1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743533 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
BIF Kungen: Snygg kombo Arsenal och Brynäs. Du håller inte möjligtvis på Elfsborg också ? 🍺😎

Treklövern1912: det ända negativa med den här vinsten är att Lindbäck kan få fortsätta i mål.

Back: jag glömde nämna Sklenicka 💪

Bratwursten : nej, har inget emot Elfsborg men jag håller inte på något lag i allsvenskan.

Ibland åker jag till Stockholm och kollar på något av
de lagen, gillar stämningen.

Lagen där har överlägset bästa draget på läktarna.

Hank81: ”det ända negativa med den här vinsten är att Lindbäck kan få fortsätta i mål. ”

du tar hellre förlust och säkrat kval än att se Limpan i mål nästa match? Det räcker visst inte med att han spelar bra för en hatare som dig. Patetiskt!

JanT: smakade det bra?
Unnar mig alltid något gott oavsett vinst eller förlust. Men kudos till dig

Bulten: Vart tog du vägen Bulten??
Ja juste, vi vann ju!
Du är ju endast aktiv när det gäller att kasta skit på vårt kära Brynäs.
Tragiskt beteende.

Nu hoppas man att vi vinner båda samtidigt som LHC klappar ihop fullständigt. Men det är väl för mycket begärt.

nittontolv: håller med, Brynäs och HV kvar,
LHC ut

{8399}: vi kommer inte undvika kval med limpan kassen. Han är alldeles för osäker.

Du måste väl hata Brynäs som vill ha kvar sollet i mål.

nittontolv: Så här i slutet på säsongen så svider borttslarvade poäng mot LHC, HV och även den där 1-7 mot Oskarshamn lite extra.

{8399}: Man blir typ galen när man sitter och tänker tillbaka på vissa matcher. Men de två du nämner sticker ut, när vi tappar matchen i sista minuten hemma mot Växjö på en fösare, när Mikko börjar ett PP i OT med Bergman och Friman o s v..

Antar att Hv tänker likadant.

Tigerhjärta: Bulten är upptagen. Jobbar just nu på att övertyga Manner om att hyra in Almtunas andrekeeper till nästa match för att säkra upp en vinst.
Kräver även och för säkerhets skull att Manner, Svedman och Alcen avgår redan ikväll.
En kraftfull åtgärd som garanterar att vi gör fler mål än Timrå på tisdag…👊😁👍

Synd att både Timrå och Växjö har viktiga poäng att spela för. Timrå för topp 6 och Växjö för serieseger.

Brynäsgubbe: Ja, men Skellefteå och IKO har också mycket att spela för.

Brynäsgubbe: Fast vinner Skellefteå mot HV och Växjö torskar mot LHC nästa omgång så har Lakers ingenting att spela för i sista matchen mot oss.

Back: håller med, in med finnen till tisdag.
Stort grattis till vinsten! vilken stämning de va i hallen, väl unt för spelarna.

Brynäsgubbe: Förutsättningarna identiska inför avslutningen; båda har hemmamatch mot lagen som slåss om seriesegern samt bortamatch mot 2 lag som slåss om topp 6.

Mitt utgångstips är HV.

JanT: vad är det för nåt jävla tips

JanT: allt kan hända men målskillnaden ger HV fördel än så länge.
Nån övertidspinne kan nog avgöra detta.

{8399}: Stort grattis alla BIF fans.

JanT: Vinner Skellefteå på tisdag och Växjö kammar noll så är seriesegern klar.

Falken: precis, mycket kan hända ännu.

Jag är i något slags konstigt mellanläge där jag är sjukt lättad över segern ikväll samtidigt som jag redan känner ångest över de kommande matcherna

Silfverkroken: Samma här men en redig Jonnie Walker Gold Label lugnar nerverna.

Tigerhjärta: Underbar vinst! Fortfarande ett hål i huvudet-beslut att spela Lindbäck som höll på att äventyra en vinst. Hv löser troligen detta ändå, men skönt att det inte är över än. Olkinuora in i mål i nästa är givetvis självklart.

Silfverkroken: Nu kan vi leva hoppet. Känslan om vi torskat hade varit ännu värre

Oerhört sköna 3p idag men det blir onödigt spännande när vi leder med både 3-0 och 4-1. Som många gånger förr så straffas vi hårt för våra misstag.

Skillnaden den här gången var att vi hade skärpa i våra egna avslut. Tycker att Lindstein har sett mycket tryggare ut med pucken de senaste matcherna och att Rödin gör sin bästa match för säsongen. Äntligen leder han laget som en kapten ska göra. Tycker även att Birger gjorde sin bästa match på dom bytena han fick. 4:e kedjan blev betydligt mer fysisk när han var inne.

Nu har ju dock förhoppningsvis Limpan spelat klart för säsongen. Känns oroligt varenda gång det hettar till kring Brynäs mål och försvaret känns mycket tryggare när Olkinuora står. Limpan känns väldigt yvig och överarbetar nästan varje situation vilket gör att han ofta hamnar ur position.

