion. Har dock ej sett matcher han spelat. Kan ett utköp vara möjligt?

{7981}: Han får väl mest lira i fjärde med begränsad speltid. Frågan är väl vad han själv känner, vet inte hur Sharks ser på honom.

Davey85: Riktigt fint! Har grova sömnproblem, tyvärr. Men det har gjort att jag följt en hel del NHL-matcher på senaste tiden. Följer de lagen där Brynäsare spelar allra mest. Riktigt kul att se att Silfver har börjat producera lite mer! Har dock varit allra roligast att följa Ersson i målet hos Flyers när han har stått. Järnkrok står högt med!

Har Lindblom haft det svårt efter sin cancer, kanske?

JawKee: Ersson har levererat, riktigt skoj. Vet fan inte med Lindblom, 12 poäng med 9-10 min istid och inget pp är ju inte kattskit. Men han fick ju mer förtroende i Nhl innan sin sjukdom. Inte sett tillräckligt för att bedöma hur det påverkar honom.

Davey85: i Flyers innan sjukdomen lirade han i 2a och ibland 1a och PP 2 om jag minns rätt.

Berge: "Vad är ditt syfte här? Varför är du så förbannat jävla gnällig, negativ och provokativ?"

Vad syftar du på?

Menar du när jag ifrågasätter tipset om att Brynäs skulle gå till slutspel när precis allt pekade åt motsatt riktning? Ganska rimligt i just ett forum?

Eller syftar du på när jag ifrågasatte att han kallar folk arbetslösa/sjukskrivna och hur ruttet jag tycker det är att använda i en diskussion då det snart kan vara verklighet för många?

Att detta ens blivit en diskussion känns för mig helt otroligt.

Huge: "Under uppehållet tog man ju sig ett snack om spelet, så överenskommelsen om att man därefter skulle tajta till spelet verkar ju ha fått lika god effekt på VÅRT spel som tränarbytet har fått på HV:s spel."

Du fortsätter att briljera här på hs...

Hur vet du att man kom överens om att tajta till spelet? Var du där under mötet.

OM dom nu bestämde det under uppehållet så gav de effekten att man förlorade 3 raka matcher och släppte in 14 mål på 3 matcher. Tajt värre.

Att ens skriva att Brynäs (möjliga) tilltajtning av spelet skulle ha lika stor effekt som hv:s tränarbyte är ju bara löjligt. Fy skäms! Du borde bli avstängd från alla världens hockeyforum på livstid.

Bulten: Att du är gnällig, negativ och provokativ sträcker sig långt mycket längre bak än just denna enskilda diskussion med Lars-Göran.
Johannes Hedberg sätter huvudet på spiken!
Gnällig, negativ och provokativ har varit dina signum sedan du anslöt till Hockeysnack.

Bulten: "Eller syftar du på när jag ifrågasatte att han kallar folk arbetslösa/sjukskrivna och hur ruttet jag tycker det är att använda i en diskussion då det snart kan vara verklighet för många?"

Tack för att du ställer dig emot det påståendet och att det används i nedsättande ton. Nu har inte jag varit aktiv här på HS och läst alla inlägg, men det gör mig riktigt förbannad när man talar nedsättande om människor som är sjukskrivna.

JawKee: Det var exakt det jag skrev med LarsGöran och endast det utöver hans tips om slutspel. Så mycket märkligt ryggdunkarinlägg från Johannes Hedberg

Ove Myling: Vad menas? Insinueras det att Brynäs tränarstab haft fel taktik i ca 80% av matcherna?

Bulten: Läs Tigerhjärtas inlägg.
Scrolla inte förbi.
Då förstår du vad som avses med inlägget.

mk: Ja så går ju med tolka Väldigt märkligt att spy ur sig det retroaktivt när det inte alls hade med saken att göra och när han dessutom adresserade LarsGöran. En efterhandskonstruktion. Johannes Hedberg hade såklart inte ens läst inläggen utan ville bara ha ryggdunk.

Tigerhjärta:
Vet inte om irritationen är rättvis - jag bortser från sakfrågan nu.
Bulten (eller Lars-Göran, huge osv för den delen) skriver ett inlägg som alla andra med en personlig åsikt.
Svarar 5 på det så svarar han tillbaka på dessa fem.
Så får han svar från 3 på varje svar han skrivit. Helt plötsligt ser det ut som en person skriver arselet av sig o varje inlägg är att återupprepa samma argument eller perspektiv på samma argument.
Ska man kritisera så kan man ju göra det om personen bara rakt upp o ner skriver samma inlägg bara för att. Men svarar den till stor majoritet av sina inlägg till någon annan som adressat honom så får det ju oproportionellt hatperspektiv att kritisera honom för mängden av inlägg - även om det blir jävligt drygt att läsa samma sak.
Följden blir att fler hackar på den som anses vara dryg o så är snöbollen igång.
Så man kan klandra honom för att han måste svara på alla inlägg - men man kan också lika gärna klaga och klandra ner på dem som måste adressera hans inlägg med samma argument men från annat perspektiv.

xxx BIF xxx: otroligt klokt inlägg, gillas inte av massan noterar jag. Då har du träffat rätt..

