1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736641 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
SuneMangs: Bara Berra som är borta.

Bulten: Härligt! Kommer nog behövas en bra försvarsinsats idag om Rödda och Scott missar matchen då vi blir lite lättare framåt. Och då är Olki den viktigaste spelaren för att det ens ska kunna ske.

Windom Earle: Vore det optimala på torsdag ..

Bulten: Har en bra känsla. Tror vi tar minst en poäng idag.

Olkinuora står!

Jan Grismöbel: Enligt uppgifter i Sportbladets livechatt klev Rödin av värmningen och spelar inte. Scott har fortfarande problem efter magsjuka och är osäker. Ska dock tas med en nypa salt, men ingen rök utan eld?

Treklövern1912: Tusen tack ..Nu fokus på att vårat Brynäs reser sig på 9 å ser till å rädda kvar oss i shl ..Inget Shl utan Brynäs. Det bästa vore om lhc lämnade .Inte saknad bara glömd ..Vill i kväll se ett lag med hjärta ..
Tusen tack alla Brynäs vänner ..Är i mycke goda händer . Ska inte svära i kyrkan
.Men blir behandlad i lhc land 🤣🤣🤣

Jan Grismöbel: Du kommer säkert att fixa det. Jag passar på att önska dig lycka till !!!!

Jan Grismöbel: Nä då känns ju hockeyn ganska oviktig i sammanhanget. Håller alla tummar och sänder en bön att det går fint för dig!

Jan Grismöbel: Krya på dig och stort lycka till med din behandling❤️

Windom Earle: Ja, vi är många som hoppas att Cluben får kvala istället för något av våra lag. Risken för det är väl dock mikroskopisk känns det som, eller ja, stjärnorna ska stå rejält rätt för att det ska ske.

Typ nästan lycka till ikväll. 6 p till Brynäs och HV71 och 0 p till LHC skulle sitta fint.

Jan Grismöbel: Hoppas du återhämtar dig. Big hug, Hoppas ni plockar tre eller minst två pinnar ikväll.

JawKee: Enligt flashscore är det Limpan. Men dom har haft fel förut.
Uppladdat:

500x0-f82e6a02a3ef39f10e1b7640be6bf939.png

Tjurn : Säker?

JawKee: Nikola Pasic är klar för Luleå till nästa säsong enligt Svensson på Expressen. Hittar inte länken dock, men vet att jag har läst det.

Edit: och nu såg jag att en TIK:are redan hade skrivit det. Jag hittar ut själv...

Bulten: blir olkinora

Startmålvakt bekräftat?

Laddar upp med blodpudding och potatisbullar innan match!

Bif4life: ring o kolla med nordic sportsbar / John scott stable

JonteD: Har inga planer å ge upp något . Å grattis till dig som blev av med skiten . 👍

JawKee: Märklig petning av Strömgren.

Laget :)
Uppladdat:

500x0-biftik.png

BIF Kungen: någon som vet vart pettis är nu när de börjar dra ihop sig? Tänkte om man kunde få en kommentar

Jan Grismöbel: Jag har haft njurcancer o dom snickrade bort den!!! Klarade jag mig så gör du de oxo!!!!!!!
KRYA PÅ DIG!!!!🇺🇿🇺🇿🐯🐯🐯🐯🐯

Någon som vet om det är någon pub i Göteborg som sänder matchen ikväll?

JawKee: ungefär så👍

Riktigt härlig video tycker jag, ska se till att följa den här kanalen tror jag :) Lite extra underhållning.

BIF Kungen: Hade man satt Timashov med Björninen och Scott så tror jag man hade haft råd med hans misstag.

BIF Kungen: Ok. En fotbollspodd..

Men lyssna första 10 min på Gugge Dahlins rant om Blåvitt.
Episk.

Byt ut Blåvitt och du har Brynäs..

Sen vet du att du har HELA HS (alla lags supportrar) med dig på resan du ska göra nu.

Lycka till !!!!!!

Peja: Jag tror precis som du tyvärr !

Jan Grismöbel: du fixar det💪💪👍

JawKee: håller med👍

MEN: skulle han spela på sin (offensiva) potential oftare/under längre tid, än under denna säsong tycker jag att vi borde ”ha råd” med hans defensiva brister.

Man får ju drömma 😂😂

Jan Grismöbel: Ja då ska inte jag klaga på mitt blodtryck. Lycka till, det fixar du!