Huge: Stämmer, jag är upptagen. Tvingas se eländet mello med mina barn. Sånt slipper ju du. Manner /Honken höll på att äventyra en Brynäsvinst för att Lindbäck inte ska tjura ihop. Tur för samtliga att det gick vägen ändå, hade inte varit nådig kritik annars. Men som sagt, Olkinuora tillbaka i kassen mot Timrå. Lindbäck är en otrolig säkerhetsrisk

dabif: vi tar båda såklart 👍👍👍👍👍

Jugge: Limpan, precis som all andra målvakter, behöver coachas hårt. Padel-Honken må ha varit en bra målis, men något målvaktstränarämne är han inte.

{8399}: testa dalwinnie ... god singel malt...

Riktigt skön seger ikväll men mycket arbete kvar.

Gjorde min allra första match på ståplats vilket var kul.
Börjar faktiskt förstå KK lite grann varför dem känts sig dålig bemöt av funktionärer på ståplats när dem var aktiv. Ska absolut inte dra alla publikvärdar över en kant, men den publikvärd jag upplevde som väldigt dålig är en sån publikvärd som bidrar till sämre läktarkultur. Jag stod längst ut i klacken bredvid HVs klack. Började väll med att vi gjorde mål och jag firade såklart, sedan kollade jag mot HVs klack, gjorde inga gester eller liknande men fick en tillsägelse av han då jag inte fick ”hetsa”. Sedan när HV gjorde sitt andra mål i matchen så stod det 3 fullvuxna män och kollade på mig och pekade finger. Såklart blir man förbannad och jag drog den klassiska luft runken mot dem och fick sedan en rejäl utskällning av publikvärden och att jag skulle bli utskickad med huvudet först om jag skulle fokusera mer på HV klacken. Sedan så hetsade Hv supportrarna fortfarande och andra Brynäs supportar gjorde grejer tillbaka och då fick återigen en rejäl tillsägelse av han. Sedan så frågade en gubbe han varför HV supportrarna fick hetsa hur mycket dem vela, men det var ju inte hans ansvar sa han att säga till dem, utom det skulle bara vara vi som skulle ”bete” oss.

SLO-Henrik om du läser det här, hur jobbar ni kring publikvärdar och hur dem ska agera?

Bulten: Ja, det måste vara jobbigt för dig att vara toffel därhemma och tvingas se på Mello…
Du får väl hoppas på förlust mot Timrå så att du har nåt att glädja dig åt innan avslutningen på torsdag…

Jonasson: Skit I kk de är bara fyllon allihopa. Hoppas att dessa 40-50 åringar stannar hemma och dricker öl där istället för Gavlerinken 👍👍👍👍

Jonasson: Deras uppgift är att hålla koll på Brynäs ståplats, inget luftrunkande och sånt mot motståndarfansen skall förekomma.

{8399}: Försök förklara det för omogna och adrenalinstinna barnrumpor på ståplats…

Huge: Frågan som ska ställas är vilken smartskalle som ställt bortaklacken bredvid hemmastå.

Det är enkelt att inte få hets mellan klackar då..

Huge: ” Ja, det måste vara jobbigt för dig att vara toffel därhemma och tvingas se på Mello…
Du får väl hoppas på förlust mot Timrå så att du har nåt att glädja dig åt innan avslutningen på torsdag…”

Så man är toffel för att man ser mello med sina barn?

Jonasson: ” Såklart blir man förbannad och jag drog den klassiska luft runken mot dem och fick sedan en rejäl utskällning av publikvärden och att jag skulle bli utskickad med huvudet först om jag skulle fokusera mer på HV klacken.”

Mer luftrunkning åt folket!

Bulten: Jag offrar mig också för mina kids och kollar mello👍

Zappaholic: Mina kids väljer såklart hockeyn

Bulten: Jag kan sakna luftrunken ibland. Ljuva 90-tal…
Folk tittar dock konstigt på en när man gör den på sittplats.

Zappaholic: Du är ju en riktig supporter så du är ursäktad.
Måste ändå ha varit ett otroligt jobbigt val för Bulten.
Kolla på Mello med barnen eller yrkesgnälla sig igenom dagens match.
Antar att han ändå fick sitt gnällbehov tillfredställt genom att gnälla sig igenom hela mellot och sen skylla på Alcen och Manner när barnens favoritartist inte gick vidare..
🤣

Zappaholic: Same same
Klart man kan kolla på mello utan att vara toffel som Huge fräscht slänger sig med

Bulten: Mello? Alvarligt finns det folk här inne som ser på det, på riktigt??

munkas:
Det måste finnas bättre saker att göra än att gnabbas med Huge efter en seger en lördag.
Må väl istället, det kommer jsg göra (rund under fötterna).
Puss alla

Huge: Du fortsätter med ditt vanliga härskarbeteende i vanlig ordning ser jag. Förvånande att du får hållas måste jag säga. När du kallar folk allt från toffel för att dom väljer att spendera tid med familjen och tidigare var väl någon ett ”klappmongo”…

Du är en väldigt tragisk person…

« · 2486808 · »