Ja det är inte lätt. Svarar man på alla inlägg får man skit för det, hoppar man över inlägg så får man skit för det. Ifrågasätter man att folk nedvärderar sjukskrivna och arbetslösa så får man skit för det.

Ove Myling: "Hur vet du att man kom överens om att tajta till spelet? Var du där under mötet."

Nä, men det är iaf vad Rödin sa häromdan i CMore när han fick frågan om vad dom mer specifikt och i laget hade kommit överens om att göra.
Men du kanske var där själv och kan dementera vad Rödin har sagt..

Oavsett om det snacket togs under eller några matcher efter uppehållet så ändrar det inte på min poäng, då nån menade att eftersom HV bytte tränare och det fick så bra effekt på deras spel, så borde även vi få samma effekt på spelet om vi också byter ut Manner.
Poäng: fanns ingen anledning för oss att byta tränare när effekten på vårt spel efter snacket man tog sinsemellan har blivit minst lika bra som effekten på HV efter deras tränarbyte.
Ok, i dom två första matcherna mot LHC borta och OIK hemma så funkade det inte så bra, men efter det så vill jag nog påstå att vårt spel har tajtats till och gett minst lika bra effekt på vårt spel som dom har fått av sitt tränarbyte.
Dom har dessutom varit enormt effektiva i många matcher där dom har varit mer eller mindre utspelade, där vi själva några gånger borde ha vunnit men till stor del torskat på ineffektivitet.

Bulten: ”gillas inte av massan noterar jag. Då har du träffat rätt.. ”

Bara den meningen och inställningen säger egentligen allt om dig. ”Ju fler fiender desto bättre” i princip.
Den inställningen kommer du långt med på ett forum, NOT!
Det är knappast en slump att just du behöver sitta och försvara dig dagarna i ända.
Se dig i spegeln och försök förstå varför det blir som det blir, istället för att dra på dig offerkoftan.

JawKee: "Tack för att du ställer dig emot det påståendet och att det används i nedsättande ton. Nu har inte jag varit aktiv här på HS och läst alla inlägg, men det gör mig riktigt förbannad när man talar nedsättande om människor som är sjukskrivna."

Finns ju en annan gammal uv som ofta uttrycker sig på samma sätt, skrev väl nedvärderande om personer med Downs syndrom här i helgen till exempel.

Har märkt några gemensamma drag mellan Huge och LarsGöran:

1. Älskar att nedvärdera andra skribenter och människogrupper
2. Tror att en smiley slätar över det dom skriver
3. Kan mycket lite eller inget om hockey

Ove Myling: Jag förstår inte alls varför man ska sjunka så lågt. Hade gärna sett att det får konsekvenser att nedvärdera på det sättet och även om man kommer med personliga påhopp. Hur svårt ska det vara att diskutera hockey sakligt och respektera varandras åsikter? Absolut ska man kunna kritisera och argumentera, men det finns ju en gräns. Ibland har man svårt att tro att majoriteten här är vuxna människor.

Är det dags att dras med massa skador nu? Hoppas dom vilar sig och kan komma till spel ändå...

Huge: Samma effekt????
Hv 71 har på de 11 matcherna efter tränarbytet tagit 22 poäng
Vi har på samma antal matcher tagit 12 poäng...
Hur får du det till att ha minst lika bra effekt som du skriver???
Räknar du inte poäng?
Får inte ihop denna ekvation Huge...

Tigerhjärta: Vad har det med saken att göra? Konstaterade bara att ett klockrent inlägg inte gillades av så många.

VIlken ställning du tar till arbetslösa och sjukskrivna är ju däremot ganska tydligt, och "säger egentligen allt om dig". Ett litet axplock signerat Tigerhjärta om mig, håll till godo.

"En patetisk, ensam och arbetslös sopa som inte har något bättre för sig än att försöka lura folk på pengar.
Bara att ignorera!"

"Du menar att vi borde sluta tro på vad medierna skriver och istället tro på en ältande, arbetslös konspirationsteoretiker som kallar sig ”Bulten” på ett hockeyforum?"

"Lättare för dig som arbetslös att vara aktiv 24/7. Kanske just därför du inte har råd att prenumerera också.
Man får verkligen ont i magen utav bara tanken att man vet att ens skattepengar går till bidrag för sådana klappträn som dig.."

