1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446834 inlägg · 7966 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
Så jävla skitnödigt från nedsläpp ikväll, mumin familjen i båset har gått och bastat sen 45 min sen.

Forsberg 1978: vår enda räddni g nu är...att Jussi.. står under kvalet ...

Andy Tiger: helt klart, det ska bli en sån jävla utrensning nu

dabif: vem som helst, jag är så trött på dem bägge divorna

Lemp: Har aldrig sett Brynäs med så många pucktapp i en match den här säsongen. Det är hål i huvudet på allihopa tror jag, precis alla har tappat bollkänslan totalt.

Zzz: Lägg ner herrlaget och satsa på damerna och juniorerna istället. Damernas match är bättre ikväll igen

Stefan R 63: Jag måste säga, hur ser coachningen ut? Att man inte klarar av att motivera spelarna att höja sig ett par snäpp i en sån viktig match.

Peja: problemet är ju att Timrå är ju inte ens bra ((men bättre/mindre dåligt än Brynäs.)

Är nog den temposvagaste match jag sett i år.

Sammanfattning: två skitlag i en usel match.

Hoppas man ringt in BomBom och Ekman , vill inte se mumingänget i båset i ett kval.

Det är märkligt hur man kan värva ihop ett lag med vm- och os-guldmedaljörer, sm- och nhl-spelare utan att lyckas vinna mer än 3matcher i rad….2ggr på en säsong. Det här laget är galet mycket sämre än det lag som spelade sig kvar i förra kvalet.
Johan Alcen…jag kommer alltid att minnas dig.

Blå grottan: Utrensning? Vad menar du?

Det kommer bli en ofrivillig jävla utrensning som saknar motstycke i historien vid degradering…

Om man mot förmodan klarar kontraktet tror jag inte du ska hoppas på för mycket…

munkas: Ja, LarsGöran satt ju här och raljerade med sina smileysar om att vi minsann skulle få se vem som skulle få rätt till slut..

Känslan är att laget gjorde en TOTAL urladdning senast mot HV. En match det talats om i veckor, matchen med stort M.
Laget verkar sannerligen haft tufft att ladda om därefter, ledsamt att beskåda..

det här är ju löjligt.. vi är ju inte ens nära ikväll.. och vi spelar säsongens viktigaste match..

brynäs08: Trötta föredettingar med tankarna på att tjäna stora pengar

I morgon vill jag se att någon släpar ut den där jävla Alcen från sitt kontor......

BIF Kungen: ett underpresterande Timrå och vi har inte lyckas göra mål än 😞

Forsberg 1978: Om vi skulle klara oss och man väljer att förlänga med Eklind då slutar i alla fall jag att titta på hockey

BIF Kungen: Det blir ju bara kamp av allt i såna här matcher. Måste dock säga att Timrå är mkt bättre. Er målis håller er kvar.
MEN vad jag vill att MiF åker ur.

Lakim1912: håller absolut inte med. Jag håller på Brynäs för herr-hockeyn. Fast det har varit tungt i många år.

Damhockey är inte hockey, helt värdelöst. Ska någon läggas ned (och öka fokuseringen i klubben) så är det damlaget.

Tror de flesta Brynäsare håller på klubben för herrlagets skulll, vad tror du?

Övrigt: nån som ser pushen??????

KulltorpsOlli: Vad gör du här?

Tigerhjärta: Vem som helst fatta ju att det här skulle hända. Enormt mediadrev, CMore gjorde det huvudmatch, fullsatt, externt och internt kallar det för viktigaste matchen för säsongen... Samtidigt som de helt glömt att det är 2 matcher kvar efteråt.

Efter HV fick jag intrycket att Brynäs trodde de klarat sig kvar.

Kan man hoppas på att få behålla blomman i allsvenskan?

{9682}: Letar fina oneliners från dig mäster yoda

13 skott på mål i en match där man spelar för sin existens. Bra inställning, fy fan vilken besvikelse.

