1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736162 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
parks: go natt...sorgligt..gäng..

Dubbeld: Försvarar inte skitsnack men är en jävla skillnad på att avsluta en spelares karriär och att slänga käft och vräka ur sig dumheter,
Helst när man ser att spelaren som utdelar boardingen klarar sig utan matchstraff för ibland det fulaste du kan göra på isen , kan gör vilken som helst att tappa det, Spelaren har inte puck utan är helt försvarslös en meter ifrån sarg framåtböjd och Timrå spelaren utdelar en tackling knuff i ryggen och vissa Timrå fans hurrar,
Fy fan domare Timrå fans skäms om detta inte är en avstängning många matcher vilket inte hjälper Brynäs, men annars lägg ner disciplinnämnden.

Peja: spiken

Bedrövligt anfallsspel.

Tack för kaffet.

parks: Då är det klart för kval....... igen...
Sparka Alcén, sparka Honken

parks: Sådär, då var det bara att ladda om. Nästa tisdag börjar kvalhelvetet... igen.

Stefan R 63: godnatt

Så väntat så man orkar inte bli förbannad längre..

Helt otroligt hur jävla sopigt ett lag kan bli

lapad: Ja för det lär ju göra nån skillad om vi klarar kval eller inte

Pang bom och kvalet är definitivt klart, vilket jävla skämt till lag🤮

J-S: Det är lugnt. Vi börjar klättra efter jul 👍

Jävlar vilken vilja och kämpaglöd jag ser i Brynäs. Vinner varje närkamp och varenda beslut på isen är precis rätt.
Borde bli sm-guld snart.

Kval.
Degradering.
Förnedring.
Kul att pryo eleverna på Brynäs lyckas med att gömma sig i 51 omgångar för media.

lapad: sparka folk nu, det ska fan vara tomt på kontoret redan imorrn.

dabif: Hehe pinsamt

munkas: Puss och kram 🥰

BIF Kungen: Typiskt Brynäs att man var bra senast (åtminstone i en period...) och klarar därefter inte av att följa upp med en ny bra insats. Det har varit ett problem under hela säsongen. Timrå är ju klart bättre ikväll och hade lett med mycket mer om det inte vore för Olkinuora.

brynäs08: bänka palve och dima

SuneMangs: hålle med

Det är så otroligt krampaktigt. Inget fungerar offensivt.

Timashovs spel i 5 mot 3 är under all kritik. Ser ut som att han försöker ge Timrå 2-0.

Inte kört för Brynäs i HA.
Men jävligt kört i HA med Alcen vid rodret , en sån dålig kapten på en segelskuta skulle blivit upphängd i stormasten av besättningen.

parks: Så bottenlöst usel puckbehandling av samtliga Brynäsare. Nästan skönt att plåstret rycks redan ikväll. Bara att slicka såren och börja ladda inför kvalserien. Malmö går in som favoriter. Hej

Hank81: Går inte att bänka någon. Finns ju inget annat att sätta in?

Hank81: Vem ska man ersätta med, Ove Molin?

J-S: Glöm inte att ni är soffpotatisar. Ni vet inte om det var detta Brynäs planerade för när man byggde laget.

Blå grottan: Tycker vi kan sparka alla på isen också för någon större skillnad gör dom inte när dom spelar..

Modano: Du får tappa kontrollen och stå still hur jäkla mycket du vill, domarna tar ett enligt regelboken helt korrekt mål.
Det är väl snarare bra att man tittar på situationer om man är osäker så att det blir rätt bedömt!

Peja: Nää, det är totalt mörker faktiskt.

Så jävla skitnödigt från nedsläpp ikväll, mumin familjen i båset har gått och bastat sen 45 min sen.

Forsberg 1978: vår enda räddni g nu är...att Jussi.. står under kvalet ...

Andy Tiger: helt klart, det ska bli en sån jävla utrensning nu

dabif: vem som helst, jag är så trött på dem bägge divorna

Lemp: Har aldrig sett Brynäs med så många pucktapp i en match den här säsongen. Det är hål i huvudet på allihopa tror jag, precis alla har tappat bollkänslan totalt.

Zzz: Lägg ner herrlaget och satsa på damerna och juniorerna istället. Damernas match är bättre ikväll igen

Stefan R 63: Jag måste säga, hur ser coachningen ut? Att man inte klarar av att motivera spelarna att höja sig ett par snäpp i en sån viktig match.

Peja: problemet är ju att Timrå är ju inte ens bra ((men bättre/mindre dåligt än Brynäs.)

Är nog den temposvagaste match jag sett i år.

Sammanfattning: två skitlag i en usel match.

Hoppas man ringt in BomBom och Ekman , vill inte se mumingänget i båset i ett kval.

Det är märkligt hur man kan värva ihop ett lag med vm- och os-guldmedaljörer, sm- och nhl-spelare utan att lyckas vinna mer än 3matcher i rad….2ggr på en säsong. Det här laget är galet mycket sämre än det lag som spelade sig kvar i förra kvalet.
Johan Alcen…jag kommer alltid att minnas dig.

Blå grottan: Utrensning? Vad menar du?

Det kommer bli en ofrivillig jävla utrensning som saknar motstycke i historien vid degradering…

Om man mot förmodan klarar kontraktet tror jag inte du ska hoppas på för mycket…

munkas: Ja, LarsGöran satt ju här och raljerade med sina smileysar om att vi minsann skulle få se vem som skulle få rätt till slut..

Känslan är att laget gjorde en TOTAL urladdning senast mot HV. En match det talats om i veckor, matchen med stort M.
Laget verkar sannerligen haft tufft att ladda om därefter, ledsamt att beskåda..

det här är ju löjligt.. vi är ju inte ens nära ikväll.. och vi spelar säsongens viktigaste match..

brynäs08: Trötta föredettingar med tankarna på att tjäna stora pengar

I morgon vill jag se att någon släpar ut den där jävla Alcen från sitt kontor......

BIF Kungen: ett underpresterande Timrå och vi har inte lyckas göra mål än 😞

Forsberg 1978: Om vi skulle klara oss och man väljer att förlänga med Eklind då slutar i alla fall jag att titta på hockey

BIF Kungen: Det blir ju bara kamp av allt i såna här matcher. Måste dock säga att Timrå är mkt bättre. Er målis håller er kvar.
MEN vad jag vill att MiF åker ur.

Lakim1912: håller absolut inte med. Jag håller på Brynäs för herr-hockeyn. Fast det har varit tungt i många år.

Damhockey är inte hockey, helt värdelöst. Ska någon läggas ned (och öka fokuseringen i klubben) så är det damlaget.

Tror de flesta Brynäsare håller på klubben för herrlagets skulll, vad tror du?

Övrigt: nån som ser pushen??????

KulltorpsOlli: Vad gör du här?

« · 2488461 · »