JawKee: "Jag förstår inte alls varför man ska sjunka så lågt. Hade gärna sett att det får konsekvenser att nedvärdera på det sättet och även om man kommer med personliga påhopp. Hur svårt ska det vara att diskutera hockey sakligt och respektera varandras åsikter? Absolut ska man kunna kritisera och argumentera, men det finns ju en gräns. Ibland har man svårt att tro att majoriteten här är vuxna människor."

Såg ett väldigt nedsättande inlägg i helgen, som nu är borttaget, men som borde ha renderat i avstängning. Skulle inte förvåna mig om dessa herrar använder n-ordet också.

Tror detta kan vara en generationsfråga. Skribenter ur en äldre generation som tror sig vara världsmästare och har svårt att bemöta kritik mot egna argument, typ "varför kritisera det jag skriver (jag kan och vet ju mest), är du dum din jävla (sätt in valfritt nedvärderande ord).

För dessa personer blir kritiken mot ens argument ett påhopp på den egna personen, och när man i sitt huvud inte kan förstå att det kan finnas olika uppfattningar så tar man till dessa nedvärderande vidrigheter som svar.

Verkligen sorgligt men förhoppningsvis är den här generationen av nättroll en utdöende art.

JawKee: Aj då....Man får hoppas att de bara vilar...Absolut fel läge att få flera skador. Oroväckande med Rödda som jag ser som superviktig i nuläget.

Ove Myling: "Finns ju en annan gammal uv som ofta uttrycker sig på samma sätt, skrev väl nedvärderande om personer med Downs syndrom här i helgen till exempel."

Ja, det var nån som riktade ett inlägg till mig och avslutade med att kalla mig för "klappmongo".
I mitt svarsinlägg returnerade jag bara den artigheten genom att kalla honom för samma sak, eftersom hen tydligen ville diskuterar på den nivån.
Att du läste selektivt och bara noterar mitt svar och inte vad jag svarade på, visar väl bara på hur oseriös du är i din argumentering.

Har också märkt några gemensamma drag hos bl.a dig och Bulten:

1. Ni älskar att nedvärdera, raljera och kasta skit både på spelare och ledare i det lag ni påstår er supporta och även på andra skribenter härinne, som ni hatar för att dom är positiva och tror på och stöttar sitt lag i alla väder.

2. Är väldigt aktiva när det går dåligt, nästan som bortblåsta när det går bra.

3. Kan väldigt lite om hockey

Om du nu ändå verkar vara inne på att komma med ointressanta och subjektiva åsikter om andra skribenter härinne...

Huge: "Poäng: fanns ingen anledning för oss att byta tränare när effekten på vårt spel efter snacket man tog sinsemellan har blivit minst lika bra som effekten på HV efter deras tränarbyte."

HV 71, 22 poäng på 11 matcher. Brynäs 12 poäng på 11 matcher. Vilken effekt är det du pratar om som "blivit minst lika bra som effekten på HV efter deras tränarbyte"

Den poänggivande effekten är det ju inte, så vilken effekt menar du?

Ove Myling: Det råder en god kamratskap här i forumet. Stämningen är snart uppe och nosar på rekordnivåer.

Huge: "Ja, det var nån som riktade ett inlägg till mig och avslutade med att kalla mig för "klappmongo".
I mitt svarsinlägg returnerade jag bara den artigheten genom att kalla honom för samma sak, eftersom hen tydligen ville diskuterar på den nivån.
Att du läste selektivt och bara noterar mitt svar och inte vad jag svarade på, visar väl bara på hur oseriös du är i din argumentering."

Problemet här är alltså att jag är oseriös i min argumentering. Jisses. Du har som vanligt inte gjort något fel? Världsmästargenerationen at its best.

Bulten: "Ett litet axplock signerat Tigerhjärta om mig, håll till godo."

Men nu får du allt ta och ge dig! Ska du klistra ut citat så ska det fanimej vara rätt kontext också. I detta fall snudd på förtal.
Inlägget till Lars-Göran som lyder:
"En patetisk, ensam och arbetslös sopa som inte har något bättre för sig än att försöka lura folk på pengar. Bara att ignorera!", syftar inte ens till dig!

Detta inlägg syftar till en "porrbot"(!) som Lars-Göran hade fått ett meddelande ifrån och som han undrade vad det var för något trams. Alltså ren och skär lögn att detta inlägg åsyftar dig.

Tänk att du är småbarnsförälder och inte vet bättre än att sitta och sprida falska budskap i hopp om att försöka vinna en diskussion på ett hockeyforum, jag tror jag kräks..

Bulten: jag håller tyvärr med. Trodde detta var ett forum för diskussion. Men det är snarare påhopp som präglar inläggen. Jag brukar anmäla inlägg där man går ifrån sakfrågorna men det verkar inte ge effekt. Beklämmande att detta är klimatet som är ok bland admin.

« · 2487271 · »