BIF Kungen: ekonomiskt är det nog lönsamt att lägga ner damlaget, det är ju inte där inkonsterna genereras.
Hur mångs biljetter säljs i snitt på en dam match? Och vad är priserna på biljetterna? Samma med sponsorer, är det specifikt damlaget eller herrlaget som sponsras.

Forsberg 1978: Släpa ut hela jävla laget som satt oss i denna situation igen fy fan. Jävla sopor

scott måste göra mål där..

Forsberg 1978: Vi får hoppas att sportcheferna har kontrakt som bryts automatiskt vid degradering, som många spelare har. Båda måste gå. Finns knappast budget för två heltidsanställda sportchefer i en allsvensk förening.

Bra tryck från brynäs, då gör snart timrå mål

dabif: TIMEOUT, för helvete

Man kan inte gnälla på coachningen i en sån här match. Timrå har ett skitbra lag. Vi har inte de, vi saknar spelare och vi har spelare som inte presterar. Timrås 1a och 2a kedja måste vara bland de bästa i SHL.

Man kan inte begära mer ur ett de här laget, dom vet vad som står på spel och vi har tagit poäng i 5 av 6 matcher.

Vi saknar våran kapten som varit en av de viktigaste pjäserna offensivt de senaste matcherna, och vem vet vad han tillförde i båset?

Ölund har alltså missat pucken tre gånger när det mer eller mindre är öppetmål

munkas: Vad är du nöjd för att Brynäs närmar sig kval ?
Så att du hade rätt så nu är du nöjd?
För jävla sorgligt i min bok då jag alltid står upp för mitt Brynäs ,
Men om du är nöjd och glad att du hade rätt och att Brynäs får kvala är bara sorgligt,
😨😰😥

Forsberg 1978: Efter den här säsongen kan man lägga ner hockeyn. Fan vad skönt att slippa gå runt i 8 månader om året och vara förbannad. Fusket tog ut sin rätt till slut och Alcens fuskbygge fick slut på syrgas.

brynäs08: Blomman kommer stanna.

Jahopp Kval här kommer vi! Och som vi spelar kommer Malmö köra över oss! Vi kanske klipper 1-2 Matcher men svårt o se att vi tar Malmö som vi spelar idag

brynäs08: Alcen kanske vill göra comeback som spelare igen..
Han tycker nog att allsvenskan passar bra..

Buddha: Japp, han försvann efter att man förlängde kontraktet

Buddha: har skrivit det förut. Ölund an av många gåtor i Brynäs, efter förlängt kontrakt, HELT ISKALL

Thellen: Uppenbarligen betyder Rödda precis allt för vår laginsats, för såhär dåliga har dom inte varit som lag på hela säsongen. 1-7 mot Oskarshamn såg bättre ut än insatsen i den här matchen.

brynäs08: malmö favorit ja.. helt klart

Kval är ju bra, massa publikintäkter ju.

Mickesgolf: Risken är att Sylvegård kör över Jussi.. i match 1...

munkas: Så känner inte jag, passion oavsett division?

Thellen: Det ända positiva med detta är att vi kommer aldrig kunna bli sämre än vad vi är ikväll. Synd att det var en ganska viktig match ikväll

Blå grottan: Amen, broder. Brynäs, i med och motgång!

Stefan R 63: Man måste göra vad som krävs, muta domare, köra över målvakt och liknande.

depression

munkas: nä nu loggar jag ut efter en kväll med total härdsmälta. Orkar inte se mer av fuskbygget. Övfergård borde ta plats i styrelsen!
Tack hej!

Tigerhjärta: Håller med om att detta är någon slags reaktion efter HV-urladdningen, men samtidigt har Brynäs gjort betydligt fler plattmatcher än toppmatcher den här säsongen. På sätt och vis är plattmatcher som denna lagets normala nivå, snarare än bra insatser.

« · 2488511 · »