1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736131 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
parks: go natt...sorgligt..gäng..

Falken: Palve är en B-spelare. Inte en spelare som fungerar i en ledande roll i ett vinnande lag. Med så ojämna ledande spelare får du ojämna lagprestationer.

parks: SAIK och Växjö ... vad har hänt i dessa lag? Borde varit klara vinster.

öhlund palve totalt iskalla..

Ölund och Eklind i pp alltså…

BIF Kungen: Rekonstruktionen rullar vidare. Vi har inget i SHL att göra med detta lag/företag. Det är för dåligt i alla led och det finns inget hopp kvar snart.

Falken: vad FAN gör de i PP

Man vill nog inte vinna den här matchen när man spelar så huvudlöst i pp. Herregud!

Simmalugnt: Jag försöker i båda trådarna! Negativt resultat än så länge...

vonDöbeln:
Slå dig du en rom o sätt på dig mystofflorna framför brasan framför er enkla resa till 3p

Tima...

Även om han gjort sina mål och poäng, så är det inte såna spelare jag inte vill ha i framtiden som är lika farliga hemåt. Gäller även Palve. Dags att göra om, och rätt.

Zource: Försöker du skaffa nya kompisar här? Sött.

Forsberg 1978: det är uruselt... helt otroligt..

Horace76c: vilket skämt till PP jag vet fan inte vad man ska säga om de här laget alltså

Andy Tiger: Kommer knappt in i offensiv zon i 5 mot 3..

Nr 28 fy fan

Horace76c: Mycket bra 5 mot 3. Ett stort jävla skämt!!

Fy fan så odugligt..

Vilket patetiskt jävla lag detta är.....

En sån där grov puck out borde bli 5 min utvisning!

Modano:

Korrekt dömd straff

De kollade ifall han drog pucken bakåt, vilket man får så länge färdriktningen är framåt, vilket den var.

Så där gör domarna rätt.

Lemp: Naturligtvis kommer Hockeyallsvenskan att bli en skräckupplevelse om Brynäs åker ur. Värdelösa beslutsfattare i SHL är även värdelösa beslutsfattare i Hockeyallsvenskan. De blir inte bättre av degraderingen. Tvärtom, kommer kunskapen och "know how" om Hockeyallsvenskan att vara obefintlig och ännu sämre än i SHL nu.

Brynäsboken har sagt att ni inte har någon antydan till att göra mål, så jag kan vara lugn eller?

Dallemas:
Ryggar det bettet lätt

BIF Kungen: Kan ju inte vara någon i närheten av Björninen vad gäller omtekningar i år? Så fort han vinner en så går den om.

Horace76c: Lugnt. Ni vänder och vinner i tredje ändå

5 mot 3 och dags för bolla gris.....

Sätter 1000 spänn på att vi INtE för mål i 5v3

Gavelo: Ja men han stannar upp tappa kontroll säger allt när de måste ringa på en straff helt jävla otroligt

BIF Kungen: snälla NU DÅ

Peja: Det mest tragiska är att det är samma personer som kommer ansvara för lagbygget i hockeyallsvenskan också. Ser fram emot att se dom kasta bort fallskärmen direkt och skapa Modo 2.0.

Tjurn : Åhhh liiite bitter va? 😂😂

Olli Nomadinen :
Check på den. (behöver inte ha sista ordet)

Huge: Saik vinner

SuneMangs: Nja, jag vet ärligt inte hur optimistisk jag egentligen är. Envis plus en rejäl vinnarskalle dock som gör att man inte ger upp först feta damen har sjungit.

Vid poäng idag så har vi chans. Gärna 2 poäng då vi möter Växjö i sista matchen. Om nu HV71 är "utspelade" ännu en gång, men ändå lyckas vinna så hoppas jag att ett effektivt Oskarshamn låter HV71 få sota för det i sista omgången.

Jag skrev om förändringarnas vind i december för att jag såg ett lag i spillror, men tror att man blir lite lelös när föreningen låter allt rulla på till ett förmodat negativt kval utan några egentliga åtgärder.

Nu kör vi i tredje. Vi måste.

Olli Nomadinen : måste ju ha blivit nå fel när du kom till!

Jockster : Så, nu har man kollat ikapp. Sätt lite press på Brynäs backar så spelar de fast sig själva tills misstagen kommer. Bedrövlig match, bedrövligt lag. Riktigt välförtjänt kval väntar. Vi får hoppas att Malmös bisonoxar spelar lite avvaktande och låter våra finskulptörer i bak dekorera pucken i lugn och ro. Då kan det gå vägen.

vonDöbeln: lägg ner, ni spelar mot Brynäs.

Behåll löningen, det bästa tips du fick idag. Absolut INGENTING talar för en vändning.

Förmodligen de två sämsta perioderna (under samma match) under denna säsong.

Chanzone: Helt utspelade, domarna blundar för massor av HV-förseelser, avslutar med att felaktigt döma straffslag.
Straffläggaren tappar pucken och lyckas förstås lirka in den.
Nu ser det mörkt ut….

Danne66: Alla utom Olki känns ganska iskalla ikväll. Man kan inte se desperationen i Brynäs ikväll heller helt otroligt. Hoppas på lite mer energi och vilja i tredje

eliassjo : Inte alls säker på det, Malmö är tunga att möta, de kommer tackla sönder Dima, Palve osv

Horace76c: Ha ha. Som om era neanderthalarkommentarer om Timrå härinne är i närheten av att ens nämnas i samma mening som classy. Jävla losers är ni

Modano: Varför? Regeln säger att du får dra pucken bakåt så länge du själv färdas framåt.
Enligt regelboken ett korrekt mål!

SaggeBoy: Tyvärr är det nog nu mer eller mindre klart med kvalspel! Och väl där tror jag vi kommer att få det oerhört svårt!
Det har visserligen varit dåligt de senaste 2 åren men tyvärr har detta ju pågått i många år och ingen/inga har lyckats vända på det!

Modano: HV gör vad som behövs...

Bulten: Alcén kommer aldrig våga visa sig. Inte en chans. Han har visat många gånger hur feg han är som inte vågar stå och svara på frågor som ställs

SaggeBoy: Jag vet inte hur gamla alla här inne är, men de som går i grundskolan nu kanske kommer vara medelålders män/kvinnor när Brynäs återvänder till SHL. Det kan dröja årtioenden. Massvis med personer måste bytas ut och antagligen kommer de som behöver bytas ut mest att försöka etsa sig fast om Brynäs åker ur. De kommer givetvis stanna av egoistiska skäl, men en del supportrar kommer gå på PR-tricket om de stannar på grund av Brynäshjärta.

Olli Nomadinen :
Timrå kommentarer hittills har varit ganska civiliserade.
Den där var inte speciellt "classy"

Kolla på Hvs straff helt jävla otroligt att den blev godkänd måste vara mutade domare äckligt att se fy fan

Bulten: Du menar väl tre KONOR legends?

« · 2488461 · »