Brynäsgubbe: Den tycker jag inte är lika svår att se. Skellefteå är ganska många storlekar större än HV. SAIK har såklart studerat HV:s framgångsrecept senaste matcherna (bortsett från Brynäsmatchen)

Zappaholic: Bara hålla ihop å undvik Brynäsdramat För hälsans skull. Själv är jag inne på sjukan å preppar för 7 veckor cellgift å stråln från i morgon . Så det blir hårt å foka på hockeyn i kväll .

JawKee: Svårt att se HV förlora ikväll.

JawKee: håller tummarna för att du får rätt... Det tråkiga vore om allt blev klart idag, men då krävs att HV tar 3 p och vi 0 p och det håller jag inte allt för sannolikt. Det vore som sagt tråkigt, men då skulle man åtminstone kunna läka spelare och mentalt förbereda för kval. Det vore tråkigt att falla på målsnöret på torsdag med en skadeskjuten och mentalt dränerad trupp :/

JohnnyBotox: Bäst för oss vore nog om Växjö inte har något att spela om på torsdag även att det inte heller känns så troligt på förhand :)

JohnnyBotox: Jag tror att HV kommer börja tappa lite nu, faktiskt. Tror inte dom tar mer än 2-3 poäng på de kvarvarande två matcherna. Jag tror vi tar 4-5p.

Bulten: Precis, jag tror dels att LHC förlorar idag, kanske även på torsdag, men ser det för osannolikt att vi plockar 5 p och går om LHC. Det skulle vara om Rödin gör något liknande förra årets sista omgång i förlängning :)

Tror nog att vi kan ligga före HV efter omgången idag, men ser Växjö som ett på tok för bra lag för att ha en chans på torsdag. Om de bestämmer sig så vinner de, typ så.

Vinner SAIK idag och Växjö förlorar så är ju det bra, men inte så troligt. Då Växjö möter LHC så skulle det dock betyda att LHC klarar sig. Vet inte vilket scenario jag föredrar. Men troligtvis bäst att Växjö inte har något att spela för, så heja LHC (?)

Hursomhelst, min otroligt insiktsfulla slutsats är att vi behöver ta 3+3 p och hoppas att det räcker... Men är ytterst tveksam.

Bulten: Ja, det är inte så troligt. Men min dröm vore ändå att slå ner Linköping på målskillnad. Samma som förra året, fast den här gången till kval ;D

JawKee: Problemet är att både HV och Brynäs måste vinna även match 2. Det känns mindre troligt tycker jag att både Brynäs och HV vinner båda sina.

JohnnyBotox: Vinner både vi och HV ikväll och Linköping förlorar så tror jag att Linköping kollapsar totalt den sista omgången.
Dock tror jag att vi vinner ikväll och HV förlorar.

pjåtor: Tror att Alcén och Grahm blir kvar som sportchefer oavsett vad som händer den här säsongen. Tror däremot att tränarna lämnar vid degradering, men att de också blir kvar om laget stannar i SHL. Vad tror du själv?

Peja: Tjena Peja 😀om vi mot förmodan blir kvar i högsta serien till nästa säsong tror du att det kommer att vara oförändrat i ledningen då med JA som sportchef och alla dom andra "höjdarna" det känns ju som att vi kommer att vara i samma läge igen isåfall kommande säsong om inget drastiskt händer ..

JohnnyBotox: Jag tänker precis som du, att Växjö blir en tuff uppgift. De tre tidigare möten har vi tagit en poäng, borde varit minst 1 p till om ni kommer ihåg... men fördelen nu är att vi har en riktigt vass keeper, som kanske kan rädda oss.

JohnnyBotox: Håller med dig, det skulle vara om LHC mot all förmodan chockar Växjö ikväll. Men som sagt, det känns inte jättetroligt med deras svaga form.

JawKee: Tror att Nordh flyttas upp till nästa säsong, ingen annan. Lindblom, Eriksson och Sundin gör det bra om de får allsvenska kontrakt, skulle gissa på att de hamnar i div1.

Enligt Sportbladet är Brynäs intresserade av Ludvig Östman i Västerås. Tror att man är ute efter en allsvensk back som kompletterar backuppsättningen. Det finns ganska många där som skulle klara av det om vi snackar 8:e back.

Nu har jag klurat på olika scenarier, lyssnat på alla poddar som klurar på olika scenarier, drömt om olika scenarier, räknat på "om" och "kanske" och kommit fram till följande:

Ingen behöver vara nervös inför kvällens match eller bry sig om hur det går för HV, för dessa matcher kommer att vara betydelselösa. HV kommer slå IKO relativt lätt på torsdag och vi kommer bli nollat av ett supertaggat Växjö som går för serieseger. Så, om vi inte blir klara för kval idag så blir vi det på torsdag.

« · 2487828 · »